1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601812 inlägg · 6212 ämnen
« · 38039 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Skippa Gran Canaria
Svindlande summor. Enligt AB ska Trelleborgs FF säkra stommen i fotbollslaget, genom extra sponsorpengar (2,5 miljoner kr). Men det är klart det gäller superettan.

Gone: Menar du rubel? Eller kanske pesetas? Hockey är bara en lek. Nu vet ni det:)

...och bye the way, din luftsving om 100 papp för de som tjänar mest ligger ungefär 70 stora för lågt, och då räknar man ändå på tolvmånaderslön.

dmf>>> Jag vet inte vart jfguj ligger, men skulle inte bli förvånad om det ligger i närheten av Frölundas ekonomikontor. Vi som inte är därifrån vet vad arbetsgivar- och sociala avgifter är för något, och även om man med diverse konstruktioner endast betalar artistskatt för spelarna så når man inte särskilt högt på talangstegen om man sitter med 250 kakor i plånboken.

Sv: Supportermatchen
Actionleif:
Har gjort mitt första pass idag och det kändes bara bra...
Tänkte hinna men et till innan jag far hem...
hur ser det ut?? behövs min hjälp??

Sen har väl en officiell inbjudan skickats till spelarna och alla runtomkring laget?? De måste väl komma dit och få kommentera oss för en gångs skull... sen akulle det vara ganska skönt om Z:a drog av sig tröjan och körde "Är ni beredda??"
Forza Timrå in med pucken!!

Hur var det, my man Smokey... Skulle du tokcykla från Köping till Timrå vid missat slutspel eller var det nå´t ännu värre...!?

DMF

Jörgen J och Thomas S tjänar 200-250`i månaden!!

Finns Säkert nån bra kannadick lr nåt sånt på listan!

Gone >> Tror du verkligen att det finns spelare som tjänar 250 000 kr i månaden i elitserin. Då vet du inte mycket. De spelare som tjänar mest har runt 100 000 kr i månaden.

En bra spelare i elitserien har runt 40 000-60 000 i månaden.

Mitt förslag är att klubben istället står för utgifterna när en grupp bestående av de allra trognaste supportrarna lyfter mot Gran Canaria.

Hur tror ni det förslaget mottas av spelarna?

kasparov>>> Vad exakt menar du med att "250.000 blir en bra spelare"? I en månad möjligtvis...

Kasparov: Vetefan om tokvärvningar är mer rätt än att åka till Gran Canaria... Den där resan var väl planerad att ge extra krut till ett eventuellt slutspel...

Nu behövs säkert krutet till något ännu brutalare och jobbigare...En kvalserie lär ge fina mardrömmar...

Smokey: Med tanke på att laget i så fall åker under OS-uppehållet, när det är fyra matcher kvar av elitserien, och resan är planerad sedan länge är det tveksamt om den är tänkt att vända nån trend med.

Stanna hemma och spara pengar till spelarvärvningar. Varenda öre kommer behövas.

Redwhiteboy: Smart av dej.......de kan ju faktiskt cykla till Öarna så blir det ju träning samtidigt, och billigt om de tältar.

Håller med, det är alldeles för lite Robert Johnson & the Punchdrunks.

Jag tycker inte det är något fel i att laget åker till Gran Canaria på träningsläger. Dom får göra precis vad fan som helst för att vända trenden och bli kvar i elitserien.

Men!

Givetvis så ska en överrenskommelse tecknas med var och en av spelarna...

Om TIK åker ur Elitserien så ska ska slutlönen reduceras med varenda öre som resan kostade.

Det är väl inte fel att ställa lite krav åt båda håll?

För övrigt så tycker jag att det spelas för lite Robert Jonhnson and Punchdrunks.

Hangin` one.

Sv: Centrar
njet njet

sovjet:
Nä, det gör jag inte... Josef Straka född 77 var ett superlöfte som junior... vann en skytteligan i en J17-turnering som gick i Timrå, Sundsvall o Njurunda 94 bla... men har väl stangerat lite men jag vet att han varit med i Tjeckiens landslag de senaste åren...

