1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598450 inlägg · 6213 ämnen

AIK - Timrå IK 2011-09-15

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
Skarin: Ska inte Hagos lira?

Skarin: Exakt. Precis som sloganen för ett känd varumärke som är kassa på att tillverka skor: "just do it". Det spelar ingen roll hur det ser ut, det spelar ingen roll vem som gör det, huvudsaken är att någon gör det. Ok, vi saknar vår bästa back, en utpräglad målskytt och en defensiv klippa i den här matchen. Ja då får någon annan kliva fram helt enkelt. Det finns många spelare i detta lag som har något att bevisa, det kan dom börja göra redan ikväll.

Släpp pucken zebra-persson innan du får en blöt prilla i nacken!!!!1

Skarin: Ja, det blir förlust. Och förlust på lördag. Växjö blir en nyckelmatch.

T T: Äh! Då får Friberg, Torp och bagarn bli lite extra jobbiga att möta ikväll helt enkelt.

T T: Japp. Jobbigt att det ska vara så jobbigt för oss, allt som oftast.

Var lite lätt osäker kring om Vampola skulle finnas med. När hans namn fanns med blev man glad för en sekund eller två. Men då försvann ett annat istället. En klassiker alltså.

RocknRolf2: Släpp sargen, gnäll-roffe! Det ska spelas om det också ;)

varför lirar inte hagos?

karllinus: Skadad.

Skarin: okej, nåt allvarligt? borta länge?

karllinus: Det får vi nog veta senast imorrn.

okej vi kanske vinner idag, går alltid en match här och där, det jobbiga är när det är flera matcher irad, det sista jag vill är långtidsskada på hagos och halonen, fan vad tunn jävla trupp jävel!

Skarin: Man vet att säsongen startar när man skriker i falsett så fort laguppställningen släpps. Tunt, tunnare, Timrå!

Har sett fram emot premiären ända tills nu, när det börjar bli dags. Mardrömsmotståndaren AIK, bortaplan, Halonen/Hagos/Pikken/Dallas borta. Inte fan kan det väl gå?

Men så tittar man på AIK:s laguppställning och inser att, fan...där glimmar det inte heller. Tärntröm sure, men i övrigt ser verkligen inte den där backuppställningen märkvärdig ut alls.
Eller forwards för den delen. Videll hade jag tagit alla dar i veckan, han är en favvospelare. Men i övrigt är det bäääscht.

Så, jo. Det k a n gå. Vi ska i a f kunna ge dom en match, sett till laguppställningarna. Torskar vi klart nu - liksom alla matcher i fjol - är det inte enbart spelarnamnen som felar. Då är det något fel i huvudena på dom som leder det här laget. Vi har ett brunkargäng, precis som the Gnag. Då ska vi fan kunna stå upp!

Skarin: Ääh det enda som det här innebär är att vi blev ännu mer underdogs vilket passar oss perfekt ;-)

RocknRolf2: Jag har räknat med två vinster efter de första tre matcherna. Vinst ikväll och i hemmapremiären. Men förmodligen blir det nog bara en seger. Mot Lakers.

Bragd-Birger: Känns det inte lite som inför den där matchen i Jönköping då vi åkte ner med ett halvt lag och ett par fjunisar då Lindbäck räddade 152 skott så Davidsson började grina?

Det KAN fortfarande gå.

Bragd-Birger: Sant. Och låt oss leka med tanken att vi hade varit skadefritt. Tittar vi på laguppställningarna då så ska vi absolut kunna hålla AIK bakom oss. Nu har ju Gnagets artister inte kommit plus att Salmonsson är skadad, men ändå.

Olle: efter det hade vi tydligen 5matcher utan torsk, kan bli en bra början det här.

Skarin: MacNevin är en pajas, inte en artist. Det är en avsevärd skillnad.

Olle: Han heter MacLovin.

Olle: De kanske skulle införa en pajasskatt förutom artistskatt... haha

RubinCarter: Har hela hs rökt på eller?!?

