1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581610 inlägg · 6216 ämnen

Forum

« · 2081795 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Apropå nånting...
Perreman: En fallskärm är ju också helt orimlig att ha faktiskt. Hypotetiskt kan du ju då värva en stjärnkedja där alla drar in 500 lax/mån eftersom du vet att du inte riskerar ekonomin.

Hockeyn idag är ju tyvärr ett spel på isen och ett lika viktigt spel på kansliet.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Risken finns väl med att något/några får lämna WO till fortsatt spel. Gissar att sedan tidigare spelade matcher också ges WO-stämpel i efterhand då.
Angående fallskärm, vartifrån då? HA? Finns det tillräckligt med pengar för att hantera ett par lag?

Jag gissar själv att vi riskerar få se en svag ökning av Covid i och med höst/vinter, då lär vi inte se några större publikmängder förrän till vårens slutspel. Vaccin dröjer fram till årsskiftet ungefär, sen ska hela den logistiken med produktion/distribution och hantering igång också. För att inte tala om att det är nya vaccin där en hel del av de som ligger långt fram kör helt nya tekniker, det lär finnas en viss skepsis precis i början hos en del av befolkningen.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: Det finns ingen fallskärm för dem nej. Inget sådant beslut är taget.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: Mora har haft starka finansiärer tidigare och visat sig ha bra kontakter på andra sidan Atlanten, så jag är lite förvånad att den klubben flaggar rött redan innan säsong. MoDo kommer att få det tufft snart också om man inte släpper på med besökare.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: Hoppas fallskärmen står i relation hur man agerat sedan mars när pandemin började. Har man ändå köpt spelare för lånade/ihoptiggda pengar bör man stå längst ner i bidragskön
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: Mig veterligen har det aldrig hänt att ett lag måste lämna en serie under pågående säsong .
Ska det hända så är det nu .
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
rabon: Vad händer det med lag som inte kan fortsätta att spela i HA pga av ekonominomiska skäl och måste hoppa av under serien .
Tex : Skälen är för lite intäkter ( publik mm.
Finns det ingen fallskärm för dom ?
Det kan väl inte bli så att vi supportrar skall lösa klubbarnas problem med ekonomin
pga coranans framfart .
Mora har problem nu
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mattias - 74: Att det inte kommit på fråga är märkligt, skulle vart nice!!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Är ni med i Timrå IK - I Med och motgång så kan ni passa på att ställa frågor till Nubben. Tomas Ros la precis ut ett inlägg där han ber om frågor de ska fråga i morgon på sändningen..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Även lite gamla fina matchbilder
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
För att lätta upp klimatet lite kan väl detta vara av intresse :)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp:

Winter Classic mellan Timrå - Modo skulle bli en braksuccé ;)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: Spola upp inne på Grytan vore väl en intressant lösning..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rytter: Det är nu utomhusrinkarna får sitt stora inträde i svensk hockey igen.
Den idén bjuder jag på :-)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Otto1:

De 5000 som är i köpcenter går dessutom och tar på samma grejer, står vid samma hyllor och trängs, står i kö, petar i samma lösgodis mm. De på hockey har knappast samma beteende, jävlar om någon petar på min öl.

Väldigt märkligt att det få fortgå som det gör i stora köpcenter men att ha ett protokoll för publik på idrott som gör att man kan belägga kanske upp till 50% av hallen är ett big no-no.

