För kollektivet och lagandan som Timrå visar upp, man bara njuter när Modo försöker bygga upp ett anfall och hela Timrås lag står ovanför blå, man tillät inte Modo bygga upp något spel utan checkade dem högt upp i banan hela tiden och satsade på snabba kontringar och Z framspel till 3-3 och Fagemos avslut var en delikatess, snabbt och resolut....mer sånt !!
Skulle kunna skriva ner massor av intryck från matchen men nöjer mig med att konstatera att kedjan Ward,Åhlund,Peltomaa kommer att bli oerhört värdefull framöver,har alltid hävdat att Z är mer en playmaker än en målgörare,Källarsson är som förvandlad och Jindrich och Rajamäki stabila backar......
Mikael Simons ?? hyr ut han till ett allsvenskt lag, Hallin åker mest omkring och ser förvirrad ut men tack för avgörande balja igår =) Nordgren såg taggad ut till max när han fick chansen igår, och H Anderssons tips i programmet TACK !! mer sånt...utmärkt tändvätska och den i Timrå som låg bakom försöket att värva Challe Berglund......HALLÅ ställ dig i skamvrån och skäms,( låna challes dumstrut ) det finns faktiskt något som heter STOLTHET, maken till att dissa ett lag har sällans skådats.............
Timrå-Brynäs 4-2
Ps. Och till alla sopåkare som är inne och kallar sig supportrar och bara tjatar om kvalserie osv.dissar resa till Ö-vik etc. eftersom de ändå förlorar osv. jag hoppas så innerligt att ni i början på nästa år får skämmas ögonen ur er när Timrå är i slutspel och med vänner som er så behöver man inga ovänner !!!
mike66: Har man den uppfattningen att Deroo är mer stabil än Freddan, bör man nog överväga att byta sport och sluta ha inlägg om sånt som man inte har en susning om. Freddan var kung igår och är den som är stabilast av målvakterna, även om Hv-matchen inte var en bästa, men ska Timrå vända det här så krävs det att Freddan får fortsatt förtroende, det ger trygghet till Freddan och hela laget, för med ett bollplank längst bak så blir ju försvarsspelet därefter
Låna denna eminenta VSK ramsa. En man gick på puben för att ta en bärsa. Två man gick på puben för att ta en bärsa en man två man för att ta en bärsa.. Sen håller man på tills man kommer tilll 20 man..
timrå ik är vårt lag klacken:timrå ik är vårt lag vi ska kross brynäs idag klacken:vi ska krossa brynäs idag efter segern ska vi fira klacken:efter segern ska vi fira ut på stån å hinka bira Klacken:ut på stan å hinka bira....
sen är det bara at köra på med timrå ik hej hej hej....
Påminner mig om en fin gammal Bajen-ramsa man nog kan stjäla:
Sk-t i tabellen! Timrå är bäst ändå!
Dessutom missade nog Soton målet lite om han/hon nu ville förolämpa eftersom ramsan ju är klart användbar. Förnedringen är ju total om vi först spelar sk-ten ur Brynäs och klacken därefter sjunger "Sist i tabellen"...
Octagon: Förresten så fångade vi som åkte minibuss det mesta på bild dessutom så jag skulle kunna tippa att bilderna dyker upp här på supportersidan eftersom.
Octagon: F-låt Känner mej som en dålig människa, som inte var på matchen fast så var facktiskt planerat, men kom annat i mellan som det poppulärt heter, men ser mej själv inte som så värst MEDGÅNGARE, Men håller med vad är drammatiken och spänningen på sportradion, gämfört med Live, Ungifär som att titta på en dålig porrfilm, alltid roligare Live,,,,,
Och Laget känner väl inte sååå mycket stöd om alla sitter framför radion,,,,,och allvarliga funderingar går i HH:s huvud är man Marchosist då de Helvetes kvalen man går igenom är sju resor värre då man inte ser vad som händer på plan, och då de har mage att sända nyheter Klockan 21:00 alldelens i slutet snacka om att man fattar vad som sägs där, då man har ett betende som en missbrukare som inte fått sin drog på flera dar,,,,,,
En eloge till er som var till Kempis, och stödde det lag som sitter på mej närmast hjärtat i med som motgång,,,,,,,,Vilka som ska ha pisk vet jag,,,,,,,
Igår hade vi en chefsideolog på ramssidan med oss till Ö-vik. Mäkta överförfriskad stod han för kvällens klassiker med:
Här var det livat här var det glatt Här var det blommor i morsans hatt.
