1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581389 inlägg · 6216 ämnen

Almtuna IS - Timrå IK 2015-01-06

1650748 · » Till forumet


Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-01-06
Smokey: Säkert finska Gam-inlägg. Det blir spaltmeter om makkara (korv).
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-01-06
En sak till. Norja pratar inte och förstår inte mycket svenska. Han pratar finska eller engelska.
Något vi i klacken kan tänka på nästa gång vi bygger upp självförtroendet hos skadeskjutna TIK:are.

Får vi finska inlägg från Gamen nu?
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-01-06
RunarUp: Snyggt skrivet. Respekt.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-01-06

Smokey: Exakt!

Det hjälper inte föreningen att tjura som en bortskämd femåring och säga att jag ska jävla inte gå på några matcher så länge laget är så jävla uselt.

Vi är i det läget vi är i. Inget blir bättre av allt gnäll och självömkan som spys ut efter varje torsk. Det är fascinerande att se att så många tar varje förlustmatch som en personlig förolämpning. Precis som att laget förlorar enbart för att reta oss fans. Väx upp!

Jag blir också frustrerad, förbannad, uppgiven, ledsen om vartannat när laget går som det gjort dom senaste två månaderna. Tro inte annat. Det gör ont in i minsta fiber i kroppen och allmäntillståndet påverkas på ett inte helt hälsosamt sätt. Men inte fan minskar min passion för laget för det.

Alla här kan historien som har lett oss hit. Och precis som Smokey skriver kan vi älta detta tills korna inte bara går hem, utan till dom utplånats från jordens yta. Men va fan hjälper det?

Nej, slut upp och bidra med det du kan. Själv har jag inte möjlighet att se några matcher i EON pga avståndet. Men de senaste två åren har jag köpt så jävla mycket koppar, tröjor, byxor, ölglas, stickers och annat tjafs så hustrun (som håller på Brynäs) funderat på att flytta ut.

Dessutom har jag två söner (19 och 21) som är stenhårda TIK:are. Båda totalvägrar att gå på Lakers matcher trots att dom själva spelat i föreningen under hela uppväxten. Däremot tvekar dom inte en sekund att dra till Oskarshamn, Ängelholm eller Karlskrona för att se sitt lag i allsvenskan.

Och blir det kvalserie så kommer vi att finnas på plats om det blir matcher i Småland, Blekinge eller Skåne. För supporterskapet är inget man väljer, eller väljer bort pga i vilken division laget spelar i.

För supporter är man i hjärtat, varken mer eller mindre!

Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-01-06
Hahl Bundy: Så är det, helt enkelt, tamigfan, och sedan har vi sådana som Gamen t.ex.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-01-06
Smokey: Det är såna där inlägg som du skrev nu som gör att man funderar på att börja skriva igen. Ångesten som ligger som en blöt filt över ens liv o man inser att ångesten är ens arvedel. Den Timråit som inte omfamnat det svarta...det krypande... det mörka hålet o omfamnat den goda vännen Ångest... är ingen riktig Timråit.
Såna är wellpapp-Timråiter!
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-01-06
Jag var där. 30 mil i jävla snörök i en kall fuc*** metallhall. Det finns något i Timrå IK som jag tror på. Det finns något i ångesten som är vackert.

Snackade lite med Huss som hade en blodig timråtröja lite slappt hängande i näven.

Jag försökte beskriva hur jag fick min nu 21-årige son på TIK-tåget... Det är faktiskt inte helt enkelt när barnen föds rebelliska och ca 45 mil från EO.N-arena...

I mitt fall fick han välja mellan mat och Timrå IK.
Eller inte mat och något annat lag.

Hardcore som funkar utmärkt när det är viktiga saker i livet som ska grundläggas.

Huss log.

Därefter pekade han mot det tappra tillresta klacken.
- Där ser man vilka som är på riktigt.

Gamen var garanterat inte på plats.

En blodig TIK-tröja!

Kan den blivit så på uppvärmning... Under bussresan ner till Uppsala?

Det finns en vilja i den här föreningen!!!

Vi kan gnälla tills korna går hem. Folk av rätta virket gnäller inte.

Det här är hockey där liemannen öppnar båsdörren...

