1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581367 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - HC Vita Hästen 2020-12-16

2114108 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2020-12-16
Rytter: Börjar själv tro det. Går jäkligt segt för en själv på travet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2020-12-16
John Cena: Svensson snittar 21 min per match och har sämst +/- (det borde rimligen vara tvärtom när man spelar i ett lag som har +55 i målskillnad och leder serien) Carlsson, Ragnarsson och Lerebäck spelar alla betydligt mindre än så, jag kan tycka att det kan vara en idé att spela dom mer. Det finns säkert en anledning till att det är så men det finns också en anledning till att Svensson inte klarar av spelvändningarna och det beror på att han är långsam på skridskorna.

Vadå ”ta tillbaka pucken”, motståndarna får ju knappt låna pucken? Vi spenderar så mycket tid i anfallszon under matcherna att Johansson fryser fast i isen mellan stolparna.

Jag fattar att det är svårt att få gehör för min åsikt eftersom vi vinner matcherna. Jag får återkomma när/om vi förlorar 3/5 matcher. Sen kommer jag ihåg hur det lät här inne för några år sedan när flera lyckliga lallare (inte du) satt och sa ”äh vad finns det att klaga på, vi ligger faktiskt trea i serien”. Alla minns hur det gick den säsongen. Tycker man måste kunna belysa svagheter även fast vi generellt går bra. Vi leder serien storstilat och spelar riktigt bra nästan hela tiden men serielunken är en sak, slutspel är en helt annan.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2020-12-16
Hockeyoraklet: Tror du har rätt med siffrorna, de ligger bakom runt 50% av baklängesmålen vid lika styrka.
Kan väl egentligen tycka att differensen mellan Ohårde/GC och Perto/Fillur är såpass stor att man egentligen inte behöver mer belägg.

I min värld får man splitta första backpar och lira Perta-Ohårde, Fillur-GC eller vise versa.
Vägrar man prompt från ledarhåll kan jag tycka att man skall testa J.Carlsson med Skäggo, Jonathan har legat fint med i spelet hittills denna säsong, behöver nog inte göra några större förändringar i sitt spel för att komplettera upp Svensson och framförallt behöver 3an bara hålla koll på en back, inte två.

Är väl inte jättesåld på Filluren/Ragger dock, Ragnarsson går iallafall inte bort sig framåt, kanske skulle funka som "enabler" till Fille som inte riktigt hittat rätt hittills.

Om vi söker en back, då känns det ju ganska konstigt att leta efter nån som kan ta höjd för Svensson eller Fille.
Jag hade personligen sett nån som kan spetsa till anfallsspelet isåsantfall.
Ska man ha båda i en spelare får man nog ha en jävla insamling, kanske rigga lite matcher eller ringa Daniel Kindberg om man ska ha råd.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2020-12-16
Hockeyoraklet: Fast nu är du där igen. "dra ner hans istid", vem ska få mer istid då? Du kan ju inte bara peka på nyförvärv för det kommer inte hända. Vi har dom spelare vi har nu så vi måste väl matcha efter dom förutsättningarna?

Jag kan inte argumentera emot kritiken på Svensson utan det jag stör mig på är din stora överdriften av bristerna. Både på Svensson och på försvaret. Vi släpper in 1,95 mål per match. Det är sjukt bra och bäst i serien. Behöver vi verkligen få ner dom siffrorna ännu lägre? Vill man verkligen börja experimentera där?

Jag tänker också att en anledning vi spenderar lite tid i egen zon är pga att Svensson vinner närkamper, tacklar, täcker skott och styr bort puckar. Lerebäck och Ragnarsson kanske är bättre på att hantera puck än Svensson, men är dom verkligen bättre på att ta tillbaka pucken? Jag ser hellre att vi fortsätter köra som vi gjort dom senaste 17 matcherna än att börja vaska om direkt efter en förlust.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2020-12-16
Hockeyoraklet:

Tror att det inte är i seriespelet ni kommer ha mest nytta av Svensson, där kan han stundtals istället vara en säkerhetsrisk.

Dock i slutspelet när det blir mer kamp och nivån höjs tror jag han kommer växa ut mer och komma till sin fulla rätt. Det är där man behöver de defensiva generalerna som bara fokuserar på att stänga ner och neutralisera motståndarnas bästa kedja och proppa sådana som HutchKINGS.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2020-12-16
rabon:

Brukar loppen vara riggade?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2020-12-16
Spock: Gör vi inte mål i det PP så är matchen körd. Målskillnad är inget vi behövde tänka på. Tycker det här var en sån match där vi behövde varenda köttskalle framför motståndarkassen, finlir funkade inte en gång under hela matchen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2020-12-16
Hockeyoraklet: Håller inte med om att ta målvakten i 5 mot 4 med 4 minuter kvar. Det står ju bara 1 - 3. Rätt stor risk för 1 - 4.

