Zäta75: Ante är ju inte kvar som tränare. Det är deras gamle ikon "Mikael Musse Håkansson" som kommer träna dom nästa säsong. Men givetvis kan ju Ante ha gett input om OJ.
Ändå anmärkningsvärt att vi kan skapa mer tryck på läktarhåll en hel match än vad Malmö publiken kan göra i 5 minuter. Trots att vi är 5800 och de är mer än hälften så många mer😅
Nisse på Mon or: Kan malmö så kan vi! Momentum kan skifta flera gånger i en lång serie. Det gäller att kunna ställa om snabbt mentalt vid en förlust. Börja fokusera på nästa match.
Dahlén lät riktigt sugen på att nästa match skulle komma igång och jag tror inte att resten av våra grabbar har lagt sig ner för att dö redan nu. Imorn går vi för vinst!
{469}: Nåt annat: Vi kanske ska ligga lite lågt framöver innan vi hånar och dömer ut "plastklubbar" där publik lämnar arenan mitt under brinnande förlängning för annat. Igår var det rena lämmeltåget från arenan mellan 4:e och 5:e perioden. Var lätt 1000 pers färre i 5:e perioden....
Tänk om inte Hartmann hade avgjort precis innan förläning. En torsk i övertid där plus förlusten på söndagen. Komma hem till Timrå och förlora som vi gjorde igår när vi verkligen var tvingade att vinna. 3-0 frölunda och total RIDÅ.
{469}: Fy fan, det tog tid det här. Först helt euforisk, sådär så att man måste reflexskratta ibland. Total lycka men med ett stigande mothåll av frustrationen att pucken Inte. Ville. In. 3-1, ok - karma för första perren. Tilltagande fruktan varje gång Frölunda skickade in pucken framför mål. Så jävla kalkylerat. Liksom, det viktiga är att det blir mål på nåt sätt. Inte att göra mål. Sen (hur fan går det till?) märkligt likgiltig när Frölunda gör 2-3 och 3-3. Avtrubbad. Reaktionen vid 3-4: ”Jaha. Nu får man gå och lägga sig. Gonatt (i ordets rätta bemärkelse)”
Nån form av känslosmitta när man ser Hållanders blick under matchen. Lite tom. Oförstående? Som att han inte NÅR fram till sin egen styrka. Jag hoppas att han pratar, på något sätt. I princip hela laget höjde sig till hans nivå under större delen av matchen. Som ett Tack. Synd att han själv tagit ett halvt steg tillbaka. Finns det nån rättvisa i den här ruttna hockeyvärlden så lossnar det monumentalt för honom redan imorgon.
Det kom efter idag. Kände mig sur som fan. Så här kan det fan inte få vara. Make them pay for it.
OlliJanne: Igår videobedömdes två av fiskrensmålen innan de godkändes. Jag säger inte att det var en domarskandal att de godkändes för det tycker jag inte. Det var ganska rimliga beslut. Men så mycket törs jag slå fast att 2-3 målet, med spelaren i målgården som möjligen, möjligen störde Juel, hade a l d r i g godkänts i Scandinavium
roger_sundsvall: Ok så vad ger du högst odds på? 1. Timrå spelar lika bra som igår eller 2. Lasse J spelar lika bra som igår
Vore ju trevligt om vi är inne i en uppåtgående trend men samtidigt har vi varit så ojämna under säsongen så jag vet i fan om det inte är lägre odds på Lasse J.
Å sedan kan vi väl bara glömma att vi får domare som tar så där många Frölunda utv igen
Börjar tro att jävulen härskar över Medelpad och att det är bestämt att loser mentaliteten ska ligga över oss in i döden. Kommer nog ALDRIG vinna något inom större sporter Hockey Fotboll Bandy Handboll bla förutom ett dopad korg boll lag
Peacedog: Full fart imorn och köra över fiskrenset så det blir till dassig fiskbuljung. Sen en resa ner till fiskboden och råna dom innan det är fest i hockeytemplet igen!!! Vamoeeee!
{469}: Frugan hade sönder sin Timrå IK-kaffemugg på sitt jobb, den föll ner på golvet och gick itu. Redan då visste jag att gudarna inte var med oss.
På något sätt lyckades vi förlora en match då vi spelar den bästa hockey jag sett oss spela någonsin. Känslan efter den där matchen är som att ens älskade gjort slut. Nu vill jag ha tillbaka min älskade! Låt mig bli den jag var igår!
