1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598857 inlägg · 6213 ämnen
« · 6682 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: AIK vs Timrå IK
Aha...
2-0! Ännu en till nolla......och backarna fortsätter att näta. Ser onekligen bra ut det här.
KUL!

Vad det Philippe som stod?

Hmmm...
Ingen som vet slutresultatet än!?

VI VANN MED 2-0!!!!!

Vad är ställningen???

Sv: Snabbast
Kongo: Nä du, det var det inte. Nu är du på lägre nivå än vanligt,
och för övrigt så gick min sambos födelsedagsmiddag upp i rök i
och med braden.

Timrå domierade andra??? vad har hänt? de har dom ju aldrig gjort förr.

Varför är inte Carro inne i chatten ??

Carro: 2-0 fortfarande?

Timrå dominerade andra perioden, stundtals kom AIK ej ur zon.
De Rouville i mål. Enligt uppgift duktig.

E2P: Vi får nöja oss med Carro, det är ju precis som förr, sitta och vänta på att tfn:en ska ringa.....Carro se till att den är laddad.

Hej alla TIKARE!

Är det någon som vet vilka andra matcher som spelas nu och i så fall vad står det på de matcherna? Heja Timrååå!

Verkar bli backarnas år i år. Till skillnad från ifjol.

Carro: har du telefonkontakt med ngn i hallen eller? I så fall hur är spelet? Dumt att det inte verkar finnas ngn online som fungerar, Taif sidan visar ju bara att aik-Timrå börjar 13.30 (jag har testat att uppdaterat den).

El Maco:Detta är ju skitfränt juh.

Carro:Var är debatten??

Var är Friskan? Saknar hennes inlägg i debatten.
Sjuk? Kanske.....

Kul med lite nya effekter! Det finns alltid något nytt skoj att hitta här.

Björklöven i elitserien

2-0 14.50 in i andra.
Mål Halvarsson, ass v.Wallin

Sv: Ny server
Det går ju tokfort med den nya servern...

Skott i första 11-10 till Timrå

Jag fattar inte var det finns någon direktuppdatering, kan du hjälpa mig?

Timrå leder med 1-0 efter 5.50 i första
Mål M. Karlsson ass Z och Robban

Peridsiffrorbrukar komma upp på den länk jag bifogat.

Sv: TIK-Luleå
Det finns en fin grundregel som undviker dom flesta av dom uppräknade exemplen...
Älska ditt eget lag och skit i dom andra.
Sedan får man alltid räkna med några hormonstinna "dårar" som har ishockey, fotboll mm som något jävla substitut för att bråka.

Men jag kommer ihåg då när vi TIK:are var på besök i Stångebro och blev fösta av några kravallvakter till en egen låst sektion där vi kunde köpa korv och läsk (givetvis med avplockade skruvkorkar, som tydligen sågs som stor säkerhetsrisk) Roligast var när en obevakad bakdörr öppnades och ett helt gäng LHC-supportrar knallade in i buren och startade samtal om hockey mm. Faktiskt riktigt trevliga typer som höll med om att vakterna i Stongebro var stirriga...

Men själv har jag aldrig haft några problem med några LCH-fans. Inga andra fans heller tror jag.

TIK:s nye målvakt är kanadensare och inget annat.

Är det någon som har en aning om man kan följa matchen online?

Johan J: Håller med, båda leden är oftast lika goda kålsupare, vi lägger ner den diskussionen.

Smokey: En ombyggnad av LHC:s hall är ett måste, därav kan det bli en del huller & buller pga platsbrist. Kan inte göra annat än att vara ledsen över vakternas beteende om de behandlade Er på det sättet som du beskrev.

Henrik Zetterberg var fixstjärnan i Timrå som ändå presterade oerhört mycket poäng och av den anledningen kan man tycka att han bar Timrå på sina axlar, men givetvis är jag medveten om det jobb som Timo Peltomaa, Pasi Petriläinen (lysande), Robert Carlsson mfl gjorde. Poängen var att Zäta gjorde nästan dubbelt så många poäng som trean i TIK:s poängliga Micke Lind men nån ska ju täcka upp defensiven också givetvis...

Måste framhålla att jag blev förvånad över att TIK:s målvakter höll ifjol precis lika förvånad som jag skulle bli om Er nye fransman (?) håller ES-klass (vilket han verkar göra)...

AIK vs Timrå IK
Om en dryg timme är det nedsläpp i Klanghallen, Brunflo mellan AIK och Timrå IK.

