1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

576263 inlägg · 6216 ämnen

Almtuna IS - Timrå IK 2021-01-11

2125726 · » Till forumet


Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2021-01-11
TD: Vem då tänkte du? Mantler i buren igår om du tänkte på löven?:)
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2021-01-11
DonCherry: seriens bästa målvakt oroar
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2021-01-11
Frälsaren var med oss även ikväll!😇🙏
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2021-01-11
Villervalla: Han låter som om han är från Västra Götaland, så han är troligen inte en Almtunasupporter. Tobias Dahlberg heter kommentatorn, vilket är bra att veta inför nästa match han dyker upp på.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2021-01-11
Villervalla: Absolut. Han gjorde en bra match, No doubt.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2021-01-11
Bragd-Birger: Almtunas spöke heter Timrå IK - 9 raka segrar nu!. Hoppas de tar sig till slutspelet och att vi får möta dem där igen...
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2021-01-11
Bragd-Birger: även vi måste räkna med svackor, att ändå vinna matcher känns tryggt men skulle kännas så mkt tryggare om vi kunde hålla svackan kort!
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2021-01-11
Kerstin_k: Fast seriöst, Hasa är faktiskt riktigt bra.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2021-01-11
Sputnik: För att vara seriös och försöka sig på en mer rättvis analys av matchen, så här i efterhand;

Hasa mest och bäst på plan. Hartmann första spelare i världshistorien som fick tre poäng i en match fördelat på två lag. Och så Hasa då. Överallt och ingenstans.

Men; jag hoppas att disciplinnämnden granskar, om inte matchen, produktionen i efterhand. Nån måste ju bli avstängd för att kommentatorn inte fick prata med Filip efter matchen. Det är ju orimligt!

Inte vidare bländande spel. Några spelare är osynliga och andra blir man gråhåriga på. Men antar att det är en styrka att vinna trots hemmastarkt Almtuna med Hasa i spetsen. Dahléns uppåkning och ass var väl matchens höjdpunkt.

Bortsett från Hasa då. Givetvis.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2021-01-11
Tom Topp: AC är nog bästa back i hela Ha, jag sätter honom framför Harde. JC alltid anonym men gör sitt jobb. PS strular lite för mycket men är stabil ändå, slutar han strula så är han en topp SHL. Tja det är faktiskt backarna vi har, Ekmyl kan man hoppas på, Lindelöf har jag sett för lite av. Harde, idag inte en SHL-topp. Resten, vetefan.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2021-01-11
ST har då inga krav
2. Adam Ohre, målvakt

Timråmålvakten fick inte jättemycket hjälp alla gånger i den här matchen. Gör det han ska och ibland mer än så. Höll Timrå kvar i matchen i första perioden.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2021-01-11
Äh, va faen. Helt ok match till slut ändå. Sirap i 1a samtidigt som Almtuna var maximalt påslagna.
Upptuggning sen, och då förde man matchen. Rejält svängigt dock, och 3 poäng till något av lagen hade varit svårt att protestera mot.

Men, det svider så klart med 6-man-utvisningen med 3 minuter kvar. En jävligt korkad sådan, dessutom. Låg i luften att det skulle straffa sig. Och: rättvist ändå att inte Almtuna gick tomhänta från matchen.

Orren klart rostig. Precis som resten av laget kom han in på fel skridsko, men till skillnad från utespelarna lyckades han aldrig komma mer rätt sen. Varje puck mot mål kändes livsfarlig. Bara att vända blad. Med det intensiva schemat kommer det snart en ny chans. Då blir det spik!

Förjävla fint mål som avgjorde iaf. Jonte är ju majestätisk när han trampar runt och sen slår passningen på läppen. Och Olofssons avslut är svårt att klaga på.

Ryktas även om att Löven torskade ånyo. Tror att vi, om inte något drastiskt sker, kan räkna bort dom från topp2-striden. Dom har spelat som ett bottenlag i två månader nu.

Lindelöf...har jag ingen uppfattning om än. Gjorde inget större väsen av sig de byten han spelade. Och det räcker gott nog.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2021-01-11
Sputnik: Har Kentää värvat än förresten?
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2021-01-11
Sputnik: Är detta att vara "ur form" så tar jag det alla dar i veckan. Finns "endast" 2 matcher vi fallit ur ramen ordentligt. Löven första och mot Tingsryd. Annars är vi målmässigt med, match efter match, oavsett om grabbarna har en dålig dag. Det får vi ta med oss inför framtiden. 👍
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2021-01-11
Olle: Kolla daggen, snuskigt lycklig nu, skulle bli sjuka matcher mot dom i ett slutspel, gäller ha en bred trupp, buttending leende, dog Liss i situationen innan daggen vart gretzky och maradona? Liss kan dock se roligt klumpig ut också.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2021-01-11
Ahpl: ikväll tyckte jag att vi bara hade tre fungerande backar! Eckmyhl är för orutinerad, Ragnar har ingen spelförståelse och Filip är förbannat slarvig!
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2021-01-11
erathoo: Han såg helt klart fel på tröjan, Hasa varesom skjöt helt klart. Visste ni förvrigt att man missat massa assist från killen. Hasa skulle egentligen ligga 1:a och före Dahlén i poängligan. Så bra är han!!
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2021-01-11
Smokey: Jag tycker Hartman utmärkte sig i bägge lagen. Däremot har Blomqvist varit lite som Jesus på slutet, de flesta har hört talas om honom men få har sett han. Kändes som vi satte ihop rätt femmor när det var 1:40 kvar. Jaja, hoppas Olofsson får en boost av målet.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2021-01-11
Sputnik: frågan är nu vem Kentä köper härnäst? Filip Hasa in?
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2021-01-11
kulltorp: Fy skäms på karln! Se sådär mysig ut efter seger. Förstår om Rahimi gråter ut efter matchen..
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2021-01-11
Tack Dahlén! Försök ha den sortens beslutsamhet mer kontinuerligt.

