1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581825 inlägg · 6215 ämnen

Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26

« · 2039930 · » Till forumet


Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
puffe: men era riktiga derbyn är ju möt löven väl eller sade ni fel tidigare när ni låg 12 poäng före oss?
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
puffe: sen han spikade finalen i typ oktober och indirekt sa att resten av lagen kunde ställa in skridskorna och vänta på nästa säsong. Iofs är det aldrig någon tyckare/expert som tror på Timrå, så han är väl inte ensam iaf. Men enda wennerholm skriver om är modo, eller då han skriver om annat lag är det ur modo-synpunkt.

Kan dock tänka mig att som modoit är han en hyvens kille med huvudet på skaft.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
hockey_21: Ja okej då men titta han lyfter armarna för att undvika kontakt men men tråkigt iaf!
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
puffe: För att summera kvällen och säsongen hitentills.



Om Timrå går upp i SHL på Oskarhamns bekostnad

och MoDo vinner(gärna orättvist) mot Leksand så kan vi tjafsa efter ett derby i högsta ligan snart igen.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
kulltorp: Ojdå, Kulltorp brukar vara objektiv, men när blev Wennerholm MoDo-supporter?
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
JonteD: Tycker inte det ser ut som det. Enda hindret var en klubba från Olofsson vilket är rätt lätt att komma förbi.

twitter.com/ant_erix/status/1232754558364999681?s=19
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
nectis: Ja, Dahlen är ju en klass bättre än allsvenskan
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
hockey_21: Kan hålla med dig de e inte ok med huvudtacklingar men han provade att undvika kontakt!
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
Hassan: Men Wennerholm är ju super-Modo-supporter.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
Andersson: Näe, men nu är det viktiga matcher på gång, då skiljs agnarna från vetet. hoppas han är på plats, dock tveksam
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
JonteD: Ja barto hade en skridsko utanför. Men en huvudtackling är aldrig ok. Dessutom med en uppåtgående rörelse på axeln och att smällen bara träffar huvudet gör det bara värre.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
puffe: er poängkung gjorde ju 2 poäng idag så helt osynlig är han väl inte
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
nectis: oroväckande....tror våran poängmaskin blir osynlig snart, då krävs att andra stiger fram, typ Johan forsberg med flera
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
hockey_21: Det beror helt på situationen, jag försvarade även lillkillen i Oskarshamn som råkade knäa Salmonsson i skallen. Så enögd är jag inte.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
hockey_21: Nu vill jag höra lite objektiva omdömen av tacklingen från Rutter.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
hockey_21: Emil Berglund åkte på en sån mot Västervik sist. Wennerholm gick inte bananas över den
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
hockey_21: Har du hakat upp dig som en grammofon om Jonte!! Titta en gång till på vad som hände! Han provade att undvika kontakt o målisen va utanför målgården!! Punkt slut!!
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
puffe: Dahlén blev ju dock bara ännu bättre senast det begav sig.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
Synct: Skulle ni säga så om någon blindside tacklade en icke puckförande dalle rätt i huvudet?
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
Andersson: Ja, exakt. de som öser in poäng i grundserie syns oftast ej när det gäller.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
Tycho: Håller med, en 2a för goalie interference hade jag KANSKE köpt, han provar undvika situationen, och det skedde inte innanför målgården.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
Tycho: Jag har inte orkat se situationen igen, så håller med dej då. Men blev bara så trött när nån skrev att Modo fick 8 PP, typ.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
Tycho: Tänkte exakt samma sak.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
Timråit H-sand: Innes&Gunn, de är sedan länge en husfavorit. Segerns sötma, femettax2+1, och kolasmak.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
Timrågogogo: Vore ett under om vi inte är minst 4500 i arenan på fredag nu.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
Woody:Ok, men har sett han i MoDo. Spelartypen som aldrig tar en riktig tackling, om du förstår, lite som Anders Limpa(Om någon minns han)
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
jå1: jag tror Gavelo är en luring som kör med jinx på oss 😉
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
Propagandus: hissa Dahlén-tröjan, han är ju legend! Även fredde som verkat mörkat formen hela säsongen men nu var det proppen ur. Tränarkungen! Och vi har tre kedjor som kan producera vilket är småmysigt!
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
puffe: Sett sekvensen flera gånger och jag håller inte med dig.
1. Målvakten var utanför målgården
2. Tydligt försöker han ta sig undan situationen.
3. Han har ingen högre fart in i situationen
4. Modobacken påverkar möjligheterna att undvika situationen.
2+10 kändes logiskt tyckte jag.
Hatar straff efter skada, det måste vara situation som bestämmer.
Sen köper jag att det inte känns bra med skada på Bartosak. Får hoppas att det inte blir långvarig frånvaro.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
Jockz: Å fan jag som tagit en åtta beska droppar varje gång Timrå gjort mål!! Idag har de gått lite tungt o hitta på glaset i tredje perioden!! Hehe!
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
puffe: Fegis är väl att ta i? Det var inte avsiktligt.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
Andersson: Du måste se matchen om du ska kommentera . En var 2 plus 10 minuter när fegisen Åslin körde över målvakten. >Borde varit betydligt hårdare straff, men se matchen innan du kommenterar tack.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
JonteD: Vi har enligt tradition att ta en 6a gameldansk varje gång Madsen gör en strut, snart får vi nog ta att reducera till en 4a.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
jå1: Instämmer helt i de du säger!👍👍
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
Förstår ni vilken jävla legend Dahlen redan är när han sittandes I Nordamerika, efter att han ser Timrå förlora den 7:e mot Oskarshamn på sin laptop bestämmer sig för att vända hem till ett lag och en liga för alldeles för dålig för honom? Tänk då om han på något magiskt, typiskt Dahlen-vis, tar oss till en andra plats efter att han varit spjutspetsen I att göra en omöjlig upphämtning av 12 poäng och vunnit skytteligor och slagit poängrekord på vägen? Eller ett direktkval mot Oskarshamn där han avgör inför Laxens och Palmbergs sänkta huvuden?

