1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606218 inlägg · 6213 ämnen
2956984 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
FrOllik:

Böka vid sargen ger oss gråa hår
Våga skjuta tufft att göra mål!

Såg att Lander var med på kvällsträningen, väldigt skönt att se!

I morgon hoppas jag att dom släpper lös och går för det.

Fullsatt imorgon och ett rejält tryck på läktaren ökar våra vinstchanser rejält!

Kan julfriden raderat lite dåligt självförtroende i gruppen och kanske vi får se det Timrå som var så strikta defensiva med ett grymt hårt jobb igen!?

Kanske under de gamla ledorden som Lill Kenta ofta påtalade ” våga under kontroll ”

Djingiskahn: Vi är helt beroende av Dahlen Genborg vilket inte är hållbart i längden en skada på Dahlen och det är kört utan han har vi varit jumbo redan. Sen kommer HV börja få tillbaka spelare 6-8 ordinarie snart

Orr: Klart att man är orolig att det kan gå snett. Men vi måste ju tänka på att vi har kapacitet att slå vilket lag som helst när det stämmer. Det gäller bara att få alla delar på plats. Vi har varit hemmastarka bortsett från några få fadäser. Vi hoppas att vi är på tårna imorron o gör ner Brynäs likadant som i februari då vi slog dom med 6-1.

Orr: Finns inte på kartan att de här laget håller undan för HV när 24 omg återstår med seriens sämsta offensiv. Lagen bakom Brynäs Luleå Linköping är nog förbi kanske inte Linköping imorgon men en tidsfråga och kommer lämna botten.

8 poäng ner till Hv71...klart att man INTE är lugn.

Smörgåsen : Levinsson kom ändå från Allsvenskan ,
så det blev '' kanske '' för stort kliv . Heikkinen har ju producerat bra tidigare

Rip Kirby: Heikkinen borde vara med istället för Levinsson.

Rip Kirby: ännu en artikel som i princip skulle kunna vara AI genererad baserad på vårat forum

Expressen ger sin analys avseende några av de spelare man anser har underpresterat såhär långt i SHL. I de flesta fallen är det väl bara att hålla med.

"Erik Walli Walterholm, Timrå
26 matcher: 2+3 = 5

Nej, Walli har aldrig varit någon stark poängspelare. Det är energiforward rakt av. Men när man skulle lägga ut poängfördelningen man tappade på flera, hade han behövt kliva fram något, inte sänka snittet.

Marcus Westfält, Timrå
25 matcher: 2+2 = 4

Trots att minuterna tickat upp något jämfört med när han spelade i Färjestad, så taktar Westfält just nu mot att ha sin sämsta poängskörd sedan han blev en SHL-spelare. Det i ett Timrå som har behov av spelare som kliver fram.

Ludvig Levinsson, Timrå
25 matcher: 1+3 = 4

Har gjort ett mål på hela säsongen, och får nu ett större förtroende än tidigare. Då behöver man också kliva fram och leverera betydligt mer än vad som varit fallet.

David Lilja, Timrå
26 matcher: 1+2 = 3

Var en riktig slutspelsjoker för Luleå med en stigande karriärskurva, vilket gav långtidskontrakt i Timrå. Har gjort ett mål på hela säsongen, och fått mindre och mindre förtroende."

Lilja av dessa fyra spelare är väl den som sticker ut som den stora besvikelsen. Sett till det han lyckades med i finalspelet för Luleå gjorde att nog de flesta såg en betydligt större potential i honom än vad vi faktiskt fått ut. Men säsongen är inte slut, eller nåt....

JanneH: Vi tog fyra raka mellan omgång 2 och 5. Sen dess har vi vunnit 2 irad en ynka gång.

Timrå Isstadion: om det du säger stämmer... d v s att HV trots uppryckning bara tagit in 5p på de 10 senaste omgångarna, så känner jag mig rätt lugn att vi bör slippa kvala. Dessutom verkar ju vi vara ett lag som jobbar i streakar. Först vinner vi 5-6 matcher för att sedan torska 5-6 matcher. Under hösten har vi lyckats spränga in nån seger mellan torskarna, typ 2 vinster på 8 matcher men egentligen samma beteende, d v s vi har halvlånga up & down perioder. I a f sett till de tre senaste säsongerna

Ett fåtal ståplatsbiljetter kvar mot Brynäs, både sitt och stå finns det gott av mot Leksand och Djurgården. Öka nu!!! Ta med familjen, kusiner, grannen, vem som helst! Viktiga matcher nu framöver med juniorerna borta. Poäng behövs och fullsatt ger en bra boost!

Zource: Du har fel Hv kommer inte att vinna tillräckligt många matcher för att gå om Timrå även om Timrå skulle fortsätta förlora några fler matcher.

Zource: GLÖM DIN DRÖM!
Nu ska Tim Juel in och vakta kassen och upprepa fjolårets bragd.
Didrik o skägget/mustachen håller blå.
Dahlén fortsätter att ösa in mål.
Sega gubbarna är slowstarters men vaknar till efter jul...
När det dags för 5 raka och vi är med o slåss om slutspelet o vem vet om vi inte kan ta guldet i år.
Vi kan slå vilket lag som helst.
Spöken som Färjestad är borta o uppstickare som Frölunda tappar nog trenden snart.

