1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581130 inlägg · 6216 ämnen

Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16

1587807 · » Till forumet


Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16
mikenomad: Ja det lär bli en udda upplevelse att gå på hockey med Blizzard.
Han står och toksrirrar och räknar publiken och jag tokstirrar på repriserna på jumbon
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16
Timrå Icon: Ja jävlar...ultrashuvtröjorna på och så bara kör ni. Organiserad prickräkning, s.k "Aspbergerhooligans"...
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16
Berglund: Men det blir svintufft i morgon, Mora är vassa och kan säkert utmana åtminstone topp 5. Grabbarna måste växla upp minst en nivå om det ska gå vägen.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16
jå1: Mjo, Vinst imorgon och det blir bra känsla inför 2 hårda bortamatcher mot först SSK sen Bofors. Samma om dom vinner imorrn så är inte pressen lika stor på att vinna bortamatcherna för att det ska komma publik på nästa hemma typ.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16
TikAlltid: Precis! Sånt som bara vi hardcore-ultras sysselsätter oss med :-)
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16
Berglund: Njet, jag är livrädd för den matchen.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16
Är det bara jag som har en känsla av att morgondagens match är väldigt viktig inför kommande matcher både hockey och publikmässigt?
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16
Inkontinentimpotenskompetens
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16
Timrå Icon: äh vad säger du, ska vi ha en egen måttstock på kompetens? Prickräkning på ticnet och se repriser som att de vore blodigt live ;)
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16
Smokey: Kompetenternas kompetens!
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16
Hahl Bundy: Jaget före laget :-)
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16

El Maco: Säger inget om hur man dopar sig rakt igenom hela % och kompetensklabbet.

- Men alla vi som gillar hinka byxvarm Explorer vet!

Har man rödnäst hängt i hönsnätet dom hade i stället för plexi i Arboga-hallen iklädd TIK-tshirt, eller upplevt Willysson bada naken på isen i Bofors, då vet man nästan mer än vad som är värt att veta!

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16
Timrå Icon: Nä snackar du om dig själv igen. Vad har vi sagt om projicering från det egna jaget till andra?
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16
Hahl Bundy: Heter det inte impotensutveckling....?
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16
Timrå Icon: Hångla med mig är kompetensutveckling.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16
Berglund: Alltså....får man 40% om man hånglat med fyra stycken...? Och då räknar jag inte ens Bundy...
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16
El Maco: 0% kompetens här, likabra att signa ut för gott då eller? :)
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16
Berglund: Släkt med Kongo måste ju vara snudd på inkompetens. ;-)
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16

El Maco: Tyvärr dom som e mindre "exciting" haha

Snappat upp puck

Hånglat med brud på ståplats

Halsdukar och matchtröja

Sen är jag lite fundersam över några, Zäta och Nordgren i en NHL-match antar jag att du menar live haha så den kan jag nog inte räkna bara för jag sett på TV.

Jag räknar dock in att jag sett alla lirarna live i kriterium #3, jag minns inte själv Bulla men min far tog med mig på dom flesta hemmamatcher från just hans sista säsong i Timrå och Pekka har jag sett när han stod i Malmö(du skrev ej ska ha sett i TIK) :)

Skrivit på en Timråsida på nätet, där räknas inte hockeysnack eller gammla gästboken in antar jag?

Så vi säger 40%, #2 och #8 är nog körda då jag e tveksam om jag är släkt med Kongo och pojkhockey spelade jag bara me Timrå :)

Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16
Berglund: Med tiden kan det bli nåt av dig också. Vilka kompetenser av de tio nödvändiga besitter du?
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16
El Maco: Jag har 40% kompetens :-P
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16
Hahl Bundy: Jag lever i exil. Dit där jag en gång bodde, är det många mil. Det är ingen som har tvingat mig hit. Jag är här för att jag vill det själv. Dom säger att jag blev förvisad, en ljummen junikväll.