Just för att det är han i spetsen av det hela kan jag inte tänka om det som omöjligt.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
💪
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
puffe: idag ? 20 utv min för hästen ....
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
Gavelo: Jag uppskattar iaf dina inlägg, helt klart en av de bästa modoiterna på detta forum!
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
Andersson: Ojdå, har inget emot timrå, tvärtom, men när fick MoDo spela 8 pp senast? du är nog historielös
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
Viktigaste delen av säsongen är här och Västra Stå Tifo har storslagna planer, men det behövs pengar för att drömmarna ska bli verklighet! Din hjälp behövs, skicka ditt bidrag idag!
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
Hahl Bundy 2.0: Alltid domarnas fel . Att modo själv får spela pp 8 ggr /match hör ju inte hit
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
Bragd-Birger: Som grädde på moset så grinar Wennerholm i AB... skynda läs innan artikeln blir låst. Stackars Modo!
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
puffe: Timrå har båtkultur också jag har båt i Wifstavarv där man gjorde båtar för länge sedan..
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
Clay.2: Haha, underbar bild. Men vi ska resa oss
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
Mäktigt att va plats idag! Satt på sittplats till och från ikväll å härjade, vid 9-1 fick jag gå. ”Nä nu får du faaan dra” provocerade givetvis upp dem:)
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
Småmysig afton. Jävvlar vad man öste på i sista. Synd att modo hade "för stort poängförsprång och överlägsen målskillnad", annars hade det kunnat bli spännande på slutet om 2a-platsen...

Poängrekord må vara ointressant ijenklien, men det syntes att #54 vill ta det. Och håller han sig hel gör han det.

Alltså, vilken jävla formtopp man prickat in. I januari hånade vi "bäst i slutet av säsongen", men det kan bli dumstrut på den. Har vi 23/24 dom 8 senaste? Helt gälet imponerande. Och man spelar en jävligt tät, effektiv hockey (= jättetråkig, enligt Stanley cup-modo).

Nyss var det en massa poäng och en jävla massa mål att hämta in, nu är poängen uppkäkade och endast 4 +mål återstår. 3 matcher kvar. Det ser omöjligt ut, men...det k a n gå.

Hockey är en underbar sport!
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
puffe: Puffe ..kliver ni upp på nio eller kontrar ni på en gång
Skön bild eller hur !
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
Grattis alla Tikare för rekordvinsten Dahlén 6 points men Hartman ligger bakom mycket när lossnar det för Lööke
Hoppas på fredag..men först lite firande och Modo torska i te så viktigt men men föredrar den långa vägen istället för Löven som passar Tik dåligt men vem vet..inte jag..konstigt..
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
Andersson: Haha, Näää. Man måste vara riktigt jävla usel för att lyckas med det... 🤔🤔😂
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
Kan inte minnas att Timrå gjort 10 mål, om ens 9, sedan de gick upp till elitserien? Minns jag fel? Dra åt helvete vilket bra tillfälle att ställa till med det! Det här är ju bara för grymt! Slutspelshockey redan!
Låst ämne

« · 2039930 · »