1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582062 inlägg · 6215 ämnen

Anders Eriksson

« · 1313071 · » Till forumet


Sv: Anders Eriksson
mikenomad: Tycker du inte det är bra...? ;-)
Kommentera

Sv: Anders Eriksson
Olle: Som jag sagt hela tiden, med tanke på rådande omständigheter så är detta enbart positivt. En bra nyhet.

Hör ni det!
Som i motsatsen till dålig.
Kommentera

Sv: Anders Eriksson
mikenomad: Han ska spela 7 matcher, han spelar gratis och han ska konkurrera ut Sonntag eller Dahlroth. Jag ser faktiskt inte hur det här kan sluta i katastrof :)
Kommentera

Sv: Anders Eriksson
DJ Hemp: Gör så. själv ska jag kolla på fotbollskanalen europa nu o ta en kall. F.ö så har nog Olle rätt:-)
Kommentera

Sv: Anders Eriksson
Hahl Bundy: ja de finns ingen dålig spelare som får göra så många nhl matcher . något måste han göra rätt ..
Kommentera

Sv: Anders Eriksson
Olle: Han KAN ju bli en ny Kalle K också. En som är lite styltig och inte världens snabbaste men en kämpe som offrar sig och har skaplig bössa :-). Hoppas får man väl?
Kommentera

Sv: Anders Eriksson
Olle: Det blir säkert skitbra det här. Jag menar, killen har gjort närmare 1000 NHL-matcher och prenumererat på Stanley Cup-titlar...:)
Kommentera

Sv: Anders Eriksson
Hahl Bundy:

Det känns helt okej för mig också. Var bara positiv innan jag kollade in detta förbannade hockeysnack. Fan vad detta kan förstöra ens kväll... men bara lite. Så slänger man på lite juste musik och så är glädjen tillbaka : )
Kommentera

Sv: Anders Eriksson
jonmannen: Jo men Styf är ju rightare ;-)
Kommentera

Sv: Anders Eriksson
Hahl Bundy: Eftersom man ska negga lite så tror jag det blir så här: Han kommer in, gör 10 poäng på 7 matcher och är våran bästa back. Direkt in i första femman bara! Sen när vi precis börjar vänja oss så lämnar han för Frölunda som pyntar upp det dubbla av vad Islanders hade givit honom och där står vi på midlanda och vinkar av honom med en blöt näsduk.
Kommentera

Sv: Anders Eriksson
Timrå Icon:

Jag vill ju inte tro det heller. Coolt med ännu en meriterad jävel på lönekontot. Var väl bara en tidsfråga innan "Ante" skulle skriva på för oss ju : )

Håkan Hellström - 420 kr??? Finns det verkligen ingen ST-rabatt eller något...?
Kommentera

Sv: Anders Eriksson
Timrå Icon: Räknas inte Styf eller? :)
Kommentera

Sv: Anders Eriksson
DJ Hemp: Äh jag klagar inte. Killen har gjort över 600 NHL matcher o vi har ont om backar o dessutom spelar han nästan gratis. 100 ggr bättre än P3 o Neva. Det känns Ok för mig.
Kommentera

Sv: Anders Eriksson
DJ Hemp: Han lär knappast bli vår sämste back iallafall :-). Vi behöver någon som kan mata på lite från blå
Kommentera

Sv: Anders Eriksson
Fy fan sicket klagande! Kan vi inte bara välkomna denna Anders till en början? Om han visar sig vara kass så kan vi väl sparka honom åt helvete, men inte redan nu väl...? Korttidskontrakt = Ok för min del.
Kommentera

Sv: Anders Eriksson
Hahl Bundy: Gratis är gott men stulet är godast ;-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Anders Eriksson
mikenomad: Enligt Eliteprospects är han 192cm lång och väger 102kg. Ring och varna restaurangen på Eon! Skjuter tyvärr vänster och får "hjärnsläpp i egen zon" hmmmmm....
Kommentera

Sv: Anders Eriksson
Det här var verkligen oväntat. Jag hoppar inte jämnfota än men gratis är oftast gott. Vi är ju kort om backar så den här rutinen kan dessutom vara bra. Vi får väl se hur det urartar :-)
Kommentera

Sv: Anders Eriksson
Simmalugnt: Yeeessss!!! En back med SKÄGG!! Det har vi saknat! Speciellt bra nu i jultider ;-)
Kommentera

Sv: Anders Eriksson
Detta var oväntat,

Undrar vad som händer framöver kommer spelare att finnas kvar eller kommer T.ex. Viinanens kontrakt att sägas upp eller Kommer Murley bara spela till den 31 Januari.

