1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601491 inlägg · 6212 ämnen
« · 29771 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: S U C K
HH: Jo men jag har nu ändrat mig på en punkt. tror nämligen inte att det blir bättre av att alla stöttar och är så jävla förstående hela tiden. tycker att spelarna har ett ansvar till oss supportrar som går och betalar pengar för att se på eländet. När de då inte bjuder tillbaka tycker jag att man ska säga ifrån.
Om du HH går på en affär och köper en god stek och sedan kommer hem och finner att den är rutten,inte äter du väl upp den då me motiveringen att den säkert varit god en gång i tiden ? Förmodligen går du tillbaka till affären och byter den mot en ny...
Hoppas att du fattade P-Oängen..

Sv: Medgångs supportrar
Octagon: Jag håller med dig. Jag tror inte att någon av dem som står på supporterläktaren är medgångssupportrar. De som inte skrek hela matchen hade belägg för sin tystnad. Att kalla de för medgångssupportrar är ganska strängt betyg.

Min supportersida befinner sig minst sagt vid frontlinjen och jag hade förväntat mig ännu en attack av påhopp från LHC-anhängare såsom inträffade vid förra mötet lagen emellan.

RR/F:

Och ni gör mycket för att lösa knuten,,,,drar hellre åt den vill jag säga,,,,,,,,,

RR: Ja det var så man stod och skämdes hela matchen.
Tror att varken tränar eller spelarmaterialet håller för eliten nu när man har sett nästan halva serien.
Blir en smula besviken faktiskt. det är ju en sak om laget kämpar och försöker och det knyter sig men när vissa (Ca 75 %) av spelarna inte ger järnet är det rent ut sagt åt helvete !!

S U C K
Det enda possitiva jag kan komma på nu är att nästa år i NHA så kanske TIK kan vinna någon match.

Nu var inte jag på plats i "ladan" igår pga att jag inte ville se TIK förlora ännu en match. Aftobladets betyg ett + är inte bra och kommentaren som denna är inte possitivt "Timråiterna uppträdde som isprinsessor i första perioden - det var bara klänningarna som saknades."

Jag känner mig helt likgiltig inför Timrå IK och dess fortsatta existens i elitserien.

** B E S V I K E N **

Red Rocker

Ja det verkade verkligen som de brydde sig stort....

Octagon: Åtminstone halva spelartruppen klappade i handsken och kollade upp på klackenläktaren.

Sv: TRÄNARSURR
Golfgurra:
Timrå kan trycka dit fler än så alla 11 dom har ovanför sig, och då vi snackar om idiot förklarad så sa jag redan tidigt att tabbellen är f-n inte intresant förens omg, 40, Men okey vi tittar lite då Vi har 2 matcher mindre än AIK = 6 Poäng vi har 1 mindre än Luleå =3 Poäng,,,, Så av hängda nada är media som vill sälja extra nummer som vill ha det till det,,,,,

Vad händer när vi vänder och börjar vinna, och det är några fler lag som går tungt för tillfället,,,,,

Okey Peo var inte på presskonferensen, tror inte han var och berömde killarna heller, var nog vicktigare att ta tag i det istället för att fjanta på med några i en presskonferens,,,,

Steg 1 2 eller 3 spelar roll, storleken på utbildningen har f-n inte med kunskapen att göra, och den som inte förstog att det var irroni i det utalandet om "bässta jobbet" kan gå och lägga sig,,,,,

Timrå har kunskapen, är bara inställningen killer instingten som saknas, och den får man inte genom ständig sågning av egna suppar,,,,Och en tränar kan inte göra mycket åt det på en match, en ny röst som säger KRIGA GUBBAR!!!!!! Sitter det i psyket så går det inte in utan huvuderna hänger, och man tycker man är dåligare än man är och tar inte fram det goaste,,,,Men som min sammbo trotts 10 år så lyssnar jag fortfarande då hon är arg då HH gjort ett fel, Handlar om psykologi hon springer inte på posten (presskonferens) utan direkt pang på,,,,och alla som har en sammbo vet resultatet,,,,,,,,

Men klart man är väl knäpp, och saknar kompetens då man bara har steg 1 o 2 saknar 3:an i tränar utbildningen,,,,,,

Vet P-H föresten vad dom olika sifrorna står för,

Jag vet inte vilka känslor jag skall hysa för er förvirrade själar som dristar er till att kritisera de som i dagens läge inte har ork att applådera och älska...

