Utan psykoanalys skulle vi aldrig ha fått veta att när vi tänker en tanke så är det inte den tanke som vi tror att vi tänker utan den tanke som får oss att tro att vi tänker den tanke som vi tror o tänker.
gud: Kom igen, deppa inte längre nu, det är ju SOL & VÅR ute,juh! Vore jag riktigt jäkla elak skulle jag kunna fråga dumma saker som varför Ni har bara en egen produkt, eller hur många produkter Ni har i ÄnnHååÄll, eller öht i ES, men såå jäkla låg är jag inte, inte idag iaf! Nää, man ska vara snäll o trevlig, en dag som denna.
Du missade precis vad jag och Hahl Bundy pratade om..
"Hur sjutton stavar man dum på småländska?"
Att du sedan är en elak jävel är ingen härinne som betvivlar..
Och som ett klantarsle du är...Är att du inte utnyttjar det är inte vårat fel..
Sol och vår är annars inte helt fel..Jag hoppas verkligen att du och din mindre trevliga kropp får joina oss Timråiter som har gått på sommarlov snart och att du får en kurs på hur man tänder på en grill..
I höstas tippade jag faktiskt LHC som slutsegrare, men till slut gick jag på snacket om "fritt fall" och trodde att de skulle få svårt mot Luleå i kvarten. Trots lagets magnifika slutspurt. Men nu ser det ursprungliga mardrömsscenariot lik förbannat ut att kunna besannas. Denna gång missar nog inte LHC en 3-1-ledning i semin och därmed har det lag jag minst vill ska vinna ett jätteläge att ro hem SM-bucklan till Stångebro...
Vidare har jag ingen förståelse för alla TIK:are som önskar se MoDo utslaget. Vad som igår hände var enbart tråkigt i mina ögon. Nu minsann är marginalerna emot detta MoDo som är det enda av de kvarvarande lagen som jag verkligen unnar guldet. Jag var uppriktigt sagt glad så länge MoDo var i ledningen igår, men glädjen förbyttes i vrede och sorg för nu anar man vartåt det barkar - ännu en gång...
För övrigt: Varför kan ingen bara avskaffa denna förbannelsens månad mars som endast medför en massa lidande i år efter år...?
DJ Hemp: Ja du Hemp, själv kan jag absolut inte med dom. Vore bra om de tog tillbaka päronfärgen på tröjorna. Då kan man ju säga att de gör rätt för färgen i alla fall. Sedan kan man ju jämföra päron o äpplen. Äpplena vinner jämt. För 20 år sedan då kunde man hålla lite på dom. Men nu är ju det hopplöst. Det beror väl till en del på hur de behandlar spelare som betytt något för klubben. Tänker på lill-skiten o "Werner". "Lill-skiten" själv var väl egentligen den som höll dom kvar i ES på den tiden. Sedan det där snacket som supportrarna ständigt för fram om att alla junisar som det är något med har gått genom deras s.k. hockeygym. Men värst av allt är deras besserwisser-attityd. Några av anledningarna till att jag målat ett stort "Modo" på min soptunna. Där slänger jag all skit. Tro om man gläds med HV?
Hörde intervju nu med Modo-Harald på radion. Jag såg själv inte matchen men hörde hur han var bedrövad över HV's otroliga flyt o nåt mål som HV-liraren aldrig skulle göra om på 100 försök enligt Harald. Jag kommer ihåg en fredagkväll i E-On arena där jag såg ett mål som aldrig kommer att kunna göras om. Undra om Harald kommer ihåg det...
Tycker semin mellan Håve-Modo mer och mer påminner om vår kvartsfinalserie. Här känns Modo som det lite starkare laget men åker ändå dit, precis som vi gjorde i kvartsfinalen.
En stor skillnad är dock att både Håve-spelare och ledare kan erkänna att man haft flyt i vissa lägen. Ett i mina ögon mycket sympatiskt drag. Det gjorde aldrig våra motståndare i kvarten.
Så därför, ett jättehejahåve! Sno guldet från nolaskogarna och nazzegötarna!
RunarUp: Men om man tänker så här då ? Tar MoDo guld, så var det ju bara på det beryktade och lite oflyt som gjorde att inte vi tog guld. Mao. ju bättre det går för modo, lika långt hade vi kunnat gå. Eftersom vi var det bättre laget, men dom vann på tur över oss.
Förövrigt tycker jag omröstningen "SUGER". Vem f..n bryr sig om fotboll och vem f..n vill gå och ställa sig i en tom hall och titta på när A-laget tränar. Skaffa barn, som börjar i skriskoskolan. Sen vill ni aldrig se en hall mer än nödvändigt.
Så jag saknar alternativet. Tända grillen och korka upp en öl
Jaji, mars-helvetet det bara fortsätter. Ännu en svidande MoDo-förlust igår och ännu en i raden av blytunga förluster denna förbannelsens månad. Bandyfinalen (igen!), hockeykvarten (igen!), basketsemin, EM-kvalet i fotboll... Ta mig fan, till slut förloras allting och på ett jävla sätt därtill!
Vad återstår? Ja, eftersom nu HV troligen tar sig till final så får man väl hoppas att Stångebro-nazzarna INTE vinner, hur trist det än är att hoppas på något dylikt. Samt glädjas med min partner, som diggar HV...
Något annat? Andra raka SM-guldet för Bajen möjligen - i handboll!