Nu Tycker jag i alla fall att truppen är så bred som den borde ha varit när vi startade denna säsong.

Hoppas de som finns i truppen just nu även blir kvar när de skadade kommer tillbaka.

Jag vill ha kvar Viinanen och Murely och Eriksson, för resten av säsongen, för om dessa tre herrar inte skulle finnas kvar efter den 31 januari kommer vi fortfarande få skador och vi kommer då inte kunna värva något mera, i och med transfer deadline.
Kommentera

Sv: Anders Eriksson
mikenomad:

Fast vem vet, om två veckor så kanske vi sitter här och skriker, "Linkan, skriv med Eriksson resten av säsongen!" man kan ju alltid hoppas. =o)
Kommentera

Sv: Anders Eriksson
Simmalugnt: Fast jag förstår skepsisen, tro inget annat. Mina förväntningar är oerhört låga...typ bättre än ingenting. I bästa fall...
Kommentera

Sv: Anders Eriksson
mikenomad:

Ja jag kanske var väl hård i mitt raljerande, men just nu är mina tvivel större än mina förhoppningar. Men det KAN bli bra.
Kommentera

Sv: Anders Eriksson
Blizzard:

Han är ju Stanley Cup mästare för 12 år sedan, när sådana kommer hem är det otroligt stort för pressen.
Kommentera

Sv: Anders Eriksson
Simmalugnt: Ja...visst kan han vara en säkerhetsrisk bakåt. Men vi får lita på Perra o co i det fallet, att man ställer honom åt sidan om så är fallet. Men chansen är värd att tas om de nu kastar honom efter oss.

Däremot kan man väl konstatera att Timrå IK inte går i bräschen och är nåt föredöme i konsten att bygga långsiktigt och skapa ett homogent och sammansvetsat lag...
Kommentera

Sv: Anders Eriksson
Eriksson verkar vara en ganska stark profil bland kvällstidingarna enligt AB är det en bomb och expressen har tagit sig tid att klistra in vårat klubbmärke på en bild...

Matt murley fick väl typ en liten notis.
Kommentera

Sv: Anders Eriksson
Simmalugnt: Eller lära Kolan att skjuta slagskott från blå.
Kommentera

Sv: Anders Eriksson
mikenomad:

Han kan göra skada gratis också, men i och för sig, han kanske kan lära de övriga backarna att använda kroppen.
Kommentera

Sv: Anders Eriksson
Simmalugnt: Hur det än är så har han 600 NHL-matcher bakom sig och han är yngre än Foppa. Spelar han för kaffepengar så känns det som att vi inte har så mycket att förlora. Hade Linkan i det här läget tackat nej till en i stort sett gratis Eriksson hade jag sett det som närmast tjänstefel. Förutsatt att han nu inte kostar klubben just nåt...

Har Linkan däremot slantat upp är det lite annorlunda, då kan man kanske vara mer skeptisk.
Kommentera

Sv: Anders Eriksson
Reflektion: Anders Eriksson är sannolikt bättre än Henrik P3.
Kommentera

Sv: Anders Eriksson
Lysande värvning om än bara för 7 matcher. Vi får in en snabb, teknisk, smidig och spelskicklig back som klarar omställningen till stor rink utan problem.
En legendarisk NHL-profil som....Nä det här går inte längre, hahahaha.
Kommentera

Sv: Anders Eriksson
ÖstrandsNisse: Efter dessa 7 matcher så återstår det ju att se om man kommer att hoppas att han firar nyår och påsk hos sin bror också.
Kommentera

Sv: Anders Eriksson
Snoop: Han kommer hit för att få lite speltid. Under denna tid spelar han gratis. Dessutom får han chansen att fira jul med sin bror. En ganska bra lösning om han nu inte är helt under isen.
Kommentera

Sv: Anders Eriksson
nixXz: Ja ja hoppas också att han i dessa 7 matcher kommer klara sig fint, bara att hålla tummarna.
Kommentera

Sv: Anders Eriksson
Olle: Han gör skäl till den lön han får just nu ( Försäkringskassan )
Kommentera

Sv: Anders Eriksson
Snoop: Ja det är ju bra, Hoppas bara Anders hinner med någorlunda, då han är seg på "liten" rink. Så vill jag inte ens tänka hur det kommer vara på stor.

