1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581568 inlägg · 6216 ämnen

AIK - Timrå IK 2016-01-05

1718411 · » Till forumet


Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
jå1: Jo jag håller med om Wedin. Han har dock en benägenhet att se slö ut, något han visserligen slipat bort en del av i år. Produktionen står ju dock stilla, liksom hela lagets. Så det är ju sett till den aspekten helt i sin ordning. Det kunde dock lika väl kunnat vara Johan Persson eller Sam Marklund som bänkats också.

Berglund har jag nog helt gett upp. Han har tappat bort sin blodhundsnerv och sitt självförtroende vilket gör att han blir vansinnigt blek. Synd, för ska han göra karriär på något sätt så måste han bli arg igen.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
Knylan: Jag sympatiserar hårt med ditt inlägg!

NÅGOT måste göras...

Köpa nhl meriterad supersniper typ brendl minus 7år nää det går juh inte sedan linkan tog kreditkortet och försvan...

vem ska få det gjort lixom...

jag delar rogers tankar runt bryniz och wedin dom har en klart en nivå i sin repetoar som vi inte får njuta av längre.

jag skall erkänna att Marklund gott kunde ha bytt plats med Wedin ang bänkningen med fast jag vet i fan om inte Wedin gör mer nytta än honom även när han inte går för fullt... Marklunds närkamper och sargspel liknar det molinder visat upp tidigare i år hos oss...

Ang Molinder så tycker jag att han blivit bättre MEN här krävs ödmjukhet! han faller snabbt tillbaka i sitt ganska sopiga spel när han tex ska stå o kladda (läs styra) pp... Tempo är något som Molinder behöver tänka på i allt han gör på isen...
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
Knylan: Ja jag förstår tanken jag med, dummare än så är jag inte. Hult var ju lite annorlunda ändå, han kunde gå ifrån att vara helt fantastisk från ena matchen till att glida runt på en skena nästa. Tycker ändå att Wedin försöker och gör mycket rätt ändå, frågan är ju om en petning gör hans avslut bättre? Berglund gjorde väl ändå en del pinnar ifjol? Han spelade rätt bra ifjol tycker jag. Han sprider mest puckar runt sig och förlorar närkamper denna säsong, han kan mycket mer! Nog om det där nu. Hoppas på vändning på fredag annars hoppa jag från rad 10 på sektion C med hövve före!
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
jå1: Jag kan köpa petningarna ändå. Det finns ju goda exempel, som Hult förra säsongen. När han kom tillbaka så gjorde vi en stark slutforcering av serien. Sen att folk vill bänka Berglund istället, det kan jag väl nånstans förstå. Men han kommer ju definitivt inte vara tungan på vågen som får vår offensiv att börja fungera igen.

Brynis har ju knappt producerat ett piss sedan hans streak i början av serien. Det håller inte heller, han ska vara vår försteback. Något måste ju ske. Roger har testat allt förutom då att bänka de spelare som ska vara vår offensiv, vilket han gjorde igår. Inte heller det gav omedelbart resultat, men det kanske kan göra när de väl är tillbaka. Det handlar ju om att försöka ruska om de som ska producera men inte gör det. Att bänka brunkare eller spelare längre ner i hierarkin tjänar ju inte mycket till.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
söder över: Ja på nått vis behöver man nyttja det vapnet, finns potential att dänga in lite PP-mål där. Hoppas iaf petningen ger effekt och att han och övriga spöar boobs, det är dags nu!
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
jå1: ja och där måste fan roger forsberg hjälpa Bryniz.

övriga spelare kan faktiskt hjälpa till med lite rörelse på isen för att tvinga motståndarna att hänga med. då behöver Bryniz fokusera på snabba avslut bara!
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
söder över: Mest ironi från min sida. Mest frustrerad över rådande situation + att jag tyckte det var 2 tveksamma petningar igår. Ja, finns det någon mer back som kan skjuta i vårt lag? Iofs så har ju Brynis bekymmer med att få igenom sina skott, men han kan skjuta iaf
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
jå1: Förlåt min lite smått nedlåtande underton igår när jag kallade dig för kära Jå1.

det var lite onödigt från min sida...

Nu ska det bli högst intressant att se om petningarna bär frukt mot bobbarna...

kom ihåg att Bryniz faktiskt visat att han kan bomba in slagskott från blå i nättaket.
det får han gärna börja göra igen.

och jag kallas söder över... särskrivningen är avgörande eftersom att min fru avskyr sådana nästan lika mycket som hon avskyr mig...

;)
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
söder över: Är självklart helt enig med dom åsikter som du framför.
Det kan väl bara vara någonting positivt med en öppen dialog där domarna ges chansen att förklara sin syn på saker och ting och där eventuella oklarheter reds ut.