Appropå HA så välkomnar vi Björklöven denna gång att prova på i högsta ligan.

Aftonbladets "experter" tippar på morgonen hur det slutar. För vad det är värt har ingen Timrå på kvalplats trots mycket, och välpåfunnet, om fall i tabellen och skador/JVM. Personligen är jag oroad men ändå optimistisk. Vi ordnar nödvändiga 23 poäng på återstående matcher. Vi grejar därmed HV - som tagit in fem poäng på oss senaste tio omgångarna om jag räknar rätt - ELLER Klöbben, som är svårtippade men mycket väl kan falla platt. (Leksand grejar vi självklart) Kort sagt får jag se Modo här i Småland även bästa säsong. Eller om jag får ta mig till Karlskrona ....

Rallarn: det enda vi har är några månader kvar att lösa knutar, värva och eller hänga på tåget…

Men vad kan vi göra…

Vi går på matcher. Köper Timrå prylar, håller varumärket Aktuellt i fikarummet…

Spelarna måste upp på hästen och hitta tillbaka till sina riktiga nivåer… det måste täckas skott, det måste tas avslut, det måste kämpas med fysiken.

Pär får massera därefter!

Blod svett och tårar för Timrå IK och kanske får Modo ett år till på sig att knäcka Vimmerby…

Zource: Önskar att det fanns något motargument men det mesta pekar på det. God jul!

Vill inte förstöra er julkänsla eller så, men jag tror faktiskt att ni kan ryka i vår. Trenden talar sitt tydliga språk, och lagen bakom er är för bra. Men om ni klarar Leksand i bäst av 7 så är det ju lugnt!

Annars så ses vi i HA! 😊

God jul alla Timråiter!
Må ni samtliga få biljetter till de kommande matcherna i era paket och lite pengar över till att handla i shoppen, i kioskerna och i baren!
Vi ses i SCA Arena! Krossa Brynäs!

God jul!

Må Python få en bra match av Timrå när familjen släpats upp till hockeyns riktiga vagga!

mattias - 74: God Jul alla på HS!

mattias - 74: God Jul! Oavsett om den är röd och vit eller blå och vit. God Jul till alla här! Jag har önskat mig en oöverträffat framgångsrik vinter och vår för vårt älskade Timrå men kan också nöja mig med ett förnyat kontrakt. I det läget önskar jag mig ett hårt paket som inte är inhandlat på mellandagsrean. Ok, tomten?

❤️🤍

God Jul på er

Villervalla: Ä dä rabbuslingars ny fystränare efter Jul???? Pizza å Super Nintendo å då dä åt helvete 2026!!😡😡😡

Jugge: Alla ska me

roger_sundsvall: God Jul till dig med, och alla andra Timråiter.( Och allt annat löst folk)

På fredag smäller det. Första hemmamatchen på minst 15 år. Taggad till tårna, även om det är en "säker" förlust att räkna in.
Kommer njuta av atmosfären oavsett. 🤩

Villervalla: äre nubben som bär pizzorna?

Hypocrisy: 6 års kontrakt i bortakiosken?

Veteranolle: Han och Nubben kanske är kompisar? Klart han ska vara kvar i så fall, lika bra att krita på ett 3 årskontrakt så är han säkrad för lång tid framöver.

God jul till er alla ⛄️

Nisse på Mon or: vi förlänger väl med Erixon ett par år till för man vet ju aldrig han kanske frisknar till

Montén Python: Såg han hade beställt pizza.
Uppladdat:

500x0-screenshot20251223-2122592.png

JanneH: Tror vi kan uträtta stordåd med fysiken om Karlin tar över som dietist?

solbacken: jag tänker mig honom mer som fystränare

EXPLORERSMÅLAND: GOD JUeL på er Alla Timrå fans!
Glöm inte att, tomten likt dynamit, är röd och vit. 🎅🎅🎅

DrCox: Karlin ä väldigt trevlig å ödmjuk herre...
Vi prat myck efter matcherna i Västervik när ja döm å hann va där!!!
Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar ifrån Haiti å ja hopp ni få en VIT Jul 🙈🙈
Go Jul å ta dä lugnt mä Explorer Nubben 🥳🥳🥳
En rackarulig i var ben så en stå stadigt när en ragg damen ikväll 💪💪💪
HALLELUJA 🙏🙏🙏

DrCox:
Tror du verkligen att han skulle klara av ett materialförvaltare jobb?

Villervalla: du menar när den görs om? Ja, vem vet?

Nisse på Mon or: Karlin är ledig och söker nytt där har ni ett namn om det inte Tommy Samuelsson blir kvar nästa säsong

Nisse på Mon or: Men det blir väl 4 materialare då istället.

Borde vara läge att göra om coachstaben inför nästa säsong, när alla kontrakt går ut.
Och att inte förlänga kontrakt med spelare som inte platsar på 2 femmor.

2956984 · »