Håller med om att man kanske skulle dra ner hans istid i matcher där motståndarna uttryckligen fokuserar på ett kontringsspel. Alternativt säga åt honom att han spelar i Almtuna den matchen. ;-D
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2020-12-16
Sputnik: ”problemet” är väl bara att vi är det lag som spenderar överlägset mest tid i anfallszon och, naturligtvis, överlägset minst tid i försvarszon. Svensson har sina styrkor i ett statiskt defensivt jobb. Man kanske skulle dra ner hans istid och låta honom spela mycket BP (vilket han så klart redan gör)? Speciellt i matcher där motståndarna uttryckligen fokuserar på ett kontringsspel.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2020-12-16
Matsg: tight och tight, dom släpper ändå till 35 skott på mål, visst spelade hästen bra men dom vinner en sån här match 1/30 gånger.

Det man dock kan ta med sig är att när vi väl jagar kvittering så får vi bara iväg 1 skott på mål på 10 minuter in i tredje perioden (och bara 7 skott på hela tredje). Det här var nog inte den sista matchen som vi jagar en kvittering på slutet så här hoppas jag man sätter sig ner och analyserar varför så många inte var beredd att göra grovjobbet när det behövdes. Sen måste jag säga, varför tar inte Freddan ut målvakten när vi får PP med 4 minuter kvar i ställning 1-3? Totalt hjärnsläpp.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2020-12-16
Knylan: Får jag spekulera lite fritt i Varför Skägget rusar runt lite som han gör ibland så kan jag faktiskt tänka mig att Freddan och Ante sett att det finns något dolt spelsinne där inne och sagt att han skall våga lite mer. Skägget har ju själv sagt att han blivit inspirerad av att spela i ett topplag som spelar för att vinna nånting/gå upp. Därav tror jag att han överilar sig när han nu spelar i ett "offensivt" lag för första gången och ibland hamnar lite snett mellanåt. Samtidigt kanske jag är den enda som ändå ser nått litet potential i han när allt stämmer även lite i det offensiva. Tycker heller inte vi har nån annan back i jämförelse som kan käka upp motståndare i kamper i egen zon som honom heller. Jämnar ut sig med hans vågade rusningar ibland. Förhoppningsvis kan man slipa på detaljer så han kan hitta ett mer balanserat spel vad det lider. Då kan vi få lite av en 2 vägsback mer än bara en utpräglad sheriff som skall chippa ut puck som enda uppgift. Tänk er en Caslava light. 😋
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2020-12-16
Knylan: Ja, deras gameplan att spela tight och på kontringar fungerade ju bra! Målvaktsspelet också mycket bra liksom inställningen att jobba hårt för varandra. Effektiviteten kunde de inte klaga på heller! (12 skott 3 mål). En perfekt genomförd match för dem!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2020-12-16
Rytter: Vänta nu "Ifall dom tjänar pengar så skiter dom i det etiska, moraliska och lagliga."

Det här gäller ju lika mycket för båda?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2020-12-16
Rytter: Jag vet iallafall att Kenttä är en jävel på trav. Han lägger ju ofta system hos Nubbens spelbutik.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2020-12-16
Hockeyoraklet: Jag har tyckt hela tiden att minst en etablerad back till måste in, så skumma tider nu så det kommer väll inte hända, är isf vi fans och sponsorer som måste skramla då, jag gör det gärna, Pelle hade en helt klart sämre match igår, hamnar ofta för högt upp i banan sen får vi kontringar emot oss.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2020-12-16
sargad:

Spelbolag om några har väl ännu sämre moral än bankerna. Ifall dom tjänar pengar så skiter dom i det etiska, moraliska och lagliga. Bara de genererar vinster.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2020-12-16
Tikkare: Jag då?!

Nä men såhär dagen efter så inser man ju att gårdagen ruskade om en smula. Jag vidhåller dock (vilket flera också varit inne på) att det rätt och slätt bara är att gratulera Hästen till en perfekt disponerad gameplan. Allt avgjordes i andraperren. Likheten med premiärmatchen mot Löven är slående, då gjorde de tre mål på tre skott i tredje.