I Viasats sändningar så brukade väl förresten huvuddomaren komma till studion efter match och bli intervjuad? Saknar deras sändningar för övrigt.

I grund och botten så är det egentligen inga konstigheter, Alla gör vi misstag och att domare tar felbeslut, missar saker och dylikt emellanåt är ju faktiskt inte konstigare än att spelarna på isen begår misstag.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
El_loco: nails it. Svinjobbigt med förlusterna. Men laget spelar bra. I oktober ville jag kräkas när jag såg spelet. Nu var jag fan mallig i tunnelbanan från Hovet trots att vi torskade för att vi spelade bra hockey. Pissa gärna lite mindre på mitt lag. Tack.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
Corvo: sådant här tex.

här ställer en domare som jag har haft svårt för upp för media och ger sin syn efer en tråkig situation och man går hårt åt honom men jag tror knappast att vaken spelare media publik eller domaren själv kommer att behöva träffa en terapeut efter inslaget!

något blir fel...

det belyses..

man står för sin sak vare sig man gjort ett misstag eller haft rätt...

i det här fallet har mogge säkert kollegor i omkl rummet som kommer att se till att han inte gråter när han lämnar arenan...

sund process runt produkten ishockey...

www.youtube.com/watch?v=UBzoYsVZRGU
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
El_loco: tycker din bild av matchen speglar de som sagts här ikväll...

ganska precis faktiskt...

möjligtvis har det förekommit lite mer utropstecken och hårdare formuleringar men ändå...

bra spel

dåliga avslut och knasiga beslut i vissa lägen...


sedan kan man fråga sig hur många av våra förluster den här säsongen som passar in på den beskrivningen....


VART ÄR ANDRE HULT!?

;)
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
Var på hovet idag. Tycker det är lite mycket negg här inne idag. Det var ju ändå en av de svåraste bortamatchen för året med ett av lagen jag vågar lova kommer ta en av direktkvalsplatserna. Vi var ju långt ifrån utskåpade. Stundtals så var det ju riktigt bra.

AIKarna som satt bredvid mig var imponerade av vår offensiv, men inte avsluten... Har spelarna Creme fraiche i armarna eller vad är det frågan om egentligen? Så otroligt tamt och i rätt många lägen där man hade hoppats på ett snabbt avslut så är dom som om spelarna inte vågar. Det är som om dom är rädd för att göra mål. Lite mer rakt tack.

Sen vad är det frågan med våra sviter egentligen. Före uppehållet hur många raka segrar var det då? Och innan Sundsvallsmatchen så la vi förlusterna på hög. Och nu är det förlustsamlingen igen. Om jag inte kommer ihåg fel så är det väl sundsvallmatcher och uppehåll som bryter sviterna. Nu är det ju Sundsvallmatch igen så det är dags för ett brott i förlustssviten. Den här gången så kräver jag en derbyvinst också...
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
Corvo: Alla är vi ju olika men man kan sätta en standard baserad på ett medel av publikens sätt att vara.

det kom ju för några år sedan att domare inte ska uttala sig i media efter matcher utan att all kommunikation utåt skulle ske genom (en lite dryg) Ryhed alternativt en av de största FBK supportrarna i sverige: Peter Andersson. (shl)

Det införandet var lite märkligt och väldigt omodernt! jag tror att det skadar mer för sporten än vad det skyddar enskillda domare!

Jag kan gå till mig själv och min syn på domare,
efter en match där jag reagerat på felaktiga domslut så kan jag väldigt enkelt förlåta dessa genom en kort intervju där domaren i fråga själv säger -Aj du! den missade jag. Jag är bara en människa och ibland blir det fel!
efter en sådan sak är det betydligt lättare att släppa och gå vidare. För mig skall tilläggas.

jag kommer ihåg tiden med Lärking Kuben och Sören P där dom ganska ofta ställde upp på media efter heta matcher och i sak kunde bemöta kritik. Det tycker jag är bra och det gör hela produkten Ishockey mer intressant. det ökade min förståelse för domarna och var underhållande.

När allt i samhället utom möjligen våra gräns mot danmark blir mer och mer öppet då sluter sig hockey domarna!

Smått ofattbart.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
söder över: Vet inte hur vanligt förekommande det är att extremt blåögda supportrar skyller sitt favoritlags förluster på domaren men det är ett beteende som jag stör mig otroligt mycket på. Men det är ingenting som förekommer i dom kretsar som jag umgås i åtminstone.

Men det är bara urlöjligt och uppenbar brist på kunskap att häva ur sig att det är domarens fel så fort det inte går som man vill för sitt lag.

Som jag skrev så brukar vi lite då och då tvingas dras med domare som håller riktigt dålig kvalitet men vi kan åtminstone trösta oss med att dom är lika dåliga åt bägge hållen.

