1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601334 inlägg · 6212 ämnen

Apropå inget

Sv: Apropå inget
Dream Team:

Har sett situationen ca 10 ggr i några olika vinklar och jag bedömmer det som att han träffar med handsken. Har dock inte sett SVT:s bilder. Men någon "Checking to the head" var det då inte.

Är ditt enda argument att utvisningen måste varit korrekt eftersom Modospelarna inte protesterade och rev hela arenan. MP är hårt dömt, men att det var riktigt onödigt håller jag med om.

Rytter: Från kameravinkeln hos SVT såg det ut som att han träffade med klubban, inte med handsken. Nu vet jag inte varifrån domaren såg det hela och vad som gjorde att han tog ett i dina ögon för hårt straff, men enligt det jag såg fanns det inget att diskutera vad gäller påföljden. Vilket heller inte de övriga Modospelarna gjorde, eller?

Dream Team:

Ska inte en crosschecking delas ut med klubban?

Han träffade ju med handsken. Visst det var riktigt onödigt, men 2+2 roughing hade varit ett mer korrekt straff.

Det han fick nu (Checking to the head) känndes lite för hårt dömt.

Dream Team: Vad är det egentligen för fel på Karln?

Ambroo: Straffet Match Penalty för Skröder, som innebär en match automatisk avstängning, kändes mer än klar sett då han crosscheckade DIF-spelaren mot huvudet.

Ambroo: Från Röda Sten. Det blir inte mycket bättre än så. Det ska vara Viskan -90 eller -91 då.. ;-)

Ambroo: Jaha. Det gjorde ju inte deras offensiv sämre direkt. Skönt nyförvärv för dom...

Dream Team: Wargen var det ja;

Dream Team: Nu har man ju nåt att kräkas i imorgon iaf för kvällspressen lär väl tävla om vem som kan komma med den fyndigaste rubriken. Skulle tro att "Mästerlig vändning" och "Hemvändarnas afton" är lågoddsarna...

Uddan: Jepp, i tredjelinan.

Matchen slut, 2-3.

Se där ja Mr Modo visar sitt rätta jag igen..

Dream Team: Aha se där ja.. Moe då är han med där åxå?

Vi har ju en back på utlån ikväll och det är glädjande att se att han är med och bidrar:

56.282 - 3 EQSUND10. FLOBERG, Jonas 
 (29. SUNDQVIST, Alexander
 33. ERIXON, Sebastian)

Dream Team: Oflyt att tappa puck.. Å sen så strula till de som dom kommer igenom och gör mål..

Uddan: Oflyt är väl inte samma som att själv strula till det. Då är det väl mer slarv än något annat..?

Dream Team: Oflyt ja.. För dom strula till de djurgårn. Måste ju va på tårna. Kan inte stå å sova så där då glider dom upp å gö mål...

mikenomad: Hehe just ja :) flåt

Dream Team: Och Bremberg är noterad för 1+3, även om det mål som han fick sig tilldelat var ett självmål av Victor Hedman.

Uddan: Oflyt, varför det? Fredrik Warg ligger ju bakom tre av MoDos fyra mål ikväll. Där har du skillnaden mellan lagen såhär långt ikväll.

Uddan: Eller kvitterat kanske...

Dream Team: Reducerat genom Jari Tolsa.. Snacka om oflyt för djurgårns spelarna

Ambroo: ...så saknar jag redan Fredrik Warg...

Å Warg fick göra ett vilje mål.. :)

Så här ska de se ut när vi möter Modo på försäsongen.. :)

Ambroo: Ja, det har ju kvällstidningarna redan konstaterat. Tror det var AB som skrev att han spelade som en infödd Modoit...:-)

Dream Team: Skröder känns rätt hjärndöd.

73Sjöbba: ...och 2-4 i päpä. Assist i vanlig ordning från "Linkan" Bremberg.

Uddan: Och nu: 2-4 till Djurgården

73Sjöbba: Nu är dom illa ute 2-4 till djurgårn

73Sjöbba: Ja man blir ju inte chockad att de är just skröder som gör de.

