1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601417 inlägg · 6212 ämnen
« · 25722 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: ZÄTA!!!!!!!!!!!!!!!!
Synd att Zäta har så mediokra medspelare i TIK. Annars hade ni fått en rolig vinter...

Sv: Zäta:s period!
Timrå rammlar tyvärr inte ur.ZÄTA lekte med finnarna ,helt underbart man ryste så fort killen fick trissan,han var nära fler ggr också.
TIMRÅ RESER SIG ALLTID!!!!!!

Sv: ZÄTA!!!!!!!!!!!!!!!!
Att se Zäta ger kalla kårar, han dominerar totalt när Europeiska toppspelarna lirar i SHG.
OCH TÄNK !, han spelar i vårt lag !!!!.

Z och Timrå IK är dom bästa !!!.

ZÄTA!!!!!!!!!!!!!!!!
Zäta är Sveriges bästa spelare just nu!!!!!!!!! Vilken match!! 2-0 målet var av världsklass!!!!!!!!!! Hoppas att formen håller i sig i elitserien också. Grattis Zäta!!!!!!!!!!!!!

håller med även om z kanske stannar i sverige ett år till om det händer nåt.
vilket lag skall han då spela i kanske i modo med weinhandel, dom 2 är grymma, för timrå ramlar väl ur i år!

Det är bara att lyfta på hatten. Han är riktigt bra när han känner för det den där grabben. Synd för honom att han spelar i Sveriges sämsta elitserielag bara...

Lars Gunnar Jansson sa: Nästan lika bra som Forsberg, Sundin....
Rätt bra betyg för Zetterberg!
Vilken lirare.

Sanslöst vad bra Z är, nu vänder det i Elitserien oxå!!

Zeta, vad har Du fär mejladress?? Svara till
[email protected]

ZETA är BÄST, det har han alltid varit.

Hälge: Att Zäta får göra fel saker i Timrå. Det är ändå framåt man vill se honom.
Detroit har gjort ett bra val.

ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZz

Vilken Kung.
Fy fan va bra.

Mina damer,herrar grabbar och tjejer...vad säger man?!

Sv: Njurunda Comments
Kul att Tony Westerlund - fostrad liksom Z:a i NSK- var delaktig i det avgörande målet för Almtuna hemma mot Sundsvall Hockey !

Sv: Challe till Timrå!!??
Retstickan:

Har inte själv kommit in detta stadiet så att jag börjat bli orolig ännu, men när man börjar att uppträda som en galen kossa på de brända slätterna har man uppnått detta stadiet.....

Själv så ser jag bara kvalitetén i detta Timrå IK och ser det som att det säkerligen kommer att vända och ta oss till ett slutspel.

Och efter 19 omgångar skulle då inte jag vara så kaxig som du är eftersom ES aldrig varit så jämn på många år.

Och angående Z:a så får du väl tänka till om han blir nån förstärkning efter insatsen i detta SHG.

Skulle nog vilja döpa om turneringen till Stockholm Zäta Show...eller tycker du jag har fel retstickan....

Frölundafemman ska vara stolt som får spela med Zäta. De drömmer säkert om Zäta i natt.
"Hoppas att bli lika duktig som honom..."

Enda anledningen till att han lyckas i SHG är att han spelar i "Frölundafemman"... utan dem kommar han inte så långt även om ni vill det...
I ES spelar han i ett bottenlag som försöker värva challe berglund(!)
säger inte det allt???

Ugh ugh: Vad beror det på att Zäta lyckas så bra i SHG??
Varför har Zäta färre poäng i årets ES?
Kan du svara snälla.

mike66>

Tja för ett lag som aldrig vunnit sen 1965 så är jag inte speciellt orolig... vilket ni däremot bör vara, eller hur...

Att Zäta e bra i SHG hjälper ju inte er i ES, eller har jag fel... ni e ju jumbon i klassen. Hur många poäng har Zetterberg i ES egentligen jämfört med förra året?

Vi skalperar er både borta och hemma!!!
Vi straffar er!!!

FORZA VF

Håckla: ja det kan jag hålla med om.........

Tala om islossning..Zäta´s tredje mål,återigen på pass av W.

jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa z:a hattrick

Det är showtime för Zäta, härligt att se. Man måste bara inse hur värdefull den killen är..

Vad menar Boork med "PeO är en duktig yrkesman i Timrå, om han orkar stå emot den tunga filt av provinsiell hockeykultur som tidigare varit en av klubbens motståndare"?? Skrivet av Boork i senaste numret av tidningen Hockey.

skalpjägaren:

Jasså retstickan har vaknat...Ni avslutade ju starkt så jag skulle nog vara lite orolig själv om jag var Frölunda fans nu....

Passa er för Timrå är på gång...

Fan Finnarna pytsa.......

The King:

Inte Du som är kung, utan "Z".

Timrå IK är dom bästa.

Härlig passning av Weinhandl (tror det stavas så) till 2-0 målet..

kanske det lossnar riktigt för z:a nu....

Challe till Timrå!!??
Hörde att TIK försökt skriva kontrakt med eran favorit challe... men det gick visst inte så bra.
Fast det e ju klart att han inte skriver på för nån som ger honom dumstruten...
Men timrå börjar väl bli lite desperata med värvningarna nu :)

z:a gör en foppa igen...

2-0 ZZZääätttaaaa...

Hälge:
Ja hans chanser att spela med i OS laget minskar ju knappast, precis som jag förutspådde innan serien startade.

Z:a är gjuten i Laget vilket lag det än är frågan om, den som inte fattat vad den pöjken besitter för magiska krafter har inget här att göra.....

FORZA TIMRÅ mot SLUTSPEL det bär...........................

