1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581233 inlägg · 6216 ämnen

Almtuna IS - Timrå IK 2018-02-07

1869310 · » Till forumet


Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2018-02-07
wolper: Grattis själv. Modo smyger med o hlurar i vassen. Är nog ett bra läge där ni får slå lite ur underläge efter hur förra o denna säsong förlöpt. Verkar passa eran trupp att inte ha för stora förväntningar på sig. Det är ett ok som laget inte lyckats hantera(som så ofta är fallet för svenska lag och landslag).
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2018-02-07
Sune: Såg inte matchen igår men jag har sett det du beskriver i många andra matcher. Det har pågått i flera säsonger av vad jag kan minnas. Tanken är nog att backarna ska få ett pass av en forward som står vid sidan om målet. T.ex. vänsterforward passar upp till vänsterfattad vänsterback. I den specifika situationen kan backen skjuta ett direktskott. Jag har dock aldrig förstått tanken i hur detta skulle vara bättre än direktskott mellan backar med klubborna inåt, eller att köra sin vanliga 5 mot 4 umbrella-variant. Som dom gör nu i 5 mot 3 så kommer skottet från en sämre skottvinkel och sämre position. Målvakten behöver inte heller göra någon vidare förflyttning.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2018-02-07
hubbenorlen: Om jag kommer ihåg rätt så var det en stor ledning i ungefär vid månadsskiftet nov/dec men sen kom skadehelvetet och jag tror inte vi var i spets i februari. Mycket möjligt att mitt minne sviker mig dock.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2018-02-07
kapanen: Vi som har klagat på Torskar mot Troja mfl. Vi har inte gjort en enda plattmatch på det sättet Leksand gjorde igår! Vi är det jämnaste laget över alla omgångar än så länge, därför leder vi också serien.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2018-02-07
WifstaÖstrand: Ja oavsett hur det går så är det lite uppförsbacke för Leksand. Tror de satsar på att komma förbi AIK i första hand
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2018-02-07
Smokey: klart det går åt helvete. Ett alternativt mer positivt synsätt är att vi äntligen tagit chansen till det där rycket som vi haft läge på så många gånger.

Vem orkar räkna hur många serieomgångar vi legat etta? Aldrig har tabellen sett bättre ut.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2018-02-07
Grattid till vinsten igår. Nu har ni verkligen ett gyllende läge och vinna serien samt chansen att gå upp 😊
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2018-02-07
WifstaÖstrand: Lägg ner önsketänkandet. Att detta skulle kunna hända är ungefär lika realistiskt som att typ ett lag från Östersund eller Matfors skulle möta typ Arsenal i en viktig tävlingsmatch:)
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2018-02-07
El Maco: Trodde det var hemmaklacken först. Men de jublar sällan när motståndaren gör mål.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2018-02-07
El Maco: highlights. Vi var många på bortastå, syns här.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2018-02-07
Jämtlandsfil: äh, vi skar sönder Almtuna med skalpell idag. Och avväpnade dem totalt. Hittade för lite nät men du kan ju inte säga att vi inte spelade riktigt riktigt bra idag? Almtuna är inga sopor i den här serien. Visst är Dahlén långt från toppform men jayjay och Persson är heta istället. För att ta två som gjorde det mesta rätt. Hade Boyce haft mer precision hade vi vunnit med 3-0.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2018-02-07
WifstaÖstrand: I like our chances. Men än är ser inte för sent att ge upp.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2018-02-07
Konstigt det här, vi har liksom ingenting särskilt, ingenting spektakulärt, ingen stjärna, inget vidare spel ens.
Ändå trillar poängen in och vi drar ifrån i toppen.
Vettefan om det räcker särskilt långt va?

Joo, Haukeland har vi, vår klart bästa spelare sett över säsongen.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2018-02-07
El Maco: Säg att vi vinner 5 av 9 återstående matcher (5 hemma/4 borta är kvar).
En inte alltför optimistiskt serie resultat men hyfsad sekvens i varje fall....

