Moverare.. när det gäller Tjobba..om han har blivit "sämre" så är det omgivningen som gjort det... själv så tror jag att han skulle hålla i ES i ett par säsonger till..dom andra du räknar upp i från ifsh har jag ingen koll på av förståliga själ.. och vem fan drog upp kärringen M Wiklund?? ingen här va?? sedan avslutar du med på denna nivå..just det ja..Allsvenskan säger väl allt..
250kg: Kanske skulle skrivit en bok åt dej innan du började 4-checka i egen zon, och sköt ett slagskott från mittcirkel, genom nätet, vilket fick motståndaren att må dåligt och sova dåligt,,,,,
Intressant. Vi ska alltså låna ut en före detta Elitseriespelare och i gengäld få en före detta Allsvensk spelare. Jag ser inte riktigt logiken i det hela. Varför skulle vi göra det, och vad skulle vi tjäna på det? Vem skulle tjäna på det?
För övrigt har inte Tjobba direkt imponerat, något av en besvikelse faktiskt, hade förväntat mig bra mycket mer av honom. Weine Sjöberg, Jimmy Lindström och Johan Svedberg, när spelet har stämt, har varit bättre.
Vad jag har förstått är det en spelare med Mattias Wiklunds egenskaper som ni saknar. Vad var det ni kallade honom? Kärring? Nä, jag måste ha hört fel.
Kan inte förstå hur i hela världen ni kunde släppa Igor Matuschkin, bäst på plan när Skellefteå körde över oss hemma, och tydligen mycket bra också mot Piteå. Dessutom var Tjälldén överraskande bra. Har sällan sett någon som spelar så effektivt i defensiven som han. Åtminstone på den här nivån.
Vart får du allt från?? Finns det en bok som du skriver av eller finns allt det där om korvar och samliv och sockerkakor enbart i din skalle? Finns boken vill jag att du berättar det. Det verkar vara en jäkla intressant sådan.
Ska du till ladan eller redan är på väg, så glöm inte att heja åt mig också.
Laken: Man kan väl inte vara rädd för att vinna eller?? Dom måste ha skrivit fel....Man är väl rädd för att förlora och då blir det svårt att vinna, när den känslan är borta då vinner vi....................
kn: Dämpa dig en smula..! Tror du det hänger på hur stor hall man har om man ska platsa i ES eller inte ? Isåfall är det väl bara att bygga en större hall så är saken klar,eller...?? Dum som jag är så trodde jag att resultaten spelade en viss roll i det hela...
HH: En utsökt hockeydefinition....Nu j-lar tar vi dom, Sa Sa Sa, Bra,Bra,Bra, TIMRÅ TIMRÅ TIMRÅ......Testa den i kväll...........Håll uppe lågan i gb:n alla ni som inte får vara med........
PRECIS detta skrev jag för flera veckor sedan, alla förluster har satt sig i huvudet på grabbarna. Det finns bara ett sätt att ta sig ur mörkret: Kämpa Timrå!
Kan man tänka sig hur det känns i det läget för spelare som fått personlig skit???
Ja det kan man om man har lite att tänka med, men vet man inte vad hockey handlar om så går det lika bra att tänka sig in i situvationen, om man ska försöka genomföra ett närgånget sammliv med en parner, och partnen säger ideligen f-n vad dålig man är, då spelar det liksom ingen roll hur bra man tycker man är, det sätter sig i skallen och låser sig redan i första teket och man blir skraj att uppspelet ska bli skit igen,,,Då drar man sig tillbaka och får ont i huve eller feg spelar, så både Hockey och sammlivet ska va kul för det ska funka och man förkänar beröm i bägge,,,,,skulle vara kul att veta om de som krittiserar våra hjältar, är ni lika hårda mot era fruar????? så var inte förvånad om huvudvärken kommer tätare,,,
Peo säger i sundsvallan att det är frustrerande att dom inte sätter sina skott på mål. och han påpekar att på träningarna då sitter dom. jag kan svaret!!! PEO NI HAR DÅLIGA MÅLISAR DÅ SITTER ALLT PÅ TRÄNINGEN MEN NÄR NI MÖTER BÄTTRE MÅLISAR SITTER INTE PUCKARNA FRÅN BLÅ
Största felet men årets säsong är värvningarna på Center och backposition, det har sett allt annat än bra ut expelvis Hautama har sett lite vek ut, allafall det lilla jag sett av honom, plus då Simons som var en chansning, backarna har ej övertygat heller, Casselståhl har varit genomgående bäst, förutom då på slutet som även blivit smittad av dom andra. Nu får troligtvis Åhlund Peltoma Ward spela i 3de femman, och nåt måste göras, förr eller senare.
