The great one: Ja vi måste lägga mer på mål och bli hetare på returer. Är vi först på returerna blir det snart mål. Nu hinner de rensa undan. Normann ser lite skakig ut. Skjut mer!
Ingen riktigt bra känsla efter första. Frölunda får ner tempot på oss, eller så är vi lite sega efter i tisdags. Inte alls samma höga forechecking och attackpsyke.
Fortsätter det i samma stil i andra tror jag det blir jobbigt. Nu har Frölunda rett ut första anstormningen, befarar att dom kommer knapra sig in ordentligt nu. Långa anfall emot oss coming up.
Joslan00: Frölunda håller oss utanför. Ligger rätt i linjen hela tiden. Vi har just nu inga nycklar att låsa upp dem. Dessutom är vi ineffektiv. Det är en dålig kombo. Men deras målis släpper ju en massa returer, men då måste ju fler våga kliva in där.
{469}: Hållanders svacka kommer ju tyvärr i sämsta möjliga läge. Den där chansen han får mitt i slottet på returen, den ska bara sitta. I grundserien hade han satt den 95/100 gånger.
{469}: synd alla andra kedjor fungerar så det kan bli fel också att splittra på kedjorna . Men annars hade det varit roligt att se Lundmark med Hållander igen
Villervalla: jag lider med hur ineffektiva vi är. Skjuter oftast mitt i magen på målvakten. Tom Dahlén lyckas inte flippa den över benskyddet. Sååå jädra typiskt Timrå. Kom igen nu!
{469}: Pilö har väl redan tagit ett skott tror jag? Då lär han väl redan stå för ca 25% av våra backskott i slutspelet. (Inlägget är inte faktagranskat)
Frölunda borde väl rimligtvis bara blunda och slänga pucken på mål varje gång de kommer innanför anfallsblå, blir väl ändå någon skitstuds eller något som trillar in i mål....
"12:09 @timra_ik - @frolunda_hc Vid videobedömning går det inte att avgöra om pucken spelades med hög klubba. Därför kvarstår domarens beslut, Ej mål."
Som jag skrev nyss, räddade av beslutet på isen. Hade de haft mål på isen är det godkänt.
bar mofftak: Så var det nog, de kunde inte avgöra om det var hög klubba eller inte och då gäller beslutet på isen, tur de tog det beslutet innan granskning.
Orka. Orka. Orka. Kan man inte få in en puckjävel med alla dessa försök finns det inte chans i helvetet att komma vidare i detta slutspel. Där kommer vi undan med 0,7 millimeter. Det räcker inte.
Blake Slåhan: Orkar inte ens kalla det skitmål längre. Det är ett mönster som är återkommande. Vi skiter ner oss totalt. Inte ens när Normann i mål har börjat skakigt så utmanar vi ordentligt.