OskarB: Så anledningen skulle kunna vara att vill ha kortare bortaresor?
Möjligheten att konspirera mot nuvarande ES-lag finns ju även om det måste anses oerhört svårt att lägga sig i omgång 23 och 31 för att få ett resultat av detta i omgång 50.
Något vi däremot inte kan konspirera emot är ju utgången av Kvalserien. Exempelvis kunde ju AIK och Timrå bli ersatta av Leksand och Löven. Eller ett riktigt skräckscenario. Timrå klarar sig kvar och AIK blir ersatta av Skellefteå. Kortare bortaresor....jo jag tackar.
Dessutom har Timrå ett högre snitt i KA än vad LHC haft.
Min teori om att SSK:are fyllde KA:s vattenledningar med kemiskt kastratmedel, leder stort på poäng när vi talar konspirationsteorier i ES, 01/02.
Ni blir bara fler och fler som pratar om kvalserien,men jag tror fortfarande på hoppet!! Visst det är bara 9 matcher kvar och 12 poäng upp till LHC;men det har väl hänt mirakel förr och idag fick vi ju en ny back som ska stabilisera oss bakåt!! Vi får väl hoppas att han blir spelklar tills imorgonkväll i mötet mot BRYNÄS?? Jag är en Lallande fåne och jag tror fortfarande att vi har chansen att undvika kvalserien!! Man måste tro på hoppet!! Efter 50 omgångar ser vi var hamnat i tabellen!!!! STÅ UPP OCH VÄGRA KVAL!!!!! Lall on Lall on........!!!!
Bra talat, hela diskussionen är ju tämligen meningslös. Varför i hela friden skulle HV lägga sig? Men både som LHC-supporter och HV-supporter kan jag förstå att man blir upprörd på en kommentar av det slaget......
"I mitten av slutperioden gjorde Sverige ett mycket dåligt flygande byte och det gav Finland fritt fram mot Andreas Hadelöv och Niclas Hedberg kunde lyfta in 2-2. Strax därefter blev det ett nytt dåligt svensk byte och Finland kunde klapp-klapp-spela sig fram till 3-2"
Att HV skulle lägga sig mot Linköping är en så främmande tanke för mig att hela den här diskussionen gör mig både ledsen och upprörd. Vad f-n skulle HV tjäna på det?
Ja! Vi lägger oss mot LHC, offrar andraplatsen och åker ut mot VF i kvarten. Vi får ju korta bortaresor hela nästa säsong!! Och kanske blir det slutsålt i våra hemmamatcher också, det har vi ju aldrig annars. Och chansen att hamna i samma sällskap som DIF, Modo och FBK som enda lag någonsin över 100 poäng skiter vi i. Vi som alltid är etablerade i toppen och anses som ett av de stora elitserielagen genom historien ändå. Vi har ju trots allt fortfarande chansen att hamna på klubbens bästa placering genom tiderna, även om det kunnat vara i stort sett klart vid det här laget. Eller kanske tangera den från -85. Har vi otur missar vi den knappt, men det är ju inte så farligt. Vem vill bli historisk? Det är ju bara 9 spelare i laget som även spelat juniorhockey med klubben. Fansens gnäll kan vi ju också stå ut med. Vi har ju ändå gjort en så bra säsong så de borde vara nöjda med det de får. Jaså? Har klubbledningen höjt målsättningen till en andra plats? Nåja, vi har ju bara lagt oss, så vi slår väl de övriga lagen hur lätt som helst och fixar det här ändå.
Är det så ni menar att spelarna skulle resonera? Eller ni kanske menar att det är klubbledningen som gett order om att förlora. Och då är det ju lika bra att göra det så stort som möjligt, eller? Och när ví ändå håller på så kanske vi ska enas om att Liv bröt nyckelbenet med flit och att HV även la sig i tre raka matcher mot VF omkring jul. Av vilken anledning var det, nu igen?
hoppzan: Överdriver du inte ganska kraftigt nu? Jag hörde oxå att det var en tjej som SA "är hon full eller"...men hon vare sej skrek eller tokskrattade. Och för den delen...om man har så ont att man knappt kan andas och måste sitta ner stora delar av tredje perioden...är det då så lämpligt att stå där det är som mest med folk?
lobben: Tycker att Kapanen ska vakta buren, mot Brynäs. Freddan är den perfekte inhopparen, som kan spika igen om det så är fyra måls underläge. Vår chans finns, som vanligt, om vi förvaltar våra målchanser bättre.