Angående att tacka spelarna. Om laget spelar som de gör idag finns det ingen större anledning att tacka dem. Vad ska man tacka för? För att man får förmånen att betala en massa pengar för att må dåligt i tre timmar? Har ni märkt att spelarna inte tackar klacken? Ingen är liksom intresserad av detta...

Jag tycker det är viktigt och oundvikligt att som supporter i görligaste mån stötta laget. Det gör jag också... Igår sjöng och klappade jag med i ramsorna under 80 % av tiden. De tappra 10 som har utnämnt sig till Hardcore-supportrarna nr 1 glänste föga igår. Att de även när det var stenkört fortsatte torde närmast kunna liknas med upplivningsförsök vid konstaterade dödsfall. Det var endast det som skiljer dem från andra - vi som enligt dem var medgångssupportar.

Många klagar på Njurunda-falangen och kallar dem för medgångare... Till dem vill jag säga - ni biter er själva i svansen. Njurunda-gruppen är den röststarkaste delen av klacken och också som jag uppfattar mycket hockeykunniga. De visar på alla sätt att de är supportrar att räkna med.

För min del vill jag endast beklaga det faktum att en del av er ger sig på de inom klacken som står tysta och mår dåligt vissa stunder. Om ni känner att ni klarar det - sjung, sjung så att ögonen blöder men ge tusan i att fördöma de som inte klarar det. Timrå IK är min klubb och jag kommer att följa dem genom alla divisioner och i alla lägen men för den skull kan jag inte förmå mig att vråla att jag älskar dem när de gör mig så ont...

Sv: Vi älskar Challe
Håller med dig att man idiot förklarade challe inför denna sesong när han tippade att peo skulle få sparken.....men men han hade så rätt så rätt, avgå peo..

Klart att hälften säger att han skall vara kvar, det är ju våra motståndare som vill att vi skall fortsätta förlora.

Vi älskar Challe
Då har det snart ännu en gång visat sig att kungen Challe Berglund uppfyller kriterierna som hockeyexpert. Som oraklet i början på serien förutspådde, att en viss tränare först skulle få sparken, ser det nu ut som att detta så utskällda tips slår in.
Alla ni som inte alls hade förståelse för Challes uttalande då, kan idag erkänna att ni hade såå fel. Så fel att det svider långt i i benmärgen. Challe: Du kommer alltid vara den störste, både i och utanför rinken. Peo: Tack för den här tiden.

Aftonbladets omröstning

Tycker du att Timrå ska sparka Peo Larsson?
Ställningen just nu:
Ja (56.7 %)
Nej (43.3 %)

Totalt har 1011 personer röstat.
Omröstningen startade 23 november 00:26

Tjena Friskan, jag tror att Mullback får fixa den. Jag har fullt upp med att hitta en ny tränare åt TIK. Jag vill absolut inte se att Timrå ramlar ur elitserien. Jag undrar om dom kan trycka dit Leksand och Nyköping med detta spel.

Peo skulle alldrig skrivit på för den här sesongen han skulle slutat ifol, men det tyckte man ju inte då....men nu är det nog lika bra att han avgår jag ser ingen annan utväg...

Golfgurra: Resultattavlan??????har du lösningen hur den ska skötas, när du ändå är på G.

Härligt, för en månad sedan skrev man om tränarbyte och fick alla emot sig, nu låter det inte likadant. Sparaka Peo nu så att vi kan komma igång, karl är ju nöjd trots att vi bara förlorar och förlorar. Underbart att se på aftonbladet att det tycker samma sak, nu kanske det händer något.

