JoseGonzales: helt sjukt att en bettingsajt gör fel och så tror de andra sajterna att det är fuffens och mitt i denna soppa gör ett topplag en plattmatch. Vad är oddsen för det egentligen 😉
KulltorpsOlli: Jag tror inte att varken Brynäs eller Malmö har de kontakter som behövs för att ställa in säsongen. Så det ser hyfsat lovande ut för HA lagen än så länge.
Tikkare: Men man e väl otursförföljd nå så jävulskt nu ha dom lotta matchen mellan Brynäs o lyksfällan på powerplay då e man ju utlämnad åt den där kärringen"fru Fortuna"!!!!!!
Hassan: Haha det måste ju isf vara ett nytt bottenrekord.. men tar hellre det. Kan ju inte finnas en större väckarklocka "Grabbar... vi är så jävla dåliga just nu att vi blir anmälda för matchfixning.. vi måste steppa upp"
JoseGonzales: Då är det alltså Löven som är så jävla dålig att de misstänks för matchfixning! Det går ju inte att få ett sämre betyg än så faktiskt. Är ju sjukt, aldrig hört om det förut. Men då är det ju bara roligt i så fall.... för oss andra alltså.
Olli Nomadinen : Det skulle ju vara en helt otrolig slump att en spelsajt får ett tekniskt fel på en match och i samma ögonblick börjar ett lag i den matchen att släppa in horribla mål. Men låt oss hoppas att det stämmer och att Löven är så där sorgligt dåliga.
{3405}: om det är så då är det rent för jävligt!! Hoppas verkligen att dom skyldiga åker fast..om det nu går. Jag tyckte att det var långsökt att nån liga skulle ligga bakom genom att hota nån spelare. Det jag sett av matchen backarnas agerande bl a. Är att det måste vara mer än en spelare som ligger bakom. Fullt medveten att nån kompis kan betta åt en. Men här måste det vara flera som är inblandade. Hur som helst så är det tråkigt för hockeyn och all sport.
I en 1 mot 1 har han ingen chans, men det kommer situationer i en match där en spelare är upptagen i närkamp mot sargen med annan spelare. Rahimi har inga problem att lämna sin position för att söka en träff då. Han är seg och vet att han inte kommer kunna fånga honom i ett mot ett läge, så vill han pinka revir kommer han göra det fegt och smutsigt.
Rytter: Tror säkert att folk har mejlat in till Wennerholm efter Väsby-matcherna. Sen är det ju omöjligt att veta hur trovärdigt det är bara baserat på hans text. Egentligen fullkomligt onödigt att ta med det i artikeln om det inte följs upp på något sätt.
Rytter: Haha som att Rahimi hinner med någon i Timrå, skulle väl vara Per Svensson då och då får han det svårt. Han gillar ju att gå efter spelare som väger 30 kg mindre än honom själv. Dahlén och Lööke är vana att va måltavlor, så är det varje match men det är ingen som hänger med och när någon försöker blir det överspelade och pinsamt bortlurade.
Klart du inte är orolig, du har ju berättat för oss att det bara beror på världens längsta nerträning och det snart vänder.
Skulle vilja veta mer om det Wennerholm skrev om tips kring riggade matcher i bägge mötena mot Väsby. Ligger det något i detta eller hittade han bara på?
Tror eran helt horribla dipp stavas hockeyhoror. Man kan inte ha typ 10 spelare i laget som inte ens vet vart på världskartan de befinner sig. När det börjar gå tufft då är inte de som knyter även och visar vägen. De är vagabonder som åker dit de får bäst betalt och sen vidare till nästa land och lön.
Men som sagt, ryktet går och det är sällan rök utan eld.
Rytter: Förvisso, men han är den stora uppviglaren. Blir ofta hätsk stämning under matchen pågrund av honom, vilket i sin tur påverkar medspelarnas beslut/agerande
Tyvärr är ju hutchKINGS det lilla psykfallet. Ser crandall som den smutsiga och fuskande. Rekommenderar era spelare att köra med helvisir så ni slipper bli klöst i ansiktet.