Zäta:s period!
Återigen visar Zäta att han är jä.. bra!
Man fick lite skrämselhicka när dom började prata om hans tumme,men det verkar ju gå bra ändå.
Äntligen fick han göra mål också.
Ser fram emot 2 perioder till,och snart...

Sv: Vad är fel?
s*tan va z:a e het!!!!!!!!!!Han dominerar ju i globen......

Heja Z:a

Bra inställning Håckla. Synd att inte fler fattar det här......

In med en Farfar i laget så att vi kan inse situationen. Den är ganska lätt att förstå egentligen, vi snackar återigen om de galna............................på de brä.............................

kn:
Han står till 99% rätt hela tiden och han gör sidoförflyttningar lika snabbt som en kobra. Reflexer har han också så sluta snacka dynga nu om DeRouville.
Självförtroendet har väl fått sej en törn, men med det försvarsspelet Timrå visat upp så skulle t.o.m Hasek framstå som en sopa.

Timrå IK är dom bästa.

Ingenting är fel för nu har Zäta kommit igång 1-0 mot finnarna....

Men ditt lag gör mål på chanserna det gör inte Timrå !
Kanske TIK skulle skicka någon spion för att lära sig lite om effektivitet !!!!!!!!!!!!!!!!!
TIK FOREVER!

snabel: Hade du följt gb:n så skulle du märkt att jag på ett ganska tidigt stadium ville se ngn förändring i laget. Jag har länge hävdat att vi saknar en ledare på isen.
För mycket osäkra spelare som vill väl men har förbaskat svårt att få till det.

Ska man drastiskt få till en förändring i laget, på vinst eller förlust, kanske man ska se över de som står i båset och bestämmer. Men det är mer ett skräckscenario. En stark ledare på isen sedan kan det mkt väl vända.

Sedan vill jag bara säga det till dig snabel: Jag ansåg bara att det var fel av dig att efter 1-0 (HV-TIK), då inte ens halva matchen var spelad ge upp. Annars har jag inget emot dig.

nej det är han inte han fullföljer inte i avsluten, när han går ner på is ser det ut som han frusit fast. oftast i frilägen.
när man går ut och täcker av vinkeln för skytten är det meningen att målvakten skall återförenas med målburen vid avslutat anfall, och med det menar jag att när han går fram skall han även backa tillbaka och försöka slajda (förstår du med ordet slajda) tillbaka och täcka stolpen(arna)
det gör inte deroo.
men jag måste hålla med om att han är ruskigt snabb i reflexerna.
men det är detaljer. jag tror han fått dålig hjälp med det i tidigare skede. RETURER. det får inte se ut sådär på isen när deroo släpper sina returer. dom flesta styr ut puckarna i hörnen så att backarna kan koncentrera sig på sina gubba och att resterande gubbar sopar rent i hörnen

Jag tränar också, och vi har en GRYM målis, men vårt lag spelar yrt ändå.
Precis som Timrå IK.
En målvakt kan inte ta allt och DeRouville är en bra målis.

Jag tror att det enda är målisen och kanske ett back byte.
jag arbetar som tränare. och när våran 2:a målis skall stå. håller man på att skita ner sig. och det hörs även på gubbarna på isen.
när dom inte kan lita på en bra målis kan man inte spela sitt rätta spel.
thats it.
inget annat snack!!!!!
det är slutspel för timrå garanterat om dom tar in en ny keeper och inget skit. snälla ring tjeckiens målis som stod i globen. han var grym.

Ska ni ha snabbt resultat får ni byta Timrå mot Färjestad, annars krävs nog hårt jobb och bättre inställning i laget.

250kg kärlek:

Men vad har hänt nu då? Var det inte du som var helt emot mig när jag hävdade att det var så många naiva på denna gästbok som bara trodde att det skulle vända. Har du äntligen kommit till insikt du med att nått måste göras..:)

Sv: Kimmo Kapanen
kan nog hålla med till viss del faktiskt. men som det ser ut är kimmo andramålis, och det är inte bra i ett bottenlag.
så jag tror att lite bloddoping skulle gå bra

250 kg:
Jag håller fulständigt med dig. Att enbart förlita sig på tidens läkande förmåga är att sakta men säkert gå mot sin egen undergång !! Ett lag i motgång blir inte automatiskt ett vinnande lag bara för att det får vila några dar. De andra lagen vilar också, och blir inte helt plötsligt mycket sämre av det. Troligtvis läker de också såren och kommer taggade till fortsättningen.
Vi får räkna med att problemen som finns inom laget inte har försvunnit av sig själva. Visst kan man jobba sig igenom det men tiden är knapp och enligt mitt sätt att se det så har inte Timrå råd med det, utan måste agera. Det skulle vara väldigt intressant att få veta hur det resoneras bland de som är ansvariga för laget. Några ideer måste det väl ändå finnas .....

Det är dags att vakna upp !.

Tror ni verkligen det blir så mycket bättre i laget om man byter ut några spelare ?.
Tror ni verkligen Kimmo Kapanen är bättre en DeRouville ?.
Hans lag ligger också i bottenträsket.
Skärpning nu, Oreda i leden skapar ingen soliditet i laget.

Timrå Ik har styrkan i Laget, det är bara att nån får fram den.

Timrå IK är dom bästa.

kk han menar Tim Thomas

RED DEVILS: Vad menar du med TT?

Kapanen räddar ca:90% av alla skott, men jag tror fortfarande på TT.

om jag inte läst fel så har kimmo ett snitt på 3 insläppta mål per match i finska ligan. det står inget om tyska ligan.
kan det vara en bra bytesaffär!!!?????
rätta mig om jag har fel.

jo förresten är ryktet sant så kan det kanske bli bättre

« · 25722 · »