1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601356 inlägg · 6212 ämnen

Apropå inget

Sv: Apropå inget
Dream Team:

Har sett situationen ca 10 ggr i några olika vinklar och jag bedömmer det som att han träffar med handsken. Har dock inte sett SVT:s bilder. Men någon "Checking to the head" var det då inte.

Är ditt enda argument att utvisningen måste varit korrekt eftersom Modospelarna inte protesterade och rev hela arenan. MP är hårt dömt, men att det var riktigt onödigt håller jag med om.

Rytter: Det är möjligt att domarna har lite extra koll på vad han har för sig. Och med tanke på vad han har haft för sig tidigare så har han bara sig själv att skylla om så är fallet.

Röda Tallen:

Ja men det var inte det som det handlade om nu, Var ju hurvida det var en korrekt utvisning eller inte. Vad han gjort tidigare är skit samma i detta fall om vi diskuterar hurvida MP för "checking to the head" var riktigt

Rytter: Har jag sagt att det ens var ett argument? Det jag gick efter var, återigen, de bilder som visades på SVT-sporten. De kändes väldigt klara, men jag kan självklart ha fel, eftersom det säkerligen går att se Skröders tackling ur fler vinklar. Där går våra åsikter isär, helt enkelt. Att det alls inte var någon "Checking to the head", är ju din uppfattning. Jag skulle dock inte alls bli förvånad om Skröder gjorde nåt sånt här. Det är väl lite hans stil, numer. Dock så förstår jag domarna här, då man ju ska ta hårdare för händelser av den här arten, allt för att få bort det från spelet så långt det är möjligt.

Dream Team: Sitter och kollar på träningsturneringen Red Bull Saloon i hockey på Viasat Sport. Straffläggning mellan HC Davos-Färjestad BK.

En kär gammal bekant i ryktesväg på denna gästbok gjorde en "fräckis", Reto Von Arx gled fram och fintade, gkorde en stoppsladd framför Heino-Lindberg, drog pucken åt höger och tillbaks och lade in den vid den vänstra stolpen och Heino-Lindberg hann inte med i sidledsförflyttningen.

Jesper Mattsson 2 straffmål.

Oavgjort just nu.

DRAMATIK!

Uno Gordon: FÄRJESTAD i final imorrn mot LA Kings. Nr 12 i FBK avgjorde straffdramat.

Uno Gordon: En snabb koll visar att det är Esa Pirnes.

Uno Gordon: såg första perioden av den andra matchen mellan LA Kings och Salzburg där värdlaget gjorde 3 mål på lika många minuter innan LA kom igång. Då kändes det som att dom lät dom göra några mål först för att höja spänningen för sedan så såg det riktigt lätt ut när dom väl började ta i..så blir spännande att se hur de går för fbk

Uddan: Undrar vad som händer fall de tycker att han ska spela i farmarligan...Då flyttar han ju uppenbarligen till Sverige igen.

tjobba: Ja men frågan är ju om han kommer till Timrå då eller om han väljer ett lag närmare hemmet sitt.

Dream Team: Såg att han klev av. Nån som vet varför?

Dream Team: Lite om skröder i expressen..

Dream Team:
Z verkar vara riktigt het på andra sidan, kanske Emma som hjälper honom ;-)
på 3 matcher han spelat nu så har han 3+5, tot 8 poäng.

Moe axelskadad. Dröjjer ett tag innan han kommer in i alaget då.

Är det bara jag som har probblem med www.timraik.nu? Kan det kanske vara så att det nya sidan är på G?

Tjalle: Funkar kanon nu. i alla fall...

Tjalle: Du är inte ensam, förhoppningsvis så är det något nytt på G!

Shadar Logoth: rackarns. inget nytt

Uddan: Det vore tjänstefel utav Anton Strålman att skriva på för HV71 ifall han nu inte tar en tröja i Toronto vill säga.

Visst fasen är det närmare hem till Tibro ifrån Jönköping sett, men herregud han har ju tränat med Timrå hela sommaren, känner till Sundsvall som stad och har ju fler nämnare med TIK än HV71...

Visst Kenta återfinns numera i deras bås, men nej skall Strålman hem till Sverige igen så borde Timrå ha första tjing..

Jag skulle i vartfall onekligen bli grymt besviken ifall Anton valde bort Timrå till förmån för HV71.

Det skulle vara svårsmält!

Uno Gordon: Jo jag håller med. Men de var han själv som sa de i nån blaska eller om de va i tv. Men som du säger han ska till Timrå om han nu ej platsar i Torontos A-lag.

Uddan: Jag ger mig fan på att det var någon journalistisk vinkling utav det hela enbart för att spetsa till det och för att få Timråsupportrarna att sätta kaffet i vrångstrupen.

Allt för lösnumrens skull...

Mest troligt har väl Anton sagt nåt i stil med att HV71 är ett bra lag med kompetenta hockeyspelare och att det kommer vara med i kampen om guldet och att Kenta är en bra hockeytränare som givit honom chansen i Timrå och Elitserien..

Sedan har den där mullvaden lagt 2+2 och fått det till att HV71 ligger närmast till hands...