TGE: Och för nån som sätter idrottsliga värderingar och moral i första rum så existerar inte tanken på att det förekommer doping bland elitidrottsmän heller då...eller?Borde ju vara samma sak även där. Och NEJ...du behöver inte hetsa upp dej...jag tror inte att HV håller på med läggmatcher...inte att dom dopar sej heller för den delen.:)
qwerty: Håller fullständigt med dig, de lag som är klar för slutspel, har givetvis tränat ner sig, med förhoppning att få en formtopp till slutspelet, sådana här svängande resultat har det varit vid den här tidpunkten i många år, synd bara att de våra inte lyckats ta den chansen.
Ed Ward, vad gör han i Timrå ??
Konstigt att inte diskussionen om en ny målvakt kommit igång, Freddan stod ju igår och vi förlorade, trodde att det som vanligt var hans fel. Intressant att se vem Molin väljer i morgon ??, anser att Freddan ska matchas inför kvalserien, han har den rutin som behövs.
Ang. backar och målvakter, så håller jag med dig, vi skapar otroligt mycket, men sätter inte chanserna, då blir det jobbigt om man släpper in mer än 2 mål.
Javisst kan det tyckas och kännas så!!Även om det svider, så måste man ge både SSK och LHC med beröm godkänt för deras elitseriespel under året!!För Timrås del gäller nu kvalspel och all möjlig träning både spelstragedi och mentalt, för att åstadkomma spel i elitserien även nästa år.Alla från klagomuren gör er beredda att stötta vårt kära TIK inför den stundande kvalserien.. TIK POWER!!!!
TGE: Nu är det nog dags att bygga en lokal variant av "klagomuren" invid KA dit de "rättrogna" kan gå och förbanna HV:s oförmåga att slå Albinolejonen. Är Jönköping Sveriges svar på Jerusalem så är det!
Skulle ja vilja ge till den dumma jäveln som i tredje perioden skrek till mej och Josefine (signatur:Jag). Jossi hade frukstansvärt ont i nyckelbenet och kunde kanppt andas.......tro mej hon missa nästan hela tredje för hon satt ner och hade så jävla ont. Då skriker dumjäveln när vi är på väg upp i klacken......"Är hon full eller" också tokskratta hon. Bara för att tårarnna rinner ner för kinderna betyder det att man är full?? Näe fyy fan för den dumma jäveln.....
mike66: Strul eller inte. Det är ju de facto så att Hansson gått in på backplats och det spelar ingen roll att han står inskriven som back i swehockeys statistik.
Johan J: inte bara du som strular verkar det som. Jag tyckte bara att det såg konstigt ut med en vänsterforward från A-Jun som helt plötsligt skolats om till vänsterback i sin ES debut.....
Det har du ju rätt i...men utan bra backar så kommer alldrig puckarna dit dom ska eller så tappar dom sin kille...så att det blir friläge och mål åt andra hållet som det vart igår t ex
En reflektion: Det är ungefär lika långt till Lappland från Timrå som det är mellan Jönköping och Timrå. Annars tycker jag denna diskusion mest eldar för kråkorna.
Vissa som skriver här och antyder att Hv71 skulle ha lagt sig mot LHC?????? Har man chansen att slippa FBK:s sida i slutspelet så ger man nog järnet i alla matcher. Sanningen är helt enkelt så att man är inne i en formsvacka för tillfället, och den innefattar två förluster mot LHC, men glöm inte att SSK vände i sista perioden mot Hv71.
Peltomaa, löjligt uppträdande igår att kasta handskarna mot Wernblom som mest stod och flinade.
Ed Ward, folk får tycka att han är hur frän som helst på isen, han ställer till mer oreda än någon annan, åka och jaga spelare långt efter situationer och dra på sig onödiga utvisningar är inte vad vi behöver, dessutom skapar han inte ett jota!
