1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581323 inlägg · 6216 ämnen

Forum

« · 2107719 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Apropå nånting...
Kalle Miketinac, skulle inte ha något emot att se honom i en Timrå tröja, riktigt bra den killen.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: Björklöven ser inte ut att vara så överlägsna nu när det börjat gå lite tungt. Legoknektarna vill kanske ha mer betalt...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Smokey: Det är domarnas fel... om man läser Modos gb så skulle nog Modo spelat pp i 55 min.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Smokey: Happy Friday!!!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
VIK ser ut att spöa Modo...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: Härligt med en liten målvaktstabbe...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Kristianstad har kvitterat..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Kul att se Timrå vara bäst i Allsvenskan. Men trist att se Malmö och BIF ha det kämpigt i SHL.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Håkkybåkky: Visste att nåt sånt här skulle dyka upp. Både dej o dig är dock accepterade.

Dig o sig låter lite mer som hämtat från en pilsnerfilm.
Kommentera


Sv: Apropå nånting...
Ska du ha tebaks din hjälm Jacccooo?😂
Dä ha runnit lätt ur den!!😂
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Synct: Det är en ynnest att få göra din dag lite roligare. Hockeysnack sprider minsann värme i pandemins skugga.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Costanza: Det där korta svaret är humor präxis i Sargads smak :-)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
puffe: Att du helt plötsligt blivit en språkpolis är ju bara för roligt, lite självinsikt måste du väl ha? Herrejävlar alltså, du är ju inte ens i närheten av att skriva korrekt själv.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
puffe: Ironi är svårt:) När en modoit och leksing drar igång kallas det väl dessutom lyteskomik;)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hassan: Den tiden finns inte, men nån gång ibland kan man kommentera.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Jalapeno: Näe, faktiskt inte. Håller med dej till viss del Väldigt många(oavsett klubbtillhörighet) verkar tycka skadeglädje är större än glädje för egna laget.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
puffe: Tänker du dig att påpeka när folk härinne inte skriver riktigt korrekt så förväntar jag mig att du gör det med alla skribenter. Du har ett digert arbete framför dig. Lycka till!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Jalapeno: Se där, det var ju inte så svårt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Costanza: Förlåt att vi slog ut er och förlåt för att ni fick vår förbannelse med 10 år i helvetet
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Jalapeno: Tjomme? Det vore bra om du nu bad om ursäkt för hela Leksand och alla dumheter som ni pysslat med genom åren ;-)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
puffe: Vet inte vad jag ska svara på detdär. Vill du att jag ska be om ursäkt för att min meningsbyggnad inte är perfekt xD Känns som att du tog åt dig lite av det jag skrev med tanke på ditt svar.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
puffe: Språkpoliser i högform kastar puckar i glashus, appropå långa meningar och skiljetecken. 😂
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
... Så känns det som att Mora är vår svåraste utmaning kommande matcherna. Vinner vi den så ligger vägen öppen för att ta segerrekordet på 15 raka. För jag har svårt att se oss bränna mot Kristianstad, BIK och Modo.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Villervalla: har inget emot björklöven men modo får gärna torska för mig pågrund av den enkla anledningen att dem flesta modoiter här på hockeysnack är nog det mest skadeglada människorna som finns när andra lag torskar.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Jag hoppas Kristianstad och Västerås gör sitt jobb ikväll, alltid roligt att se när det grinas och är frustrerat i andras forum.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Smokey: Ja, man älskar ju att se en tv-kamera svepa över modoklacken(det går fort) när de inser att de kommer att förlora. Bättre än bio i min bok....
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Då sitter man vid jobbfikat och snackar hockey med arbetspolarna. Inget är som förr i dessa tider.

Jag knackar lätt med min TIK-kaffemugg mot datorns kamera. Leksingen i Västerås (!?) gratulerar klämkäckt till vår seger. Dom är fan alltid lika lyckliga dessa knätofsar. I både med och motgång. Modoiten har däremot en helt svart ruta med enbart namn i det gemensamma elektroniska mötet. Påstår trött att hans kamera inte fungerar...

SSK:aren flinar rakt in i kameran med en stor saffranskringla i näven och påstår att dom är seriens formstarkaste lag. För det har han läst i tidningen.

Vi TIK:are tröstar oss med att vi i alla fall leder serien och det finns en strimma ljus i mörkret!

Strax kommer givetvis det dagliga tugget om covidhelvetet.

I dag med hockeyanknytning! Hur har själva hockeyspelandet på isen förändrats utan publik?

Leksingen i Västerås, alltså han bor där, som slog Brynäs igår med 3-0, menade på att det skulle kunnat sluta 7-0 i går om inte brynässpelarna i båset, stönat och reagerat högre än en normal enögd VIK-klack mot domsluten och situationer på isen.

Tystnad i hallen. Hur förändrar det spelet? Tänker osökt på i går mot Väsby innan Dahléns andra mål.

Dalle åker och knackar lätt med klubban i isen. Till och med jag hör det i tv-soffan.
Lööke behöver inte ens titta upp. Som radarn på en rysk fregatt uppfattar han läget och serverar en perfekt macka i rätt fart och riktning till Dahlén som stänker in pucken.

Hade knappast funkat i en fullsatt arena...