Då måste Leksand vinna 8 av sina återstående 9 matcher för att gå förbi. Baserat på deras nuvarande form, tja inte sååå realistiskt.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2018-02-07
hubbenorlen: Tack. Dina tre poäng kan man slå fast.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2018-02-07
El Maco: Tur att jag inte följde med idag!
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2018-02-07
sargad: Elitserien 2005?
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2018-02-07
Smokey: Alla i Allsvenskan hatar Leksand. Möjligen att SHL betalar mer till Allsvenskan för att Leksand ska gynnad.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2018-02-07
Jag är jävligt orolig för att Hockeyallsvenskan inför någon jäkla brandskattning för äckliga dyngstryks-Leksand. Typ en regel om att ”blir Leksand rånade på poäng, då måste tabelltoppen ge bort typ minst 4-5 poäng, eller 2 kilometer trottoar till gråtande masar”. Skulle inte förvåna ett dugg.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2018-02-07
Sug på den Karlskoga. Nu kan ni inte gå förbi.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2018-02-07
Någon som vet hur man tänker ang. att man står med två spelare på backposition med klubborna riktade utåt i powerplay 5 mot 3. Det tar ju bort alla möjligheter för ett direktskott. Förstår inte tanken med att ta bort en sån viktig detalj när boxen dessutom blir väldigt liten och skott kommer från nära håll i detta moment.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2018-02-07
sargad: Med det sagt, passa på o njut segerns sötma nu för man vet aldrig när/om den här läget kommer åter.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2018-02-07
Heisenberg: ...och där blev kontraktet i teorin säkrat. Förbannat, jäkla, svinaktigt, grisviktigt, ubergött med det.
Hur många år sedan är vi ledde en serie så här pass med så få omgångar kvar? Division I på 80-talet kanske?
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2018-02-07
PP1:
Lavoie Hållander Dahlén Karlsson
Enock

Lavoie matar puckar till Hållander och Dahlén. Karlsson till Enock för direktskott.

PP2:
Persson Liljendahl Galló Olofsson
Kinnvall

Olofsson playmaker, har Persson och Kinnvall som spelalternativ för direktskott. Galló framför kassen. Liljendahl i slottet.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2018-02-07
Tycker Westin Persson har bra fart nu har höjt sig en i nivå, Ja en pp back ska in gärna två och en Forward på det räcker bra det med Haukes målvakts spel
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2018-02-07
Ännu en kanonomgång och ett skönt ryck i tabelltoppen. Åtta poäng ner till tredjeplatsen. Vinster nu mot både Pantern(!) och Almtuna(!). Har personligen haft en avslappnad inställning till hur och var denna säsong månde sluta, men det är inte utan att man hajar till vid en anblick av tabellen nu i kväll. Har inte hängt upp mig alltför mycket över våra plattmatcher, då man vet att det är så här det fungerar i sporter med frekvent matchande. Av samma anledning har jag inte heller varit uppe i skyn när vi tagit imponerande skalper. Fast nu, med endast nio omgångar kvar och en serieledning på sex poäng, är det inte utan att man börjar känna någon slags tillstymmelse till det där pirret inför vad som nu komma skall. Mer än så vill jag inte säga för stunden.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2018-02-07
Bragd-Birger: Jag tycker faktiskt Enock har potential där, väldigt bra skott och snabb i sidled. Enda orosmolnet är att han är lite klumpig och skulle nog kunna riskera att tappa ut några puckar som resulterar i kontring...
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2018-02-07
Laken: Ja en dimension till i pp-spelet skulle nog öka slagstyrkan rejält. Det blir lite väl ensidigt nu, och trots att man är duktiga på att spela runt djupt och få ner boxen är det helt ofarligt när pucken spelas upp på fristående, central back. Tänk en Lehtonen där...
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2018-02-07
Laken: Mike Helberg sa nyss i livestudion att nubben ska ut och leta förstärkning, tror inte han skulle säga så om han inte var 100 procent säker.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2018-02-07
Ska vi kunna hota om en SHL-plats är nog en pp-back ett måste.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2018-02-07
Heisenberg: på riktigt. Aldrig orolig. Inte ens när Almtuna plockade målvakten. Kändes som om Timrå var ett nummer större.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2018-02-07
Vi gör nästan allt rätt idag, förutom det det går ut på. 0-5 hade speglat matchen väl. Ok, bränna lägen kan man alltid göra men man behöver inte ha ett så endimensionellt päpä. Lavoie till Dahlén, Lavoie till Dahlén, Lavoie till Dahlén, Lavo... Att vi dessutom har en back på blå som inte hotar ett dugg då han aldrig skjuter gör inte saken bättre.