Köper inte heller Tegnells kommentar att det blir trängsel i kollektiv trafiken om flera 1000 ska till en arena. Detta är ett storstadsproblem och då får väl dom lösa det på nått sätt. För Modo och Timrå kommer de flesta besökare i bil eller hockeybussar (man får väl sätta in dubbla bussar för att köra 50% kapacitet), eller går till arenan. Man kan ju inte förutsätta att alla som ska till arenan kommer åka tunnelbana och trängas där och sätta reglerna utifrån det.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Frågan är vad det är för skillnad på 5000 personer som trängs inne på Gekås som packade sillar och 5000 personer som sitter bredvid varandra på en hockeymatch.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hassan: Det har jag ingen aning om, men i princip kan väl hallens ägare själv fatta beslut om hallen och de anställda. Jag säger inte att det är så, men att det skulle kunna spela roll vem som äger hallen. Nog om detta nu. Det är ändå bara en hypotetisk diskussion som kanske aldrig kommer att vara relevant.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Woody: Varför skulle kommunen vars personal: lärare, sjukvårdare, vaktmästare mm som jobbat precis som vanligt under hela pandemin helt plötsligt ändra sina regler?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
RasmusVS: Dom här Coronareglerna! Man blir alldeles matt! Så teoretiskt skulle jag kunna jobba som stolskontrollant under en match, bara för att kolla hållfastheten under tre timmar! 😃
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Woody: Alltså, alla med en arbetsuppgift räknas bort från gränsen. Så är fallet med nuvarande gräns på 50 personer, i och med att det är samma regel bara en föreslaget högre gräns så spelar det fortfarande ingen roll vem som äger hallen eller hur mycket personal de har under evenemanget.

Matchen vet jag inte vart den sänds, men Harrys i Umeå ska ha den på storbild så antar att den sänds från någonstans.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Jag tycker nog ändå att det ligger något i vem som äger hallen. Om högst 500 personer får samlas är ju det ett tak. Skulle sedan kommunen bestämma att deras personal inte ska behöva delta i verksamhet med större folksamlingar kan de naturligtvis fatta ett sådant beslut och då blir matcherna ändå svåra att genomföra. Nog om detta. Nu till en hockeyfråga: visas morgondagens match på samma ställe som de tidigare eller visas den inte alls? Någon som vet?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Jävulskt tråkigt tonläge på vissa här. Skärpning för fan, upp ur sandlådan!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneH: Godmorgon Janne kan du släppa lite bomber om Timrå så det blir lite uppfriskande surr här , för man vill höra lite nytt .
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Kerstin_k: Frågan från början var ju mer vad ägandeformer satte för käppar i hjulet. Inga skulle det visa sig eftersom arrangören (Timrå IK) har 50-gränsen att förhålla sig till i dagsläget.

Det är som du säger Timrå IK som är arrangör och ifall de beslutar att inte ta in tillåtet antal åskådare så är det föreningens beslut. Precis som att slagsmålsklubben efter derbyt blev avstängda från att se hockey. De kunde dock ha gått till hallen och kikat på konståkning om de velat, då de inte var portade från den fysiska platsen. Alltså av Timrå kommun förbjudna att vara i hallen.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: Fast helt dum frågeställning är det inte.

FHM kommer med rekommendationer som det är upp till var och en att förhålla sig till. Låt säga att dom tillåter max 500, eller 50. Då är det upp till arrangören att förhålla sig till det. Man får inte släppa in fler, men det är heller inget som säger att man inte får släppa in färre. Det blir Mao upp till arrangören att bestämma hur exakt man ska förhålla sig till det.

Problematiseringen, som jag tolkade det, var huruvida Timrå IK eller kommunen är arrangör och har det slutgiltiga ordet.

Som jag tänker det så äger kommunen arenan i fysisk form och står för driften (vaktmästare och dylikt). Timrå IK hyr den och står för arrangemanget (publikvärdar, vakter, kioskpersonal osv). Vilket också torde innebära att det är Timrå IK som måste förhålla sig till FHMs rekommendationer gällande publikantal vid arrangemang.

