1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581440 inlägg · 6216 ämnen

Anders Eriksson

« · 1313186 · » Till forumet


Sv: Anders Eriksson
El Maco: Jag läste, men skrev aldrig. Forumet var för övrigt helt oläsligt, pga dess "mindre lyckade" utformning.
Kommentera

Sv: Anders Eriksson
Någon som varit på dagens träning och kan ge en liten rapport?
Kommentera

Sv: Anders Eriksson

tik02: Men för helvete, det handlar om ett två veckor långt kontrakt. Råkar han vara lösningen på försvarsproblemen och blir kvar för resten av säsongen så är det väl bara bra. Har han åldersdiabetes och är fet så är det två veckor. Två jävla veckor.

Det finns fler människor som dig och det gör ont i mitt modershjärta. 

Kommentera

Sv: Anders Eriksson
Poffa: Var du aktiv på Luleås gamla diskussionsforum (som väl lades ner av klubben för fyra-fem år sedan för att det var så utflippat)? Ett roligt ställe på många sätt men med en hyggligt brutal jargong som Robert P tagit med sig. Tror att han mest sitter och garvar när han debatterar på bloggen.
Kommentera

Sv: Anders Eriksson
Janken: Förlåt, förlåt, han är jättebra. Kolla statistiken dom sista åren "over there"
Kommentera

Sv: Anders Eriksson
Knylan: Ja det var ju också ett inlägg.Men jag kan väl säga att det är en jättebra värvning istället då, blir det bra?
Kommentera

Sv: Anders Eriksson
Timråit H-sand: Okej, det köper jag när det inte gäller längre tid.
Kommentera

Sv: Anders Eriksson
Poffa: Ok bra då hade man fel igen :)
Kommentera

Sv: Anders Eriksson
Hahl Bundy: Han var Luling här på HS. Han är Luling i verkliga livet, men som El Maco skriver så har han tonat ner detta senaste åren eftersom han numer ser sig som "journalist".
Kommentera

Sv: Anders Eriksson
El Maco: Jag har fått för mig att han är Saik:are men jag kan ha fel vilket inte är ovanligt.
Han var ju Här på HS för några år sen.
Kommentera

Sv: Anders Eriksson
Hahl Bundy: Det känns nästan som att herr Robert P sitter och super och hetsar upp sig när han skriver sina kommentarer. Det finns liksom inte mycket impulskontroll och eftertänksamhet bakom hans skrivande. Sen verkar han lida av hybris också och vägrar att erkänna de gånger han faktiskt har fel.
Kommentera

Sv: Anders Eriksson
Hahl Bundy: SAIK? Robert Pettersson är gammal Luleåsupporter från Uddevalla. Vet inte om han har kvar så starka känslor för LHF som han hade förr men det är därifrån han kommer.
Kommentera

Sv: Anders Eriksson
Tycho: Jo visst är det så.
"Tur" att det bara är han som är sån, annars skulle man aldrig läsa nåt där.
Han lär väl skriva 3 egna kommentarer nu när du skrev ditt sista :)
Kommentera

Sv: Anders Eriksson
Hahl Bundy: Synd för sidan är annars riktigt bra... Han försöker verkligen lägga ord i min mun för att få fram sin åsikt... Jösses....
Kommentera

Sv: Anders Eriksson
Tycho: Ja nog är det så nog. :)
Otroligt spydig o besserwisseraktig om nån tycker annorlunda o ska alltid kommentera andras kommentarer, Vilket är ofta.

Det tar bort seriositeten till 110%.
Kommentera

Sv: Anders Eriksson
tik02: Även om jag är medveten om att Anders Eriksson kanske inte blir en drömvärvning så tycker jag det är bra att vi tar hit honom i två veckor.
Vi får i alla fall med denna rutinerade back mer konkurrens på backsidan. Han spelar mer eller mindre gratis så vi har inget att förlora känns det som.
Skulle det visa sig att han är långt ifrån matchform och inte alls håller måttet så kommer han inte få så mycket matchtid av Perra.
Så ge han i alla fall chansen innan ni kapar han vid fotknälarna och lämna sandlådenivån.
Däremot finns det andra i laget som bär skyhöga löner o knappt visat nåt. Speciellt en VISS spelare som skulle bli härförare men hittills knappt visat ett dyft. Skulle nån KHL-klubb visa intresse för han så hoppas jag TIK verkligen gör sig av med honom för att förhoppningsvis få in en annan spelare(troligtvis billigare o en med tempo och attityd).
Kommentera

Sv: Anders Eriksson
Hahl Bundy: Han brukar ju snurra in sig själv i ett hörn... Så det var bara att trigga honom... haha
Kommentera

Sv: Anders Eriksson
Simmalugnt: Nej, jag försöker diskutera ämnet som tråden är uppkallad efter. På vilket sätt är du missförstådd den här gången då?
Kommentera

Sv: Anders Eriksson
Tycho: Ser att du har diskuterat med Robert P som är opartisk som han säger.
Inte när det gäller SAIK iallafall.

