1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582448 inlägg · 6215 ämnen

AIK - Timrå IK 2016-01-05

« · 1717986 Till forumet


AIK - Timrå IK 2016-01-05
Kallaste dagen i vinter i Stockholm. Det passar de coola killarna i Timrå timraik.se/nyheter/roger-forsberg-infor-matchen-mot-aik/
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
AIK - Timrå IK 0-0
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
El Maco: Hur ser matchen ut?
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
jå1: Dyngmål
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
1-0 JA Ä KÅT..... Köpmålvakt.nu
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
AIK - Timrå IK 1-0
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
jå1: Timrå är bäst och AIK gör mål...
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
söder över: känns det igen från andra matcher ?
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
TRL: lägg ner!köp nån kompetent avslutare istället! Nån som inte missar målet eller gör nåt menlöst avslut rakt på!timrå släpper trots allt in lite mål jämfört med de flesta andra lag men gör nästan minst framåt kanske ett tecken på vad som verkligen behövs...
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
söder över: Man missar väl inget då? Den matchbilden har man ju sett några gånger i år.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
Andersson: Är du orolig när vi har världsspelare i 22 46 och ett av de bästa tränarna världen båda måste vara aktuella för NHL klubbar se bara hur bra de lyckas bygga ett PP spel.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
Modano: 22 en av de bästa i första. FYI .
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
Modano: varför är du på det här forumet ?
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
Andersson: Ska du leka polis åt nubben och lill challe nu ha ha ha by tänkare
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
Andersson och Jå1: ja jag har sett det förut...

Ja jag mår illa av det...

Mattias Nilsson gjorde just ett av sitt sämsta individuella byten hittills den här säsongen...
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
nila: lägg ner? jag har ingen firma :) höhö... där fick jag till det... Jo, det kan jag hålla med om men en bra målskytt kostar ju en del. Och de lär ju knappast låna ut något heller klubbarna runt om här i landet. Men jag hävdar ändå att en bra målvakt är grunden i ett lag som skall lyckas och det tycker jag inte Timrå har.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
För övrigt tycker jag att det är helt ok att bänka Wedin.

Det utmanas väldigt lite och det smälls inte på i närkamperna.
Fokusen i avsluten är kass och laget förlorar...

Det handlar inte om att andra spelare är bättre eller sämre det handlar om att Anton ska upp i sitt spel innan han återgår i den roll som han har i laget.

Bryniz har väl varit ok men han inledde säsongen mycket bättre både offensivt men särskilt defensivt. Han ligger ofta ganska nonchalant i markeringen framför egna målet...

Där bjuder AIK spelaren JP på en knäkörare med...

Aj...

Ja ja inte mig emot att dom får vila... Något får man fan göra...

Domaren visar fingertopps känsla när han missar att döma för divingen av AIK spelaren... Filip Lander på 27,5 kg gav visst Lindquist en tvåmeter flygtur...

Herregud vad pinsamt...
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
söder över: Finns andra spelare dom kan vila i första hand... Molinder t,e,x, han borde vila säsongen ut...
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
Våra avslut är de svagaste i denna serien och antagligen den norska andra ligan med...

Tränas det något på det?
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
söder över: Utmanas väldigt lite? Han är väl den som lyckas göra sin gubbe?
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
TRL: äh han centrar ju och tekar skapligt...
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
söder över: Det gör ju lillchalle också... han har man då inte märkt av överhuvud taget idag... nä... hade jag fått bestämma hade det spelat ett par transatlanter i laget med lite attityd! smack i varenda byte! dom behöver inte producera poäng utan deras uppgift ska vara att ta musten ut motståndarna och då kanske våra eliminenta målskyttar även lyckas hitta nätmaskorna...
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
skotten är för övrigt 29-17 till Timrå . Jag ger upp snart . Var är Whiskyn ?
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
jå1: nä de är Elias Pettersson...


Jag tycker att Wedin varit betydligt mer anonym de senaste 2 månaderna än vad jag vill att han ska vara...