Zabel och Czarnecki satt nog och myste ganska gott på bussen ner till Norrköping igårkväll. Kanske att de köpte varsin trisslott när de stannade till i Tönnebro också, det var en sån dag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2020-12-16
Tom Topp: Utan att dra några slusatser åt något håll i detta fall så vet vi att när t ex banker blir blåsta på något sätt eller att det förekommer interna oegentligheter, så är man inte så pigg på att det kommer ut eller att det blir någon följetong i massmedia. Gissar att det samma gäller för spelbolag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2020-12-16
TIK-Lund: Westerlund/Svensson har överlägset sämst +/- i bland backarna i Timrå. Då tar jag inte höjd för att deras istid kanske är högre än andra backar men det borde å andra sidan tala till deras fördel i ett så offensivt bra lag som vi har. Dom är inne på dubbelt så många baklängesmål som Hardegård/Carlsson. Om jag tolkar statistiken rätt är wes/Sven inne på ca hälften av alla baklängesmål som Timrå släpper in i spel 5-5.

Precis som du säger, backparet är problemet. Vet dock inte vem som har pondus att rädda upp Svenssons negativa sidor. Jag tror, som sagt, att vi hade behövt en värvning.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2020-12-16
JoseGonzales:

Nej jag ser inte Kenttä som en chef över hockeyn eller speciellt inflytelserik, han är en hästhandlare i mina ögon, speciellt efter hur han skötte Asplöven.

Kenttä har såklart inte styrt nått, han har bara haft en jävla tur att det positiva utfallet för honom var det positiva utfallet för spelbolaget. Dags för honom att lämna in en trisslott eller har han fått nog av spel för ett tag framöver?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2020-12-16
JanneH: jaa men han ska ha en stor eloge för sitt engagemang! Jag skulle tappat tråden halvvägs in i texten!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2020-12-16
eltifoso: Locket på! Sämsta alternativet, nu kommer det alltid finnas misstankar kvar!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2020-12-16
JoseGonzales: Tror verkligen inte heller Kenttä skulle vara inblandad.

Tror egentligen inget, det hela utspelade sig precis som förväntat dock om det nu skulle vara iscensatt, det får inte komma ut bevis, det är hela grejen

Den officiella versionen låter bra tycker jag , låt oss hålla oss till den, och skulle någon tjänat pengar på detta, good for them

/ Foliehatt & Troll ☀️
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2020-12-16
Rytter: Om du på riktigt tror att Kenttä har någonting med att bet365 är det enda spelbolaget som sätter fel odds, inget annat bolag har sett några konstiga spel på varken löven eller mora så har du enorma förväntningar på honom som människa framförallt. Du måste ju se honom som kanske sveriges chef inom ishockeyn och löven som sveriges överlägset största klubb? Som kan muta sig fri från allting tackvare dess storlek och inflytande.

Ser det endast som ren avund från din sida om hur stor makt du tycker löven har jämfört med alla andra klubbar :)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2020-12-16
JoseGonzales: Förstår din syn på saken, samt bolagens och Björklövens.

Ingen skada skedd, möjligen din självbild kanske eftersom du engagerar dig så.

Du är ursäktad som kallade mig både troll och Foliehatt, ha ett gott slut på året 😅
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2020-12-16
eltifoso:

Luktar illa, vad är sannolikheten att det inträffar ett manuellt fel hos bolaget samtidigt som löven klappar ihop fullständigt i en 3-0 ledning.

Lite för mycket slump för min smak.

Nej det är nog så att spelbolaget tjänade mest pengar på att klassa detta som manuellt fel istället för matchfix och makulera alla spel och betala tillbaka pengarna till alla som spelat.

Well played Kenttä!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2020-12-16
eltifoso: Okej din foliehatt. Polisen, Ishockeyförbundet, Hockeyallsvenskan, alla spelbolag och björklöven är tillsammans i en komplott, allt för att rädda klubben IF Björklöven.

Sluta vara ett troll, hade det funnits någonting fuffens så hade det kommit fram.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2020-12-16
JoseGonzales: Blev precis som jag anade för någon dag sen.