En stor elogé till oss tillresta fans som fick skratta sist. Knylan imponerade genom att likt en Mount-Everest bestigare placera TIK-flaggan vid mittcirkeln. Vidare är jag imponerad av hur länge vi stod i hallen efter matchen. Jag var inte hemma förrän 00.15. Så skönt var det att suga på den segern... Så ni MEDGÅNGARE som ansåg att det inte var värt att följa med laget i motgång - ni missade en enorm upplevelse...
Hej du glade du verkar ju verkligen förstå dej på den här sporten som tror att allt har med tyngd och styrka att göra. Man måste kunna erkänna att Paul Coffey var inte speciellt stor och stark, men likt förbannat bäste back i nhl. Angående drutten så verkar du rätt mogen själv efter som du vet att det slutat. Tror du verkligen att det inte är någon skillnad mer än "4:a pass" så kan jag ju ha lite förståelse för det du skriver.
Tänkte redan i morse när Sundsvalls Tidning för första gången på en månad INTE tippade med prenumeranterna utan neggade TIK: ikväll vinner vi! Två poäng är ju inte tre, men mer än en som inte är två, typ! Men vem i HV hade satt tusen spänn på oddset...
RED DEVILS: Dina analyser har jag lärt mig att ta med en nypa salt, så jag säger inte så mycket mer än att vi säkerligen skulle bli stabilare med Deroo i målet och kanske t,o,m ha vunnit ikväll. Nöjd....Jag anser fortfarande att Deroo är en mycket mer stabil målvakt än Freddan, men givetvis ska man inte ta ifrån Freddan att han är en duktig målvakt, men tyvärr så håller han inte som första målvakt.
Detta var naturligtvis en oerhört skön seger, nolaskogsarna har fortsatt svårt för TIK, men det är kämpaglöden som syns allra bäst vid såna här tillfällen. Mollas sponatana glädjeskratt satt säkert skönt för honom redan första matchen i båset. Hockeyexperter finns det gott om..men spelet avgörs som alltid på plan. Alla levererade nego tips från s.k experter får bli bränsle till kämpaglöden. Men, ikväll värmer kämpaglöden bra.
Måste säga att jag är mäkta imponerad. Otroligt starkt gjort att resa sig från underläge gång efter gång för att till slut vinna i sudden. Till oraklet Hasse Andersson som tippat Modo-seger med 7-1 direkt innan matchen. Kämpaglöd slår klass. Gick inte detta att läsa i ögonen på Tik-spelarna? I kväll hade de kunnat slå faan själv om det hade behövts. Hur kan man kalla sig hockeyexpert o ha så totalt fel?
Idag så såg det otroligt bra ut i TIK. Andersson räddade oss kvar i matchen flera gånger han gjorde nog sin bästa match i TIK denna säsong.
Zäta jobbade bra över hela planen men det verkar som om han har blivit rädd för att skjuta, han hade massor med bra lägen men valde ett pass istället och målchansen försvann. Han lyckades också med en hel del bra passningar, men man saknar lite avslut från zäta inga avslut inga mål från hans klubba.
EDWARD var lika bra som vanligt han måste vi ha kvar nästa säsong han är den forward i TIK som klart stabilast nu.
Åhlund var inge vidare idag heller från sett tre bra brytningar i boxplay, han uppträder som en nonchalant bar diva på planen. spelar väldigt konstigt med pucken, han var inne på de flesta farligheterna för modo idag.