Olofsson, nu vänder det! (ironi), fint mål dock.

Nu vill jag se bättre inställning nästa match, mer genomtänkta kedjor och mer tålamod i spelet. Just nu är det som natt och dag jämfört med första 20 matcherna.

Men! Vi vann. Och att ha en svacka är absolut inte oväntat, och jag känner mig trygg med att veta att kapaciteten är betydligt bättre än såhär.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2021-01-11
BlackBay: De kommer säkert att skylla på Hass. Han gjorde visst Karlskogas mål....
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2021-01-11
Olle: Har han blivit manglad av ett strykhjärn i plytet?
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2021-01-11
Sputnik: Spännande att se vad Löven skyller kvällens förlust på. Känns som det alltid är nåt dom gråter ut i media om.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2021-01-11
Smokey: Ska nog mycket till om vi tappar till Karlskoga, då är det rent sagt uselt av oss, med 5 matcher mindre så ska vi inte tappa det mot dem!

Sedan måste vi få in en forward in i truppen så vi får lite konkurrens, känns som alltför många inte är där, men alla vet ju att de spelar eftersom ingen kan ta deras plats.

Hoppas även få se lite Lindelöf i kommande matcher, tycker han borde kunna va på 6 backar, sedan vill vi ju såklart ha in en första back, men tror vi behöver ha 7 backar av bra klass
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2021-01-11
kulltorp: kort uppdatering. Daggen är glad igen. Wiklund fortfarande ledsen.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2021-01-11
Olle: Daggen ser glad ut
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2021-01-11
Nisse på Mon or: Ja Daggen gjorde målet och såg
F Ö R skön ut när han firade efter matchen. Respektlöst!!!
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2021-01-11
Woody: vill inte lasta Ohre för sista målet men jäklar vilka cementben han hade i den här matchen. Såg inte alls lika stabil ut som vid tidigare inhopp.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2021-01-11
2 poäng är bra efter en sådan medioker insats.

Grislöven ser ut att halka efter i tabellen... Men Karlskoga knaprar in.

Hasa blev matchens lirare i båda lagen!

Pissmåndag i en pissig månad.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2021-01-11
Olle: Herrejävlar; den assisten alltså. Jävlar.

Nuså; förhoppningsvis kvällens höjdpunkt. Intervjun mellan kommentatorn och Filip Hasa! Åh, vad jag hoppas på det.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2021-01-11
Woody: med tanke på matchkvaliten så ... ja
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2021-01-11
erathoo: 14 poäng före Löven, helt ok!
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2021-01-11
tar dessa 2 poäng alla dar i veckan
uselt spel...
😷😷😷😷
Kommentera


Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2021-01-11
erathoo: Löven förlorade 0-1
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2021-01-11
Olle: Olofsson minsann....jag är nöjd med två poäng. Särskilt som Löven torskar.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2021-01-11
Goalofsson!!
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2021-01-11
Äntligen funkar Olofsson- jinxen!
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2021-01-11
roger_sundsvall: 2 pinnar är över förväntan när man spelar så här. Mr. 100% på backen gör en prickfri match och får göra mål på sin gamla klubb och mr. 100 millar får avgöra.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2021-01-11
Dan Såten (assist el presidente )
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2021-01-11
Woody: Meen nu såten iaf!!👍👍👍
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2021-01-11
Dahlén smörpass till Olofsson. 3-4
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2021-01-11
jihaaaaaaaaaaaaa
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2021-01-11
Detta j-a matchuppehåll....
Förstör så mycket
En hel vecka
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2021-01-11
roger_sundsvall: Han har varit svajigt i dag, Ohre, men det var lääänge sen han spelade också. Alla de andra matcherna han spelat har han varit bra. Tycker jag, alltså.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2021-01-11
Säger han inte Fredrik Karlström? Vem e det?
Kommentera


Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2021-01-11
Knylan: Jag tycker tvärtemot att jag får fjolårskänslor innan jul. Riv och slit och lite tanke.
Ohre gör ju ingen bra match. Många är totalt osynliga, Blomkvist, Olofsson, Lodin mfl.
Tycker Filip är för slarvig.
Dahlén, Lööke och Albin fortsatt ur form.
Tycker Svensson och Albin C är bra på backen.
Walli, Hartman, Liljewall, Boyce, bra framåt.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2021-01-11
roger_sundsvall: Jag tror till och med jag hade tagit den pucken, vi har inte råd med sådana misstag i slutet
Kommentera

2125726 · »