1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601946 inlägg · 6212 ämnen
« · 44100 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Ärligt talat
rådbjer:
Är inne lite på samma linje som dig jag, men hoppas att vi kan ta med oss minst en pinne iaf...Kan komma en reaktion nu och vi brukar ju ha så otroligt svårt att spöa Brynäs borta...Tror inte det har hänt sen 1969 eller nått sånt var det....Men kan vi roffa åt oss en pinne har vi gjort det bra.....Forza Timrå..Vägra Kval..Tips: 2-2(3-2 str)

Sv: grattis TIK
ditt svar visar bara på dumhet men så är du ju från stockholm också, har du svårt att glädjas med andra när det går bra ??
Skall det vara så så kan man ju undra hur det kommer sig att AIK tar poäng av Djurgården ??, är det inte lite att stockholmsklubbarna ser om varandra ??
Sen kan jag ju tala om att LHC är ett gammalt lag i gården som gått den långa vägen från div 2 så någon komerisell satsning är det knappast då hade vi slagit alla med hästlängder om pengarna verkligen satsades på spelare.
Titta på Mike Helber han har varit i 2:an och vänt, titta på fröken Frylén som var hos oss förra gången det var Elitserie time, så fort det blev lite motgångar så drog han till Djurgården, en sån kille är inget att lita på.

Claes: Precis, även om jag är nöjd med en poäng.

Sv: Vinstkepsen
När det gäller vinnarkepsarna är jag ombedd att å SK:s vägnar framföra följande info.

Kepsarna var tänkta att levereras mot angivande av adress. Ett sådant erbjudande fanns också på vår första sida under en och en halv vecka. Eftersom endast FH angav sin adress fungerade inte detta. Istället kommer kepsarna att levereras till bussen mot Gävle imorgon. Stockholmssektionens kepsutdelning kommer att ombesörjas av El Maco. Övriga som efter resan inte fått sin keps ombedes skicka ett mail till SK där försädelseadress anges.

Mvh

Octagon på uppdrag av SK

Laken- OK kan förstå att ni vill vinna i Gävle. 28 år *fattar inte att det är sant*
Good luck , kör hårt. In med Z så ta ni nog poäng!

Claes: Precis, jag är bara 11 år, ändå klarar jag av att skriva första bokstaven i namn med stora bokstäver (versaler)...

Förresten: Ok, förlåt men jag tycker inte om Brynäs så värst mycket.

HH- haha fyndigt- MEN under mitt inlägg smälte jag intrycken och i slutet hade tolvåringen förpassats till dagis :)

timrå är heta nu, och jag tror på vinst imorgon :)

claesw:
12 åringar går inte på Dagis, vet inte är iof, dåligt insatt men sex års grupper har jag hört talas om,,,,,,,

Men tror på finmalet i morgon mot kaffe fabrikörena,,,,,

Friskan- o själv är jag 32 o skriver så mycket smörja ;)

claesw: Laken är bara 11år så det var ett rätt vuxet inlägg ändå ;)

laken
vafan menar du med gris-brynäs hörru. Tycker det ligger på 12-åringsnivå att uttala sig på det sättet, ingenting du tycker blir trovärdigt med såna dagiskommentater.

Uffe: Nej, jag tror tyvärr också på förlust mot Gris-Brynäs. :-)
Dock fortsätter vi plocka poäng matchen efter det mot Luleå.

Friskan: Du har tur du... Jag ska tydligen få min imorgon...

Madde: Ja jag har fått min, levererad av Per HApps vi hade samtidigt ett väldigt givande samtal *ler*.

Ärligt talat
Ärligt talat, tror ni verkligen att vi tar Brynäs borta i morgon??
Dom har ju ryckt upp sig ordentligt på senaste tiden, jag tror att vi får en negativ reaktion! :)

Vinstkepsen
Är det någon som fått den keps de vunnit på supporterklubbens adventtävling?

Per HApps; Du hade den hemma under supportermatchen, kommer jag verkligen att få den? Du är ute på väldigt tunn is nu...

Sv: Nu vänder det
Jag citerar Larstommy "vi skall ända in i kaklet"

Sv: Brynäs-Timrå
Resebarometern är uppdaterad.