Jag tycker att han tillhör de bästa i laget men man vill ha honom på sin högsta nivå och där har han inte varit på sistonde...
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
TRL: Reality check kanske? Finns förutsättningarna att bära förstärkningar av det slaget?
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
söder över: Håller jag verkligen inte med om, han är bra på att utmana och lägen får han varje match, men likt alla andra i detta lag så skjuts det väldigt ofta i magen på målvakten eller utanför så klart. EP håller jag med dig om men vem mer kan utmana och skapar bättre än Wedin? Pelle? Ogge? Molle? Aja, hoppas på en stark 3e perre nu!
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
TRL: ja alltså det fysiska spelet blir ofta lidande om man satsar ungt och inte skaffar sådan rollspelare på andra håll...

Saknar ett par sådana med... Sådana som didrik som ligger på gränsen i närkamperna hela tiden och som sjuter slagskott och står i smeten framför mål och myser...

Som Hallin var en gång i tiden...

46 (för att citera modano) hade ett skapligt läge nu i andra under ett boxplay men är så trött när han kommer fram till AIK målet att han inte ens orkar försöka lägga över på forehand och ta ett vettigt avslut... Isst får det bli en backhand flärp... I magen...

Westin ihop med Boyce vaskar fram varsina bra chanser med bajsar på avsluten... Molinder sjuter ett svagt dragskott i magen på doping-Rahm isst för att ge Fernholm chansen 2meter åt höger när han har om än lite bättre läge...

Dahlén har ett utmärkt läge att spela pucken på bortre stolpen eller att ta ett avslut själv... Vad gör han? Dribblar in framför doping-Rahm och tappar pucken...

Johnson släpper puck åt Marklund och åker in och täcker undan första krysset...
Varför? Det går inte att täcka målvakten på det sättet...
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
OJ!!!!!
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
OSCAAAAAAARRR JOOOOOOOHAAAANNNSSSSSSOOOOOOONNNNN!!!!!
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
AIK - Timrå IK 1-1
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
söder över: vill nu se att man håller tätt eller...
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
söder över: Johansson borde få beträda bänken före Wedin... Wedin kan ju göra mål íbland och han har ju skridskoåkningen. Men förstår tanken bakom bänkningen... dom vill få honom fullständigt flyga fram i nästa match. Jag tycker i alla fall båda bänkningarna var väldigt märklig. Skulle inte förvåna mig ett skvatt om vi ser Wedin i Skellefteås dress nästa säsong. Där skulle han passa som handen i handsken. Tro mig! Nya Norman så det bara sjunger om det! Nä det är väldigt konstigt mycket i Timrå just nu. Finns många ömma punkter att trycka på!
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
söder över: Äntligen en av världsspelarna klev fram och hängde sin tredje på 37 omg
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
Orka.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
Varade inte särskilt länge :/
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
TD: nära allafall...
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
Sargretur - ingen har nån aning om var pucken är - det har AIK
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
jå1: me kära jå! Inte jämnföra med andra spelare...

En petning kan även handla om att man inte ser spelaren komma upp till sin högsta nivå...

Man kanske tycker att ogge Berglund mfl redan levererar vad man förväntar sig av dem? Vare sig det är bra eller dåligt i dina och mina ögon...
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
AIK - Timrå IK 2-1
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
Fullständigt absurd utvisning. 2 minuter på Öhrn för vunnen närkamp och mål i baken.

Tack så jävla mycket Bergman, det var ju precis vad vi behövde.

Bara att hoppas att killarna orkar komma tillbaka och kriga in en kvittering.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
Berglund spelar alltså pp , och inte hallin ?
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
Skott i magen IK
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
Corvo:

Håller med. Jävla dommare
Sen undrar man varför man skjuter mitt på målvakten när det finns massor av lucker att skuta på i pp.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
Vi är som vanligt inte sämre. Gäller bara att nöta avslut på träningarna...
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
Känns som nästa match blir revanschen
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
Andersson: passningstempot på Berglund är obefintligt...

Som övriga Timrå spelare...

Vi är ett helt jävla kasst lag just nu...
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
TD: eller matchen efter den
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
söder över: Men kära söderöver, vill jag jämföra med andra som får chans på chans utan att prestera så gör jag det. Jag tycker att det var 2 väldigt konstiga petningar i en sån här match och det står jag för 7 dagar i veckan.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
TRL: Ta målvakten i tid nu in med lill challe o johansson f lander tre hårdingar så vänder det här.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
The great one: Tränarinkompetens
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
Än en gång ser man skillnaden mellan att ha en målvakt och inte...
Kommentera

« · 1717986