1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601820 inlägg · 6213 ämnen
« · 38532 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Bara NHL proffs?
Intresant att notera, att folk fortfarande tror att vi stoppar in ett gäng NHL profs så är SM/VM/OS Guldet ihamn, utan en tanke på att dom ska passa in i spelsysstemet, För facktum är väll att en Nhl biff femma blir överkörd av ett Div 1 gäng, Om NHL Gänget får order om offensiv hockey, vilket dom inte klarar,,,,och då utgår man ifrån att Div 1 gänget är samspelta,,,,

Visst kommer det bli tufft, och visst kommer Sverige bita ifrån, Titta vilka lirare som är uttagen, killar som kan bråka vid sargkanten och samtidigt behålla pucken.....

kk: Det har jag aldrig sagt heller; jag är glad att Z kom med vilket jag inte trodde. Huselius trodde jag var gjuten men ack så fel man hade.
Det vi snackar om är dom som anser sig vara gjutna i ett svenskt landslag, vilket inte är fallet.
Nyllet är Ok, men Modin nja, Höglund aldrig aktuell, han har ju inte ens fullt förtroende av Pat Quinn.
Dom här 3 har aldrig varit lyckade i Hardys landslag eller hur? Det kan ju vara en orsak vad vet jag.:)

kk..
namn mässigt är det inte
det bästa laget..

Sv: Supportermatchen
ernie : för det första så fattar jag inte varför du sätter upp en policy för vårat lag .. du är lovad nån tjänst inom laget av mig .. jag har dock inte utnämnt dig till tränare .. men du kanske är självutnämnd ?

Visst tycker jag att de ska spela också ..

Men som sagt .. vi har 2 tränare redan ! din tjänst får vi se .. det var väl tänkt att du skulle gå och peppa i båset ..

Lilla rådbjer, du måste väl tänka du med. Tycker du verkligen att Z är bättre än Modin, Höglund eller Nylander. Dom spelar inte i NHL för inte heller. Dom har rutin och kan spela den tuffa hockey som det kommer att bli.

Självklart är det roligt att Z är med men jag undrar verkligen om det är det bästa laget som Sverige kan ställa upp med.

tycker att om man ska vara med i os eller vm så ska man vara så divig och inte ställa upp på något annat.....de tar bara sånt som är bra för publiciteten.........det är dom i elitserien som kämpar!!!!!

swen: Ja precis. Finns det ingen ödmjukhet kvar? Kanske finns en anledning till att Hardy o Hedberg har valt ett LAG istället för ett halvt lag o resten individualister, inte för att det är fel med individualister, tvärtom.
Dom kanske ser till andan i truppen, att alla drar åt samma håll, dom känner ju alla o vet hur dom är egentligen, både på o utanför isen.
Jag litar på deras omdöme, Hardy har ju visat fingertoppskänsla förut!

rådbjer: ...och Huselius är förbannad över att han inte blivit uttagen. Nej tack, när stjärnorna blivit så självsäkra, att de tar ut sig själva till truppen finns bara ett ord. Divor!

Bara NHL proffs?
Jag vet inte ifall ni har läst det men den som är mest sur idag är Andreas Johansson!
Han ska tom ringa Hedberg för att fråga varför han inte kom med, snackka om dagis.
Jag anser att bara för att man är NHL proffs betyder inte det att man ska vara given i ett svenskt landslag, men tydligen tycker en del det, att man bara ska konkurrera med övriga proffslirare.
Tänk så många proffs som har kommit hem för att förstärka ett svenskt landslag o är så värdelösa så att man gråter...
Nä, bara för att man spelar i ES betyder det inte att man är sopig utan kan tom vara bättre än många som testar lyckan over there.
Så det var modigt gjort att ta med 3 ES spelare enligt min mening o jag hoppas att det går bra!

Sv: Z med till OS!
Tänkte bara säga GRATTIS Zäta!! Helt rätt att du kom med!! Lycka till i OS

Det skulle vara riktigt kul!!! Skrev ett brev via aftonbladet förrut,,det var ju inte precis "snälla" ord!!

Smokey: Jag måste säga att det där var ett riktigt kanoninlägg.Varför inte chatta med Wennerholm idag på AB om detta? Då skulle jag garva ihjäl mig!! :)

Avdelningen oviktigt vetande. Zäta berättade idag för mig (om än via radioprogrammet "Ketchup sport") att det han gillar bäst från julbordet är hårt bröd med skinka och senap. Stefan Liv gillar bäst rödbetssallad och köttbullar. Så nu vet ni vad som måste finnas med på julborden hos de kommande Detroitspelarna.