En buss far ner till Gavlerinken imorgon.
Avfärdstider; 10,30 Wärdshusmacken
10,45 Timrå Centrum, 11,00 Sundsvalls Busstation, nersidan!

Det kan finnas platser kvar, telefonnummer vid eventuella funderingar finns på resesidan. (se länk)

Skön seger igår? Nja, många blandade känslor men vi kunde ha ett privat konfettiregn när vi kom hem från matchen.
Måste nog städa bilen pga alla små hålslagarpluttar... Tror tom att man fick dem i munnen när man öppnade käften.
Trots allt är jag glad över att jag stod ut med 3 perioder på södra läktaren!

turbolucidor: Jag har gjort en statistisk beräkning på det avslutande matcherna för de fyra nederst placerade lagen i tabellen.

Summera samtliga kvarvarande motståndarlags tabellposition och dividera med antal kvarvarande matcher varvid ett mått på motståndets svårighetsgrad uppkommer.

Högst värde och med andra ord lättast motstånd står Timrå framför. Svårast har AIK följt av LHC om jag minns rätt. Anteckningarna ligger framför teven hemma...

Johan J : nja det är svårt att säga men jag själv tror att vi klarar oss kvar utan kvalseriespel.

AIK och LHC till Kvalserien...

Vi säger så här...Vinst mot SSK hemma,det tar vi med oss..
Sen åker vi ner och hämtar 3p i Gävle..Wow

turbolucidor: Måste vi ner i Kvalserien för att vända eller klarar vi oss kvar i Elitserien med AIK och LHC bakom oss enligt dina profetsior?

Nu vänder det
före matchen igår mot ssk så tänkte man att det här är nog sista chansen att hänga på lagen ovanför.
skulle vi vinna mot ssk så är vi med och skulle vi förlora så skulle
vi vara borta....okej inte teoretiskt sett men det skulle bli svårt

och som tur var så vann vi igår och nu är vi riktigt på gång.....
nu klarar timrå säg kvar i elitserien....

FORZA TIMRÅ!!!!!!

TIMRÅ KVAR I ELITSERIEN

Sv: grattis TIK
lhåce: Linköpings HC har ingenting i Elitserien att göra tycker jag.

Clubben och allt ikring den är alldeles för oproffesionellt. Må vara att Linköping är landets femte största stad till invånareantalet räknat men i mina ögon lag från mindre orter som Leksand samt Björklöven och SAIK från Umeå respektive Skellefteå mer värda en plats i Elitserien.

Föredrar anrika och klassiska lag framför kommersiella satsningar utan gräsrötter i hockeysverige. Ser hellre Vita hästen från grannkommunen i Elitserien...

E: 38 anmälda anger resebarometern men jag kan tänka mig att ytterligare anmälningar har inkommit.

Nån som vet hur många anmälda det är nu ? vore ju kul m det blev 2 bussar !!

Jindrich,isens kung igår avgör på lördag,vinst 4-1.

Sv: Flaggan.
Har sett problemet med flaggan flera gånger och igår stod jag uppe på läktaren vid det beryktade övre högra hörnet.
Det är definitivt ingen som jävlas utan jag tycker att det verkar som att det är "fel" hörn på flaggan som är fastknutet där uppe.
Inte så lätt att göra nåt åt under matchen med en massa folk som dessutom står och trampar på denna flagga.

Sv: Njurunda Comments
Mellan två TIK matcher passar det bra att avnjuta fredagskvällen ute i Njurundahallen och match mellan NSK - Nälden ( Div II ).
Sist NSK spelade gjorde man 25 mål så fara för någon måltorka finns inte.
Puckkastning, lotteri ( Z:as matchtröja ), drömchansen.
kl 19.00 börjar matchen och det är GRATIS ENTRÉ.

Välkommen !

Sv: En ny tid är här
Guuud så underbart häääärligt grabbar.Nu har vi fått upp ångan,och segertåget lär bara fortsätta!!Däremot måste jag bara säga ett par väl valda ord till Tv 4:s kameraman (Hockeykväll) som ideligen missar att visa målen!!Han är inte riktigt med i matchen om man säger så!Det kan bli riktigt roligt nere i Gävle....
Kämpa Timrå!!

