1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581235 inlägg · 6216 ämnen

Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26

2040491 · » Till forumet


Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
Hahl Bundy 2.0: Emil Molin, brynäs, körde över Luleås målvakter två gånger totalt i början av 2020. Den första målvakten fick utgå. Emil fick 2 minuter, den andra antar jag blev tvungen att spela vidare. Då fick Emil 2 + 10 minuter. Jag måste säga att det är oerhört konsekvent bedömt, till och med mellan ligorna. Möjligen att Åslin bara skulle haft en tvåa först? Om det ska vara konsekvent. Eller så blev det konsekvensjusterat och Åslin fick därför 2 + 10 direkt när Barto sak blev liggande.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
SMÅLAND: Som sagt så var jag aå drastisk att jag avslutade jag kontot helt, kände där och då att jag gjort mitt på nått sätt... Succesivt blev suget för stort att snacka av sig med Timråbrothers and sisters igen så skapade nytt. Va väl mest när jag såg Mikenomad inte kunde hålla sig längre heller som jag tog steget.😂

Jag har hängt på HS ungefär sen början av 2000 talet med. Jag var dock inte så aktiv utan läste mest vad folk skrev, sen tog pojkspolingen(som man var då) sig mod att öppna truten. Sen dess har ni inte fått tyst på mig.🤓
Jag har gjort ett medvetet namnbyte och det var att byta från Putte_patte87 till Sputnik. Kände väl att det namnet haft sin tid då. 😋
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
Gert_Jonnys: Att ta en paus ifrån HS kan jag köpa...
Men himlans tusan byta namn?🤔
Ja har haft samma jävla namn sedan 2001...
Ja har kritiserat å dä har runnit lätt under alla år..
Ja firar 20 år mä samma namn nästa år 👍🏼
Firar fortfarande lekstugan vinsten igår!😂
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
Hahl Bundy 2.0: Man kan inte säga än annat , hjärnskakning är inget man önskar någon spelare inte ..
Ortoligt konstigt issofall !
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
Hahl Bundy 2.0: Jobbigt att tappa Allsvenskans bästa spelare genom tiderna ... hur ska det gå nu ?
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
mikenomad: Och Bartosak har fått hjärnskakning o missar resten av grundserien... minst 3 matcher mao.
Det skedde ju ett justitiemord igår... eller en tackling/kollision som tog olyckligt.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
mikenomad: Vi tar med oss Bratten upp istället 😎
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
Haukeland till fbk
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
Gert_Jonnys: Kan tycka att du ofta representerar ena sidan av myntet och jag det andra.
Ofta sakligt och välformulerat när det skall diskuteras och något jag personligen uppskattar.
Mitt plågande av outröttligt orerande i boken har successivt dalat, sannolikt till mångas lycka men ett resultat av en frånvaro från skribenter som dig.
Ingen Sputnik ingen TIK-Lund.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
Kovalchuk: har för mig att det stod på Timrås hemsida när de släppte säsongskorten
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
Nisse på Mon or: Var samma frågor ifjol med.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
Nisse på Mon or: Så har det varit ganska många år nu. Utgår från att det är samma i år, annars borde detta ha redovisats. Det är långt kvar till biljettsläpp, så alla kan sitta lugnt i båten.0
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
Clay.2: man har svårt med info ö.h.t...det är sen gammalt.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
Nisse på Mon or: Dom skall gälla enligt vad jag har hört , har själv säsong sittplats , har ingen information ifrån Timrå ik själv att ge .
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
Nån som vet angående biljetter till kvalserie 1 och 2. Gäller säsongskort äver för dessa? Hittar inget på hemsidan om detta.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
1.000:- swishat..
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
Gert_Jonnys: Inget illa menat mot dig såklart, men nubben har ju inte varit din favorit och är väl det namnet jag satt på minnet här inne bara.

Självklart får man tycka precis som du gör. Jag gillar när folk är kritiska, det behövs. Har själv svårt att vara det om det inte är uppenbart dåligt på någon front.

Du skriver ofta intressanta inlägg så jag tycker du ska fortsätta.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
Gert_Jonnys: Äh! Ryck upp dig och välkommen tillbaka! 😁👍
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
Woody: Olle är väl hockeyoraklet om jag inte minns fel? 🤔
Dj hemp tror jag loggade ur för gott...
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
Gert_Jonnys: Aha! Då du är Sputnik alltså....nu börjar det klarna. Och vad heter en sån som Olle i dag? Och vad hände med han i Malmö?
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
nectis: Jag har varit närvarande. Jag fick dock en tankeställare när Mikenomad kastade in handuken(tog timeout). Kände väl samma lika som han att det mest dränerade på energin att vara här inne och för egen del så var det väl frustration från olika håll som puttra över under säsongen. Jag valde då att avsluta Sputnik kontot för allas bästa för timeout under obestämd tid.