{469}: Egentligen så har ju allt gått enligt vad dom flesta trodde på förhand. 2-1 i matcher till FHC, där vi var tvungna att vinna match 3 för att inte släppa iväg Frölunda till 3-0.
Bara den lilla detaljen att vi faktiskt tog en seger borta som gör torsken extra sur, vi hade guldläge att gå upp i en 2-1 ledning. Jaja, imorgon är det 2-2 så avgör vi hemma.
Stan Makita : Kanske redan länkat, men Domustrappan var i farten i natt. Intressant att också Olle såg "Örebromålen" igår. Jimmy berömmer bl a Walli och Lundmark. Nu ska man väl, inte minst i ett slutspel, ha realistiska förhoppningar på en spelare som går från div 1 till SHL-slutspel, men jag tänkte att Lundmark var ganska osynlig igår.
Andersson: Hur risigt man än mår mentalt idag efter matchen igår. Så tror jag ingen hade protesterat inför säsongen att vi har hyffsat slagläge med endast ett underläge med 2-1 i matcher mot ett lag som Frölunda. Där vi dessutom spelade ut dom med råge i 40 minuter i match 3. Där vi fortsatt har en hemmamatch att kvittera matchserien på.
Precis alla Frölundaiter man sett skrivit nått. Har erkänt att det var Lasse Johansson som var övermänsklig. Med citat som "Bästa prestationen nånsin av en målvakt i SHL.(Nåja)
Jag tror inte de har samma tur ytterliggare en match, om vi kommmer komma ut lika furiöst.
Slicka såren ytterliggare en dag till. Sen skall SCA koka ännu en gång. Så lätt skall inte Frölunda få komma undan. 💪
The great one: Absolutely true. Lite som Wikegård sa om Linus E. Linus valde Timrå och kunde hade spela någon som valt bort Dif. Fick Eriksson tidigare tack vare det. Hoppas att Johansson gör bra ifrån sig i LHC!
Nucky: Jag lider med er. Det var ingen bra dag för Västernorrlands hockeyn igår. Derbyn var en av höjdpunkterna för oss Timrå och Modo fans. Det var även viktigt för ekonomin och kommer sakna er nästa säsong. Sorgens dag i Västernorrland!
Jag både förstår och samtidigt inte att vi ens vill nämna Didrik i lagsammanhang. Han är hyfsad. Men 2 poäng på 2 säsonger och nästan kontinuerligt skadad - Det vore i vårat allra bästa intresse att bli av med honom snarast möjligt. Vill vi ha aspirationer som ett absolut topplag i SHL kan vi inte ha sympatier för hemvändare och klubbsolidaritet för solidaritetens skull, vi måste se till att i mesta möjliga mån investerar vi enbart våra pengar i spelare som inte går sönder varannan match och som faktiskt genererar poäng. Didde var en riktigt bra spelare och har säkert fortfarande kapacitet till att vara det - men assisterande kapten från läktarplats halva säongen 2 säsonger i rad med mest troligt mycket högt löneanspråk fungerar inte i högsta ligan. (Tycker jag. Bara min åsikt. Älskar de grabbar som har och haft sina hjärtan i just vår klubb, men vi måste skära bort icke-producerande delar av vårt maskineri.)
Kattgubben: Det köper jag helt. Hade både Dahlen ( menar utdelning i mål, övrigt bra ) och Hållandet varit i toppform, mex och d övertag vi haft med långa anfall och lite med med studs kunde det lika väl varit 3-0 i matcher för Timrå. Men it ain't over until it's over. Större under har skett...
Andersson: Grabbarna bör ju ha fått ledigt idag eller var det ett mindre pass för att hålla igång benen?
Mina egna tankar efter ha sansat sig efter gårdagen lyder:
Vi spelar sinnessjukt bra. Helt jävla fantastiskt. Frölunda skulle aldrig ha fått in sina puckar. Det handlar om 1 på 1000. Lasse hade sin bästa match sedan han spelade i KHL. Kommer inte upprepas igen om vi säger så. Jag hoppas faktiskt Jokinen med hans sällskap trycker in det i spelarnas hövven, att vi hade vunnit denna match 999 gånger av 1000. Att Frölunda-spelarna bör ha köpt en trisslott efter detta. Spelar vi såhär bra imorgon igen så kommer det sluta minst 6-0. Jag är helt ärlig.
Håkkybåkky: På tal om backarna. Vad i helvete höll Koivisto på med igår? Han chippade ut exakt varenda puck han fick tag på. Oavsett om det fanns en passning att lägga eller inte. Whats up med den?