Men jag är fullständigt övertygad om att Nubben ligger steget före i detta fall och har en backup-plan i bakfickan om nu Anton mot alla odds skulle få packa trunken och återvända hem ytterligare en säsong.

Uno Gordon: Jo man kan ju hoppas att dom tar tag i de och försöker få hit han å familjen sin.

Uddan: Känner jag Kent Norberg rätt så vet jag att han med största sannolikhet redan har telefonerat eller haft mejlkontakt med Anton på andra sidan Atlanten och vet om förutsättningarna och just nu bara myser utav situationen...

Vi har ett bra lag redan som definitivt inte står och faller med Strålman men som skulle bli avsevärt bättre med honom i laget.

Uno Gordon: hehe ja en pp back till skulle ju inte vara allt för tokigt.. Sen hans skridsko skicklighet kan behövas. :)

actionleif: är det någon som vet något om dom har byggt ut arenan ... och i så fall hur mycket

superfalle: Dom har väl snarare byggt inne...

6000 Platser nu genom en balkong ovanför logerna

AndersN: Hoppas det blir 6000 imorgon då. Hur många var det i Premiären mot Frölunda i E:ON arena? var väll 6200 eller något va?

nectis: Det blir nog inte fullt imorrgon. Gissar på 5565.

Röda Tallen: bara 1050 platser kvar enligt timraik.nu så tror ändå det blir runt 5800 jag.

nectis: Vi kan ju hoppas, men det känns inte som att det är så många som köper biljett under matchdagen. Möjligen på ståplats då. Men det är sällan det är smockfullt på stå.

AndersN:
Är det inte 6200?

Röda Tallen: Sant, Men ståplats brukar gå åt som f*n på matchdagen. Men lite klent att det inte är fullt på en premiär. I och för sig så möter dom SSK som inte verkar locka så mycket folk i Timrå. Men vafan det är PREMIÄR.

TIKbiff: Det var väll 5800 förra året. Och balkongen har gjort en ökning med 200 platser så borde väll bli 6000?

nectis:
FIck för mig att balkongen var 400 men 200 stämmer nog.

TIKbiff: ca:216 platser på balkongen är de.

Uddan: Men dom har tagit bort en rad på östra istället, där det är nya nödutgångar.

Så är det 2-0 just nu till Giffarna

Hockeypucko: Det är ju bra. Men kanske inte så oväntat med tanke på att Norrköping redan är klara.

go gif

"Knylan skrev: För er som är sugna på detta med tifo så får ni en inblick i hur det fungerar på länken. Det handlar visserligen om Patronerna men våra arrangemang tas fram på i princip samma sätt, minus konstnär."

Och så här blev det: Se länk

Jag vet att detta är en hockeysite, men man måste få gratulera Giffarna som har tagit ett stort steg mot Allsvenskan, (as if I really cared..; )

Röda Tallen: Det var ganska fint det där. Fina detaljer och så. Tråkigt att dom kör lite samma bara.

orion: Timrå IK kommer också att ta ett stort steg mot Allsvenskan i morgon! Jalla skit! (I really care!!!)

Röda Tallen: På tal om tifo kan jag inte låta bli att tänka på Timrås tifo i morgondagens match. Alltid lika spännande vad dom finurliga människorna hittat på. Och alltid lika possitivt överraskad blir man :)

nectis: Vilka är det som kan tänkas göra samma som den andre, menar du? Är det inte i själva verket så att båda TIFO-kompositörerna säkerligen har sökt inspiration från andra håll än hos varandra?

För övrigt så var det ett mäktigt TIFO att se på plats. Plastflaggan (godkänd enligt de nya brandreglerna, eller gäller detta enbart arrangemang i slutna arenor?) var riktigt pampig när den drogs uppför ståplatsläktaren. 2 gånger dessutom, då det även skedde för att fira segern i slutet av matchen.

Dream Team: Det jag menar är att dom kör lite samma tifo. Alltid en stor flagga som dras över läktaren med så gott som samma syfte. Okej absolut inget fel på det, såg det inte live heller. Så ska inte yttra mig så mycket.

Dream Team: Det där med att förbjuda platsflaggor är Hockeyligans egna fjantregel.
Fullt tillåtet överallt annars.

nectis: Ja, och min följdfråga var då - vilka av Giffarnas TIFO-arrangörer respektive våra egna TIFO-killar tror du var först med detta? För egen del tror jag att båda dessa grupper hämtat sin inspiration från i huvudsak andra arenor. Så det behöver nödvändigtvis inte vara så att man "snott" detta från varandra utan från andra håll. Givetvis är det fullt tillåtet att hämta inspiration, eller sno idéer, från andra håll. Det är väl det som är själva grejen. Att se vad andra skapar och därefter göra om det till något eget, eller göra det på sitt eget sätt.

Var in och skulle kolla hur Mats Hansson skötte sig i Borås HC, då jag såg att han ej fanns med i laguppställningen.
Skrev han inte på för 07/08?

thha: Han har ju vart me i Frölunda å lirat några matcher.

« · 912707 · »