HAGOS? Står inget om honom någonstans har man missat honom? Inte varit något snack om att han ska missa matchen. Blev han också magsjuk.

Olle: Märk inte ord så mkt. Men jag kan märka dina om du vill ;) Då blir det debatt kan jag lova ;)

lungan: han kanske spelar 13forward vi har ju 4-5 platser över så att säga

snatchat ifrån bloggrin

Kommentar från Anders
Har du förresten följt Kolans försäsong i HV? Hur tycker du han ser ut? (både han och TIK mår nog bra av att ha gått skilda vägar...)

6:26
Anders: Jag har bara sett en match och då såg han väl ut som vanligt.

Fick mig o garva SOM VANLIGT!

Skarin: Tar vi 3 poäng på de här tre matcherna så är jag inte helt missnöjd. Visst är det viktigt med en bra start men jag tror laget kommer att växa allt eftersom.

lungan: Snubbla väl i trappan ut ur bussen exakt samtidigt som Huss bar ut ett par skridskor, det visade sig att han oturligt nog skar upp båda hälsenorna och blodet spruta in i Lundström's ögon så han står också över. Vampen började spy för det var så äkligt och då fick han en placebo magsjuka....

Är väl typ så laget ser ut för tillfället, det KAN gå.

lungan: Misstänker starkt att han fortfarande inte är fri sin skada. Enligt rapporter från träningarna har han inte sett riktigt återställd ut. Men vi får väl se.

Hej Hej! Taggade här inne. Woohoo snart nedsläpp =)

Edb: när man inte trodde det kunde bli värre blir också Hagos borta. Nej detta kan inte sluta väl.

Tycho: Ja AIK betalar inte ut artistlön till honom utan konstnärslön :)

73Sjöbba: Fast han var mer MacHatin ifjol. Jävlar vad han låg och gastade från sjukhussängen om allt whoopass han skulle dela ut.

0-1 till Timrå

Skarin: Det var ju faktiskt menat som ett skämt. Men märk på du :)

KORITFW: Har de redan startat...?

Bergius: haha . helt sinnessjukt .

KORITFW: sluta dumma dig...

stoff: tror han menar slutresultatet!

superfalle: Ja och det som har ännu mer Bäckombergastatus är att vi med den här starten inte lär spela med fullt lag på hela säsongen i år heller.
Ekorrhjulet är redan i full rullning

Men den här matchen vinner vi ändå!

Timrå Icon: Knäproblem för Hagos enligt Linkan(AB).

Papchip:

Träffade precis Timrås sportchef Stefan Lindqvist och han berättade att Yared Hagos har problem med ett knä.
– Inget allvarligt, men vi väljer att vila honom i den här matchen, säger Lindqvist och skakade lite lätt på huvudet.
Han är luttrad, Timrås sportchef.
Hans Abrahamsson, Hovet

Papchip: De är väl otroligt alltså? hur i Nolaskogarna(Helvete) går detta till som?

fan timrå får lägga ner ishockey o börja med handikapshockey tycker jag

NUUUUU GASAR VI! KOM IGEN TIMRÅBRÖDER!!! CHAALALALA!

Papchip: Då är det "huvud, axlar, knä och tår trallala" snart då :-(

Fredrik Sjöström i FBK: "Det är bara två poäng som gäller för oss".

Timrå Icon: Ja, hua.... Positivt att 2 av de som är borta är det pga sjukdom...värre med knä och rygg.

Jajja, skitsamma. Nu kör vi!!

T T: Hahahaha! Vilket stolpskott

Papchip: Ja jo så är det ju iofs. Men att det är samma visa varje år börjar suga trähäst

Kom igen nu!! Nu plockar vi dom tre poängen som kommer att vara skillnaden mellan slutspel och ingenmansland när omgång 55 är färdigspelad.

Bara jag som inte kan logga in på csports? Står "tyvärr går det inte logga in just nu försök senare"

Nån som ser matchen på tvn`?

Berglund: Samma här. får ett jävla damputbrott nu..

« · 1400339 · »