Inte för att jag vill verka negativ i segeryran men fakat är följande: Luleå hade 2 någorlunda farliga chanser förutom målen, deras uppsepl i mittzon var bland de sämsta jag sett denna säsong, våra var inte mycket bättre men något i alla fall. Målen kom efter individuella prestationer (Z:a och Hallin) och efter en tabbe i Luleförsvarert (Mattiasson).
--
Visst, gläds med segern , men ha fötterna kvar på jorden. Nästa match ser vi kanske om det var en dagsslända eller ett trendbrott!
Visst var det skönt med en seger!Kul var det också att se att Åkerström var inne på alla baklänges målen,och hur han avverkade sina klubbor i frustration av att bli uppbjuden till dans!! Timrå visade prov på ett tillbaka vunnet offensivt spel,vilket är nyckeln till våra framgångar tidigare.Hoppas ni tar med er det till Malmö,och åker ifrån dessa belgian blue monster!! Timrå IK är dom BÄSTA!!!!
Jag tycker kapanen var kanon bra.....men som sakt han har ju inte spelat på 5 veckor men visade att han kunnde i allafall.....det var en oerhört skön känsla när han dansade för oss röd-vita fans.......ojojoj älskar timrå ik........ utan kapanen hade vi troligt vis förlorat igår.....
Nu får det vara nog. Är det ingen som kan säga till tjejen (inte Bettan) som sjunger nationalsången att öka tempot? Ska spelare och publik varje gång vrida sig i ångestplågor då människan sjunger i långsammaste slow-motion. Man hör kommenater överallt på läktaren att jag inte är ensam om detta tyckande. För att inte tala om spelarna som håller på att krypa ur skinnet. Snälla, är det någon här som snällt och vänligt kan delge dessa synpunkter till vår sångfågel? Det är inte alls fel på hennes sång, utan hennes lååååååååååååååååååångsamma tempo. För ALLAS bästa.
...vill jag ge till den slyngeln som kastade in en 50-öring på isen! Domaren såg inte det! Tur att jag följde myntets bana och såg vart det landade och kunde rapportera för publikvärden var det låg så att han kunde informera funktionärsbåset som i sin tur påkallade domarens uppmärksamhet så attdet kunde plockas bort! Det är helt FÖRKASTLIGT och IDIOTISKT!!! Men snorunge hade kanske i varit så kaxig om "Zäta" hade åkt på det där myntet och skadat sig allvarligt! Det gäller att tänka först och handla sedan, inte handla först och tänka sedan! Jag vill INTE vara med om det här några fler gånger! Jag är less på det här nu!
Pirre T, jag läste din info och såg att du är en kattälskare, men går ändå på Timrås matcher för att din pappa köpt sittplatsbiljetter. Jag tror nog att det finns en liten Timråsupporter i dig i alla fall, om du bara rannsakar dig själv. För det är ju så trots allt, att älskar man ju sin "storebror" fastän han är så mycket bättre.
Att stå i modoklaken och heja på timrå är väl ingenting! jag har stått i modoklacken i kempe och hejat på djurgårn, dessutom var det skandalmatchen för några år sedan i semin när spelare åkte på domarn och isen var täckt av mynt, matchprogram och annat. Det var en höjdare när djurgårn avgjorde i mitten av den andra förlängningsperioden. Men omtyckt, det var jag inte!
Var ner och såg Timrå-Södertälje 2-4 (45-16) mycket orättvist! Timrå-Jönköping 2-4 (?-?) TIK hade förlorat mot K-fors! Timrå-Luleå 2-4 (24-20) Välförtjänt och spelet var iallafall tidvis det jag såg Timrå prestera ifjol. Brukar se 10-15 matcher under säsongen där dom allra trevligaste matcherna är derbyna mot MoDo.(Har två arbetskamrater till som är TIK anhängare, resterande 380 anställda är MoDoiter) Stog som ensam TIK:are i MoDoklacken ifjol då vi tvålade dit dom med 1-5. (Mycket trevligt!) Kan också konstatera att domaren inte är till TIKs fördel i år heller då dom inte kan ha kontroll på i första hand Z:as uppvaktning från motspelarna. Kvalserie=NEJ! SLUTSPEL=? 10:plats=JA ÄLSKA TIMRÅ I MED OCH MOTGÅNG!