Olgas furir: Tack för den julhälsningen, i en annan "tråd". Hälsar tillbaka och meddelar att den skånska kylan snart gjort Bäckhalladalens is åkbar. -5° just nu, så på juldagen kör vi "idioten" där, för att avreagera oss höstens alla poängförluster.

Många har haft synpunkter på lördagsmorgnarnas träningar. Därför har undertecknad ordnat fram dagens tid efter många om och men med ansvarige på kansliet.

De sk träningarna är fortfarande frivilliga och vill man inte komma så behöver man inte. Själva tanken är att laget ska spelas ihop under dessa pass. Efter att ha läst de missnöjda åsikter som framförts känns mycket som ett misslyckande men ändå ett bra försök. Tyvärr kan inte alla vara nöjda. Däremot kan problemen lösas inom supporterlaget, utan att koppla in annat.

Jag var och såg katterna träna igår. Actionleif var och tränade med dem. En del uppfattningar har vi fått om deras spelstil.

Som i alla lag är det några som tar detta på ett mer seriöst sätt. Framför allt ska vi ha kul. Många mål kommer det givetvis att bli.

Så enkelt är det Huselius är ingen stjärna i landslaget allafall inte hitills, Zetterberg har visat att han kan spela både defensivt och offensivt, men ok Husse har gjort lite mer mål än zäta allafall i klubblaget. Sen att M Johansson kom med vare liten överraskning
även om det är en klippa i Landslaget så får han chansen att visa upp sig på den stora scenen, och han spelar i Sveriges bästa lag så har självförtroende som är bra att ha. Skrällen tycker jag är
T Öhlund kom med som gjorde en minst sagt bedrövlig VM sist.
Tror nog inte sista tåget gått för Husse.
Tror faktiskt att Foppa missar OS men visst hoppas man ändå på han, den störste Foppa förstås

Sorry Hälge. Ska bättra mig :)

jovisst...

carina och skalpis: Den här tråden verkar ha övergått till en diskussion mellan S-holm vs G-borg,så ni kan väl fortsätta den på era sidor eller via mess...?

Dunkelspiel, Dunkelspiel....

carina> men om zäta passar, borde inte husse passar. De är samma sorts spelare, men husse är några gånger bättre. Hardy gillade inte huselius i VM heller...

Hur många gånger har GBG anordnat vm tidigare?

Smokey är dum, jättedum.

Tänk att sitta och driva med något så fint som den svenska jantelagsdemokratin. Jag tycker att totalitära pöbelvälden är det bästa sättet att styra ett land.

Vem vet, om en snar framtid så kanske teknologin har nått det stadiet att alla som vill kan sitta framför TV:n och styra spelarna i nåt slags gigantiskt TV-spel.

För övrigt verkar Sveriges OS-lag mest bestå av USA-are och kanadicker tryfferat med en och annan svensk.

Skalpjägaren >>> Trevligt att du är alert och svarar fort. Jag bor i Stockholm men är ifrån Eskilstuna. Att Tellan kom med är ju kul för honom men för mig kvittar det vem som får sitta i finkläder på läktaren och titta på matcherna. Att jag inte gillar Huselius är en fabrikation från dig. Jag har ingenstans antytt att jag inte gillar honom. Han är en mycket bra spelare som kanske inte riktigt passar in i Hardys upplägg. Och nej, jag hade inte hellre sett DIF i OS.
VM? Ja, ni har det nästa år. Hur många gånger har Stockholm haft det?

Carin> ja ni från stockholm måste ju vara nöjda, tellan kom ju med istället för liv. Men det är ju GÖTT eller hur? Fast att du inte gillar huselius förvånar inte, du hade väl hellre sett djurgårn till OS...
Men ishockey-VM kan ni inte ordna, det tar götet hand om...

Ja FY på dig Smokey. Nu får DU sluta upp med att hindra utvecklingen av svensk hockey internationellt. :)
Ditt inlägg måste ju ha förstört hockeyn för iaf 10 år framåt...*asgarvar*

Helt rätt att ta med Z före Husse o Modde, han är ung o kommer att fortsätta spela i 3kr.

smokey> tråkigt att du ska vara ironiskt när os-laget lider...
Om nu en jävligt duktigt spelare som zäta kommer med, borde då inte en spelare som är många gånger bättre (Huselius) komma med...
Synd att såndana som du hindrar utvecklingen för svensk hockey internationellt...