--
Det har surrats om backar och målvakter hela säsongen, men allvarligt talat, hur många konstruktiva forwards har vi? Z, och..... kommer inte på fler!
--
Snittar vi under 2 mål per match även i kvalserien är det bara att säga: välkommen Piteå!
jämtlandsfil: Mats är ännu bara 17 år, jag tror inte att en tränare med lite bakom pannbenet ställer ut en 17-åring i hetluften på heltid i elitserien så där pang på.
Nog är det väl bra märkligt, här har vi brist på backar, nyförvärv som floppar och på sin höjd spelar i fjärde-linen, det pratas dessutom om fler nyförvärv och så kommer det in en egen junior som enligt vissa till och med är en av rinkens bästa spelare. I sin första elitseriematch!! Är det inte nånting som har klickat då ? Varför har inte killen fått chansen förut ? Hejja Hansson !!!
dr Dängroth!! Du gör ju skäl för ditt nickname i alla fall. Jag har alltid haft den största respekt för TIK:s supportrar för erat hockeykunnande och ert engagemang. Tyvär är det som bortblåst nu.
Den enda anledningen till att dennna diskussion överhuvudtagt förs, är som jag ser det. Att det finns oerhört många TIK supportrar som själva skulle kunna tänka sig att frivilligt vika ner sig i en match för att gynnas senare av det.
För någon som sätter idrottsliga värderingar och moral i första rum skulle denna tanke aldrig ens existera.
Det är ju patetiskt att ens komma på tanken att insinuera att HV71 skulle ha gjort sig skyldiga till läggmatcher.
Nä, kanske förklaringen går att finna i dom egna leden. Kan det vara så att man har inte lyckats komma ända fram med sina nyförvärv? Men för att inte hänga ut några så låter jag bli att nämna dom vid namn. Men jag tycker att det var lite olyckligt att göra sig av med dom få som visade upp någon form av klubbkkänsla för att köpa in hockeylegionärer i stället.
Lycka till Gerhard, Tjobba, Sjöberg, Bemström, Östling, Uhlin, Eriksson, Starostenko & Skoglund. Det är ni värda.
Den där Remstam är en oärlig lymmel. Här har det bestämts på förhand att HV ska lägga sig och vad gör mannen i tredje perioden? När matchen står och väger om man vet varken "ut eller in" skrinnar denna man ifrån LHC-försvaret och skjuter klockrent i stolpen.......va!!? Försökte människan göra mål!? TGE Du får ta dig ett snack med Remstam, vi hade ju en "deal", eller är han så pass skicklig? Nåja...det ordna ju upp sig till slut iaf.
Hur man än vrider och vänder på det kommer man inte ifrån det faktum som hela hockeysverige redan konstaterat, nämligen att det varit mycket märkliga resultat Hv-LHC emellan denna säsong. 2-16! host...Jag ska nog tippa nästa möte. Motivation slår klass helt tydligt och retfullt enkelt. Hjärnspöken slår det mesta.
TGE kanske har en egen förklaring på de i mina ögon märkliga resultaten? Var lägger den så pudelkloke tge sin besvikelse då?
Självklart förekommer inget pengamygel eller doping inom en elitidrott som ishockey. Läggmatcher finns således inte heller. Eller var går gränserna?? Egentligen!? Etik, sportsmanskap -är allt till salu? Generellt alltså. Nja, det är en hypotetisk diskussion -nu sluter vi ögonen och somnar sött igen. Och tänker på alla gånger vi gett Modo pisk i Isstadion..
Om det nu var Mats Hansson som spelade i tröja #21 så vill jag bara skriva att han var bäst på planen ikväll, härlig inställning den vill vi ser mer utav mot Brynäs på torsdag, för han lär säkerligen vara med efter denna insats ikväll.......Helt klart värt 5 st smetfria puckar från Tjeckien utan diskussion.......Vilken debut, synd bara att vi inte lyckades knäcka MoDo det hade vi varit värda ikväll.....
går väl att jämföra som någon tidigare gjort .. med sundsvall och timrå som exempel .. om sundsvall var på väg att åka ur allsvenskan om timrå spelar där .. skulle timrå lägga sig då ? å riskera att lagen under knappa in ?!?