Intressant att han just nu diskuterar med sig själv i tre inlägg i rad. :)

Väldigt konstigt Ego på den killen måste jag säga.
Kommentera

Sv: Anders Eriksson
tik02: Är dina föräldrar stolta över dig?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Anders Eriksson
Ambroo: Det är ju inte skrivet i sten att man måste vänta till sommaren heller. Problemet med korttidskontrakt i Timrå IK är ju att vi egentligen inte har så mycket pengar att betala ut i löner. Om Murley gör succé så finns det ju inget som säger att inte Frölunda snor honom (som med Lindqvist). Viinanens kontrakt verkar se annorlunda ut men inte heller där är det ju riskfritt. Eriksson verkar ju inte ha för avsikt att spela fler än 7 matcher så det får man ju acceptera.
Kommentera

Sv: Anders Eriksson
Åkerblom i 6e: Du har ju dessutom bra koll på den världen... Robban P på Hockeysverige tar ändå priset... haha. Men han kan man ju inte kalla journalist... möjligtvis uppviglare och surmul... haha
Kommentera

Sv: Anders Eriksson
Tycho: Expressen och Aftonbladet måste ju nå ut till hela landet, mycket skit som skandalrubriker med fingrar som skenat iväg med skrivandet och allt fokus hamnar på det som fångar läsare istället för själva nyheten. Det de skriver måste falla alla i smak och resulterar därför i skit. Lokala tidningar is the shit.

Detta har klass.
> st.nu/sport/timraik

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Anders Eriksson
RTS: Men det är väl inte Linkans fel att AB vill hitta historier om Timrå... Se bara ankan om pensionspengarna. Det var inget historia alls utan det var en ren tidningsanka där de var ute efter fler rubriker efter Jokelas och Pärssinens utekväll....
Kommentera

Sv: Anders Eriksson
RTS: Daet glädjer en hyfsat i såna här tider och öppnar ju även upp för oss framåt sommaren.
Kommentera

Sv: Anders Eriksson
Ambroo: Andersson o Challe verkar fått nobben av Gunno, alltid nått.
Kommentera

Sv: Anders Eriksson
Tycho: jo helt säkert är det saltat en hel del, men det spelar väl knappast någon roll för allmänheten som måste få uppfattningen att klubben Timrå Ik är konkursmässig.
Dom läser ju vad som skrivs och det är lika dålig publicitet för Timrå IK även om det är saltat.

Den allmänna uppfattningen om Timrå IK som klubb efter senaste månaderna skriverier är just bara negativt och att man är pank eller skuldsatt. Och det är inte bara medias fel.
Kommentera

Sv: Anders Eriksson
tik02:
Å herregud!!!!!
Kommentera

Sv: Anders Eriksson
tik02: Timrå hittade inte Eriksson utan Eriksson (hans agent iaf) hittade Timrå. Det är en mycket bra deal för bägge parter.
Kommentera

Sv: Anders Eriksson
Ambroo: Vi vänder blad...
Kommentera

Sv: Anders Eriksson
Ambroo: Sonntag borde han peta.
Dalroth tycker jag har kommit för att stanna.

Jag tänker inte såga AE (än). Det ska bli intressant att se honom.
Rutin har han ju.
Kommentera

Sv: Anders Eriksson
Modoiterna verkar ha ett litet schizofrent förhållande till Ante. Det räcker om man går in och läser deras forum för att förstå det. Det är relativt höga toppar blandade med hyfsat djupa dalar. Att ingen varit härinne och kastad smuts enbart därför att TIK provar honom gör en lite orolig... Han kanske kan tillföra en smula? Själv har jag inga som helst förväntningar, men att han ska slå Sonntag och nån till på fingrarna det förutsätter jag.

Linkan är ungefär lika mediatränad som Knugen.