Bara att konstatera att peo gjort sitt som coach i Timrå. Spelarna saknar ju totalt respekt för karl´n. Sen är han ju så mesig,i dagens läge behövs nån som kan ta tag i det hela och förklara att livet som hockeysplare går ut på att kriga till sig poäng och att det inte går ut på,som många verkar tro,sitta på charm & glassa....

Sv: Våga välja!
Draget; Det skulle jag hemskt gärna vilja se.

Madde...Jag får väl ställa mig mitt i Templet och dansa lite Timrårockarfett.

Draget; Det tror jag inte på. SSK i Templet (Scaniarinken) är för starkt för Timrå IK. De har ett bra stöd av B-L, Dunderklossar och övriga där.

Madde,,,på lördag den 24/11

Draget; Om HH;s teori stämmer, vilket det verkar göra så vänder allt på tisdag!!! Kom och beskåda!

Att hitta flytet, lyder tidningsrubriken i bifogade länktips. Där skrivs att "flow" uppnås bäst om motståndaren är aningen bättre. Som Timrå IK, förra säsongen, eller?

Madde, Den resningen skulle du och jag (många) säkert vilja beskåda!

250 kg; Låter negativt...men som sagt det är attityden hos spelarna som behöver förändras. Även hos en del supportrar!

Kan minnas något som påpekas ofta... Timrå IK reser sig alltid!
Ha förtroende och tvivla ej på laget i ditt hjärta!

Våga välja!
Efter kvällens match och spelarnas inställning till den viktigaste händelsen för kommunen och dess innevånare sedan 14 april 2000 har jag tappat all tillit och förtroende jag byggt upp sedan premiären för såväl tränare och lag. Hur tar man Timrå Ik på allvar?

Detta så anrika, kulturella lilla samhälle norr om storstaden som så stolt visade upp ett lag med slagkraft och ambition som verkligen stavades "duga"- i våras?

Nu skulle vi minsann bygga ett lag som aldrig skulle åka ur, därmed basta! Alla (vill jag påstå) vaggades in i en tro att inget, absolut ingen skulle ta ngt i från oss.
Allt började så bra.
En förlust förvandlades till något positivt som man lätt kunde övervinna, ett "break even" var en vinst- inget annat.
Jag, likt spelarna, föll tillbaka i en tro att det nog skulle ordna sig.

Sedan kom förlusterna i en enorm fart. Jag och andra började så smått se vad det skulle sluta. Fler och fler, i synnerhet på denna sida, nästan krävde förändring- men inget har gjorts förutom några tafatta nyförvärv... som om man tror att ett helt lag i total frustration kan förändra allt med några nya namn!?

Mysteriet Timrå ik lär inte sluta här, men det är en del detaljer man bör vara medveten om: Trots många alltid så positiva röster i detta forum så är det kris. ( Det är första gången jag tar det i min mun, trots att jag tidigare definierat kris på annat sätt.)
Handlingskraft är bara förnamnet.

För mig är spel i lägre divisioner inte det största problemet, utan sättet vi tar oss dit. Kan man inte- åtminstone försöka spela i ES även nästa år? Detta miljonprojekt, Timrå ik, kräver mer än att några handfallna personer inte agerar. Det är dags kära vänner att samtliga ansvariga tar sitt ansvar. Tycker att vi (supportrar) gjort vårt med viss modifikation. Men man kan ju kräva mer av de som kan påverka mer än oss.

Just nu är jag så besviken, så frustrerad, så oerhört likgiltig till allt vad Timrå ik innebär.

Det är tur att en tikare ALDRIG går ensam. Annars vette gudarna vad detta skulle leda till.....

ÄLSKA TIMRÅ IK!!!

Sv: Det sitter i försvaret.
ubbec: Det måste väl ändå va bättre att ta en utvisning som Schnabel gjorde än att åka som konståkare å låta motståndrana glida igenom hela laget å göra mål...

