1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581754 inlägg · 6215 ämnen

Agera Nubben?

« · 812048 · » Till forumet


Sv: Agera Nubben?
Bragd-Birger: Pravdahasse. Klart att svensk ishockeyjournalistiks okrönte konung hänger hur löst som helst.
Kommentera

Sv: Agera Nubben?
Bragd-Birger: Ja, Brynäs höll undan och inbringade därmed Ö-vikslaget dess tredje raka förlust, och deras femte förlust på de sju senaste matcherna. Men men, detta är ju förstås inget annat än ett försök från MoDos sida att inte avgöra striden om SM-guldet på ett alltför tidigt stadium. Att de helt enkelt är snäppet bättre än oss andra det vet vi ju redan. Ett slags kvotering av poäng helt enkelt.
Kommentera

Sv: Agera Nubben?
73Sjöbba: Modo ska ju ta SM-guld. Det sa väl Sundström så sent som för tre matcher sen. Och visst, även om vi vinner mot Skellet så är dom ointagliga inte noll, utan en pinne före. Mästartakter, sa Bull.
Kommentera

Sv: Agera Nubben?
För tillfället leder Brynäs över Modo. Det verkar vara några strängar av på banjo'n. Kan kanske tipsa Nubben om denna(länken) som en sen julklapp. Det är ju aldrig fel med sportsligt uppträdande.
Kommentera

Sv: Agera Nubben?
Bragd-Birger: Lite statistik på Mika Niskanen...
Kommentera

Sv: Agera Nubben?
Per HApps: Håller inte riktigt med dig om att Kalle i den matchen var sämre än någon annan, tycker han ,sanny och Svedberg var bästa backarna mot modo, enkelt och rejält precis som för ett par år sedan. Han var den största överaskningen i den matchen.
En Kalle som mot modo tillför mycket för TIK, men när han går sönder i tid otid en belastning.
Kommentera

Sv: Agera Nubben?
Ambroo: Håll det inte hemligt längre....säg det du.
Kommentera

Sv: Agera Nubben?
Supernice med Niskanen. Om man tänker sig honom som ett byte mot Koskinen är det så klart ett plus. Trist nog, för det händer att jag drömmer närapå erotiska drömmar om den nivå Koskinen höll innan hans skadeelände tog fart. Extra plus till Nubben för att Niskanen närapå lyckas få lika skön stirrblick när det vankas foto. Respect!

Skadeläget i övrigt: segt som fan med Pärssinen. Hans kvaliteter behövs verkligen. Nåväl, förhoppningsvis kan det bli några brunkartreor till så att vi kanske, kanske kan få se förstafemman intakt till slutspelet. Kan och bör bli en schysst boost.
Kommentera

Sv: Agera Nubben?
Per HApps: Du har fel. Det är möjligt att Koskinen inte rosat marknaden på grund av alla skador och inte ska ha ett nytt kontrakt. Men Modo visade mer hur mycket han saknats än de brister du försöker lägga fram.
Kommentera

Sv: Agera Nubben?
Paddan: Nähä? Är det säkert det?!

T T: Han hade 21 i HV så det ligger väl närmast. När han väl får på sig en vill säga...
Kommentera

Sv: Agera Nubben?
Rooster23:
Kalles senaste match mot MODO visade med all önskvärd tydlighet att han har gjort sitt på den här nivån. I vändningarna framför eget mål i första var det som att se ett hangarfartyg prova att vända på en femöring.
Kommentera

Sv: Agera Nubben?
Ambroo: Vad är det för nummer på tröjan då, tro?
Kommentera

Sv: Agera Nubben?
RTS: Ja han är ju riktigt bra när han spelar. Den ende av Timrås backar som är riktigt bra på att hålla rent framför mål.
Kommentera

Sv: Agera Nubben?
Dream Team: Mer om Niskanen och skadeläget som väl känns sådär;
Kommentera

Sv: Agera Nubben?
Ambroo: Jädrigt märkligt, serru, att både han och Johan Ryno har exakt samma kroppshållning. Tänk vad man kan göra med ett bildbehandlingsprogram.
Kommentera

