Det kommer nog att ändras väldigt mycket fram till seriestart. Challe har väl även uttryckt att de nuvarande kedjorna mest är för att alla ska få samma chans att visa upp sig och att de bara kommer att rulla runt utan någon direkt toppning i matcherna.
Ambroo: Eh, alltså jag tycker att TV-Pucken ska vara ett bevis på vilket distrikt som är bäst på ungdomshockey. Annars är det ju bara ett slags SM för U17.
Därför blir det lite löjligt om Medelpads halvsvaga årgång på 91:or helt plötsligt är med och slåss om slutsegern tack vare värvningar till hockeygymnasiet.
Nu får ju visserligen stockholmarna vara med, men det kan jag köpa då det är väldigt hård konkurrens just i Stockholms TV-pucklag och då de inte tillhört Stockholms lag tidigare.
JimmyH: Jo jag såg att bla Owuya och Enroth skulle lira, men att jämföra MPS medverkan med en finne i Tre Kronor var väl på gränsen till en Helg Ernest grej?
JimmyH: Precis. Varför skulle han inte vilja spela med Skåna när han är därifrån och precis flyttat hit. Vore riktigt konstigt om han skulle spela för Medelpad.
JimmyH: Jag tror det är så att MPS har redan spelat med skåne i tv-pucken och där med är han fast där. Stockholmarna har inte spelat tidigare. Men jag kan ha fel :S
Ambroo: Jag undrar om det inte finns någon regel som säger att om man lirat för t.ex. Skåne i hans fall får man inte lira för något annat län (sjuk regel i mina ögon)
Snoop: Man är alltid orolig när det gäller Timrå. Konstigt hur ovanligt cool lugn jag känner mig nu, min "kvinnliga" intuition säger mig att detta blir väldigt bra till slut. "Det rör på sig," sa fettot som dansade hula hula medans bena stod still.
Men det är imponerande att två 91-or tränar med er? – Jag citerar vad Robin Jonsson sa om dem: "Att de där två skulle vara 91-or tror jag inte ett ögonblick. I så fall har de hittat dem någonstans i Murmansk".
mikenomad: Nyström skriver också; "* Elitseriens kung i vinter kan bli en dansk: Peter Regin kommer att vara en av seriens absolut bästa spelare den här säsongen." Jag hoppas han får rätt nångång...
fighter: Så då var det inget scoop då...? Nåja, kändes ju typ 1000 ggr roligare att läsa den artikeln än den som var i ST i morse! Lite olika hur man väljer att tolka informationen...sedan vad som ligger närmast sanningen är en annan sak. Tippar att Dagbladets artikel är mer av typen "önsketänkande" och ST:s lite mer tråkigt realistisk...
Eftersom jag är en idiot och för gammal för att lära mig nåt nytt har jag inte lärt mig länka än. Gör så här ist, från M. Nyströms blogg i Expressen: "Jonte Hedström slipper operation. Läkare har konstaterat att hans handledsskada inte är så allvarlig som befarat, utan efter ett par veckros vila ska han vara "fit for fight" igen och han räknar med spel i premiären." Skrivet 14.14 idag...
Uno Gordon: I Finland har de väl mindre rink..så dom har väl aldrig åkt så långt som nu sidledes för att nå fram till sarg..dom blir väl slitna i ljumskarna av våra rejäla ytor..
Allvarligt talat just när det gäller skridskoåkning tycker jag vi har flera "flygmaskiner på skridskorna...Sundh Svensson Hynning är alla otroligt vassa på detta område som är mycket viktigt i dagens elitserie.. läste på en SSK sida att de funderade om Sjödell-Wiklander i deras förstakedja hade nog rapp åkning för elitserien ..dessa tikare jag nämnde måste tillhöra elitseriens vassaste åkare .... utan att kunna de andra lagens åkare lika bra..men där kanske nån annan har koll..vilka är de vassaste i elitserien när det gäller skridskoåkningen? jag säger Sundh...
Ambroo: Helt rätt! De skall lära sig i tid de jävlarna att ta iiiiiii ifrån första nedsläpp och inte bara ställa in skridskorna och glida runt som några överbetalda primadonnor och sedan vräka sig i lyx!
Nej hoppas det insåg allvaret och lärde sig någonting utav det hela!
Länge leve Peter Antoine, Lennart "Liston" Söderberg och Vjateslav Bykov!
Uno Gordon: Kanske Bykovs takter vore de rätta? För att citera Magnus Nyström; "Annars var det roligt att höra om efterspelet efter Leksand-CSKA Moskva förra helgen. Allsvenska Leksand slog ju CSKA med 5-4 och det tålde inte coach Vjatjeslav Bykov. Efter matchen fick det ryska laget löpträna i en timme och sedan fick de gå hem från ishallen till Stadshotellet. Dagen efter hade de en två timmar lång isträning - utan puckar."
Uddan: Du som verkar slicka bra med röv på laget;-) Kan inte du försöka bena ut varför finnarna blir skadade för jämnan? Hör dig för om de aldrig tränat försäsong innan de kom till Sverige...
"Och det blev endast en titthålsoperation, vilket var positivt i sammanhanget. – Det har gått bra. Det tycks inte bli något mer än så i dagsläget. De skrapade ur ledbandet där bristningen var och på så sätt minskar man smärtan, säger Timrå IK:s läkare Johnny Karlsson."
actionleif: Ja ok om det kallas för operation när man går in och tittar så är det ok för mig.det var iallafall ett pos. besked.Ett annat positivt besked fick jag nyss av min egen lilla källa det är ingen fara med pyrre,han ska bara vila lite sen är han på tårna igen skönt.
T T: tveksamt, men gör han det så vinner vi, det är ju en hockeyestetisk naturlag.
Gött med uppehåll, men mysigt att det drar igång igen. I synnerhet på bortaplan, mot en motståndare som på alla sätt bör betraktas som "bättre än oss". Läs mer