Den vassa eggen.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16
Hahl Bundy: Lojalitetkompensera,det nya inneordet.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16
Hahl Bundy: Det där är fanimej vackert. Och inspirerande. Jag lovar härmed att stödköpa en biljett till nästa hemmamatch efter varje trepoängare.
Någon annan exilare som tar rygg?
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16

När det gäller om man har rätt att ha en åsikt om nånting överhuvudtaget så är ett minikrav enligt min mening
- att man har sett Timrå spela i minst 30 olika ishallar och arenor
- att man har spelat pojkhockey mot men aldrig med Timrå
- att man har sett Bulla, Pekka, Jocke Nilsson, Micke Lind, Per Hallin och Miikka Norja spela live
- att man gett ut ett Timråfanzine och/eller skrivit i Timrås matchprogram och/eller skrivit på en Timråsida på nätet
- att man någon gång lagt vantarna på en puck som slagits över sargen under en Timråmatch
- att man äger minst tio olika Timråhalsdukar och minst en matchanvänd tröja
- att man sett Zäta och Nordgren i en NHL-match
- att man är avlägset släkt med signaturen Kongo
- att man har hånglat med minst en tjej på en ståplatsläktare i ladan
- och, slutligen att man sett Knylan och/eller Jimmy Hamrin i kjol på en bortamatch.

Alla andra kan bara knipa eller ska åtminstone vara medvetna om att deras åsikt är mindre värd en den som uppfyller alla kraven ovan. Dra av 10 % i kompetens och trovärdighet för varje påstående som inte infrias. Det är min måttstock och den viker jag inte från.

Som av en händelse har jag själv 100% kompetens.

Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16

Hahl Bundy: Snyggt och schysst Bundy 

Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16
Blir ingen match på plats mot Mora på torsdag. Ska kika på den matchen ftån TV-soffan istället men...jag köpte precis en biljett som kompensation.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16
Skarin: "Kanske någon sekund för långt t.o.m. om man ska vara petig." Hehe....

Som boendes i närområdet känner jag att det är så ja, att jag trots "livet" bör ha sett fler hemmamatcher än jag missat under en säsong. Dock är det på jäsken tror jag ibland, det är hela tiden en fråga om prioriteringar. Och skjut mig; men står valet mellan mittisässematch i e.on eller kvalletid med la famiglia (nä, jag har inte en hockeyintresserad familj dessvärre) så vinner det senare 9 ggr/10. Jobbar jag t.ex dygn ons-tors och sedan även helgen, vilket är ett ganska återkommande scenario, så hamnar e.on-besök på torsdagen en bit ner på priolistan. Men visst fan är det undnflykter ibland om man efter Timråkräftgång inte är så jättepepp att åka ut. I år har jag löst det med samvetet så att jag köpt ett årskort jag antagligen inte kommer nyttja så jag tjänar in det. Men för att stötta liksom. Sedan det här med bortamatcher...inför varje sässe lovar jag mig själv att jag jävlar ska komma iväg på några...brukar bli klent med den varan när det väl gäller däremot tyvärr.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16

Skarin: Ett jobbigt faktum för mig själv är att jag anser att legitimiteten i åsikterna faktiskt minskar ju färre matcher man ser live. Och då i synnerhet på hemmaplan. Det skapar en helt annan typ av närhet än den kalla överblick man får i TV-soffan.

Jag försöker se alla matcher jag kan, men de senaste åren har det blivit få live. I Eon har jag inte varit på flera år. Jag tycker att du har all rätt att störa dig på mig - och andra tyckare med samma bas - p g a detta faktum. Distans är en dålig komponent i ett bra supporterskap.

Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16
TikAlltid: Per Hallin och Mats Hallin?
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16
FH - avdammad: Seså, inte gråta över sakernas tillstånd. Ni är...mogna, belevade jäntlemän. Face it.
Och, om det är någon tröst räknar jag in mig själv i den kategorin.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16
Simmalugnt: undra när han "snor" jr berglund då.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16
Simmalugnt: Challe Berglund håller på Timrå
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16
Challe var på plats igår. Han såg glad ut.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16
Bragd-Birger: Tack Birger för epitetet "Gamla gardet". Jag viftar med stödvagnen och tackar. Smokey hälsar också. Han är just nu upptagen med Arne Tammers träningsprogram. Han har kommit till sid 1 som handlar om hur man bygger upp Biceps brachii med hjälp av en hovtång.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16
Bragd-Birger: Japp. Det ska vara skitigt & trist & lukta död hud i ladorna.

mikenomad: Nä, det är svårt för många att kunna se varje match. Framförallt nu mera. Då menar jag både live som på TV. Men en överhängande mängd med matcher bör man nog ha sett de senaste 5-6-7-8 åren kan jag tro, om man utgår från aktiviteten, tugget, analyserna & dylikt här på HS. Var lite så jag menade.