Tror faktiskt inte jag skulle ha något emot om det någon gång blev ett riktigt slagsmål ala´NHL när två spelare klipper till varandra så det går ett par gaddar,men checking fr be så att någon flyger med huvet före i sargen helt oförberedd och då menar jag inte när spelaren medvetet vänder ryggen till. Det är vid dom tillfällena som jag garanterat skriker domardjävel om inte det bestraffas.(automatiskt matchstraff,min åsikt)
Domarna i svensk elithockey är på tok för dåliga. Ojämn i bedömningarna, för mkt kompensationsutvisningar, många gånger saknas "blicken" för spelet. Kanske är det därför s.k experter på sitt sätt sköter detta regelverk på sin stjärt i ladan. I bland vill jag påstå att de sköter detta bättre än zebrorna på isen!
Då menar jag INTE att domarna alltid dömer till Timrås nackdel, utan de är precis lika dåliga åt båda håll. Men lagar är till för att följas annars kan de med det snaraste avvecklas, vi kan amerikanisera ishockeyn i sverige också. Då lär det bli handskar av, massamlag på isen och hjärtinfarkter på sittplats. Helt enkelt en orgie långt inpå småtimmarna.
Enkelt: Man skriker inte domarjävel när det inte är befogat. Det är dom som skriker på domarn hela matchen utan att han gör något fel p.g.a. att dom inte kan regelboken som är pinsamma. Annars säger jag inte något om han gör fel. Mao konstruktiv kritik.
Jag ska inte ta "kanon" i försvar för jag har lite svårt och förstå inlägget själv men,det spelar nästan ingen roll vilken match du går och ser hemma så står vissa idioter och skriker så fort en Timråspelare sittet på arslet,upplysningsvis så är det inte korgboll dom spelar i ishallen,det är nämligen ishockey, och i den sporten får även motståndarlaget trycka till lite extra i sargen utan att någon expert ska totalsåga domaren varenda gång!
Ja. Kommer inte ihåg mot vilket lag det var men det var i 1:a eller 3:e perioden. Dessa två utvisningar har etsat sig fast i mitt minne då de var de mest obergripliga att förstå varför det inte blev straff eller utvisning. God natt, skall upp fem imorgon.
Vad har den stackarn gjort för ont egentligen..? Ordspråk känns lite fel då det faktiskt handlar om en skada så jag låter bli även fast det kliar i fingertopparna att skriva något..elakt. Istället gläds jag åt segern idag. Hurra!
Jag håller med dig fullständigt vad det gäller mångas kunnande av regelboken. Kunde tyvärr inte se denna match för jag hade match själv. Man blir nästan förbannad på folk som står och skriker domarjävel så fort någon lyfter på klubban eller tacklar en Timråspelare "den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket". Nä fram med konstruktiv kritik!!! Domarförbundet borde ge ut en video på vad som är tillåtet och på vad som är utvisning samt förklara vadför man i viss mån tillåter fasthållningar. Sedan tycker jag att vissa domare skulle få granska en videoinspelning av en match dom dömt så kanske dom slutade att döma. Jag tänker då närmast på två tillfällen då Timrå spelade fem mot fyra. Den ena gången tror jag att det var Fagermo som var helt ren och blev nerdragen den andra gången var det Mattiasson som var helt ren. Och då var det ingen närkamp om pucken utan dom blev nerdragna av en spelare som var minst en meter bakom. Hur förklara man bort en sådant? Den första utvisningen var billig? Släppte domaren en Timråutvisning alldeles innan? Mao kompensation? Feghet, man vill inte vara domaren som avgjorde matchen?
Man kan bara inte låta bli att fortsatt bli impad av Henrik Zetterberg... Idag vann han alla närkamper, gjorde ett underbart mål (snyggare än Hallins tycker jag), dessutom underbara framspelningar o dragningar med hög fart, vann ALLA viktiga tekningar i sista perioden, manade på laget, visade fina ledaregenskaper som jag bara trodde fanns hos spelare runt 30, fick med sig hela laget, dessutom så slogs han lite Bulan oxå...
