1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601356 inlägg · 6212 ämnen

Apropå inget

Sv: Apropå inget
Hahl Bundy: Ja de vore nåt för tifogruppen å fixa :)

actionleif: ..så gjorde HV:s fans nåt igår. Läge för oss oxå?

Jimmy citerar nästan Nubben där, angående viktiga spelare vi har tappat :)

Mer från herr Hamrin..

www.st.nu/blogg/tikare/

En viss Jimmy Hamrin var nyss på TV4as nyhetsmorgon, får se när det dyker upp på nätet.

3-2 till frölunda nu

Klasen har gjort 1-0 till södertälje

... Så är jag i barndomshemmet för att bevittna kvällens match. Farsgubben premunerar (stavs det så?!) på Sportmagasinet S. Gissa om jag höll på att trilla av stolen när de hade bemödat sig att göra ett fem sidor långt reportage om ett hockeylag i Elitserien. Kors, tänkte jag när jag såg det, hur ofta händer det att S skriver om hockey?!

Gissa om jag höll på att gå upp i tomma intet när det visade sig vara fina, härliga, röda, vita Timrå IK som behandlades i detta reportage. Wow liksom. Här kommer det för första gången några spalter om Hockey i det där förbannade fotbollsmagasinet S och så är det Timrå för hela slanten. Härligt!

Har dock inte läst det och vet således inte om det är jättebra. Men det mesta som handlar om Timrå är ju värt att läsa. Så ett tips, inhandla S.

Mourinho: Han borde bli, om allt går som på försäsongen!

actionleif: Ja absolut. Men det var väl en lindrig och kortvarig skada hoppas jag? :O

actionleif: Äh. Mensvärk. Det blir bra på en kvart. Typ.

Jensen_12: Blödning i ryggen låter mysigt.

Jensen_12: Årets Rookie tillsammans med Lander?

FM: Med andra ord så är det isf mycket bättre att dyka upp på Olearys och se matchen där, istället för att sitta hemma och titta på matchen på datorn med 2 minuters fördröjning och ombuffring var 25:e sekund.

Gladh: Japp,du kan se matchen via web TV. Gå in på canal plus och klicka dig vidare. Det kostar 89 kr för en match.

nån som vet om man kan se matchen på webbtv

Ambroo: Faaan, nu blev jag djuuupt besviken ;-) Alltså sitter du och påannonserar en länk om Magnus och sedan handlar det inte om mig. Vad är det för jävla stil?

Nu är värmningen över, läskandet upphör!

Koncentration. Meditation. Full fart framåt!

... så hoppas jag att vi inte viker ner oss ikväll!

Ambroo: Får verkligen hoppas han väljer Timrå i såna fall. Det som skulle tala för HV är Kenta i såna fall o närmare hem.

Men jag hoppas verkligen han blivit rödvit!

Hedströms plats i Timrå tas av 16-åringen Magnus Pääjärvi som går in i förstakedjan med med Mika Pyörälä och Riku Hahl.

Kul att han får lira med Hahl och Pyörälä! Men synd att Jonte missar...

Ambroo: Och här har vi allt, digitalt printat

Ambroo: Det skulle vara årets bomb om han kom tillbaks, det skulle helt klart slå högre än Tenkrat! Men synd för Anton som sagt...

Röda Tallen: Om de nu skulle bli så. Så kommer de komma flera anbud på Anton.. Men har för mig att han är sugen att komma närmare hemåt om han nu skulle komma tillbaka till ES. Har för mig att han sagt de i nån blaska.
Då lär ju HV vara närmast.
Men hoppas för timrås del att han väljer oss...

Ambroo: Det vore ju jackpott för Timrå om det blir så. Men tråkigt för Anton förståss.

Så finns det idag några rader om Anton Strålman i Aftonbladets pappersbilaga...

Rubrik:

"Strålman vill inte spela i farmarligan: Åker hem då"

Kort ur texten:

Torontos general manager, John Ferguson; "- Inom tio dagar kommer beskedet."

Strålman tvekar om farmarligan; "- Det beror lite på. Om de vill att jag ska stanna där länge, så tycker jag att det är bättre att åka hem till elitserien och landslaget. Jag tror att jag utvecklas bättre av det."