Uddan: ...och klubba mot huvudet, som sagt Gris Skröder förnekar sig inte.

Djurgården tog just ledningen.

Härligt att Modo spelarna inte hänger med å tappa till 2-3 :)

ChriZt3r: Ok de va inte såå fult tilltag men de spelar ingen roll han ska inte vara där med händer,armar ändå!

Uddan: Har inte sett situationen så jag säger ingenting.

Dream Team: Som ja sagt så många gånger tidigare.. De är inte första gången å förmodligen inte den sista.. Såå j*vla feg spelare. Så fort motståndarna har ryggen emot han som nå ska han va där å slå hugga cross-checka..
Hoppas de blir en längre avstäning så han lär sig.

Skröder visar i vanlig ordning klassen:

26.255 minMODO10. SKRÖDER, Per-ågeCHE-H
26.2520 minMODO10. SKRÖDER, Per-ågeMATCH

Framtiden oviss för Anton..

RocknRolf2: Jag menar inte att han ska stå och skrika,det är ju bara ett uttal,men ska ändå säga vad han tycker.vad jag förstår så är tanken på nya spelsystemet ett rakare spel,det tar väl lite tid kanske.Men man ska inte måla faan på väggen efter en match,kom igen närmare jul,då kan vi börja snacka.

fighter: Challe bör verkligen inte stå och gorma på spelarna, han borde snarare fundera på varför det långa stunder såg ut att vara rena hönsgården. Tjatas mkt om nya spelsystemet, men vad exakt innebär det? Var ligger denna nödvändiga förändring? Problemet ifjol var främst en oförmåga att göra mål så det borde väl vara ett rakare spel mot mål som eftersträvas. Det har än så länge inte synts varken på träning eller tävling. Men tålamod var det visst.

RocknRolf2: Lugn o fin nu,det har spelats en match,som var en skitmatch,med lite bättre skärpa så hade man vunnit.det är ett nytt spelsystem,ny tränare,premiärmatch,det blir så för många lag,det är ingen fara.dom fick nog bakåtkammat hår av challe igår,så på torsdag knyter dom nävarna och spöar södertälje det tror jag iallafall.

nectis: Men tack för svar, Får se om jag kanske anmäler mig idag lr på Torsdag.

actionleif: Haha okej. Skrev lite konstigt var inte sådär jag menade riktigt.

nectis: lika mycket som att bli medlem var du än är.. 100 kr

Resan till Ö-vik på lördag kostar 100 kr + inträde + medlemskap i SK?
Isfl hur mycket kostar det att bli medlem på bussen?

Herminator: Visst, men underskatta inte hur viktigt det är med en bra start. Harmoni i laget, biljettförsäljning osv. Seger mot Tälje är riktigt viktig nu.
Challe hit och Challe dit, men hur man än vrider och vänder är han ett blåbär än sålänge som tränare.
Förstår inte riktigt hur premiären kan se ut som den gjorde, dvs ett ganska taffligt genrep. Nånting i förberedelserna har väl inte varit direkt lysande. Men vi ska samtidigt inte underskatta betydelsen av att Hedström/Styf var borta. Styf är klart bättre än flera finnbackar och Hedström tror jag kommer vara riktigt bra i år.

RocknRolf2: Har du hört talas om tålamod, eller är det något allvarligt fel på dig?

Hahl Bundy: Svåra matcher, men varför gardera sig redan? Tar vi inte mer än nån pinne på de här matcherna är det nåt som är allvarligt fel med laget.

För er som är sugna på detta med tifo så får ni en inblick i hur det fungerar på länken. Det handlar visserligen om Patronerna men våra arrangemang tas fram på i princip samma sätt, minus konstnär.

.....så hoppas jag att vi inte får stora nervdallret efter 5 omg o vi kanske inte har mer än nån pinne.
SSK hemma borde vi vinna men nykomlingar är nykomlingar.
Modo borta, svårt.
FBK hemma, svårt.
HV borta, mycket svårt.

Kan bli en tung inledning.

« · 912707 · »