Rahimi lär vilja pinka revir också inför kommande möten, så där gäller det att Dahlén och lööke håller upp huvudet.
Slänger med en bubblare i Deilert, han har också en förmåga att söka huvud lite för ofta för att det ska vara en slump.
Rytter: Varför skulle vi hoppas på det? Ni förlorade med 7-0 mot hästen i höstas, hoppades du det var matchfixning? Vi slog Timrå med 7-2 ifjol, hoppades ni då det var matchfixning? Att få stryk en match är en sak, det kan hända. Är dock lite oroad över den ojämna formen men det är bara december så inte direkt orolig där heller.
Rytter:Alternativ 1 är att man bryr sig så pass lite om sitt lag att man sysslar med matchfixning för att tjäna extra pengar. Alternativ 2 är att laget stundtals är väldigt uselt och nonchalant på planen.
Skulle vara väldigt bekymrad om jag vore löven-supporter.
HutchKings anmäld till disciplinnämnden och automatiskt avstängd kommande match mot gnaget. I och med att han är en återfallsförbrytare är det inte helt orimligt att det blir minst en match till (Rahimi fick två matcher för sin spearing i klockspelet på Blomstrand 25okt).
Om så är fallet så kommer han inte vara med mot oss den 27:e vilket är skönt, dels för att han besitter en del skills men framförallt för att man slipper oroa sig för att han skulle hitta på dumheter(läs; skaderisk)
Sputnik: Precis, Svenska spel startade allt genom att säga att de sett avvikande mönster och att det såg ut som matchfixning. Vilket i efterhand verkar ha skett helt utan att ha sett något annat än att bet365 hade fel odds för idag har man inte sett någonting konstigt utom bet365s odds. Som de i efterhand korrigerat och betalat ut för. Hade bet365 som det verkar handla om sett felaktiga bet och inte bara felaktiga odds borde de stoppat matchen helt direkt.
Förväntar mig en rejäl jävla pudel av Svenska spel om det inte är någonting fuffens bakom.
Sputnik: Det vore väl positivt för alla inblandade om det visar sig att det inte handlade om nån matchfixning. Sen är det ju då en bonus om löven faktiskt är så jävla dåliga som dom faktiskt var igår. Dom har ju fortfarande gigantiska problem med moralen i laget, matchfixning eller ej.
JoseGonzales: Ja funderade på det med. Kändes ju som att Svenska spel också påstod igår att de sett avvikelser. Sen säger dom idag, vi såg inget men har fått indikationer på anna sajt. Blir ännu mer cirkus av det hela.
Rytter: Som jag har förstått det (kan ha fel) så verkar man ha bytt plats på löven och Moras odds innan matchstart, varför vet jag ej. En har postat två prints på oddsen på löven minuterna innan och 3 min innan har löven 1,3 sedan 18:59 har dom 3 gånger pengarna. Så när löven har 1,50 vid 3-1 så är det oddsen Mora hade haft vid 3-1. Därför är oddsen helt fucked mot alla andra spelbolagens odds och därför stoppades den.
Fast det intressanta är väl varför dom har haft fel odds, beror det på att dom haft fel i sin mjukvara eller är det stora satsningar på mora som ligger bakom.
Klart att man justerar oddsen oavsett anledning, det intressanta är ju varför detta händer och det kommer väl utredningen visa.
Med ny tränare och en bättre organisation blåser äntligen positva vindar för damlaget.
"– Förra året gjorde vi en nystart, vi hade tappat hela vår trupp, men vi såg det som ett första steg och egentligen var tabellen ointressant. Vi ... | Läs mer
Haha givetvis vet jag det.
Det var ett skämt om att de snart spelar (riskerar att spela) i Hockey-Allsvenskan.