Har ni några tankar på annat som förändrats i själva spelet när det är tomt och tyst på läktarna?

Elektroniska kaffemöten är annars skit. Fan vad jag längtar efter att se en lidande modoit live;)

Och på tal om rekord, är inte matchtråden mot Väsby här på HS också rekordlång?
Kommentera

Sv: Njurunda Comments
Smokey: Se där, när vi ändå lyfter på mossiga stenar; är det någon som har samma signatur nu som i HS föregångare? Gick själv under Dr Puck då... om jag kommer ihåg rätt.
Kommentera

Sv: Njurunda Comments
Per HApps: Tror den startade tidigare... Fördes väl över från runstensboken?
Kommentera

Sv: Njurunda Comments
Smokey:
En klassiker som startade 2001-07-01 18:49. Fyller 20 till våren och får då handla på Systemet.
Kommentera

Sv: Njurunda Comments
I brist på transatlanter har vi i alla fall alltid fränaste internationella trådrubriker. En klassiker.
Kommentera

Sv: Väsby IK - Timrå IK 2020-12-03
Bragd-Birger: Ja lite pinsamt faktiskt...
Låst ämne

Sv: Väsby IK - Timrå IK 2020-12-03
Sputnik: själv undrar man vad fan dom höll på med dom där 7 perioderna.
Låst ämne

Sv: Väsby IK - Timrå IK 2020-12-03
Knylan: Mäktigt! 💪
Låst ämne

Sv: Väsby IK - Timrå IK 2020-12-03
vi kör..för att slå
LEKIS IF... 14 raka i HA
Låst ämne

Sv: Väsby IK - Timrå IK 2020-12-03
Andersson: Hördudu, apropå att vinna skottstatistiken per period så kollade jag av lite snabbt nu och det visade sig att vi förlorat skotten i TOTALT sju av 48 spelade perioder den här säsongen. Vi har inte förlorat skottstatistiken i en match sedan omgång 42 förra säsongen, TAIF hemma 31/1. Sinnessjukt.
Låst ämne

Sv: Väsby IK - Timrå IK 2020-12-03
Per HApps: Välkommen tillbaka! :-)
Låst ämne

Sv: Väsby IK - Timrå IK 2020-12-03
puffe: Nu ska du vara snäll annars stick ja en nål i erat ” Luftslott ” 😂😂😂
Ironi ja bar skoja🙏🥳😂
Låst ämne

Sv: Väsby IK - Timrå IK 2020-12-03
Per HApps: Welcome back 😎
Låst ämne

Sv: Väsby IK - Timrå IK 2020-12-03
Per HApps: Men titt! Är du tillbaka? Härligt!
Låst ämne

Sv: Väsby IK - Timrå IK 2020-12-03
mikenomad: Lite Coronavaccin i armen sen kan det bli en spännande vår.
Låst ämne

Sv: Väsby IK - Timrå IK 2020-12-03
JonteD: Vi lär se, framåt våren. Oroväckande bullentiner söderifrån. Ny tråd från Brynäs. Katastrof ! Dom är teatraliska minsann
Låst ämne

Sv: Väsby IK - Timrå IK 2020-12-03
puffe: De finns inget motmedel mot asdic vad jag vet iaf!
Låst ämne

Sv: Väsby IK - Timrå IK 2020-12-03
JonteD: utan att vi nördar ner oss, anti-sonar. Finns på vår lilla ubåt, men segla vidare mot framtida segrar kära länskollegor. Ni imponerar!!
Låst ämne

Sv: Väsby IK - Timrå IK 2020-12-03
En kul match idag, ändå. Väsby är ju förjävliga på att peta in puckar. Och vi är mindre förjävliga i att hålla rent framför mål.

Men trots allt, till slut är det ändå aldrig riktigt spännande. Trots 4-5. Man väntar bara (eller nja, det hann ju inte växa mossa på det resultatet direkt), och så vips trillar det in en puck i rätt kasse. Och en till. Och en till. Och så lämnar vi väsby med 3 poäng och 4 plusmål.

12 raka pissar man inte på. Helt gälet imponerande. Och det finns mycket mer att kräma ur det här laget. Spelet i egen zon t ex. Där finns det att skruva på. Uppspelen med, även om det är 200% bättre än dom första 7-8 matcherna.

Grymt jobbat Timrå!
Låst ämne

Sv: Väsby IK - Timrå IK 2020-12-03
puffe: MMMHM! Men jagare har något som heter sonar (elr) asdic om du så vill o de är ett väldigt bra hjälpmedel att hitta lik kistor med för får man ett ping tillbaka från den då kommer de ett regn av sjunkbomber!!😇😇
Låst ämne

Sv: Väsby IK - Timrå IK 2020-12-03
Andersson: Nej...
Han pratar bara om KRINGLORNA den jävlen!!!
Låst ämne

Sv: Väsby IK - Timrå IK 2020-12-03
Tikkare: Vart tog 4-3 till Väsby killen vägen. ..din kompis , han skäms nog nu tror jag .
Låst ämne

Sv: Väsby IK - Timrå IK 2020-12-03
Andersson: Mora är ringrostiga. De hade inte spelat på 3 veckor innan de förlorade mot VIK med 5-1 igår. Vi däremot jagar ett rekord och är glödheta!
Låst ämne

« · 2107719 · »