Petr Sykora har en namne som är en av NHLs 10 bästa centrar o kommer att vara viktig för Tjeckiens starka oS-lag... men denna Sykora har spelat i Nashville o spelar nu enligt Gorkyman i Pardubice... för övrigt Dominik Haseks moderförening...

Jag har precis som jag tidigare skrivit ingen aning om vara alla dessa spelar nu o det var Gorkyman som tog fram detta inte jag... skrev oxå att jag inte förstod vad det var som gjorde dessa aktuella för TIK...

jimmy:tänker inte du på fel straka och fel sykora,sykora har ju gjort hundratals matcher med new jersey,,och straka är nog den Martin straka om jag får tippa och han lirar just nu för tillfället i pittsburg och är för bra och för bra igen får nåt annat lag än i nhl!!
dom kommer aldrig att vara i timrå och det kan jag lova...tycker det är lite för mycket "silly season"lägg ner nu!!

Skarin: Hehe... Jo DEN Petr Sykora skulle inte sitta fel...:)

Petr Sykora är en av New Jersey Devils bästa spelare.
Han skulle jag vilja se i Timråtröjan.

Givetvis kommer det aldrig att ske.

En center och en back letar alltså klubben efter. Undra hur det går...
Om klubben var tvungen att välja en "kategori", skulle jag personligen helst se en ny back. Eller gärna två.

ÄLSKA TIK!!!

Gorkyman:
Av dessa nämnda namn så känner jag till Sykora, Alinc, Hlinka o Straka... Alla dessa är eller har varit landslagsspelare...

Alinc misslyckades i MoDo för nåt år sen om jag inte är ute o cyklar igen... Sykora är ju inte av samma klass som sin namne men har gjort nån NHLmatch för Nashville vet jag... Josef Straka har väl nåt VM-guld med Tjeckien bla... Hlinka är väl släkt med MoDos Hlinka om jag minns rätt... Men var lirar alla dessa nu o vad gör att de skulle kunna vara aktuell för TIK...?

Håller Fullkomligt med Kasparov i detta läget om dom åker till Kanarie Öarna så är dom helt ute och cyklar!!!!

Skippa Gran Canaria
Skandal om spelarna åker till Gran Canaria på träningsläger.
Klubben har bättre saker att lägga pengarna på (25 * 10000 =250000. Blir en bra spelare det) . Att belöna spelarna med solsemester efter denna höst (det är fanimej vad det är) är knappast rätt.
Träningsläger ? ÄH!
Träna i värme kan de göra i nordichallen.

Åker spelarna iväg till Kanarieöarna på klubbpengar är det läge för en "Fiorentina" och ockupera kansliet i protest.

Detta är en annan Petr Sykora

Denna spelar med HC Pardubice och är född 21/12-78

Kanske vore lite häftigt med detta namn i laguppställningen. Måste dock verkligen vara ngt att ha.

Petr Sykora var väl att ta i lite? Han lirar väl i NJ Devils i NHL om jag inte minns helt galet.

Sv: ...
Det märkliga här är ju precis som Daniel uppfattade, att Kent har pratat med Pasi överhuvudtaget. Jag har svårt att tro att han bara ringde för att önska honom en god jul.. Självklart måste Nubben varit intresserad av antingen Pasi eller om inte det går, någon annan bra back. Troligtvis det sistnämnda.

Den ultimata lösningen för Timrå såhär till jul, är att man behåller den trupp som man har, men för att få lite snurr på spelarna så kan man värma upp ett Struvgärn lagomt mycket och jaga dom runt plan med,,,,,,,

Ok !

Det var alltså inte en ledare på isen och målskytt som behövdes, utan en svensk-talande ledare i båset.

Då var jag helt fel ute.

Ursäkta !