Älska Timrå IK. Hockeyhistoria! Lidande! Slut upp systrar och bröder! Stå upp för Timrå IK!

Finns inga korvar i hallen att köpa? Öppna dörren till omklädningsrummet och kasta in en tjuga!

Herregud! Se möjligheterna!!!
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-01-06
Så våran målis klev fram rejält dan efter Nubben aviserat vi letar målvakt, undra jag hur 100% Norja egentligen gått den här säsongen eller om han har räkmackat typ... Fin seger iaf, än är inte 8e plats omöjlig!
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-01-06

sargad: Skadeglädjens lilla djävul på vänster axel skrattar och håller tummarna för att det skall gå åt helvete även för Modo medan förnuftets ängel på den högra axeln håller alla tummar det går för att Modo skall klara detta. Degraderas även Modo så kan hockeyn gå sotdöden till mötes på sikt här i vårt utflyttningslän.

Bättre det går åt helvete för Leksand. Dom får ju alltid konstgjord andning i alla fall och kommer tillbaka gång efter gång även om de verkar totalt färdiga för avlivning.

Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-01-06
K0nylan: Det är värsta flashbacken att se allt som händer runt Modo nu, f#¤ karbonpapper på Timrås seanste 3-4 år. Hoppas för deras och vänsternorrlands del att de lyckas reda ut det till slut. 
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-01-06
Andersson: Den förtjusande Hope Sandoval?
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-01-06
Rip Kirby:  Dagen efter genomklappningen mot Björklöven hade Timrå IK ett möte.

– Det blev en annan atmosfär efter det, säger Mika Norja.

Målvakten som höll nollan mot Almtuna.

Då kom Timrå IK:s trendbrott.

3–0, 3–0 – och 0–3.

Alla matcher mellan Timrå IK och Almtuna har slutat på samma sätt den här säsongen.

I november vann Timrå IK mot Almtuna i Eon Arena med just de siffrorna – och Mika Norja höll nollan för första gången den här säsongen.

På tisdagen var det dags igen.

 

För en ny Norja-nolla.

För en ny 3–0-seger.

Och för tre nyttiga poäng för Timrå IK.

– Det är självklart en underbar känsla att äntligen vinna igen. Vi får njuta nu, men det var bara en match och vi behöver vinna fler, säger Mika Norja.

Målvakten från Finland har inte övertygat i vinter. Han har haft svårt att hitta jämnheten.

– Det har varit upp och ned. Jag skulle förstås önska att jag hade kunnat hjälpa laget till poäng i ännu fler matcher. Det är klart att det finns mål som jag är missnöjd över, men nu måste alla i laget försöka hitta positiva saker och det gäller mig också, säger Norja.

– Jag har tänkt att efter juluppehållet så har det börjat en ny säsong och det har känts bra, även om jag har haft otur med någon puck.

I hemmamatchen mot Björklöven i lördags fick 30-åringen börja som båsöppnare.

– Tränaren sade att vi måste testa nya saker för att börja ta poäng och då stöttar jag de yngre killarna, säger Norja.

Men han hoppade in när raset hade börjat i den sista perioden.

Och mot Almtuna var han tillbaka från start. Efter segern konstaterar han att lagets möte dagen efter debaclet i Eon Arena i helgen gav effekt.

– Det handlade om att alla måste stå upp för varandra, hitta glädjen och början älska hockey igen. Alla vet att det är ett tufft läge, men vi behöver inte åka och fundera på det hela tiden, säger Norja.

Tränaren Roger Forsberg:

– Budskapet då var att vi står bakom spelarna och gruppen tog emot det bra. De ska inte åka runt och tänka på alla måsten, säger Forsberg.

Almtuna sköt 33 skott mot Norja, som motade samtliga.

– Jätteviktigt för Mika. Vi hade ett bra försvarsspel och Almtuna skapar inte så väldigt mycket heta lägen utan de får skjuta från kanterna. När de fick väl fick någon chans stod Norja upp bra, säger Roger Forsberg.

TIK-spelarna var samtidigt aggressiva framför mål i den andra perioden och då kom utdelningen.

Johan Persson och Oscar Johansson fick in en puck var – och Per Hallin avslutade målskyttet efter ett friläge med knappa minuten kvar av matchen.

Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-01-06
157620: Och supervärvningen Smolle står kvar på 0+2 efter fyra matcher, båda poängen kom i första matchen. Dyrt.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-01-06
TD: Perras frälsarstatus on hold ett tag till  *host*...
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-01-06

Rip Kirby:

Suddenly , hope has returned 

Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-01-06
Grattis 3 poäng till T I K tufft för modo Rejdeborn Brynäs2-3
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-01-06
"Dagen efter genomklappningen mot Björklöven hade Timrå IK ett möte.

– Det blev en annan atmosfär efter det, säger Mika Norja.

Målvakten som höll nollan mot Almtuna.

Då kom Timrå IK:s trendbrott."


Ngn vänlig själ med tillgång till premium som kan ge oss ngt mer av texten i artikeln?
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-01-06

Vargher85:Wunderbaum!

Men mitt i den vanvettiga euforin över 3 pistoler så grämer man sig över de tappade pinnarna i tredjeperrar mot A samt B-löven och den genomusla sportklubben som trots uselt spel i scaniarinken luggade oss på allt.

Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-01-06
157620: Det blir fan ett besök i Eon på torsdag, känner jag.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-01-06
Laken: Bara 8 poäng upp till 8e plats. 14 omgångar kvar. Nu kör vi!!
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-01-06
1) Här kommer vi - SHL?
2) Norjas tröja i taket?
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-01-06
Programenligt! Bring on the next slaktoffer!
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-01-06
3-0, sug på den Gam-as!
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-01-06
DJ Hemp: Nä det blev aldrig ens spännande.
Lika bra att vänja sig....det lär väl se ut så här nu framöver :-)
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-01-06
Me lite kuk i laget då had vi haft 49 points nu...
var detta vändningen?
Eller kissar Oskesam på oss på tossda?
Nu tar vi ett par skumpglas o segergarrar o firar triumfen, men de har ju ingen målvakt Almtuna så ikväll hade vi tur.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-01-06
3-0! Ingen annan härinne var väl heller särskilt orolig? : )
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-01-06
Tre pinnar!!
We're BACK!!
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-01-06
Pelle Pelle Pelle Hallin  :)
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-01-06
Andersson: 3-0
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-01-06
Ha han int druckit Norja idag?
Almtunas goalie är ju injurded ett tag.
Våran har ju varit skadad hela seaaon!
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-01-06
Norja har ju dessutom räddat en straff  .....   nu jädrar grabbar  :)
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-01-06
Jäklar vad grabbarna kämpar på isen nu. Syns att man vägrar göra en repris på förra matchen.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-01-06
Vargher85: sluta jinxa!!! ;-)
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-01-06
DJ Hemp: peppar peppar så ser det ut som om det är dags....två puckar i virket har almtuna haft.
Men norjja ser bra ut idag.bara grabbarna hjälper till med returnera kan det gå...
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-01-06
DJ Hemp: vojne vojne ja drömmer sehr gut Theresa Orolowski
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-01-06
DJ Hemp: Vinner man den här matchen och mot Oskarshamn på torsdag så tror jag man har en realistisk chans att slippa kvala sig kvar.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-01-06
Äh, nu har vi segern som i en liten ask. Jag kan inte minnas när vi senast tappade en tvåmålsledning. Det har förmodligen aldrig hänt.

Och ja, jag är född i går.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-01-06
EArk: Usch, jobbig känsla att se att vi leder med 2 puckar
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-01-06
Oscar Johansson gör 2-0
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-01-06
Bigthelin: Lugn, det går nog åt helvete i alla fall.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-01-06
erathoo: Persson styr in den snyggt framför Honken! Välförtjänt, han har varit bra idag!
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-01-06
Hälge: ganska jämn match så far, Timrå spelar ganska bra i anfallszonen, lite sämre i den egna.

Vi får hoppas att inte målvaktsspelet ska avgöra idag igen.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-01-06
Gossarna som ska göra´t:
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-01-06
Kämpa Timrå 
Kommentera

Almtuna IS - Timrå IK 2015-01-06
Ingen annan gör det, så jag startar väl tråden då.
Kommentera

1650748 · »