... Så är jag i barndomshemmet för att bevittna kvällens match. Farsgubben premunerar (stavs det så?!) på Sportmagasinet S. Gissa om jag höll på att trilla av stolen när de hade bemödat sig att göra ett fem sidor långt reportage om ett hockeylag i Elitserien. Kors, tänkte jag när jag såg det, hur ofta händer det att S skriver om hockey?!
Gissa om jag höll på att gå upp i tomma intet när det visade sig vara fina, härliga, röda, vita Timrå IK som behandlades i detta reportage. Wow liksom. Här kommer det för första gången några spalter om Hockey i det där förbannade fotbollsmagasinet S och så är det Timrå för hela slanten. Härligt!
Har dock inte läst det och vet således inte om det är jättebra. Men det mesta som handlar om Timrå är ju värt att läsa. Så ett tips, inhandla S.
FM: Med andra ord så är det isf mycket bättre att dyka upp på Olearys och se matchen där, istället för att sitta hemma och titta på matchen på datorn med 2 minuters fördröjning och ombuffring var 25:e sekund.
Ambroo: Faaan, nu blev jag djuuupt besviken ;-) Alltså sitter du och påannonserar en länk om Magnus och sedan handlar det inte om mig. Vad är det för jävla stil?
Röda Tallen: Om de nu skulle bli så. Så kommer de komma flera anbud på Anton.. Men har för mig att han är sugen att komma närmare hemåt om han nu skulle komma tillbaka till ES. Har för mig att han sagt de i nån blaska. Då lär ju HV vara närmast. Men hoppas för timrås del att han väljer oss...
Så finns det idag några rader om Anton Strålman i Aftonbladets pappersbilaga...
Rubrik:
"Strålman vill inte spela i farmarligan: Åker hem då"
Kort ur texten:
Torontos general manager, John Ferguson; "- Inom tio dagar kommer beskedet."
Strålman tvekar om farmarligan; "- Det beror lite på. Om de vill att jag ska stanna där länge, så tycker jag att det är bättre att åka hem till elitserien och landslaget. Jag tror att jag utvecklas bättre av det."
Det hela avslutas med frågan; "Tror du att Toronto skulle tillåta det? -Jag vet inte. Men skulle läget bli så, tror jag nog att vi skulle kunna komma överens, säger Anton Strålman."
Uno Gordon: Fan det spritter ju i hela kroppen på en nu alltså. Känns som att man har myror i arslet. Tänk att det är likadant varenda säsong...
Bara det blir någon jävla härdsmälta ikväll nu´rå så man sitter och gråter framför sportspegeln. Vill ha positiva besked direkt och en liten om än liten fingervisning om vart vi står någonstans...
För övrigt så spelade Tenkrat sin 4:e match med Kladno idag. Dom förlorade med 0-1. Fick inte hål på Tjekiske stjärnmålvakten Milan Hnlicka. Så inga fler poäng av Tenkrat alltså, inga utvisningsminuter heller. Inte ens Robert Schnabel hade några utvisningsminuter i dagens match.
RTS: Bättre värvningar i modern tid: Mikael Lind, Kimmo Kapanen, Robert Carlsson och Anton Strålman i inbördes oordning sett till vad de levererat. Och kanske Niklas Nordgren också. Sen tror jag att vi kommer att vara rätt nöjda med ett gäng av de existerande spelarna om ett par säsonger när vi har facit.
That said, Sheriffen är Sheriff och matcherna vs Klöbben är en Timråklassiker.
...så undrar jag om P. Regin verkligen har spelat med Sundsvall och Huddinge? Enl. ST:s ES-bilaga har han det. Sundsvall kan jag iofs tänka mig att han kanske varit utlånad till nån gång men Huddinge??
73Sjöbba: Ja man ska nog inte jämföra dom.Det man minns mest av sheriffen är ju hans hjärta,fighterinstinkt och mycket bra ledaregenskaper,han höjde många andra,en helt underbar kille.
Röda Tallen: Svårt att jämföra, helt olika spelartyper som du säger. Men kommer Tenkrat i närheten av Mandervilles nivå "Betydelse för laget" får vi vara nöjda. Manderville som spelare betraktad är det klart bästa värvningen Timrå gjort i modern tid. Sällan har en spelare betytt så mycket för så många som Kent Manderville gjorde.
73Sjöbba: Menderville och Tenkrat är helt olika spelartyper. Det går inte att jämföra dom. Tenkrat är en målskytt och poänggörare. Han är värvad för att göra poäng. Det var inte Manderville, i första hand. Tenkrat kommer göra en massa mer poäng än vad Manderville gjorde. Det kan jag sätta 10000:- på.
DenRöda: Endera ligger arenan kvar där den är, och då får man acceptera att klubben aldrig kommer kunna växa till någon stormakt i SHL ens i teorin, eller så flyttar man den till hamnen. Allt snack om Birsta osv. är ju bara en extremt ... | Läs mer