En hade bara råd med 20 kronor men det var någon Friskus ( dock ej Friskan ) som satsade 500 kr. På detta sätt kan summan bli 13000 kr.

jag tycker att supporterklubben borde skaffa en ny o snyggare OH-flagga

Smokey: Japp....speciellt när jag är så dålig att räkna, 43st skänker 100spänn vardera och summan blir 13000.

Men 3 poäng tog vi igår och det är nästan alla fingrar på den ena handen.

Bo wasa: Jag tror Friskan svimmade...

obs sista raden var ett skämt !

Friskan; 13.000 kr blev totalbeloppet dvs 43 st ville skänka pengar, snittet blev 302 kr per person.
Några pengar samlades dock inte in eftersom vi inte nådde målet 50.000 kr men jag tror den här "undersökningen" visar att man ganska enkelt skulle kunna få ihop en rejäl slant om ex insamlingen gick under supporterklubbens försorg eller liknande.
Eftersom vi inte nådde målet går pengarna i stället till Njurunda SK.

Bo wasa: Hur mycket pengar fick du in på insamlingen?

Jag har satt 500 spänn på att TIK slår Brynäs borta.

Då blir det så.

Jag oxå...

På lördag kan det bli första segern borta mot Brynäs på 28 år !!
Då vill jag vara på plats.

El Maco; Njurunda kommer, dock ej alla eftersom även vi drabbats av medlemmar som tror att hockey upplevs bäst på Canal Plus.

Sv: Njurunda Comments
"Publiken i högform" skriver SSK supportklubb om matchen i går,
och ändå hade stora delar av Njurunda klanen valt sittplats och bara sporadiskt klappade i händerna. För att inte tala om "Ugandas broder" som valde innebandy i st.

El maco:

Håller med, f-n alldrig får det vara bra hur kunde hela kvällen förstöras pga en j-la flagga,,,,,,,,

Personligen tyckte jag den var bra ändå, var bara en lite detalj som klickade,,,,,,,

Brynäs-Timrå 0-100. Jag kommer att vara där, många andra kommer att vara där, men ännu fler kommer att gräma sig över att de inte tog chansen att åka med.

En ny tid är här
Så jävla skönt!
När sportradion förkunnade att Timrå slog SSK med 1-0 så släppte allt.
Skrikande av glädje så drog man ut i den mörka Bergslagsnatten. Slet åt mig en
kvarglömd nyårsraket och lät den under fanatisk krigsdans gå till väders i ett stilla
stjärnfall med ljudlig knall.

Gled därefter ner framför TV:n för att se sporten. Någon burk halvvarm överjäst öl
slurpades glatt ner till dom messmörbredda limpmackorna.

Party, party!

Hallå! Vilket fjuttigt inslag!!! Här hade man räknat med stora krigsrubriker och
långa kameraåkningar ifrån ljungfrukällan... (Isstadion i Timrå)

Kastade den tomma aluminiumnurken på den dumma TV:n

For ner i videolådan. Rev runt bland dom halvponografiska alstren och hittade ett
av dom grövsta...

In med bandet i viden.

Play!

Färjestad-Timrå. Kommer precis in när Källarsson virrigt , men stående, förs av
isen efter den brutala krocken med en ännu inte ombyggd ishall.

Blir lite dyster. Dom här filmerna berör fortfarande ett klappande TIK-hjärta.

Mer! Mer!

River runt bland CD-skivorna. Hittar referatet från den fantastiska matchen mot
Nyköping. Radio Västernorrland är för evigt förlåtna!

Trycker i mig dom sista ölburkarna och somnar med ett stort leende framför
myrornas krig och Eilert Pilarm sjungande (?) om Timrå på repeat.

I drömmen ser jag Timrå ta sin första seger mot ett darrigt Brynäs i kaffehallen...

Fy fan, är det inte dåligt spolad is så är det flaggan som fastnar... aldrig får man vara glad efter en hemmaseger.

Sv: Laddad klack!
El Maco: Upp på vinden och sök........du ska inte behöva leva med den besvikelsen.

Sv: Laddad klack!
Tja, då blåljög Dagbladet på en helsida för fem-sex år sedan med andra ord. Får försöka leva med den besvikelsen.

Över högra menade jag.

Läge att strunta i läktarflaggan!!!!!
Det ser bara fördjävligt ut när dom uppe i vänstra hörnet inte
vill släppa ner den.

« · 44100 · »