Sv: Agera Nubben?
Dream Team: Man måste ju säga att han fick på sig tröjan rätt omgående; www.timraik.nu/
Kommentera

Sv: Agera Nubben?
Frella: ok, blir man förvånad. Kalle har nog endast 3mån kvar i Tik.
När han är hel är han en tillgång men tyvärr allt för sällan är han det.
Kommentera

Sv: Agera Nubben?
timrå_ik: Det är ju det jag undrar jag med,
Kommentera

Sv: Agera Nubben?
Från Expressen: "Timrå fick tillbaka Kalle Koskinen i segermatchen mot Modo i lördags men i slutskedet var oturen framme igen.
- Det är ljumsken den här gången. Det kan allt ifrån några dar till två veckor, säger Kent Norberg med en suck."
Kommentera

Sv: Agera Nubben?
timrå_ik: han spelade ju mot modo vad har han för skada nu då? när kommer han tebax?
Kommentera

Sv: Agera Nubben?
RTS: ja på länken står det med kimmo lotvonen och kalle k på skadelistan så förstärker vi ja men är kalle k skadad då?
Kommentera

Sv: Agera Nubben?
RTS: Jag måste tydligen missat en hel del, står även på Timrå sidan att han är på skadelistan. Men när?, på väg till omklädningsrummet efter matchslut???
Kommentera

Sv: Agera Nubben?
RTS: Kalle är alltid potentiellt skadad...
Kommentera

Sv: Agera Nubben?
Dream Team: Är Kalle K skadad igen eller yrar "Hockeyligan" och "Hockeymagasinet" eller är det jag som är borta??
I så fall när blev han skadad???.
Gjorde defenetivt sin bästa match i år mot Mo-Domsjö.
Kommentera

Sv: Agera Nubben?
Dragan 2k: det räcker med ett par byten.
Kommentera

Sv: Agera Nubben?
Dream Team: Jaså Niskanen. Spännande. Ett bra nyförvärv men ge honom två matcher sedan är väl han också skadad med det skadeflyt ni har.
Kommentera

Sv: Agera Nubben?
Shadar Logoth: Han kommer att klä sig i rött & vitt..
Kommentera

Sv: Agera Nubben?
Shadar Logoth: The Nubb does it again!
Kommentera

Sv: Agera Nubben?
EON: Vad säger du om Niskanen Scouten....?
Kommentera

Sv: Agera Nubben?
Ambroo: Äntligen!

Jag kan bara hålla med i vad de övriga sagt. En spelare helt i min smak och som man förmodligen har haft svårt att hitta motsvarigheten till rent merit- och klassmässigt för motsvarande pengar på annat håll. Man hade kort sagt fått jaga livet ur sig för att nå dit man nu har gjort, och det är det inte värt. Detta säger jag utan att ha så mycket mer än skosulorna på fötterna, så risken att jag får gå med dyngsura fötter när vi har sett honom i aktion finns såklart. Men jag tror inte det. Nej, det här känns faktiskt bara positivt såhär långt!

Bra agerat, Nubben!
Kommentera

Sv: Agera Nubben?
Ambroo: Känns väl som att Lotvonen är långt ifrån nära att komma tillbaka. Men när han väl gör det (om han gör det) så ser backsidan helt okej ut.
Kommentera

Sv: Agera Nubben?
Ambroo:
Ja det är förhoppningsvis inte helt fel!...
Kommentera

Sv: Agera Nubben?
Ambroo: Mysigt!
Kommentera

Sv: Agera Nubben?
Ambroo: Helt i min smak...perfekt!!
Kommentera

Sv: Agera Nubben?
Ambroo: Nice.........
Kommentera

Sv: Agera Nubben?
pettsson: YES! En riktig klassback in... Se länk;
Kommentera

Sv: Agera Nubben?
Ambroo: Förbannat insiktsfullt skrivet av Mikael Hedlund. Sunt att lyfta fram att Rynos åsikt är den som måste väga tyngst.