Håller i övrigt med dig helt och hållet i dina åsikter. Bra skrivet.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
sargad: Gnugga nu ner Svall och lura av dom en poäng eller två. Gnugga, gnugga, gnugga, gnugga bort din sura min.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
Andersson: Närapå luggade Gnaget på lite av konfektyren. Nu Återgrupperar vi och tar Svall rätt upp och ner.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
Corvo: Han fick en AIK spelare över sig. Förd till röntgen för knäundersökning, inget känt resultat ännu. Bara att vika tummarna antar jag.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
Corvo: håller med dig ang domarna. Man ska passa sig för att skylla torskar på dem för det finns allt som oftast flera avgörande faktorer till torskarna. Men alltså alla inom industrin eller sporten i detta fall ishockey måste fan upp på tå och vara vassa. domarna jobbar fan som politiker väldigt skyddat och isolerade. när kommenteras deras insats på ett nyanserat vis? vem diskuterar runt deras arbete? jo sådana loosers som jag. det ger inte ett skit. jag är tokfärgad och okunnig så min inställning är inte värd ett skit i sammanhanget.

domarna skall skötas och smekas internt och bakom lyckta dörrar i en skyddad liten atmosfär.

en spelare som kritiserar domaren under match situation riskerar att få svalka av sina känslor i utvisningsbåset och en spelare som kritiserar en domare i media får böter och ev avstängning...

detta är ju för fan rena skämtet! spelarna som krigar för sin tillvaro och får höra gnäll och tuff kritik i stil med att dom borde få sparken osv dom skall vackert stå ut med eftersom att dom sysslar med det dom gör...

det är inte rimligt att domarna aldrig skall behöva stå upp för sig själva utåt. det kräver mycket av den enskilda individen i kåren att alltid levera sitt bästa.

man bör se över det hela för produkten hockeyns skull.
somliga domare skulle kanske inte klara av att behöva svara inför de som brinner för sporten och som ser till genom sitt engagemang och sina pengar att sporten existerar på den nivå den gör och som ser till att en handfull domare kan leva enbart på sina arvoden från hockeyn. men i ärlighetens namn så är inte domaryrket för vem som helst. det krävs mycket av en domare och det gör det även från de övriga i den här cirkusen. allt från zamboniförare, målvakter, speaker och sportchefer måste leverera för att det ska bli en bra produkt.

men domare ja dom behöver bara vadå? jag är inte med innanför de stända dörrarna så jag vet inte... men det verkar inte som om kraven är särskillt höga. för jag ser dom samma killarna göra samma kassa tillställningarna efter varandra under matcherna...

men som sagt! det är inte domarens fel att timrå ik har fem raka torskar utan det handlar om annat.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
Hoppas vi klarar derbyt
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
Jahaja då var femte raka förlusten ett faktum. Jag är verkligen inte den som hittar på att det är domarens fel att laget förlorar. Domarnivån i Hockeyallsvenskan är väldigt ojämn men på det stora hela så tycker jag att dom gör det relativt bra ändå.

Självklart brukar det vara frustrerande att titta på matcher där domaren gör ett riktigt kasst jobb men i dessa matcher är dom är i stort sett alltid lika dålig åt bägge hållen så där går det definitivt inte att klaga på att man har domaren emot sig.

Det går ju dock inte att komma ifrån att domare Bergman delvis avgjorde matchen ikväll genom att ta en fullständigt bisarr utvisning på Daniel Öhrn där AIK sedermera gör det avgörande 2-1 målet.

Oavsett så tycker jag inte att vi gör någon höjdarmatch över 60 minuter den här gången heller även fast vi har 40 skott på mål.

Roligt att Oscar Johansson fick sätta dit en puck åtminstone. Ett riktigt snyggt mål dessutom. Det var ett tag sedan sist han hittade rätt. Synd bara att det inte räckte till att ta 1 poäng åtminstone.

Det är ingen som har hört någonting om hur läget är med Johan Persson förresten? Bara att hålla tummarna på att det inte är något allvarligt. Vore riktigt jobbigt om han skulle bli borta en längre tid.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
Modano: du menar väl jonas rönnqvist? Petter är ju målvakten.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
Andersson: O. Johansson.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
vem är ogge ?
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
TRL: Japp behövs nytt inför kvalserien neråt som det ser ut att bli U Dahlen borde tillfrågas eller P.Rönnqvist som tränade Luleå tex. Ja Nubben där kan man snacka super fiasko med lag bygge för 7-8året i rad med sin jävla kärlek till små rädda veka spelare inte en blind kan bygga sämre än tok fan
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
sååå: jag måste säga att domarkåren har en del att jobba med...

inte för at vi gör en bättre match om vi får mer pp snarare tvärt om men frustrationen som jag känner känns uppebarligen även hos spelarna se bara på Hallins utv. undrar när det första riktiga hjärnsläppet kommer och man får se en spelare i Aftonbladet efter en käftsmäll på en zebra..
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
TRL: ...och han tjänar inte 400000 i månaden...
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
El Maco: Jahaja... mer än jag visste...
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
TRL: Nubben snurrar ju spelare varje vecka. Så direkt passiv känns han inte
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
AIK var bättre!

