1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581723 inlägg · 6215 ämnen

Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16

« · 1587372 Till forumet


Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16
Efter fredagens toppinsats så känner man sig oerhört taggad att bila upp till hockeymetropolen Uppsala....Senast det begav sig i området hette laget Arlanda om jag minns rätt. Ahh nostalgi. Förväntar mig en halvtom läktare med medelålders gubbar med gråbruna jackor och ovilliga barnbarn som surfar på mobilen. Efter juniorfladderspelet i fredags har jag inga större förhoppningar. Lite gnethockey och en lyrpuck som avgör när 2 minuter återstår duger gott för mig.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16
FH - avdammad: Nja. Almtuna var ju Uppsala AIS på tidigt 90-tal. S/T Hockey floppade i en serieslutspurt där -92 eller något liknande. Arlanda är fortfarande Arlanda Eller menar du uppland i stort? Dit ska jag i alla fall. Vi ses!
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16
El Maco: Vi ses. Grattis i efterhand!
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16
FH - avdammad: me too, blire ståplats?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16
erathoo:jag är uppväxt på ståplats så det blir det garanterat.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16
FH - avdammad: coolt, vi får hoppas på ståpäls också.... :-)
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16

Då har man bokat färdtjänst till Gränbys ishallar i Uppsala.

Ni vet väl att det finns något som heter "gräddhyllan" i A-hallen?

800-massagefåtöljer på rad som mycket väl kan vara Sveriges perversaste hockeyupplevelse förutom bastun i Karlstad som är ohotad sedan vaktmästarna vände spegelglasen bakochfram...

Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16
100 spänn kommer matchen kosta att se ikväll på allsvenskan play. Var lite mer än vad jag hade förväntat mig faktiskt. Men samtidigt kostar troja-asplöven 60kr. Kan det bero på att vår match kommer ha kommentatorer eller vad tror ni?

Ikväll gör vi fler mål än vad vi släpper in!
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16
Bigthelin: Nä...våran är en Top of the top- match.
Kostar att... att...vara populär.....
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16
Hahl Bundy: Jomensåatte...
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16
Hahl Bundy: Vi tar väl och länkar till aftonens begivenhet då.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16
Hunden åker från 1:a till 4:e...men jag gillar att han får centra. Någonting säger mig att det kan bli hyfsat, kan väl iofs knappast bli så mycket sämre. Skulle han någon gång hamna i en fungerande, producerande kedja har vi ju en ny hundkedja och då skulle jag önska "Who let the dogs out" i högtalarna igen.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16
Hahl Bundy:Ja det har du ju rätt i! Med vårat stjärnfyllda lag borde jag ju förstått att det är det som triggar upp priset ;)
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16
Bigthelin: De skulle ju rusta upp sändningarna. Så priset på de sändningarna med lägre kvalité= 60 kr.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16
Ja, men ser man på. Det är dags igen redan i kväll! Men 100 kr, det känns lite för dyrt. Därmed blir det en zappningshistoria mellan MFF - DIF i Cmore Sport samt kvällens allsvenska Viasat Hockey-match i stället. Däremot visas ju till min glädje TIK - Mora i samma kanal. 19 oktober kommer Malmö på visit för första gången och då kanske man gör sitt premiärlejon-besök i "ladan". Förresten, jag såg att MIF hade en rätt bra publiksiffra (närmare 5 000 mot Troja/Ljungby) senast. Och kan Malmö-publiken vara så tålmodiga efter alla misslyckade elitseriesatsningar så borde väl vi kunna ta ett och annat hundår också.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16
Så känns det lite som om att det är upp till bevis ikväll.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16
Berglund: jajamen blir en stensäker seger ikväll...allt annat är en skräll
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16

efter att ha sett höjdpunkter från en match som sändes på play.hockeyallsvenskan.se så anser jag att INTE är värt 100kr...

och just idag slipper jag valet och kvalet om jag ska köpa sändningen iaf... :)

men håll ställningarna ikväll, själv har jag löptest på schemat och kommer inte hem förens kvällens drabbning är över.

GoGo röda o vita!

Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16
Ingen Porsberger heller...
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16
Hälge: Ikväll vill jag se mååååååål.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16
jå1: Men helst inte i arslet.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16
Vargher85: Indeed.
Kommentera


Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16
Bara spika igen nu 2-1 kan räcka
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16

Fan va närvöst,håll i nu Timrå.

Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16
Pucken:   H Æ R L I G T
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16
Pucken: JAAAA! Väldigt viktigt :)
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16
Dream Team: Sjukt skönt!
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16

Fy va skönt,3 viktiga poäng.

Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16
Skönt med tre poäng. Viktigt att just Hult och Johansson fick måla och viktigt att Norja verkar ha gjort en riktigt bra match.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16

Otroligt uselt spel men 3 poäng.

Kom vi i ett samlat anfall någon gång på hela matchen?

Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16
Laken: Det är nog så vi får vänja oss att se våra hjältar ta poäng den här säsongen. Underbart med tre poäng ikväll. Viktigt för laget och moralen.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16
Laken: Just nu är poängen viktig. Förhoppningen från min sida är att spelet kommer förbättras under säsongens gång men poängen måste komma ändå.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16
Laken: Ett fall framåt. Förra säsongerna förlorade vi matcherna vi skulle vinna. Jag säger inte att samma sak inte kan hända den här säsongen, men vi kan i varje fall räkna in en tre mot ett sämre lag. Jag är nöjd med det för tillfället.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16
Laken: Jag tror att det här laget behöver lite självförtroende. Det kan inte vara lätt att hela tiden få höra att man inte duger, att det kommer gå åt helvete om dom inte får några förstärkningar.
I andra perioden såg man vad lite flyt och självförtroende betyder. Får vi bara lite arbetsro och flyt så tror jag att det här kan gå bättre än vi tror.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16

Fantastiskt med tre poäng! Också fantastiskt, om än i negativ riktning, hur usel matchen var. Det här 'unga, speediga Timrå' behöver nog snäppa upp ett antal nivåer till innan det drar folk till arenan. Otäckt också hur icke-hopspelta man känns. Ingen struktur för fem öre.

Men, som sagt. 3 poäng är 3 poäng. Det tar vi med oss!

Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16
Bragd-Birger: Japp håller med. 3p e kanon men vilken skitmatch, och skitsändning för den delen också.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16
Bragd-Birger: Utan att ha sett matchen så är en spontan reaktion att Roffes tidiga time-out var ett klokt drag. Och ikväll kom den som jag förutspådde, 1:a HA-trean på över 13 år! Inte gjorde det ont att Oskarshamn och VIK vann också så trippeln satt. Mysig hockeykväll!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16

Bragd-Birger: Precis det gör mig orolig. Att jag inte ser någon struktur och röd tråd i Timrås spel överhuvudtaget. Borde inte Rolf N satt lite prägel på TIKs spel vid det här laget? Vart är samspelet på isen?

Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16
Laken: Äh..nu har vi blivit av med mödisen, nu kommer resten av sig själv. Nu kan killarna slappna av och spela ut, något Mora kommer bli varse. Alla till e.on på torsdag!

Det är fan märkligt vad 3 p gör för sinnestillståndet. Oavsett motstånd, AIS borta är ju inte direkt FBK i LLA but what the fuck...
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16
Laken: SM.guld, SM-guld, SM-guld. Cigarr, segerwirre och gåslever. Inledning visar på att det kan bli 6-8 lag som släss i nedre regionerna i HA. Asplöven-spelarna åkte tydligen till Ljungby i en gigantisk trähäst enligt säkra rykten.
Kommentera


Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16
Så risig hockey, så skön kamp, så härlig seger. Hade Almtuna haft några vassa måltjuvar hade det aldrig gått, shit vad de missade. Norja stabil - bra och viktigt! Svag avslutning, kändes tomt i tanken. Vi behöver fler som kan hålla pucken när det blir stressigt. Men tre poäng! Hde det varit försäsong hade jag varit förbannad efter matchen. Nu är det serien och ren lycka över segern, jag och Knylan fnittrade som lyckliga småflickor hela vägen till Stockholm i E4-regnet. Mysigt!

Fan, mentalt spänt som en slutspelsmatch på bortasektionen. Vi var en grym amatörklack också, 40 personer, tre ramsors repertoar, och när vi körde så klämde alla i. Vilka var de småländska syntharna i klacken, finns ni på hockeysnack? Klackens finaste frisyrer.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16
Återtåget 2014 har lämnat stationen med destination SHL
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16
El Maco:

Efter vad jag förstått hade man en jävla tur som fick tre pinnar i kväll. Verkar inte bättre än att man blir ett lag för bottenskiktet då. Almtuna ska man slå bekvämt om man vill vara bland de 6-7 bästa!!
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16
El Maco: Ja jisses! Vi hade också en löjligt bra målis i afton. Trots en sjuk bjudning i första där han måste fått färgsläpp och "smålandssyntarnas" SMÄLL HAN" är redan en liten klassiker.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16
El Maco: De va fräna grabbar :)
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16
zita: var du där? Du får presentera dig!
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16
Smokey: Så jäkla skönt att stå i en liten klack. Vi var som ett gäng som bara går på krogen på juldagen. Hur gör man nuförtiden? Småländska nykomlingar (?) och spännvidd från tonåringar till killarna som var klackledare i Timrå -78.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16
El Maco: En enda stor nostalgitripp. Var som att besöka Nyköping på 90-talet. Säga vad man vill om den här serien, men det är charmigt att besöka små hockeyorter där hemmpubliken  inte går bazooo om de förlorar. Allt är snällt och vänligt. Vid varje powerbreak gled en kostymklädd man ut på isen och försökte egga publiken kompade  av dunkande rytmer från högtalarna. Raka motsatsen till spontan stämning, men oerhört kul. Hade aldrig hänt i SHL. Matchkvaliten var också perfekl. Så låg nivå att bortaklacken jublade när någon rödvit av en händelse hittade rätt med en passning, eller när en TIK försvarare  "nästan"  lyckades tackla någon vid sargen. Möjligt att allt handlar om förträngning, men jag tyckte det var lajbans.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16

FH - avdammad/El Maco/Smokey: Underbara matchrapporter. Det känns som att man var där, fast man grämer sig för att man inte var det. Tumme!

Kommentera

« · 1587372