Det hela avslutas med frågan; "Tror du att Toronto skulle tillåta det?
-Jag vet inte. Men skulle läget bli så, tror jag nog att vi skulle kunna komma överens, säger Anton Strålman."

Uno Gordon: Bara det INTE blir nån jävla härdsmälta. *

Uno Gordon: Fan det spritter ju i hela kroppen på en nu alltså. Känns som att man har myror i arslet. Tänk att det är likadant varenda säsong...

Bara det blir någon jävla härdsmälta ikväll nu´rå så man sitter och gråter framför sportspegeln. Vill ha positiva besked direkt och en liten om än liten fingervisning om vart vi står någonstans...

Giv oss frid.

Vinn!

Hahl Bundy: Kvällens match är ett undantag.

...men kommer SVT att sända en hockeymatch i veckan i Hockeykväll eller är det bara ett undantag nu ikväll då man sänder HV-VF?

För övrigt så spelade Tenkrat sin 4:e match med Kladno idag. Dom förlorade med 0-1. Fick inte hål på Tjekiske stjärnmålvakten Milan Hnlicka.
Så inga fler poäng av Tenkrat alltså, inga utvisningsminuter heller.
Inte ens Robert Schnabel hade några utvisningsminuter i dagens match.

El Aka Ali: Sen kan man ju alltid ta en av grabbarna som kom till Timrå samma år som Micke Lind. Han med soffan...

El Maco: Tacka vet ja Schnabel som tog en svängom med brödrosten. Det va grejer de!

RTS: Bättre värvningar i modern tid: Mikael Lind, Kimmo Kapanen, Robert Carlsson och Anton Strålman i inbördes oordning sett till vad de levererat. Och kanske Niklas Nordgren också. Sen tror jag att vi kommer att vara rätt nöjda med ett gäng av de existerande spelarna om ett par säsonger när vi har facit.

That said, Sheriffen är Sheriff och matcherna vs Klöbben är en Timråklassiker.

...så undrar jag om P. Regin verkligen har spelat med Sundsvall och Huddinge? Enl. ST:s ES-bilaga har han det. Sundsvall kan jag iofs tänka mig att han kanske varit utlånad till nån gång men Huddinge??

nu kan man tippa elitserien igen på www.hockeytipset.nu

73Sjöbba: Ja man ska nog inte jämföra dom.Det man minns mest av sheriffen är ju hans hjärta,fighterinstinkt och mycket bra ledaregenskaper,han höjde många andra,en helt underbar kille.

Röda Tallen: Svårt att jämföra, helt olika spelartyper som du säger.
Men kommer Tenkrat i närheten av Mandervilles nivå "Betydelse för laget" får vi vara nöjda.
Manderville som spelare betraktad är det klart bästa värvningen Timrå gjort i modern tid.
Sällan har en spelare betytt så mycket för så många som Kent Manderville gjorde.

Röda Tallen: Det är jag också övertygad om, det var en dålig jämförelse. Manderville var en fröjd att skåda och en sjujeffla kämpe

73Sjöbba: Menderville och Tenkrat är helt olika spelartyper. Det går inte att jämföra dom.
Tenkrat är en målskytt och poänggörare. Han är värvad för att göra poäng.
Det var inte Manderville, i första hand.
Tenkrat kommer göra en massa mer poäng än vad Manderville gjorde. Det kan jag sätta 10000:- på.

hellge och kerstin k: Tack tack!

Det kommer en DEL 6 också, då tabellen program enligt måste tippas.

Jimmy H:

Åter igen en väl avvägd krönika. En tackar! Mycket läsvärd som vanligt, förmodligen nätets bästa serie av krönikor denna "inför 07/08 del 1-5"

www.tikare.se/kronikor/?nid=417

73Sjöbba: Jag försväntar mig bättre poängsnitt av Tenkrat än manderville

Hur gick det på försäsongen för Janne Laakonen när han var här och lirade? Hur många mål gjorde han då? Någon som vet?

JimmyH: Briljant "Inför-serie" på tikare.se.

Paddan: Ja tack och bock.

Så verkar Z vara på spelhumör..
två mål och två ass i segern mot Pittsburg i natt...

fighter: Är det detta du tänker på?

webtv.canalplus.se/

Godmorgon.nån som vet hur och om denna tjänst se hockey direkt i datorn.

« · 912132 · »