Fin bit det här:
www.youtube.com/watch?v=rBAQdhcP89o
Kommentera

Sv: Anders Eriksson
Herregud, Anders Eriksson, gick det inte att hitta nåt bättre, bland det långsammaste jag sett på skridskor, blir nåt för "hungriga unga 08-or" i SSK, DIF, AIK att åka ifrån, han har väl gjort sitt för en evighet sen.
Kommentera

Sv: Anders Eriksson
El Maco:

Du har gjort det till någon slags sport att missförstå mig medvetet va?
Kommentera

Sv: Anders Eriksson
Simmalugnt: Om AE kommer in, spelar bra och hjälper oss vinna matcher så är det här en bra lösning oavsett om Linkan skickade sms, strippogram eller röksignaler för att kommunicera. Då är dealen bra. Om AE kommer in och är värdelöst är så är det obra. Det är väl det viktiga även för medelsvensson?
Kommentera

Sv: Anders Eriksson
Hahl Bundy:

Det är precis den där slutledningsförmågan jag är rädd att Svensson också har. Och då menar jag inte Björn utan Medel.
Kommentera

Sv: Anders Eriksson
Simmalugnt: Egot Robert P verkar tro på det.
Dessutom verkar han veta en del om Svesse.

Själv tror jag nåt annat.
Kommentera

Sv: Anders Eriksson
Knylan:

Jo, det kan ju mycket väl vara aftonbladet som svängt ihop det, men oavsett vem som bär skulden så är det extremt olyckligt formulerat och 98% av Aftonbladets läsare kommer att tro att han sa det oavsett vilket. Det var det jag menade.
Kommentera

Sv: Anders Eriksson
Simmalugnt: Verkligheten kan se ut på olika sätt. 
Kommentera

Sv: Anders Eriksson
Hahl Bundy: Ja det var nog någon som ville spetsa en redan bra soppa ;-)
Kommentera

Sv: Anders Eriksson
Hahl Bundy:

Det är ju dock lite synd att det första han gör som Timråspelare är att måla upp vår SC som en rikslallare.
Kommentera

Sv: Anders Eriksson
Simmalugnt: Jag tror oxå att det är överdrivet.
Man kan inte lova såna saker o det tror jag inte Linkan har gjort heller.
Kommentera

Sv: Anders Eriksson
RTS: Du tror inte AB ville spetsa det hela lite?? Som vanligt dvs...
Kommentera

Sv: Anders Eriksson
Timrå Icon: Linkan och AE borde väl känna varandra lite? Jörgen och Linkan lirade ju ihop i flera år och jag har sett Anders E i Timrå några gånger på somrarna. Tror att han kan ha varit med och sommartränat med laget på 90-talet.
Kommentera

Sv: Anders Eriksson
Simmalugnt: Men det kanske var ett "lördagskvällssamtal" ;-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Anders Eriksson
Timrå Icon:

"Han hojtade om att dom inte har några pengar men att jag får spela hur mycket jag vill och det kändes som att, tja, varför inte?"

Stämmer det där så är det så oprofessionellt så då ska Linkan åka med huvudet före NU! Jag hoppas det är grovt överdrivet.
Kommentera

Sv: Anders Eriksson
RTS: Ja precis. Men en tröst kan ju vara att det är likadant i många klubbar just nu
Kommentera

Sv: Anders Eriksson
Blizzard: Det känns ju bra att han inte kostar något, men jäkligt onödigt att varje notis i media handlar om att Timrå är pank.
Känns som vanligt panik o oseriöst.
Kommentera

Sv: Anders Eriksson
"– Om någon hoppas att jag ska spela 30 minuter på tisdag, göra tre poäng och hamn på plus fyra, så kan jag meddela att det är att hoppas på för mycket, säger han. "

haha :)

"– Så i fredags hörde min agent av sig till Stefan Lindqvist i Timrå och han blev eld och lågor. Han hojtade om att dom inte har några pengar men att jag får spela hur mycket jag vill och det kändes som att, tja, varför inte?"

"– Men det fina med att bo i Toronto är att det alltid finns is att träna på. Så jag har hållit igång och känner mig mycket bättre än när jag åkte till Jönköping under lockoutsäsongen. Vad det lider ska jag nog kunna hjälpa till litegrann."
Kommentera

Sv: Anders Eriksson
Timrå Icon: Klura på det du! ;)
Kommentera

« · 1313186 · »