Hardy är dum i huvudet. Varför inte köra den välprövade komunistmodellen?
Alla hockeyspelare ska tjäna lika mycket pengar. Ingen får ha mer än någon annan.
Sedan så låter man alla Sveriges ishockeydistrikt nominera talanger från sina klubbar i öppna lokala folkomröstningar.
Dom som fått flest röster går till någon form av regionsfinaler där en folktribun bestående av lika folkligt valda hockeydårar. DVS kritiker, förståsigpåare eller allmänt obstinata typer som väljer ut max 5000 slutliga kandidater.

Sedan kör vi en helt vanlig riksomfattande folkomröstning där OS-laget slutligen tas ut. Då blir det total rättvisa, och ingen kan gnälla över att någon tagit ut fel lag. Laget styrs givetvis med någon form av joystick från TV-sofforna. Hardy får finna sig i att severa sportdryck och hålla koll på båsdörr mm. Dessutom så ska ingen tro att den är bättre än någon annan. Får man som spelare över 3 meter spaltutrymme i dom givetvis överstatliga tidningarna, så får man helt enkelt sluta lira hockey och börja jobba i gruvan i stället. Eller så kan man ställas mot en vägg och sjutas för att man inte är tillräkligt folklig.

RÄTTVISA TILL FOLKET OCH ISOHCKEYVÄRLDEN!

Madde: Glögg o glögg, det är fingrarna som har problem, Parkinson. :)

jaa själv klart är han värkd en plats i os trupen man får gratulera!!!=)

jag tycker att zäta för tjänar platsen sedan sweden hockey games...... han är ju hur bra som helst... mmmm man får ta och gratulera honom.... =)
han har ju inte den pressen han har i timrå......
han får göra som han vill på isen som peo sa =)

GRATTIS ZÄTA!!!!!!!

Hejsan! Nu blir jag riktigt orolig alltså när jag läser inläggen i GB. Vad är det som egentligen händer? Är det en schism inom laget? Ska jag inte kunna vända ryggen till och vara borta en träning utan att det ska bli tjafs? ALLA ska spela! Då menar jag ALLA!

Jag: Du skall vara med på matchen, annars blir jag väldigt ledsen! Du är en sann supporter och du är lojal! Jag LOVAR du skall få spela i lag med Milena och Kim! Det fixar jag!

Vi är ett team, vi ska hålla ihop, och PASSA PUCKEN! ALLA ska få känna på den! Det är INTE blodigt allvar, ett spel på liv och död! Vi ska väl inte ge kissemissarna från Gärde vatten på kvarn? Vi ska väl visa oss starka och sammansvetsade! Den som INTE kan följa dessa enkla regler kan kliva av direkt! Jag är INTE intresserad utav att ha med en massa divor och primadonnor glänsandes på en skridsko! Dom som är med och inte sköter den policy JAG satt upp kommer bli bänkad DIREKT!

Detta är en jippomatch och meningen är att vi ska skoj tillsammans! Det finns dom som är bättre och sämre men det struntar jag i för jag kommer gå runt på allt folk och låta dom få spela! Om vi sen får stryk med 0-12 är skit samma! Huvudsaken är att vi kämpar väl och står upp för våra klubbfärger!

Imorrn är det träning kl. 16-18 och då är jag TILLBAKS! Ska snacka rejält då! Nu vill jag ha signad julefrid och inget larv och tjafs! ÄR DET FÖRSTÅTT!

Sköt om er nu och kom på träningen imorrn allihopa!

KRAMAR // ernie

Självklart tycker jag att det är kul att Z kom med till OS, för hans skull! Men ska jag tänka på landslagets bästa kan jag inte fatta att han gick före Husse, Höglund och Nylander.

För det är väl inte meningen att det ska skapas rutin under OS, utan rutinen ska ju finnas där om vi nu ska ha en chans att vinna OS.
Men det är bara att säga grattis till Zäta och lycka till!!!

jag tycker det är kung att Zäta togs ut =)
fan vad kung... hoppas att han visar hur duktig han kan vara..... tror det kommer gå bra..eftersom han inte kommer ha samma press på sig som i elitserien......