Gorkyman:

Ser nog bra ut detta, med utgång från travsporten så har alla bra hästar namn som inte går att utala utan att vricka tungan av sig, så du har nog hitta dom rätta spelarna, ricktiga ledare som Timrå behöver, Ska bli intresant att lyssna när dom i båset ska purcha på sina lagkamrater på Ryska,,,,,

Centrar
Här kommer ett helt knippe intressanta centrar.
De är från Tjeckien och Slovakien.
Vet ej vad priserna kan vara på dessa, men det borde väl ej vara mer än de finska spelarna. Dessutom tycker jag att de oftast brukar vara bra på att sätta dit pucken när tillfälle bjuds.
Kanske ngn kan vara nåt för TIK.

Petr Sailer
Kamil Pirus
Ondrej Steiner
Petr Sykora
Jan Alinc
Viktor Hubl
Jaroslav Hlinka
Jiri Burger
Josef Straka

Kan vara värt att kolla upp.

Sv: Slanten är kastad
HH: Jag tvivlar att svenskarna vill åka till ryssland nåt mer. Innan turneringen sa ju förbundsledningen att dom var tvungna att åka dit pga kontrakt i nåt år till, men efter det fick dom se hur dom skulle göra.
Det är ju en riktig Kalle Anka turnering. Det är tur att vi har rådbjer som dömer i det här landet, medge det? :-)

Ska bara bli intresant och se vad svenska ledningen gör då turneringen är färdigspelad,,,och det skulle vara så att SWE och Tjeckien står på delad första plats,,,,Kommer dom att kräva att Batic cup läggs ner med deras Korp dommare eller kommer dom bisstert tiga, Svårt att sia men Hårde Hardy är ju ganska försynt av sig så, och det står ju några slantar på spel,,,,,Men gissar grovt att Herr Semjitov inte får dömma VM iaf, kanske någon obetydlig Pojlags match i sibiriska tundran,,,,,,,,,Men håll med om en sak visst har vi underbara och kunniga Domare här i sverige,,,,,

Sv: Pasi
The Great One:
Så spelet i Elitserien har helt plötsligt förändrats och blivit mer offensivt och därmed mindre tråkig ur en backs (läs: Pasis) synvinkel? Stämmer inte längre agentens uttalande om att spelet i finska ligan passar Pasi bättre än spelet i svenska elitserien?

Vad jag känner till så har inga dramatiska förändringar skett i varken SM-liiga eller Elitserien. Dessutom har jag svårt att komma på en anledning till varför en landslagsback som Pasi skulle välja ett bottenlag i Elitserien mot en storklubb i hemlandet Finland. Lägg därtill att han säkerligen får en hel del mer pengar i TPS. Dubbel lön skulle inte förvåna mig nämnvärt.

Patrick: Förutsättningarna är ändrade nu. Som sagt gamla artiklar var ordet.

Det är förvånandsvärt vad en del glömmer fort. Kanske dags att läsa lite gamla artiklar? Här har ni ett par länktips!

www.dagbladet.nu/dbt/visa.asp?textID=584771
www.dagbladet.nu/dbt/visa.asp?textID=663774

Knylan:
Har man en spelare som tex Juha Rihijärvi i laget så föredrar man nog straffläggning framför slantsingling... men för vår del som känns det nästan som en fördel med slantsingling..

Sv: Kansliet
inga fler spelare tack för det blir bara problem!!!!!!!

det blir nog svårt för ti timrå att slå modo!

lotta: Det kommer alltid att finnas viktigare saker på ett kansli än en medlemstidning, och stöttar min klubb det gör jag mer än du nånsin kan ana.

Jag lovar att jag kan även dela ut tidn eller häftet, bladet vad det nu blir i mitt distrikt om jag får medlemslistan, och om det kan bli några kronor billigare. (Du kan ju ta Njurunda).
Om du sedan tycker att jag skriker i tid och otid får det stå för dej.