Jag vet att jag varit negativ och spytt galla, dock kanske lite aningen orättvist att bara dra mig. Var flera som drog sågen då vill jag minnas. Men jag har inget behov eller stolthet att tjafsa tillbaks och håller med om att jag varit onödigt kritisk och bitter.
Tycker jag hållit hyffsad nivå i sen jag återkom med annat konto i allafall. 🙂
Men är endast minnet av mig från alla år här på HS att jag kritiserat Nubben mfl, Så kanske det är dags att dra mig tillbaks helt då man inte verkar bidra med så mycket annat utan mest ses som en person man inte vill vara.🙂
Hoppas på en glädjens vår käraTimråbröder och Timråsystrar så håller tummarna för SHL igen. Väl mött mvh /Sputnik
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
Öndulat: det är möjlig, det jag är rädd för att om Timrå förlorar mot en e.v final mot Löven är att laget är ganska så slutkört att ens orka med en andra chans. Återstår att se .
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
Herminator: Ja Wennerholm har en extra tå i Foppa-toffeln
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
Tikkare: 3 placeringen är såklart otroligt mycket sämre. Ingen garanti att vi skulle vinna den serien bara för vi börjar med 3 poäng.

70% av jobbet är att öht ta sig till kval, väl där kan allt hända. Två chanser att spela om kvalplats är betydligt bättre än kanske en chans.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
Hassan: Wennerholm = Känd MoDolid kramare..
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
Tikkare: bäst av 5 i finalen! Ja ska de nu ta andraplatsen får vi hoppas att de hittar ett sätt att vinna mot löven annars är det nog rätt kört tyvärr, hoppas dock att jag har fel!
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
Kommer bli en nagelbitare in i kaklet.! Men är en 3 edje placering så mycket sämre egentligen? Bäst av 7 mot Löven blir svårt tror jag? Laget som torskar där är nog rätt möra fysiskt och psykiskt att nå SHL. Har aldrig hänt vad jag vet tidigare.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
mikenomad: Jag tycker mig se precis det jag anade den här säsongen. Unga, utvecklingsbara spelare som har allt att vinna, inget att förlora, och får chansen dom egentligen bara kunnat drömma i något annat topp-satsande lag, börjar hitta "det". Vi förstod och Freddan sa ofta i början av säsongen att det kommer ta tid att hitta spelet, formen och rollerna. Jag tycker vi verkligen börjar se Freddans och Antes hårda arbete äntligen börjar bära frukt, det är inte bara en spontan formtopp vi hittat, hade det varit något sånt hade vi inte haft 9(?) raka vinster.

Jag tror stenhårt på vårat lag, jag är nog den som tjatat mest om att om man vill gå upp till SHL så satsar man på unga spelare med talang, sätter på sig störtkrukan, och hoppas på det bästa. Oftast går det sådär, men helt plötsligt har halva laget tagit 7-8 steg i sin utveckling och vips har man det bästa laget i hela serien.

Topp-spelare i allsvenskan är precis där dom hör hemma, i allsvenskan. Dom har inte det där extra som krävs för att ta sig upp i finrummet. Och jag hoppas det inte lönar sig att köpa sig upp i SHL, jag tycker vi förtjänar att gå upp mer än både modo och björklöven bara för att vi har haft ett lag och jobbat med det hela säsongen. Då vi tagit in en ny spelare har det varit en ung spelare som behöver istid för att utvecklas, inte någon som förväntas gå in i första-kedjan direkt.

Ungt och friskt är receptet, det tror jag stenhårt på och hoppas vi kan bevisa det ännu en gång!
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
mikenomad: ja, modo har ju verkligen sett otroligt inspirerade ut sedan Timrå gick ut inför derbyt och hetsade om att "jaga andraplatsen".

Som sagt, mycket hockey kvar innan den här serien är avgjord. Så vi kan fortfarande snart hamna i avgå-alla!!!1-loopen...men: jävlar vad nöjd man är med Nubbens (och övriga ledares) hantering av truppen. Inga desperat-inköp inför deadline, fullt förtroende för Freddan (trots vårt gnäll), kloka och odramatiska justeringar under resans gång.

På andra sidan av skalan har vi modo, som deadline-shoppade a'la Leksand. Kangasniemi är dom tydligen jättenöjda med eftersom han är "så rolig att se på". Bra det, för några poäng får dom inte utav honom. Bartosak är fantastiskt bra, men där har dom gått all-in. Kan han inte spela (på topp) resten av säsongen är dom (nog) helt rökta. Hanses/Lundin är sannolikt nere i källaren formmässigt/mentalt.