Grattis till vinsten.

Hem och träna passningar och skott.

Märkligt med att det ska vara så jävla svårt att döma på diving!

Det är lätt att köra allt åt helvete om man inte klarar av att göra mål... Publiken vill se vinster och mål. Det är svårt för föreningen att överleva om man ska leva på biljetterna som bortasupportrarna köper...

Vi skjuter mycket enligt skottstatistiken men det är fan knappt fösare vi skjuter så statsen ska gå och lägga sig... Det här duger inte ens till div1

Sparka spelare och hitta andra dessa är för odugliga... Molinder Berglund ogge och Marklund kan sparkas ihop med Fernholm så kan vi kanske ta in tre bra isst...

Äh jag vet iaf hur det känns att vara en looser. Det finns ett helt jävla gäng med killar som ska duscha och åka buss mot sörberge som vet hur det känns med...

Undrar hur många av spelarna som trivs i det här läget...
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
sååå: Ja, det har dom men det spelar ingen roll... Det är bedrövligt tycker jag i alla fall! Timrå spelar bra stundtals och man måste berömma de unga spelarna som spelar bra för det mesta. Men vad jag inte kan förstå är att man har en sportchef som inte verkar engagera sig för 5 öre, samt en huvudtränare som inte agerar som en "normal" tränare. Finns många positioner i organisationen som borde förstärkas. Ja, jag vet att det saknas pengar... bla bla bla... men det gör ju inte det utan vidare. Det beror på denna inkompetens jag pratade om tidigare. Det behöver förstärkas på alla positioner annars är vi snart tillbaka på ruta 1 igen. Varför har vi Nubben som sportchef som kvitterar ut sin lön på säkert 4-500 000 om året och har dessutom med största sannolikhet bara har detta som hobby? han har väl sitt hotelljobb i Kramfors som verkar gå i första hand? Detta är väldigt märkligt. Jag hade hellre sett Jimmy som sportchef som brinner för detta och har koll på det mesta. Nä, det ska vara nån som tidigare spelat hockey och känner mammas pappas mamma och dennes systers söner! Obegripligt! Släpp in entusiaster istället! Prova nåt nytt! och jag är säker på att man får den scouting man behöver också och till ett betydligt billigare pris! Dags för lite nytänk! Förstår om folk nu kommer "hata" mig men det skiter jag fullständigt i! Jag säger vad jag tycker - och jag har sällan fel!
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
TRL:
Ja i Timrå måste Målvakterna kunna göra mål om det ska bli vinst !
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
Jaha, så var ännu en säsong bortkastad. Otur! Nästa säsong vänder det!!!1
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
TRL:
snacka om att aik har hemma dommare
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
Vilka är för ett tränarbyte?!? Jag är det i alla fall! Karln har ju inga ideer och tar väldigt märkliga timeout´s när han väl tar det...
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
Håll tätt nu finns chans
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
jå1: tyck det då...

Men tänk på att det finns fler dimensioner i ett lag än bara en rak ranking...
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
Än en gång ser man skillnaden mellan att ha en målvakt och inte...
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
The great one: Tränarinkompetens
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
TRL: Ta målvakten i tid nu in med lill challe o johansson f lander tre hårdingar så vänder det här.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
söder över: Men kära söderöver, vill jag jämföra med andra som får chans på chans utan att prestera så gör jag det. Jag tycker att det var 2 väldigt konstiga petningar i en sån här match och det står jag för 7 dagar i veckan.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
TD: eller matchen efter den
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
Andersson: passningstempot på Berglund är obefintligt...

Som övriga Timrå spelare...

Vi är ett helt jävla kasst lag just nu...
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
Känns som nästa match blir revanschen
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
Vi är som vanligt inte sämre. Gäller bara att nöta avslut på träningarna...
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
Corvo:

Håller med. Jävla dommare
Sen undrar man varför man skjuter mitt på målvakten när det finns massor av lucker att skuta på i pp.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
Skott i magen IK
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
Berglund spelar alltså pp , och inte hallin ?
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
Fullständigt absurd utvisning. 2 minuter på Öhrn för vunnen närkamp och mål i baken.

Tack så jävla mycket Bergman, det var ju precis vad vi behövde.

Bara att hoppas att killarna orkar komma tillbaka och kriga in en kvittering.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
AIK - Timrå IK 2-1
Kommentera

1718411 · »