Bortalaget får stå som favoriter framför Stockholmarna som inte alls trots stora ansträngningar på värvningsfronten fått det att fungera hittills under försäsongen.

6 förluster, 3 vinster och en oavgjord match gör att Solna-laget ser ut som en kandidat för de nedersta delarna av Elitserien. Blir det kvalserien iår igen?

KillerSlapshot: Klev in i närheten av bortasektionen för att sätta mig när vad som tycktes vara en förgrundsgestalterna för klacken kom fram och frågade vilket lag jag sympatiserade med. Svarade att jag inte höll på något av lagen och fick helt oprovoserat ett oförskämt svar tillbaka av ledaren i övre medelåldern.

Detta följdes upp av att två yngre linköpinssupportrar frågade om min tillhörighet varpå jag svarade lika diplomatiskt som vid första tillfället. Vad får man för bemötande? Jo, dessa två unga herrar i 20-årsåldern är så när att tillgripa fysiskt våld.

Oroligheterna utanför efter matchen orsakades naturligtvis av aggresioner från båda led men jag minns även att några Hammarby-supportrar gick obehindade av matchvärdarna och ställde sig nedanför Linköpings-klacken för att tigga stryck...

Om denna handling i sig orsakade de bistra aggresioner och efterföljande uppgörelse utanför Globen vet jag inte men det är nog så att båda lagen får ta på sig ansvaret gemensamt.

Förklarar härmed diskussionen kring LHC avklarad för min del.

KillerSlapshot: Jag är ledsen. Men uppträdandet av (i af delar av) personalen i Stångebro är det värsta bemötande jag upplevt någonsin som både människa och ishockeyfantast.

Sv: Marknad
Dr Dängroth: Jag tycker denna tråd innehåller en del "gobitar".

Kerosene: Jag har bidragit till befolkningen (2). Sedan får Konsultföretagen jobba med uppdateringen.

Fy fan vilken dålig koll du har din pajas!

Du får ju inte glömma Robert Carlsson, Pasi Petriläinen, Mikael Lind, Timo Peltomaa, Fredrik Andersson, Mikael Lindholm mm mm

Sv: Dream Team
Robert Carlsson måste ju vara med!!!

Har dream team kört igång eller?

Tack för ett bra svar konsulten. Det är väl som i sporten att gärningarna lätt glöms men resultaten är de man minns. Det viktigaste är att vinna, inte att kämpa väl.

dr Dängroth: Iof så är det ganska enkelt. Eftersom allt du behöver göra är att pippa, flytta eller dö =)

Uppdatera- tryck reload! Det är svårare att aktivt bidraga till uppdateringen i sveriges befolkningsregister som konsult än som freelancer eller fast "personal"! Get it?!

Shadar Logoth: Helt riktigt! Fast jag kräver inte att t ex Friskan skall kunna uppdatera Sveriges befolkningsregister =)

Friskan: Konsulter är de som hjälper packet när de inte kan göra det själva......

Henke Eriksson blir ett klipp det kan ja lova... Om han får vara med iår (han fanns inte med i fjolårets DreamTeam)

Hautamaa, säkerligen kommer han bli bra, de lovar jag!

Mikael Simons och Robert Jindrich av de nya.

KillerSlapshot: Vilken spelare vad det i så fall som TIK levde på ifjol?? Hur kunde jag ha missat honom... Han måste ju varit helt suverän: Stor, stark, liten, snabb , bra målskytt, bra passningsläggare, bra i defensiven, bra i närkapmerna, Ruskig målvakt måste han varit oxå.... nä, allvarligt jag fattar vad du syftar på men du kan inte ha sett TIK mkt ifjol om du påstår detta... Man kan inte bara titta i poängprotokollet...

Kerosene. Konsulter är ett pack som tär på andra :)

Hal alldrig funkat med en spelare i ett lag,,,,krävs minst två för att få kalla sig lag,,,,,,

KillerSlapshot: När du säger att Timrå levde på en spelare i fjol så bevisar du bara hur okunnig du är.

Hälge: Hade ingen koll på tiden tyvärr. Har fixat det nu. Men i dina ögon kanske det är en stor detalj, men för mig som konsult så är det en piss i nilen =)

Det blir match om tredje pris i morron... FBK slog Luleå med 3-1 i dag... Vilka vi får möta i morrn är ännu inte klart...

« · 6682 · »