Inspirerande match i morrn. Hoppas det blir mycket folk och fullt fokus. Nu öser vi in i kaklet!
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
mikenomad: jag har inte speciellt stort förtroende för freddan inom en del saker, men att prata ihop en grupp och motivera tror jag är hans starkaste kort som tränare.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
Tikkare: Men Modos Olofsson är inte orolig, han tycker deras läge är fantastiskt inspirerande. Samt menar att de fortfarande har allt i egna händer.
Det sista är väl kanske inte helt riktigt längre. Iom gårdagens seger kan ju samma p som Modo mkt väl räcka för oss. Det är ff fördel Modo men de kan inte längre se målskillnaden som en extra p
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
DalleRalle: nädu..det här är INTE klart på långa vägar..
Slå upp ordet ödmjukhet i ordboken..Mora blir en nyckelmatch! Vinner vi den så kanske det går.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
mikenomad: Sticka hål på ballongskallar gav mig massa sköna mentala bilder, tack
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
Freddan har en stor och svår uppgift framför sig inför fredagens match mot Mora. Att få spelarna att landa. Såna här segrar har mer än en gång fått negativa konsekvenser i matcherna efteråt. Nu gäller det att sticka hål på ev ballongskallar och fokusera
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
Fantastisk hockeykväll igår men nu är den historia. Nu är det bara att blicka framåt och än har vi inte nått något mål. Vi är inte ens förbi Modo.
Jo en sak gläds jag över som i praktiken blev klart (inte i teorin, jag vet): 3:e-platsen. 9 p ner och 14 mål bättre, det bör vi hålla
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
sargad: 23:e februari år 2000. Timrå-Troja 11-1 i superallsvenskan enligt domarnapunktse på twitter.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
Längesen jag läste Sputnik spy galla över Nubben. Det måste om något betyda att laget går bra nu.

Denna otroligt värdelösa sportchef har lyckats bygga ett slagkraftigt lag direkt säsongen efter att vi åkte ur SHL och tappade i princip hela laget. Han duger fan inte till något, han är slut som sportchef.

Linkan allt är förlåtet, kom tillbaka.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
sargad: Vill inte dömma men det känns också lite vår fd Swedberg över situationen.
Kan även ha mycket fel !
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
Det blev 3 rekord igår (enligt #domarpunktse & ab):
Jonathan Dahlén blev förste spelare i hockeyallsvenskans historia att göra fyra mål i en och samma period.

Senast Timrå gjorde 11 mål i en och samma match var den 23 februari 2000. Timrå slog då Troja med 11-1 i superallsvenskan.

Senast ett lag vann en period med åtta mål (eller mer) var den 2 februari 1978. Skellefteå gjorde då 8-0 på Djurgården i den första perioden i SHL (dåvarande elitserien).
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
sargad: Men vilken härlig viktoria för oss igår. Kalenderbitare, när gjorde vi 11 borta senast? 80-talet? Kågedalen eller nåt liknande.
Har för mig att vi gjorde 10 på Bofors i gamla allsvenskan 99...
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
JonteD: Svårt att avgöra om han lyfter armarna för att undvika eller för att "råka" träffa målisen. Ser ut att lyfta lite från isen också. Skulle haft en kamera från andra hållet också för att tydligare se intentionen. Potentiellt flera matchers avstängning i så fall.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
Vilken prestation igår ... kul att se 😁👍 ...
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
Sekunden då Modo inser att det är de som måste jaga, då finns det inget att jaga längre. Helt perfekt!

Närå, jag tror faktiskt vi gjort klart detta med 1 omgång kvar! Nu är det vår tur att göra en LIF ala 2016.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
Timrå Isstadion: Wennerholms mormor är Modolid, det kan förklara saken.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
kulltorp: Lägg ner tramset. Wennerholm har bara en klubb i hjärtat och den kommer från 08.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
Knylan: Almtuna spelar mer som en billig kopia av BIK i år. Letar spelare istället för puck. Galet mycket slag mot klubbor också. Tycker inte att de liknar oss alls i år.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
Kovalchuk: Läs Öndulats inlägg en gång till...
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
Öndulat: Huvudet på skaft? Skämtar du eller?
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
puffe: Blir jätteförvånad att du inte vet det. Han
är jätteöppen med det.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
Öndulat: vem läser det wennerholm skriver? Trodde han och foppa tackades av samtidigt. Den karl måste ju varit en stalker.
Låst ämne

2040491 · »