Har sett situationen ca 10 ggr i några olika vinklar och jag bedömmer det som att han träffar med handsken. Har dock inte sett SVT:s bilder. Men någon "Checking to the head" var det då inte.
Är ditt enda argument att utvisningen måste varit korrekt eftersom Modospelarna inte protesterade och rev hela arenan. MP är hårt dömt, men att det var riktigt onödigt håller jag med om.
Rytter: Från kameravinkeln hos SVT såg det ut som att han träffade med klubban, inte med handsken. Nu vet jag inte varifrån domaren såg det hela och vad som gjorde att han tog ett i dina ögon för hårt straff, men enligt det jag såg fanns det inget att diskutera vad gäller påföljden. Vilket heller inte de övriga Modospelarna gjorde, eller?
Ambroo: Straffet Match Penalty för Skröder, som innebär en match automatisk avstängning, kändes mer än klar sett då han crosscheckade DIF-spelaren mot huvudet.
Dream Team: Nu har man ju nåt att kräkas i imorgon iaf för kvällspressen lär väl tävla om vem som kan komma med den fyndigaste rubriken. Skulle tro att "Mästerlig vändning" och "Hemvändarnas afton" är lågoddsarna...
Dream Team: Som ja sagt så många gånger tidigare.. De är inte första gången å förmodligen inte den sista.. Såå j*vla feg spelare. Så fort motståndarna har ryggen emot han som nå ska han va där å slå hugga cross-checka.. Hoppas de blir en längre avstäning så han lär sig.
RocknRolf2: Jag menar inte att han ska stå och skrika,det är ju bara ett uttal,men ska ändå säga vad han tycker.vad jag förstår så är tanken på nya spelsystemet ett rakare spel,det tar väl lite tid kanske.Men man ska inte måla faan på väggen efter en match,kom igen närmare jul,då kan vi börja snacka.
fighter: Challe bör verkligen inte stå och gorma på spelarna, han borde snarare fundera på varför det långa stunder såg ut att vara rena hönsgården. Tjatas mkt om nya spelsystemet, men vad exakt innebär det? Var ligger denna nödvändiga förändring? Problemet ifjol var främst en oförmåga att göra mål så det borde väl vara ett rakare spel mot mål som eftersträvas. Det har än så länge inte synts varken på träning eller tävling. Men tålamod var det visst.
RocknRolf2: Lugn o fin nu,det har spelats en match,som var en skitmatch,med lite bättre skärpa så hade man vunnit.det är ett nytt spelsystem,ny tränare,premiärmatch,det blir så för många lag,det är ingen fara.dom fick nog bakåtkammat hår av challe igår,så på torsdag knyter dom nävarna och spöar södertälje det tror jag iallafall.
Herminator: Visst, men underskatta inte hur viktigt det är med en bra start. Harmoni i laget, biljettförsäljning osv. Seger mot Tälje är riktigt viktig nu. Challe hit och Challe dit, men hur man än vrider och vänder är han ett blåbär än sålänge som tränare. Förstår inte riktigt hur premiären kan se ut som den gjorde, dvs ett ganska taffligt genrep. Nånting i förberedelserna har väl inte varit direkt lysande. Men vi ska samtidigt inte underskatta betydelsen av att Hedström/Styf var borta. Styf är klart bättre än flera finnbackar och Hedström tror jag kommer vara riktigt bra i år.
För er som är sugna på detta med tifo så får ni en inblick i hur det fungerar på länken. Det handlar visserligen om Patronerna men våra arrangemang tas fram på i princip samma sätt, minus konstnär.
.....så hoppas jag att vi inte får stora nervdallret efter 5 omg o vi kanske inte har mer än nån pinne. SSK hemma borde vi vinna men nykomlingar är nykomlingar. Modo borta, svårt. FBK hemma, svårt. HV borta, mycket svårt.
DenRöda: Endera ligger arenan kvar där den är, och då får man acceptera att klubben aldrig kommer kunna växa till någon stormakt i SHL ens i teorin, eller så flyttar man den till hamnen. Allt snack om Birsta osv. är ju bara en extremt ... | Läs mer
Har sett situationen ca 10 ggr i några olika vinklar och jag bedömmer det som att han träffar med handsken. Har dock inte sett SVT:s bilder. Men någon "Checking to the head" var det då inte.
Är ditt enda argument att utvisningen måste varit korrekt eftersom Modospelarna inte protesterade och rev hela arenan. MP är hårt dömt, men att det var riktigt onödigt håller jag med om.