Utredningen läggs ner i brist på bevis, inte iscensätter man en sån här grej utan rejält med dimridåer, i form av till exempel en person som får bli syndabock och råka sätta fel odds

Nu går livet vidare som förväntat och skulle det vara någon som tjänat en hacka på detta kommer det troligen aldrig fram, då förstörs framtida möjligheter att göra det igen

Skönt för löven att slippa eventuella misstankar också
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2020-12-16
TIK-Lund: Björklöven är nu helt frikända från misstankar om matchfixning. Ska vara den mänskliga faktorn hos bet365 som gjorde att oddsen vart fel.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2020-12-16
JanneH: hehe, nu har jag ju ändå kortat ner dem sisådär 672% med anledning av din tidigare feedback.
Stures tal skulle framstå som en reklamslogan i jämförelse om jag gick lös totalt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2020-12-16
söder över: Även om man vunnit 16 raka så gör det fan ont att förlora alltså. Speciellt eftersom vi förlorar på att de sliter mer än vad vi gör.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2020-12-16
TIK-Lund: Dina texter är lika långa som Stures tal 🤣🤣🤣
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2020-12-16
TIK-Lund: mm. Även Freddan lyfte Wallis insats som utmärkande positiv efter matchen ihop med BP som han var nöjd med.

Nya tag på fredag!
Revansch får vara temat då...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2020-12-16
Några snabba (not).

Förstakedjan:
Dahlén är bra, ofantligt bra men försvinner när kedjekamraterna inte är på topp och då i synnerhet Löcke som vanligtvis är en riktig jävel på att skapa ytor.

2a:
Ojoj vad denna kedja kan skapa NÄR det räcker med att göra en gubbe, hyffsat uddlöst när det ligger 5 motståndare på rätt sida puck.

Tredje:
Detta var en match där jag verkligen trodde "göbblinan" skulle gå in och göra skillnad, en match där skills och högt passningstempo inte leder nånvart utan målen kommer genom fula mål och 2a puckar, men icke.


4e:
Har varit bra ett helt gäng matcher nu och även ikväll, den enda kedjan som gick ut och matchade Pestens energi och fick således en puck med sig.
Tycker fortsatt att Walli förtjänar mer istid, han var vår bäste poängspelare sett till istid förra året och seglar upp till en andraplats efter gårdagen i år.

Gårdagens HOTTOPIC då:

Första backpar:
Ohårde/GlasCarlson är ett otroligt bra backpar på denna nivå, tycker inte de gjorde en dålig match igår heller för den delen, märker dock att Kronwallegårds "dålig spelare aura" verkar fortsatt hålla i sig och vid detta laget känns det som han kommer få leva med detta resten av livet i vissa Timråögon.

2a:
Vill börja med ett förtydligande; Varken Skägget eller Filluren är på något sätt dåliga hockeyspelare, det är kombinationen av de båda som jag höjer ett varningens finger för.
Perto är kanske vår bästa spelare när han ligger på rätt sida pucken efter den passerat egen röd, framförallt oerhört stark (och klok) i kampmomenten, passningspelet är rätt hyffsat också.
MEN, maken till att låsa blicken på puck är sällan skådat hos en såpass rutinerad herre. Verkar inte ha något begrepp när det kommer till att förhålla sig till huruvida rimligt ett skott på mål är eller hur lämplig en pinch är i förhållande till sina kedjekamrater och då i synnerhet sin backkollega, noll split vision.

Filluren å andra sidan SKA lira med lite mindre marginaler än övriga backar, och i anfallszon (åtminstone) betraktas mer som en hybridforward baserat på situation.
MEN Westerlund hamnar i nått konstigt mellanläge där han tenderar att ofta ligga lite för högt eller inte tillräckligt för högt, (eventuellt pga någonstans i bakhuvudet påminns han om att hans backpar släpper in överlägset mest puckar bakåt). Vilket i sin tur ställer till det för Centern som hamnar konstigt i positionsspelet, kombinera detta med en vänsterback som inte håller erforderliga marginaler och dessutom ofta har momentum åt fel håll när spelet vänder, ja då kommer man få jävligt jobbiga spelvändningar mot sig.

3e:
Får man väll ändå säga är J.Carlsson och Ragger.
Gör väl inget större väsen av sig, släpper inte till så mycket bakåt, inget större hot framåt.

Nu är detta en endaste förlustmatch i en nästan historisk serie vinster. Självklart får man lite halvnyktert se tillbaka på gårdagen och finna nån form av tröst i orimligheten att ett lag aldrig skall ha en dipp i kombination med att motståndarna gör en helt fenomenal insats, Hästen igår var bland de mest disciplinerade jag sett på denna nivån, mycket imponerande!

Samtidigt kan jag dock känna att om man ändrat i ett endaste backpar hade vi kunnat haft med oss en eller två pinnar ikväll, och det stör mig.