Så nej - troll eller inte - helt snett var inte resonemanget den här gången. Inte i min bok i alla fall.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: ja folk verkar tro att detta är nåt forum för allmänna ämnen och kanske nån diskussion om vilken låt de tycker är bra. Prata lite HOCKEY istället grabbar och tjejer. Fokus för fan!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Så har det startats en diskussion om ej relevanta saker igen..trollstyle
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Synct: ok, fel av mig...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Kapten Lindow: Sundsvall inga anhöriga .
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: www.regeringen.se/artiklar/2020/03/andring-i-forordning-om-forbud-mot-att-halla-allmanna-sammankomster-och-offentliga-tillstallningar/


Attackera inte mig, jag sitter inte och ljuger för dig, vad fan är det frågan om? Där är din källa.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: trodde i min enfald att det är FHM som givit rekommendationer på max 50...sen är regeringen så skitnödiga att de hittills inte tagit egna beslut. Hoppas dock på det nu...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Synct: så regering och riksdag har snabbt ordnat en ny ordningslag för coronaedemin? Som bara gäller idrott...inte IKEA, Ullared m.fl. Källor på det?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: Kovland tar in 50 besökare på sina matcher. Där har spelarna i juniorlagen fått 2 st "säsongskort" var som de kan ge till anhöriga. De måste man visa upp för att komma in i hallen. När 50 st har kommit in stängs det. Bara hemmalagets publik släpps in. I Timrå släpper juniorlagen inte in någon. Sundsvall vet jag inte hur man gör?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: Förlåt, ordningslagen. Rätt ska vara rätt, om det var din poäng.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Synct: vilken lag är det?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: Det är lag på max 50 personer, lagen har sista ordet, spelar ingen roll vem som äger arenan.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hassan: Kanske ..Sundsvall tar inte in några i sin hall men Kovland gör det ..nu
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: Alltså regeln om 50 personer är ju samma oavsett vem som äger anläggningen.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hassan: Kultur och Fritidsförvaltningen har sista ordet om den är kommunägd .
Hur dom tänker eller vilka regler dom har har jag ingen aning om .
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: Jo, men på vilket sätt sätter det käppar i hjulet?
Kommentera

Sv: Silly Season 2020-2021
Labban: Man får ju som säsongskortsinnehavare välja om man vill ha pengar tillbaka eller inte.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
kulltorp: personalen kan jobba ideellt. Alla får dra sitt strå till stacken. Vi supportrar köper stödbiljetter. Spelarna får gå ner i lön samt ledare.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Labban: Man kanske räknar med att, på ngt sätt, slippa tappa den inkomsten.
Låst ämne

Sv: Apropå nånting...
RasmusVS: Vad jag har hört Obs Hört ....om kommunen äger en arena så har dom ansvar för den och bestämmer hur den skall användas .
Har dom, personal som jobbar där så är dom ansvarig och har egna regler för dom som alltid .
Jag skrev .. Kan ..sätta kåppar i hjulet och inte att det gör det .
Tex :Sundvalls hockey och Kovlands hockey har olika senarium nu hur man sköter det nu .
Kommentera

Sv: Silly Season 2020-2021
kulltorp: fast om det är 500 säsongskort så slipper de väl återbetala deasa som de hade behövt om hela säsongen blir med 0 Pers eller?
Låst ämne

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: Nej. Vem som äger arenan har ingen påverkan på hur många som är tillåtna att delta som publik.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: På vilket sätt påverkar ifall arenan är kommunägd eller inte?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Synct: Nu har väl SHL stängt för lån från andra sidan? Sen är väl vi snart det enda HA lag som inte är dopat isåfall. Själv har jag en liten förhoppning om Nielsen, men vem tackar nej till EP?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Synct: De lilla jag vet så hördes de som att Tik va närmast genom att han har lägenhet i s-vall o släkten i Ånge!! men jag kan ha fel,de hade jag inte om Jonte 😇😇
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JonteD: Ja det finns säkert en liten möjlighet om NHL skjuts upp ett bra tag, han sitter ju inte på ett jättedyrt kontrakt. Men för att vara krass så tror jag det är Växjö som ligger närmast, han lär vilja spela på en så hög nivå som möjligt. Men man kan ju hoppas.

Sen skulle det kännas smutsigt att ha EP40 i laget, lite som doping, man skulle fråga sig om det verkligen är lagligt.
Kommentera

« · 2081795 · »