T.o.m. jag missade gårdagens match pga annat uppdrag. Fick se sammandraget på 23 sekunder. Det kändes som att det räckte gott & väl. Kanske någon sekund för långt t.o.m. om man ska vara petig.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16
mikenomad: Ja, det är ett meck att få ihop det. Innan kidzen började spruta in skulle det mycket till för att missa en match som var fysiskt möjlig att närvara på. Men, tröstar mig med att det är en mellanperiod. Snart inträder man the second youth, och då blir man en inventarie igen. Om än i grågubbeskepnad...

Blev hursom peppad av det gamla gardets skildringar. SHL må vara där det händer rent creme de la creme-sportsligt, men de lägre seriernas charm ska inte underskattas. Alla dessa slitna små hallar, småtaffliga arrangemang...det är väl värt att åter njuta av.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16
Bragd-Birger: Hockey är förjävla kul och särskilt nu när vi är som pånyttfödda lite till mans, både på isen och läktaren. Synd då att Vi Som Har Ett Liv inte ska kunna njuta fullt ut av det, det är väl en av de saker som skiljer sig mot för sist det begav sig. Man är inte universums finniga medelpunkt längre. Förstår mycket väl din situation.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16
Bragd-Birger: Lycka till!
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16
El Maco: Min förhoppning är att 1) sonens lag prickar in sin lägstanivå (Timrå-klass) och undkommer onödiga finaler o dyl, samt 2) att frugan övertygas om att a) hockey är det ultimata förspelet alt b) att vi behöver lite tid var för sig to get the juices flowing.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16

Bragd-Birger: I am going to the terrace, seeking bromance.

Och fotbollen är på förmiddagen så jag kan ta med min äldste vilket underlättar när man ska spela tuff.

Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16
Bragd-Birger: Aldrig. Hockey är sexigt live.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16
El Maco: Tycker ändå att jag förtjänar metrosexuell cred för att jag inte hymlar. Men vi får se. Hockey är sexigt.

Skarin: Get over me. Det är slut.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16
Bragd-Birger: Kunde man ju ge sig fan på. Att du inte skulle gå på hockey:t alltså. Men nästa gång, då jävlar.

Lycka till med fotbollen, dock.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16
Bragd-Birger: Romantik!? Tjejer före hockey? Nejmen fy.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16
El Maco: En av dom bästa bortamatcher man varit på :)
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16
El Maco:Nej, vi gör ju med största sannolikhet inte det. Om jag inte lyckas med omplanering i den högre skolan (fotbollscup långt bort i helvete, romantik och hotellövernattning på kvällen). Men jag ska fan jobba på det. Scaniarinken är en av mina favoriter i sunkarena-kategorin.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16
Bragd-Birger: Det tar vi igen på lördag. Då träffas vi ju i Södertälje!
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16
Fan vad roligt ni tycks ha haft i går då! Småländska synthare dessutom... Ja, det är inte utan att man önskar att man hade varit med på plats. Men det var väl det jag har vetat hela tiden. Elitserien, eller SHL nu då, är tämligen överskattad. Såvida man inte vinner SM-guld. Annars kan man lika gärna lira i allsvenkan. Om inte ännu hellre. Visst finns det mål och mening med vår färd, men det är vägen som är mödan värd...

Ja, snacka om att man får 90-talsvibbar av att läsa det där. : )

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-09-16

FH - avdammad/El Maco/Smokey: Underbara matchrapporter. Det känns som att man var där, fast man grämer sig för att man inte var det. Tumme!

Kommentera

1587807 · »