Jaja, synd att gnälla ändå - 8,9 pinnar ner nu (målskillnaden)!
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2018-02-07
Kerstin_k: aldrig orolig? Du måste ha ett psyke av stål.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2018-02-07
Almtuna var inte ens nära!
Nej, men det blev onödigt spännande. Poängförlust hade varit fruktansvärt onödigt. Sjukt att man inte lyckades stänga matchen tidigt.

Men: jävligt stark defensiv i afton. Hål i huvudet dock på Almtuna som backade hem och skulle 'tråka sönder'...har dom helt missat att det är hög forechecking som är Timrås akilleshäl? Dom lyfte visserligen spelet allt eftersom, men Timrå kunde lugnt hålla i taktpinnen.

Sköna resultat i övrigt också. Onödigt att AIK fick 2 pinnar, men Leksand viker ju ner sig på ett ytterst mysigt sätt. Fortsätt så.

Hockey är en underbar sport!
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2018-02-07
Puckat: säga vad man vill om underhållningsvärdet i den här matchen, men herrejävlar vilket försvarsspel. 10 skott mot eget mål. På 60 minuter. Fantastiskt. Då skiter jag fullständigt i att Timrå bara gjorde ett mål framåt.

Att det är Haukeland som ska stå längst bak och mota dom där fjuttiga tio skotten gör ju saken inte sämre...

Nej, mina damer och herrar - idag var jag aldrig orolig.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2018-02-07
Puckat: Tror tyvärr inte att nollan varit intakt om Brattström stått idag!

Tack Haukeland för denna TREA, kan bli otroligt viktiga och avgörande poäng detta!
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2018-02-07
Torskar Modo nu, då har vi tagit hela 20p mer än länstivalerna!!! Ganska sjukt

MOT SHL🏒
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2018-02-07
Puckat: Nåja , nu ska vi inte ta i för mycket . Leksand hade TVÅ målvakter som räddade 10 skott ikväll .
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2018-02-07
Vilken match han gör Haukeland. 10 (!) räddningar!! Skämt åsido, säkerheten själv
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2018-02-07
Oerhört viktiga o sköna poäng i en inte så lika skön match. Fn vad viktigt!
Kommentera


Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2018-02-07
3 Points coming home to TIMRÅÅÅ😁
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2018-02-07
Herregud vad detta tog på psyket. Helt sjukt! Riktigt bra med vinst dock! ☺
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2018-02-07
erathoo: tur man inte åkte till Uppsala ikväll....
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2018-02-07
Skönt med seger. Blev ett litet ryck igen. Hockey är en skön sport!
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2018-02-07
jå1: ofattbara missar....
Kommentera


Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2018-02-07
jå1: vinner vi inte kommer det vara den värsta förlusten i år.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2018-02-07
Heisenberg: helt sjukt att vi får det målet bortdömt utan att zebrajäveln ens ringer på det. Timråspelaren klart utanför målgården.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2018-02-07
Heisenberg: Almtuna har skjutit 9 skott so far
Kommentera

1869310 · »