En Toppmålvakt å En Toppback vill jag ha in, dessutom börjar jag nu oxå tro på att både Peo å Thorén gjort sitt i båset.

Sv: Matchen...
250kg kärlek från Mora....Tänk dig Löven igen i Timrå,man kommer ju att stå och darra av skräck varje gång dom kommer upp i anfall och fösöka kontra in mål på oss.(Beljavski kommer att väl att ligga och lura som vanligt igen)Jag har sett Löven många gånger i år och vad man har märkt är ju att dom inte kommer att räcka till alls mot Timrå om nu Timrå får till sitt spel igen.Leksand blir tuffa att ha att göra med.Skellefteå kanske kan skrälla och gå till Kvalserien men den som lever får väl se.

Ett alldeles lysande förslag, som tidigare nämndes, vore att se sig som förlorare a la Bajen och därmed ta udden av all förlamande prestige och därigenom helt plötsligt börja vinna.

Och vem var det som sa att Medelpadingar var ett tjurigt släkte, eller?

Orion; Det vet jag inte alls. Kanske något jag ska ta reda på... ;)

Jag tror inte att problemen sitter hos spelarna fysiskt utan det är rent psykiskt. De kom ut till tredje perioden med en helt annan attityd. Allt handlar om rätt inställning.
Varför backar Tik hela tiden? De måste vara mer aggressiva.

Madde:
Vad hände INTE i omklädningsrummet före första och andra
perioden, det är vad jag skulle vilja veta!

Vad hände i omklädningsrummet i andra pausen?
I tredje perioden fick vi se riktig hockey, och samtidigt fick jag uppleva den lilla skara av klackare som verkligen ansträngde sig. Äntligen pallrade jag mig dit upp... En eloge till er grabbar och tjejer!

HH; Jag testade din teori idag, och du verkar ha hittat något där... Ska ta ett tufft test på tisdag.

Dr-nix; Du nämner oss Gif-supportrar. Vi har rockat rejält på läktren i motgång. Kanske vore något för Tik;arna...

Det viktigaste är att Tik håller sig kvar, sedan när det gäller slutspel så vore det en bonus men laget förtjänar det inte just nu!

mike66: Inse att "ettan" närmar sig med ruskiga steg.
Leksand stars är inte ett dugg bättre än Timrå, men de har i alla fall hjärtat på rätta stället..... Och det finns fler: Skellefteå bla.
Huga huga.

Men vi har ju Per Halin!

Mitt senaste inlägg till kn, förstås!

Tjänixen solstrålar!

Hockey är en lek, ett spel, ett tidsfördriv. Få inte hjärtsnörp, snälla.

Timrå IK finns kvar hur det än går. Det är riktigt roligt. Tänk va bra. Laget i våra hjärtan.

Visst, det skulle behövas en rutinerad lagpappa i mitten.

Men än har den gamla damen inte sjungit...

Inte vet jag om det är mej du talar med med STOora bokstäver...
men jag håller på TIK i alla väderlekar. Tycker bara att jag just nu
känner igen det gamla "vika ner sej"-stuket.

orion:
Ett bra ordval, trött...fruktansvärt trött skulle jag nog säga..Okej jag skrev sista 10 men du har nog rätt att det var en 3 minuters period som vi tryckte tillbaks dom. efter 2-3 reduceringen så hände inte så mycket mer än att vi hamnade som vanligt nere i sarghörnen.....Man är ruskigt trött i själen nu, men ner till ettan är det långt...FORZA TIMRÅ ryck upp er nu.........
/God Natt/

När jag åkte hem ikväll var jag inte lessen, snarare trött!
Trött på att se samma skithockey som förra hemmamatchen, sarg
ut rakt på en motståndare... mål efter sexton sekunder, det kan
jag köpa, men Linköpings andra, hallå...släppa till femton sekunder
efter ett lyckat boxplay, amatörer!
I tredje perioden uppstånden, fläckvis! Markus Mattiasson, hjälte!
Det finns där, tänk om det kunde finnas i 60 minuter. Det gjorde
det förr!