Zetterberg har dragit ett mycket tungt lass och varit den som hållit ihop försvaret, tillsammans med Lind då tillsammans med backarna. Hoppas nu man lär sig lite av detta året, men visst görs det missvärvningar i andra lag också ex Modo och Brynäs, som sparkat 2 spelare. En kompis till mig sa att jag att snart jobbar man som krönikör på Aftonbladet apropå inläggen, men där får man nog hård konkurens av Nyllet.
ernie eagle:Jag förstår helt och hållet att det är helt utslutet med bengaler,men något liknande borde det kunna bli med inte allt för många människor inblandade...det är ju bara att åka till närmaste återförsäljare för fyverkirier,kanske inte lätt att få tag på just nu men det borde jju finnas nån som har fått in lite grejer,ja menar det är ju inte allt för långt till nyår och det har ju förekommit förr med små eldar,och det inte runt juletid,,,ojoj måste vidare till jobb nu men kommer snart tebax med mer förslag/mvh sovjetmannen
Nolby & NSK har tillsammans cirka 500 ungdomar som spelar hockey, i en kommundel med 14.000 invånare - ganska bra. Visst är dessa klubbar viktiga dels för att få fram "stjärnor" men även i fostrande syfte.
Man måste ju vara på det klara med att åhlund inte värvades för att göra poäng och vara dominant utan främst för att tillföra laget det rutin som saknats tidigare. Även om han inte lyckas hundraprocentigt så kanske han hjälper andra att komma in på rätt spår.
RED DEVILS: Tycker man kan prova kedjan iaf... Med dessa herrar i bra form så skulle de plocka ner vilken förstakedja som helst...
Och om Åhlund kan du se det så här... Han värvades lite som utfyllnad när vi har Hautamaa borta... Hade vi inte värvat Åhlund hade man inte heller kunna kört testet med Zäta o Lind i samma line...
Håckla; på något sätt känns det som att "invasionen från södra stadsdelarna" kommer at vara det som hjälper Timrå i kväll och sedan vänder på hela tabellen ( så man slipper vända tidningen upp och ned )
I kväll får Timrå "kulturmagasin" finfrämmande !. Det starka södra Medelpads stoltheter Njurunda SK & Nolby Hockey ungdomar kommer och tittar på matchen.
NSK har fostrat många talanger som "Z" & Fredrik Modin, Nolby har fostrat bl.a Bröderna Romö i IFSH.
Hoppas vi får se en bra match, och vi lovar att vara extraklack i kväll.
peltoma ward och dr. åhlund jag tror det blir första och sista gången vi får se den kedjan i TIK, tror dom kommer att vara djupt i anfallszon och LHC kontrar ut dom totalt. ingen av dom har fart på skridskorna. ward har varit kanon sedan han kom till TIK men att få spela med peltoma och ward måste bli en svår uppgift för ward. åhlund kommer att vara helt slut efter 5 minuters spel och peltoma är väl redan slut efter uppvärmningen, så varför inte ta vara på ward bättre???
Peo sa tidigare på säsongen att man inte : "ville avslöja sin pp taktik så tidigt på säsongen" - Nu är det väl dags om inte både tåget och båten skall försvinna i fjärran !!!
Jag undrar om vi inte ibland glömmer bort att vi har ett motståndarlag på andra sidan som inte vill att Timrås stjärnor ska åka 8or runt dom. Kan det vara så som Leksands huvudtränare sa inför matchen, att EP och Dahlén är bra ... | Läs mer
tack för erat samarbete..FORZA TIMRÅ IK