Kimmo Kapanens insats är svårbedömd... sattes inte så hårt prov, men tog det han skulle ta, plus lite till... Av vad jag kunde så ska han inte lastas för nåt av målen...
En mkt bra laginsats där alla gav sitt allt för denna ödesmatch... härligt o se... äntligen kammade vi hem en 3:a hemma igen... hoppas vi kan fortsätta på denna väg... fy fan va underbar denna vinst är... skrek ett 10 sekunders långt segervrål efter slutsignalen... UNDERBART!!!
Det bästa med matchen är att våra grabbar funnit det spel som det lagbygge Timrå ändå är. Man vinner inga matcher med att en/några spelar bra. Det är ett kollektivt arbete där grunden är att göra det man är bäst på. I kväll var det väl ingen grishockey? I kväll liknade det fjolåret lite- eller?
Om vi kan kalla det vändning är för tidigt att säga, men det känns rätt bra. Dessutom gav mina 4000 kr på Timråseger på Unibet rätt bra avkastning- vem fan sätter oddsen på unibet? 2,30 på en solklar etta? Obegripligt!
jag förstår det laken jag är inte helt funtad ...vad jag säger är att en stor vinst inte är så omöjlig som du tror ...det som krävs är att tik får en rejäl adrenalin kick och får ut det där lilla extra
Förstår efter inläggen att det finns personer som på hemma plan utrycker sig fel i "ladan" oftare och oftare under senaste matcherna. Det är mycket "hata" och saker utslängda på isen.
Lösningen kan inte ligga i att skapa en agressivitet mot domarn eller att direkt störa matchen genom att förstör eller direkt skapa fara för andra eller våra spelare.
Vad gäller "hata" så kommer jag ihåg fjolåret då det i VÄRSTA fall skreks "domarn är dum ! dum,dum,dum."
Nix: Jag skojar ju mest. Skulle vara nöjd med en poäng borta mot Malmö. Mitt nuvarande mål är att undvika 12:e platsen och att laget får tillbaka självförtroendet via några segrar.
laken jag tror att tik kan straffa mif i malmö men tror inte på någon stor vinst issåfall...fast nu har dom gjort 6mål på 2matcher ..nja håller kapanen någolunda tätt så kan det glida iväg GO TIK!
ja det är bra men det spelar ingen roll om vi förlorar de två följande matcherna ..jag tror att trepoäng eller allra minst ett poäng i nästa match skulle sitta bra i tik..at få avsluta vad som trots allt varit en uppryckning totalt sett med några poäng till
Kul att det äntligen gick vägen. Hallins mål var en delikatess. Bra kämpat grabbar. Vill även passa tillfället att ge en extraros till Åhlund. Alltid rätt placerad, då behöver man inte vara en virutois på grillorna. En av de absolut bästa i TIK denna afton. Fattar än inte vad förståsigpåarna har emot honom. Påminner en hel del om hur Huss agerade.
Den här segern satt så förbannat bra,äntligen 3p bra jobb av gubbarna på isen,+ till Kapanen,inte lätt o kliva in i hetluften direkt! Mitt minus går till vissa idioter som orkar skrika att domaren är en idiot 3x20 min och fö inte har en djävla aning om vad som sker på isen! Önska en regelbok i julklapp,läs den och kom tillbaks efter Jul!
Vi tycker om dig jättemycket, men ibland går topplocket och det skrivs massa tok. Oftast menar vi det kanske inte, men ibland har vi kanske också lite rätt.
Luleå hade 2 någorlunda farliga chanser förutom målen, deras uppsepl i mittzon var bland de sämsta jag sett denna säsong, våra var inte mycket bättre men något i alla fall. Målen kom efter individuella prestationer (Z:a och Hallin) och efter en tabbe i Luleförsvarert (Mattiasson).
--
Visst, gläds med segern , men ha fötterna kvar på jorden. Nästa match ser vi kanske om det var en dagsslända eller ett trendbrott!