1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601386 inlägg · 6212 ämnen

Apropå inget

Sv: Apropå inget
Dream Team: Salming var sjuk men visade upp sig ändå när dem ropade upp hans namn. Jag som var där kan säga att det var en riktigt sömnig match från Sveriges sida, däremot hade Larionov ett flertal läckra passningar och vinsten var helt rättvis.. Kul att se Challe spela. En av dem få som verkligen ville göra nåt med pucken på isen.

actionleif: *se en liten stund..

Dream Team: Aningens nerköp kanske, synd att man missat att matchen skulle gå av stapeln idag, fick ju bara sen en liten stund..

Noterbart är att Nordmark inte blivit mycket större än han var de sista åren i Hammarby..

actionleif: Visst var det ett nerköp när BJ utgick och Christian Lechtaler ersatte. Man undrar varför Salming inte kunde delta? Nu tror jag inte att Börje varit skillnaden mellan vinst och förlust, men ändå ;-)

Svenska laguppställningen såg ganska intressant ut faktist.

Challe med bl.a.

actionleif: Tv4 sport var det visst. Ryssarna vann med 6-3 ..

Se länken för matchinfo.

Några minuter kvar av en grym match på 4+ nu..

JimmyH: okej, synd.

Jag såg iofs Almtunamatchen igår, Moe som spelade med 56 på ryggen om jag inte minns fel, var inge vidare men fick dock mycket speltid och Zetterström var ganska bra, men ingen på isen igår skulle platsa ens på bänken i dagens Timrå!

dr-nix: Jag tycker inte att Niklas Zetterström håller elitserieklass.

Han viker ofta ner sig mot bättre motstånd. Däremot så är han en mycket bra allsvensk spelare. Men han måste spela i en toppkedja var att vara till någon nytta.

Ambroo: nej det är ju sant

AndersN: De orkar ju inte ens lägga till Sebastian Erixon och Oscar Johansson.

Pucken: Starkt av IFSH att "lugga" Almtuna på poäng i Gränby Ishall. Hade förvisso en "skrälltvåa" på Oddset, så det sket ju sig.

Banktjänstemannen Zetterström är åter tillbaka i gammalt gott slag. Kul.

om nån vet vem som sköter om timrås hemsida så säg åt honom att fylla i 2 säsonger på regin

dr-nix: Han har börjat bra,redan gjort 2 mål mot almtuna.

Det ska erkännas att han inte riktigt passar in i Timrås nya filosofi (angående värvning av spelare) men det är en av dom där Timrå-juniorerna jag skulle vilja se få en ärlig chans i Timrå-tröjan om han anses vara bra nog.

Föresten om Zetterström gör en 35+ poäng den här säsongen också så undrar jag inte om man borde ge honom chansen i Timrå. Eller är det så att dryga 40p i IFSH inte är imponerande?!

Icing-Ove: Det finns ingen risk, diverse omständigheter gör att TIK inte kommer vara urstarka i början av serien (det är iaf vad jag tror).

fighter:
Nu får ni ta det lite lugnt i början av serien, inte leda med 15p över MoDo efter 10 matcher. Mjukstart är vad som gäller i år, inte stressa, tänk på att vila er i form...

Redax 2: God morgon. Ser att dom hackar på mig igen. Kan det möjligen bero på att jag har så sund inställning?

...så känns det lite vemodigt att Manderville lägge rören på hyllan. Han var en profil i Timrå och utförde stordåd. Grym hockeyspelare. Nu blir det tydligen juridik för honom. Lycka till!

NuMo: Kan Du inte såna väsentliga glosor...

El Aka Ali: Och givetvis går också ni timråiter upp i spinn för att försvara bannern och tar fram hela er omfattande repertoar med öknamn med referenser till utvecklingsstörning och... och... nä det var nog bara det.

El Aka Ali: Marginalen från att vara normal till att vara galen måste vara fasligt snäv. Vari ligger det galna? Att vi alla tolkar bilden? Galnare vore väl att inte göra det.

Jensen_12: Måste få säga att bannern fick effekt. Modliderna blev som galna. Om de inte redan var det.

orion: ser inte ut som "vanligt folk i modotröja", ser det inte ut lite som Wernblom i modotröja?

NuMo: men serru "fantasilös och inkompetent" är jag icke, men däremot verkar den gode Jonte vara fantasilös och inkontinent som slösar sitt vackra guldregn på folk i MoDo-tröja...