Jag följer gärna TIK i ettan som förr om åren, fast lite tristare blir
det väl! Jag har just nu inget hopp om fortsättning i Elitserien, och
för första gången tänker jag tankar om tränarens roll:
"Vi spelade bra i tre minuter i tredje..." eller?

Tränarsurr. Okej.

John Slettvoll kan bli Timrås nye tränare, om styrelsen väljer att sparka Peo.

Tack för ordet.

Sedan tror jag det är lite skillnad på Jindrich och en dvärg. Kolla på de bästa backarna ES. Är dom stora förutom Fokin??

The greate one.

Tycker du att schnabel var kung. Kan inte påstå att jag håller med dig. Drog på sig massor av onödiga utvisningar pga att han inte hägde med. Sen tror jag att jag kan räkna de pass han slog rätt på en hand.

ubbec: Ska du bara ha några dvärgbackar då??? Ett lag måste bestå av olika delar. Schnabel var ju kung ifjol och han är inte liten.

TD
Håller med dig fullständigt!! Furor som Källarsson, Halvardsson och Rajamäkii måste bort. Elitserien kräver lite mindre skridskostarka och spelskickliga backar typ Cassel och Jindrich. Inte fyrtorn som måste spela sarg ut för att de inte hinner med. I och för sig måste ju målen göras framåt ändå, men allt byggs ju upp bakifrån trots allt.

Matchen...
Det är det sämsta skit jag sett i två perioder. Tre avslut på mål på två hela perioder!!! , om man räknar målchanser.

Mycket konstigt att man kämpar när det blir 0-3 istället för att kämpa innan det blir 0-3. Skandal!

Powerplayspelet var lika dåligt som vanligt.

Nu finns det ingen återvändo. Tränarna Peo och Thorén måste avgå. Att inte spelarna är tända idag är helt otroligt. Sista minutrarna kämpar man. Matthiasson kämpar ensam ner tre linköpingspelare! Men vad hjälper det när resten står och tittar på

Z:A , Ward , Matthiasson är dom enda som får godkänt.

Fy f-n jag mår riktigt dåligt nu.

Sv: Jag tar mig för pannan....
ubbec : Tja......ngt anonymt brev ala Linköping vore väl alternativet men givetvis hoppas jag att jag har fel, men jag skulle ljuga kraftigt om jag sa att jag var säker på att jag fablar........

Nu skall jag försöka gå och sova men dessa matcher drar ner humöret på en i flera dagar......... GONATT !!

Det sitter i försvaret.
Man såg tydligt idag att det sitter i försvarsarbetet som det går snett, dom som får godkänt är Jindrich Casselståhl och Rajamäki
dom ingav lite lugn när dom var inne, tyvärr är laget skjutet i sank
men dom sista 10 minuterna var godkänd då var LHC över. En bra back måste in i laget, och hur kan Wallin gå in i förstalinen det är en gåta, tyvärr är det bara 3-4 backar som håller Elitserieklass.
Åhlundfemman gick lite tungt, dock plus för Åhlund och Ward som påminde lite om Lindros och smällde på räjält, tyvärr gav det lite utdelning femman haltade betänkligt. Nu måste det rustas för Kvalserien, för det står nu klart, ingen tror väl att TIK kan vända det här, men spelet måste stabilseras rejält annars blir det hissen till Allsvenskan.

linkan:
Är detta sant blir jag ännu mer mörkrädd. I såna fall måste väl spelarna säga till va ?????

Jag ser hellre TIK kvar i ES än Frölunda.

Vore kul om det kom några rödvita till Scaniarinken. Tror (tyvärr) att
TIK har en bra chans. SSK är fena på att plocka de poäng man inte
förmodas ta, medan man sprider de förmodat enklare poängen åt
höger och vänster. Det skulle vara typiskt Sport att först knäcka
FBK:s segersvit och sedan TIK:s förlustsvit.

« · 29771 · »