Men man kan alltid hoppas att det blir bra. Tänker inte skriva ner han,
upp till bevis.
Kommentera

Sv: Anders Eriksson
Frella: Tomas Skogs är inte heller han någon gigant men jag tycker att båda, efter att ha börjat dåligt i klubben, har spelat upp sig rejält. Problemet i år är väl lite att vi inte har några klara profiler på backsidan. Ingen defensiv hjälte som Caslava och ingen offensiv gigant som Lehtonen. Det mest intressanta på backsidan tycker jag faktiskt är Styfs återkomst. Han spelar rakt och han avlossar många skott. Att han kan se lite virrig ut i defensiven ibland kan jag leva med, det är som sagt många andra som gör det också.

Själv skulle jag inte kalla Jokela för flopp men han har definitivt varit blekare än vad jag trodde. Nu vet jag inte vad han kostar men just nu gör han förmodligen inte skäl för den lön han plockar ut.
Kommentera

Sv: Anders Eriksson
RTS: Och Eriksson belastar inte föreningen med fem öre.
Kommentera

Sv: Anders Eriksson
nixXz: Anders Eriksson spelar ju som det låter på honom nästan gratis, han ser detta som en chans för honom att få matchträning och ett kontrakt någonstans så de är ju bra.
Kommentera

Sv: Anders Eriksson
dr-nix: Okej, ja då vet jag =), tack
Kommentera


Sv: Anders Eriksson
RTS: källa?
Kommentera

Sv: Anders Eriksson

nixXz: jo men dom har ju inte negativt eget kapital än så länge. Det var ju +1.5 inför säsongen.

Blizzard: jo men han kanske inte var skadad när han värvades?!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Anders Eriksson
Svensson kvar säsongen ut.
Kommentera

Sv: Anders Eriksson
Alltså stämmer det att två säsonger i rad med negativt kapital ryker elitlicensen?
Vågar dom då värva spelare?
Kommentera

Sv: Anders Eriksson
dr-nix: " Folk underskattar grovt hur jävla viktig en ordentlig försäsong är för en spelares säsong."

Ja det är ju bra av timrå oh värva spelare som inte kan köra en försäsongsträning.
Kommentera

Sv: Anders Eriksson
DJ Hemp: De var några år sen man såg den där träffen .. och mot nadal också . då brukar de inte funka något vidare .. jag är så glad så jag ler i själen ..
Kommentera

Sv: Anders Eriksson

Frella: Håller med angående Jokela. Inte att för att jag tycker att  han är kass eller något men han har inte varit den där klassbacken jag  trodde man värvat. Jag hoppas han kan höja sig.

Vad gäller Kim så  var det väl en skada som stört hans försäsongsträning. Minns inte exakt  men jag minns tydligt att han påpekat att han haft en skada som  påverkat hans träning. Folk underskattar grovt hur jävla viktig en ordentlig försäsong är för en spelares säsong.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Anders Eriksson
Cirkeln sluts. Men det hade varit hetare på den tiden Jörgen var aktiv.
Kommentera

Sv: Anders Eriksson

Olle: M. Karlsson är ingen gigant på något sätt men jag tycker han spelat upp sig betänkligt på slutet. Mycket av kritiken mot honom verkar ligga kvar från fjolåret. När han nu slipper Jokela som backpartner tycker jag han fått bättre fart i sitt eget spel också. Jokela är i mina ögon en större flopp.

Om man ska kommentera Kim H så har han långt ifrån infriat mina förväntningar på honom även om det rullar in assists på löpande band. Tycker precis som där att han fått mer fart i sitt spel då han fått Viinanen och Pikkarainen bredvid sig istället för då Pärssinen flankerat honom. Det har blivit lite rakare. Dessutom har han ju höjt pucktempot i PP avsevärt vilket bidragit till fyra PP-mål på de två senaste matcherna. Det finns nog nåt i den där kroppen också.

Kommentera

« · 1313071 · »