Wall of text i vanlig ordning, ber så hemskt mycket om ursäkt på förhand

#glasetäralltidhalvtomt
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2020-12-16
Igår sket vi i det blå skåpet när McDonalds togs oss på sängen!
Men ja ä int bitter!
Vi är fan Timrå IK å vi ger aldrig ALDRIG upp!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2020-12-16
Knylan: Tack för en lång och precis analys.

Jag gör summeringen; vi fick smaka gubbhäst. Intressant är hur vi reagerar på ett sånt här trendbrott. Senaste 10 åren har vi ofta kunnat hamnat i looser-streaks om 3-6 matcher, med någon säsongs undantag. Hoppas att vi inte torskar mer än 2 raka under denna säsong, då är mycket vunnet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2020-12-16
John Cena: Det underliga med Svensson är att han drar till med de där chanstagningarna lite då och då. Jag förstår att tanken är att sätta stopp i spelet men det är lite som att han får tunnelseende och glömmer bort risktagandet i det hela, som att han helt plötsligt drabbas av någon barnslig naivitet som han otroligt nog är ganska ensam om, trots att han spelar med ett gäng backar där många är tio år yngre än han själv. Ena stunden är han pondusen själv, otroligt reslig och spelar med väldigt tilltagna marginaler och helt plötsligt rusar han på chanspuckar som ingen annan av backarna skulle göra. Problemet är inte att det uppstår missar här och där, sånt händer. Det är mer att det blir så oberäkneligt.

Lite märkligt, det backparet hade dock ingen strålande match ikväll. Sen vet jag väl inte riktigt vad man ska dra för växlar av det, hade inte 0-1 hänt så känns det som att matchen kunnat sluta 0-0 lika gärna. Det var en sån match det här.

Hästen gör en formidabel bortamatch och på bussen upp hade Zabel förmodligen inte ens bemödat sig med att klippa lite video kring hur de skulle uppträda i offensiv zon. De hade nog ett enda mål med den här matchen och det var att försöka stänga oss ute, precis som alla andra lag vi mött försökt göra på senare tid. Hålla sig ifrån utvisningsbåset, stänga passningsvägar, freda egen kasse och hoppas på att allt studsar rätt. Det gick vägen, för andra lag har det alltid trillat in någon puck och då har de tappat orken till slut. Det är bara att lyfta på hatten och gratulera Hästarna, det är vansinnigt svårt att vinna matcher på det sättet men då de samtidigt var kliniska i de få lägen de fick så händer sånt här ibland.

Vi tog 65 skottförsök under matchen, Hästen 21. Jag vill minnas att Väsby tryckte iväg 25 i någon av hemmamatcherna mot dem, det var det lägsta antalet skottförsök vi fått emot oss under säsongen, innan ikväll. Vi gör ett mål, på 65 skottförsök och framförallt på 35 av de skott som letar sig fram till Engstrand. Skulle lagen mötas i bäst av tio och skottfördelningen sett likadan ut så talar någon form av sannolikhet för att Hästen isåfall på sin höjd kan vinna en av dessa, och det var förmodligen den matchen vi såg ikväll.

Med det sagt så gjorde Hästen det jävligt svårt för oss. Engstrand behövde på inget sätt stå på huvudet heller, trots vårt skottövertag. Uppoffrande utav helvete och en sån där riktig kraftseger där man får ta de tre pinnarna och sen nästintill glömma hur de kom till, poängen och det kollektiva ruset är belöningen. Vi får ta med oss att vi fortsätter att pumpa på men att det uppenbarligen finns ett tak någonstans och att fler lag kommer titta stenhårt på Hästens insats för att se hur de ska hantera oss framöver. Hoppas detta blir en nyttig näsbränna och läropeng.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2020-12-16
John Cena: jag vill se en värvning på backsidan. Fattar att det aldrig kommer att hända men jag är övertygad om att vi skulle ha stor nytta av en rutinerad defensiv back i laget. Svenssons avvägningar är katastrof. En prestigevärvning på backsidan ska inte vara tät i defensiven i 90% av matcherna, han ska vara 100% i 9/10 matcher och det är långt ifrån samma sak.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2020-12-16
Matsg: Den tanken slog mig efter vår sextonde raka seger. Föreställ dig nu att Timrå skulle vinna alla matcher nu någonsin kommer att uppleva under resten av ditt liv. Hur många månader skulle det dröja innan jag slutade titta på hockey? Jag kan inte föreställa mig något mer ointressant. Någon gång måste svackan komma, särskilt mot en motståndare som spelar klokt och respektlöst. Jag tror det här var en väckarklocka, precis vad vi behövde.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2020-12-16
Sputnik: Det mentala biten är oerhört viktig och därför tror jag det skulle vara riktigt positivt om vi kunde studsa tillbaka på en gång genom att,göra en bra match och vinna mot Almtuna nu på fredag. Det är bara att hoppa upp på hästen igen!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2020-12-16
Jalapeno: Ja han är riktigt bra, allt utifrån tar han och försöker man komma in på mål så är där en köttmur istället. Hade kanske sett annorlunda ut om man fått in pucken som dansade på linjen, då hade han inte kanske växt till en vägg. Ibland har man tur i hockey och ibland inte men totalt sett så är det att de som är mest taggad som vinner, ikväll var det inte Timrå trots överlägsen skottstatestik.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2020-12-16
Matsg: Håller med om att matchen idag var ett bottennapp, men det var frukten av att man inte var påställda och Hästen gav 110 procent. Kändes inte heller som Timrå var beredda på det fysiska spel Hästen bjöd upp till och många ggr kom undan med utan utvisningar. Ibland blir det bara sådana här matcher man kommer in helt fel från början och Hästen kände det direkt och växte 2 längder på tuppkammen. Aldrig att Hästen tagit Timrå i en bäst av 7 serie precis.