Pris till matchen lirare stod och vägde mellan tre spelare idag, först så var EDWARD given efter att ha kämpat som ett djur och fixat en strut, sedan så klev mathiasson fram och grovjobbade och låg bakom förarbetet till crippes mål, men det vart anderssons stabila spel med en otrolig avslutning på matchen där han räddade minst 5 klara modo chanser i slutet av matchen.
Det känns som om jag valde rätt, när jag valde andersson till matchensspelare. eller vad säger alla deroo fans???
Domaren gjorde som vanligt en riktigt dålig insats, wernbloms slashade av en TIK klubba, styf fick ett rejält rapp över handen ( dock så hämnades han med en otroligt korkad slashing), m.m.
Vad sa styf till wernblom efter matchen??? wernblom hade tur som klarade sig...
kvällens höjdpunkt TIK supportern i mittcirkeln med en stor rödvit flagga.
Kanske läge att catcha bussen på lördag då... Fan om "Molla"-effekten kunde hålla i sig över helgen i alla fall, alltid så jävla skönt att dänga dit javabryggarna från Gefles hamnkvarter!
Nu är både TIK031 och Nolby Hockey med i Hockeypolare, gå gärna in och kika och klicka på länken och läs igenom vad som är meningen med Hockeypolare...
Nu blir det SM-Guld, sanna mina ord....Timrå IK är dom bästa. Härligt att vi tryckte dit skitlaget från Ö-Vik....
Visst var det lite tändvätska som Hasse stod för, hockey(orakel) som alla minnns var det han som söp till med Åslin en gång på hockey WM för ett antal år sen, trodde själv det skulle bli mycket tungt att ta poäng i Övik, men derby är ju derby och TIK behövde poängen bättre så det var viktigt att fick med sig några poäng. Den som tycker Zäta är överskattad fick sig nog en tanke nu? Zäta var ju Kung sist och kan väl inte ha gjort så dålig match ikväll heller? Han är nog den bästa liraren i derbygruppen tycker åtminstånde jag allafall. Nytt Derby på lördag och då blir det kanske än hårdare, det gäller att vinna hemma, blir nog en tuff match efter matchen i Gavlerinken sist, hoppas nu på fullt på läktarn på lördag och då det gäller som aldrig förr. Aplund har varit lite darrig och Molin har gått skadad från och till så visst finns segerchans. (nu lär man inte få nån Hockeytidning) ds
No jinxing around here... Men just ikväll är Timrå åter bäst i länet, nu 2-1 i matcher mot ärkerivalen MoDo... För övrigt måste Z ha varit ärkekung ikväll, tre fucking assists... Jaji, det är tur att MoDo finns, jag älskar dem... Tack snälla länskolleger för att ni skänker några poäng åt oss stackars satar i botten!
Nu känns 2-4 mot LHC i hemmahallen som ett nästan acceptabelt resultat, medan samma siffror mot HV känns som rena pesten... Men två poäng i Kempis är godkänt! "Molla"-effekten...?
Roligt för Hallin att få avgöra, han har väl haft det rätt tungt i höst...!
4-3 4-3 4-3 4-3 4-3 4-3 4-3... Timrå är BÄST i länet!!!
Det är väl alldeles underbart att link ping vann med så stora siffror. Därmed försvinner deras 6-1 hemma mot Timrå från första platsen i "Största Linköpingssegrar i elitserien någonsin".
Var det inte ikväll det skulle bli 7-1 enligt hockeyoraklet Andersson? Ha Ha Ha! Nu blir det nog tyst bland alla MODOiter imorgon på jobbet! ÄLSKA TIMRÅ IK!!!!
C+ kan nog lägga ner nu, detta hade man inte pejling på inte ett pling i rutan ens, svagt C+, messa nu till C+ alla TIK supportrar så att vi får se vårat TIK i rutan igen....Härligt Timrå.