KOM igen Zäta

Det finns inte många med en utvecklingskurva som bara går åt ett håll, som kan spela ilag med vilka som helst, det senare hänvisade Hardy till. Husse är bra, Sedinarna är bra men alla stagnerar, dock icke Z. Inte än på långa vägar.
Samarbeta med IFSH självklart. De som tjänar på detta är båda parter. Sammanslagning icke! Men f.n. finns inget att hämta för TIK. Däremot borde IFSH ta vara på chansen nu när visionen så öppet har gått i kras.

Sv: Samarbete med IFSH???????????
Så Moverare är jämte... det förklarar ju allt! Ett stabilt envist släkte.

Rådbjer: Hur har du blandat glöggen du dricker?

Skalpjägaren: Huselius kom inte med pga någon orsak. Är det inte lättare att bara acceptera det?

Vilka julklappar som kommer! Zetterberg till OS, Bergersen till Giffarna. Truppen är så gott som klar, saknar bara en underskrift. Julen kom lite tidigt i år men tacksam är jag!!!!

Sluta käbbla och njut av julefriden!
Ha en underbar jul allihop, oavsett klubbtillhörighet.

Snarare mysjämte som ligger bakom hela supportermatchen.

Danielsson/Moverare. Jag tycker supportermatchen är ett trevligt inslag som jag säkert kommer att bevista. Men du ser inte speciellt glad ut på bild i alla fall. Surjämte.

Lasse Lucidor: Det här med supportermatchen måste vara skitjobbigt för dig.

OK! Kan ta El Macos argument, till viss del. Men varför skall man ha nånting att göra med en förening som har supporters som utmärkte sig genom att bara "Hata Timrå". Låt dom fortsättningsvis lägga sin energi på möten mot Tierp, Piteå m.m.

Das stimmt bestimmt! Något är skumt när Mannström spelar i Arboga och Westerlund i Almtuna. De unga spelare som inte tar plats i Timrå borde kunna spela med Sundsvall och "gamlingar" som vill stanna på orten kan med fördel varva ner på brägårn. Att under pågående säsong skicka spelare till Sundsvall för matchträning känns väl också mer logiskt än att Styf lirar i Mörrum som i fjol. Ser Timrås ungdomsverksamhet och Sundsvalls A-Lag som vinnare. Timrås A-lag kan knappalunda förstärkas under pågående säsong med en spelare från Sundsvall. Timrå IK behöver INTE Sundsvall Hockey på något endaste litet sätt men för de individer som spelar i ishockey så vore det bra med lite samarbete.

Någon sammanslagning är INTE aktuell.

Z i OS. Vad roligt. En julklapp till alla rättrogna. Var det Pekka senast?

Tack för inlägget Lasse Lucidor. Du har uppenbarligen fakta, insyn och historiekunskaper..men nu menar jag att :
1. Det är tal om samarbete- inte fusion. Ingen vill ha en fusion(vad jag vet).
2. De unga spelarna måste få chans att utvecklas via spel och utbyte med annan lokal klubb utan att behöva flytta land och rike kring. Det räcker ofta med spelmässiga utmaningar i den åldern.
3. Hockey kostar pengar, samordning och lån av spelare kan man vinna på. Sponsorer är också viktiga.
Punkt nr två är den viktigaste tycker jag. Där kanske samarbetet slutar. Jag måste också säga att jag inte drömmer våta drömmar om samarbete med dem, men ser vissa vinster i ett småskaligt samarbete. Men, samarbetet får inte innehålla några utsugningstendenser eller någon binnikemaskvarning, i så fall är det inte värt papperet det skrivs på.
Skriv mera Lasse!

swen> ja, såg just på svt att han e anfallare... sånt som händer om man vill till OS...

skalpjägaren: Hockeymagasinet har ändrat sig nu, Mathias Johansson är inte längre en storvuxen back. Det svänger fort i hockey. Vem ska man lita på, som det heter i visan. ;-)

Åh fan, där ser man...

Men ändå!!! Huselius ska med!!!
Husse tar ut många spelare i OS-truppen enligt min mening...

skalpjägaren: En liten detalj, innan du ringer Hardy. Mathias Johansson är back, så han konkurrerade inte ut Huselius.

nu jävlar hardy!!!

Här kommer länken igen Skalpis, bara att slå en pling och skälla som en bandhund.....

mike66> tomten bor la i timrå också...
Vem har hardy mobilnummer?
Alla mobbar hardy!!!

« · 38532 · »