Med det sagt är jag inte ett dugg orolig att Timrå inte kommer vara påställda mot Löven, det kommer komma naturligt, däremot måste man va mer villiga att ta ett par blåmärken extra för att vinna kamperna på isen. Sen är det den lilla detaljen med det mentala. Att övervinna spöket som Löven ändå har varit förra och denna säsong(premiären).
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2020-12-16
Veriberri: Ja Albin har dock varit enormt skadedrabbad de senaste åren. Nu verkar han dock fått ordning på kroppen och talangen har han i sig helt klart. 👍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2020-12-16
Sputnik: ahh tänkte inte påt:d men Albin bör spela mer!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2020-12-16
Sputnik: Skönt! Wennerholm skriver att detta är säsongens i särklass största skräll. Han trodde på 2 siffrigt för oss.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2020-12-16
Veriberri: faktiskt inte de stavas olika med Albin Carlsson och Jonatan Carlson. Den sistnämnde spelade SHL med Mora för övrigt. 🙂
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2020-12-16
JanneH: Håller med dig men spelar vi så här dåligt mot Burkölen så blir det garanterat torsk igen; Hoppas att vi kan studsa tillbaka direkt mot Almtuna nu på fredag (de förlorade med 6-0 mot Aik ikväll).
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2020-12-16
Har en fråga, ni har 2 Carlsson i erat lag, är dom bröder? Den där Albin är man tok impad på
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2020-12-16
Hockeyoraklet: Nu har du klagat på Svensson så många gånger att jag måste fråga, vilken back är det som du tycker är bättre och borde flyttas upp? Är det Carlsson, Lerebäck, Eckmyhl eller Ragnarsson? För det är så lätt att i frustration säga "bänka han!" utan att tänka efter. Men om du fortfarande inte kan släppa att Svensson får istid så måste det väl betyda att det är någon annan du vill se på hans plats?

Jag minns från timråpodden att Jimmys avancerade statistik visade att våra tre bästa backar var Hardegård, Westerlund och Svensson. Det är även dom som får mest speltid i laget. Jag tror inte vi kan göra bättre backpar än vi redan har. Och på något vis så har vi ändå lyckats släppa in minst mål i hela serien med dom. Så är det verkligen fel att Hardegård och Svensson spelar mest?

För mig känns det rätt ogrundat att döma ut Svensson eller Hardegård så fort dom gör misstag. Flera som ofta klagar på Hardegårds passningar, men enligt Jimmy hade han klart bästa passprocent i hela laget. 91-94%, ska man då verkligen fokusera på dom 6-9% av passningarna som går fel? Tänker att det blivit lite samma sak med Svensson och att han "inte hänger med" i defensiven.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2020-12-16
TD: Ta det lugnt nu gubbar, vi har också torskat mot Vita Hästen. Det är inte hela världen.
Vi är två jämnstarka lag som torskat vår senaste match.
Jämna lag är vi. Skiljer knappt nånting.

Skulle dock vilja påstå att vi nog är liite bättre, men skillnaden är liten. Tror ni har goda chanser att komma ikapp under säsongen.
Låst ämne

2114108 · »