I grunden var min fråga väldigt enkel "kommer medlemstidningen i Timrå IK snart?"

ps)Jag får för min chef sitta vid datorn på arbetstid, men tyvärr inte lämna min plats för att dela ut medlemstidningar)ds

lotta: Jag hade en timme över idag, i väntan på att bilens höftledsoperation skulle bli klar - hade kunnat fixa lite utskick då. Synd att de där lediga stunderna kommer så oplanerat.
Jo, jag ägnade mig åt lite kulturspaning i Ystad istället. Efter 13 år var det dags att ta reda på var Österportshallen är belägen. Nu vet jag, men någon information om att det blir toppmatch i handboll på torsdag, syntes inte ett spår. Hockeyn är ohotad som publiksport. Hallen i Ystad klarar 2400 åskådare och ingen impulsbesökare vet var handboll spelas. Åvalla isbana åter, tack.

El Maco!
Fotbollen åkte ur fyran,men vi går upp igen.
2 div2 spelare på gång.Det blir grejer det.

hej och hallå!!jo blir det nåt bra tifo mot modo den 26:e nu finns det ju lite tid att fixa ett maffigt tifo tills mot modo och då krossar vi dom å...hoppas tik fixar ett par nya killar till truppen innan jul...dimman skulle vara en go bit och pasi med men tror det är bara skit snack...han trivdes inte i tik det det var ju därför han stack hem igen,,han trivdes inte i elitserien heller för den delen han dömde ju ut ES för att det var en grishockey serie...aja!!tifo vill vi se och points,,adjö..god jul.../cccp

Det är inte alltid man vill ha en medlemstidning. Idag kom Kovlingen för alla oss som är medlemar i Kovlands IF. Kul läsning om översvämningar, ekonomiska problem, interna bråk och ishallsolyckan. Och fotbollen åkte ur femman...

Men KIF reser sig.

Jodå, Eagle Eye kommer att komma den med.

Swen: Håller med dig. Och jag är övertygad att det är det som kansliet prioriterar, liksom vi medlemmar gör det. När tidningen är tryckt så lovar jag att hjälpa till att skicka en till dig :) .

lotta och Friskan: Det måste bero på att själva tidningen inte är färdig. Ungdomar som kan ha hand om parkeringsavgifter, kan säkert också dela ut medlemstidningar om det behövs, men kanske inte hem till mig förstås. Men jag kan vänta. "Gärna medlemstidning, men först en rejäl lagen-ovanför-kontakt".

Friskan: Men även dom som jobbar på kansliet så måste prioritera, och just nu finns det nog viktigare saker än att skicka ut medlemstidningen. Och vi medlemmar måste stötta vår klubb!! Har vi tid att sitta vid datorn och skriva i GB, så har vi säkert någon stund att hjälpa till med lite utskick också. Om du frågar kan du säkert få ta hem en bunt och fixa det hemifrån. Men jag är ju van att jobba i föreningar som inte har ett kansli som man kan skrika på i tid och otid, så jag har mycken vana att hjälpa till med utskick. Ska vi ta en bunt var? Min julskinka och mina köttbullar är klara så vi fixar det väl innan jul !!?

Friskan: Tänk om allt hänger på portot? Visst skulle både du och jag hämta tidningen på kansliet? Allt under förutsättning att den hamnar i tryck!?

lotta: Ja du......kanske för att jag tror att det var kan vara kansliet som jobbar med Timrå IK, och att det liksom är därifrån jag fått medlemskortet med medföljande info om en medlemstidning......

Lotta: Jättebra idé!

Friskan: Varför har du kansliet som rubrik på din fråga ?? Är det meningen att TIKs kansli ska skicka ut medlemstidningen?? Kan inte vi medlemmar hjälpa till med en sån sak? Mig veterligt har vi väl ett ganska slimmat billigt kansli utan en massa överflödig personal, så mitt förslag är att du ringer och erbjuder dina tjänster så kanske du får tidningen i brevlådan i år. Dessutom så spar vi ju lite porto, för då kan du ta med din egen tidning hem. ;-)

« · 38039 · »