Jag tror Ryno skulle vara en stor tillgång för oss även resten av säsongen.
Kommentera

Sv: Agera Nubben?
Ambroo:
Ja det är nog bara att avvakta och se vad som händer. Men klart om killen vill vara kvar borde man ju först å främst se till det!!
Kommentera


Sv: Agera Nubben? Kommentera


Sv: Agera Nubben?
Hm...nu blir det nog svårare för Nubben! :-(
Kommentera

Sv: Agera Nubben?
Bragd-Birger: Det är nog lungt. hellge, Frisco och deras polare är snart nere i sitt normala tio-timråinlägg-om-dagen-snitt som de klarar själva under icke matchdagar.
Kommentera

Sv: Agera Nubben?
El Maco: Mmm. Men nu verkar det ha lugnat sig med modoirritationen, så vi får hoppas att inget pucko skriver något för att reta upp dom.
Kommentera

Sv: Agera Nubben?
Bragd-Birger: ja, du vet sanningen svider.
Kommentera

Sv: Agera Nubben?
El Maco: Haha, den var riktigt festlig faktiskt. Nästan lika festlig som gårdagens överfall var hemskt. Det är när folk överlever sådant där som man börjar fundera över dom stora frågorna. Vem får leva, vem dör? Osv.

Apropå Modo. Min granne, som flyttade från Ö-vik för tre år sedan, var precis över. Vi råkade snudda vid gårdagens hockeymatch, varpå han genast brast ut i en lång, svavelosande tirad om Öviksbor i allmänhet, och modoiter i synnerhet. Enligt honom bestod hela kommunen av IQ-befriade idioter, totalt oförmögna att upprätthålla såväl som utomsocknes kontakter som god kroppshygien. 'Men hockey kan dom i a f spela', försökte jag släta över.
'Hockey!', sa han. 'Bah! Dom har aldrig brytt sig ett skit om hockey i den där stan. 4000 pers som går för att skrika på domaren. Klart dom behövde bygga en hall för en kvarts miljard för att folk skulle få en anledning att springa dit'.

En märklig man, grannen. Samtidigt kände jag att jag fick en del att tänka på.
Kommentera

Sv: Agera Nubben?
Bragd-Birger: TIK-bifflänken nedan roar dock tillräckligt för att den här veckans läsande inte ska vara bortkastat.
Kommentera

Sv: Agera Nubben?
TD: Tja, Nubben kommer nog vilja få besked angående Strålmans framtid så snart som möjligt. Det är ju liksom en smula intressant om lagets försteback stannar eller ej. Kontrakt, visst men: det är inte där skon klämmer primärt.

Anar en viss, aningens ofräsch, Jonte-antipati. Är det fortfarande den jättejättehemska anti-buandet-markeringen som sitter i? Nog fan trampar han tungt vatten därute, men på vissa låter det som att han är en bortskämd diva som bara vill glida runt och få gratismål till en så hög lön som möjligt. Dvs precis ett sånt beteende som kännetecknat hela hans väsen och historia som hockeyspelare. Verkligen.

Tycker i allmänhet att den här sidan håller en rätt trist klass för närvarande. Och ja - det innefattar även undertecknad. De flesta av de skribenter som tidigare underhöll med sina inlägg är försvunna, ersatta av oneliners-fenomen ('fan vad svedberg är sämst, BORT!!1'). Den genomsnittliga tiden för att författa ett inlägg är, vadå? 14 sekunder?
Skulle önska en kollektiv uppryckning. Gärna på temat: skriv inte enbart vad du själv vill få ur dig, utan även vad andra kan tänkas läsa.
Eller är jag helt ute och cyklar, vännerna mina?
Kommentera

Sv: Agera Nubben?
TD: Ok har kollat upp: 10 spelare kontrakt till 2007/2008 Lotvonen t o m till 2009 bra..
Kommentera

Sv: Agera Nubben?
Ambroo: Nubben har nog bråda dagar, visst vore det posivt att Strålman skriver på, ex Brynäs Bäckström har ett år kvar på kontraktet,troligtvis NHL till hösten men inget är säkert lika lite som att Strålman blir NHL lirare. Vet inte hur det ser ut i TIK men Brynäs 13 spelare till 07/08 det är positivt
Kommentera

« · 812048 · »