Knylan: Jag tycker snusdosan kom fråm MoDo klacken, men jag kan ha fel. den hamnade i alla fall på isen fram för dom. Jag ber om ursäkt om jag hade fel, det kan även den bästa ha.:)

Anledningen jag tog upp supporterklubben, var att jag menade MoDo's supporterklubb, eftersom jag trodde att snusdosan kom från deras klack.

-DK

orion: Till skillnad från dig så erkänner jag att ju att felstavningar tillhör min verklighet. Som en av mina svenskalärare sa en gång. "Förmågan till kommunikation på svenska kan inte bara tillskrivas avsändaren. Är mottagaren fantasilös och därmed inkompetent så blir kommunikationen enahanda oavsett."

NuMo: men "mart" man ska pinka, det vet du!
Skrivkunnighet är farligt i händerna på vissa!

orion: Det är svenska. Jag vet inte vad förhud heter på engelska.

NuMo: släpp dasen, skriv svenska!

LÅT STÅ, så att säga.

Fan vad missade bokstäver.

Dogsbite: Modos banner lämnar tänkadet över till varje människas sjuka fantasi.

tikarnas bannrar å andra sidan lämnar möjligheeter till fantastiska kreativa alternativ, som är jobbiga för tikare att behöva höra . Så går det när man är övertydlig. Plötsligt så står man där med dasen i handen och vet inte varför mart man skall pinka.

Varför kan inte TIK, laget alltså, anamma eran (HS.tikarna) förmåga till självmål?

Dogsbite: Modos banner lämnar tänkadet över till varje människas sjuka fantasi.

tikarnas bannrar å andra sidan lämnar möjligeheter till fantastiska krativa alternativ, som är jobbiga för tikare att behöva höra . Så går det när man är övertydlig. Plötsligt så står man där med dasen i handen och vet inte varför mart man skall pinka.

Varför kan inte TIK, laget alltså, anamma eran (HS.tikarna) förmåga till självmål?

hellge: Timrås banner är med glimten i ögat, medans att hänga upp höns från modos sida, ja det är.... Sjukt kanske ordet är.

hellge: Fruktansvärt och chockerande!

Modoante: OK, men ändå bara en! Läge för under!

orion: Luleås tränare tippade er som vinnare

Nåja, DT och andra. Det kan finnas ett samband mellan bannerns utformning och de inlägg som ni tycker är kränkande, det KAN finnas som sagt.

Jag trodde att den som utformat bannern ville ha den debatt som varit idag. Men det verkar som att alla inte ville det. Jag ber därför om ursäkt där jag gick över gränsen.

Vad det gäller Hedström så tycker jag oftast han är en skön snubbe. Han har glimten i ögat och ofta refererar han till saker och ting utanför hockeyn. De som likt Jonte har erfarenheter av annat än sport vet att detta bara är ett spel, en lek. Som jag uppfattar Hedström, utan att känna honom, har hans problem utvecklat honom som människa. Jag tycker mig kunna se mer tacksamhet och mer refektion än tidigare. Kanske är det därför man inte längre hör honom säga att han ska pissa på sina motståndare och liknande.

Jag gissar att Jonte för 3-4 år sedan skulle tycka att bannern var rolig, och jag tror att samma Jonte skulle ogilla den idag.

Detta är naturligtvis bara min tolkning utifrån exponering av honom i media och på nätet.

Typ

sjyst att ingen av Elittränarna (har jag rätt?) tippar Timrå som segrare i år...
Bästa laget nånsin(?) och slå ur underläge, vilket tänkbart UNDER-läge!

Redax 2: Missade det. Fruktansvärt och chockerande. :-o

Dream Team: Likheten mellan inlägg av Modoiter och bajs är att man inte tolkar, man torkar...

Paddan:
"Toaletten kommer att placeras ovanför det gamla varuintaget till systembolaget, säger Sigvard Olsson, TimråBo som ritat förslaget."

Snoop:
Men tror du på allt, du åsså. Snacka med lill Pudding Malmström så får du veta sanningen.

73Sjöbba: Känns som en aning beige, men okej då.

Paddan: Mellan ncs s-2010-y20r och s-2020-y20r

Paddan: Mellan petrol blue och childrens vomit

Hassan: Ungefär var på färgskalan hittar du färgen "dagisteckning"?

« · 908944 · »