1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604102 inlägg · 6212 ämnen

Apropå inget

Sv: Apropå inget
.......så är den här väntan på nyförvärvspresentationer lika tråkig som slutspelet i hockey just nu!

Hahl Bundy: Äh ...är ju skitkul...."Livet är en fest ...håll med om de folk o fä"

Hahl Bundy:

Med tanke på dina "gas problem" så måste allt annat vara roligare..

gud: Säger som Robert Gustafsson som Lena PH: " Jag tycker du är dum nu, jättedum!" :)

Hur sjutton stavar man dum på småländska?

Hahl Bundy:

Det enda dumma i dessa dagar är att sur hålets hockeylag ett gäng mil norrut ifrån det riktiga Heart of Hockey är kvar i slutspelet..

Det med smålänska dummet kanske vi kan lämna till de mooooodoiter som kommer in och kommenterar mitt inlägg..??

gud: Vill du höra nåt djupt? Du har inget val :)

Utan psykoanalys skulle vi aldrig ha fått veta att när vi tänker en tanke så är det inte den tanke som vi tror att vi tänker utan den tanke som får oss att tro att vi tänker den tanke som vi tror o tänker.

Fattar inte själv vad jag skriver el. tänker nu.

gud: Kom igen, deppa inte längre nu, det är ju SOL & VÅR ute,juh!
Vore jag riktigt jäkla elak skulle jag kunna fråga dumma saker som varför Ni har bara en egen produkt, eller hur många produkter Ni har i ÄnnHååÄll, eller öht i ES, men såå jäkla låg är jag inte, inte idag iaf! Nää, man ska vara snäll o trevlig, en dag som denna.

zigge: Varför inte vara som vanligt? Fast det är klart, ett hånflin gör ju alltid saker lättare?

zigge:

Lilla gubben..

Du missade precis vad jag och Hahl Bundy pratade om..

"Hur sjutton stavar man dum på småländska?"

Att du sedan är en elak jävel är ingen härinne som betvivlar..

Och som ett klantarsle du är...Är att du inte utnyttjar det är inte vårat fel..

Sol och vår är annars inte helt fel..Jag hoppas verkligen att du och din mindre trevliga kropp får joina oss Timråiter som har gått på sommarlov snart och att du får en kurs på hur man tänder på en grill..

TD: Ja, vi tar väl och försöker styra upp i trådarna lite då.

Dream Team: Absolut ingenting Crippe får nog inget guld i år

TD: Han får väl säga som Pekka Lindmark i den gamla reklamsnutten. "Jag har tagit många Guld."

ALLA: Jag upprepar mig - rättning mittåt! Eller ja, rättning i trådarna åtminstone.

Snälla......

Heja Håve!
En ledsen Harald, är en bra Harald.
Undrar var ärkefjanten spasm håller hus ikväll? Hoppas han mår riktigt jävla illa.

Timrå rockar alltid fetast!

RunarUp:

Grattis, du skrev i rätt tråd iaf.

scim: Grattis själv! Hehe.

.....så känns det väldigt surt med hockeyslutspelet.
LHC verkar köra över FBK, sen så vet man inte hur det slutar i HV-Modo.

Mardrömscenariot kan bli ett faktum då LHC o Modo ev.spelar final.

Pest eller kolera, vilken vinner? Hur det än går så kommer man vommera å det grövsta.

Hahl Bundy: Inte då det blir LHC-HV det har jag på känn....vi kvinnfolk känner på oss saker vi...även inom hockey...

Ann: Heja HV!Hoppas din kvinnliga intuition är up to date. :)

Hahl Bundy: Klart den är ....Trust me!

I höstas tippade jag faktiskt LHC som slutsegrare, men till slut gick jag på snacket om "fritt fall" och trodde att de skulle få svårt mot Luleå i kvarten. Trots lagets magnifika slutspurt. Men nu ser det ursprungliga mardrömsscenariot lik förbannat ut att kunna besannas. Denna gång missar nog inte LHC en 3-1-ledning i semin och därmed har det lag jag minst vill ska vinna ett jätteläge att ro hem SM-bucklan till Stångebro...

Vidare har jag ingen förståelse för alla TIK:are som önskar se MoDo utslaget. Vad som igår hände var enbart tråkigt i mina ögon. Nu minsann är marginalerna emot detta MoDo som är det enda av de kvarvarande lagen som jag verkligen unnar guldet. Jag var uppriktigt sagt glad så länge MoDo var i ledningen igår, men glädjen förbyttes i vrede och sorg för nu anar man vartåt det barkar - ännu en gång...

För övrigt: Varför kan ingen bara avskaffa denna förbannelsens månad mars som endast medför en massa lidande i år efter år...?

DJ Hemp: Men så har du ingen "pain in the ass"-svärfar heller som är Modoit, el. bor i Modoland.

DJ Hemp: Ja du Hemp, själv kan jag absolut inte med dom. Vore bra om de tog tillbaka päronfärgen på tröjorna. Då kan man ju säga att de gör rätt för färgen i alla fall. Sedan kan man ju jämföra päron o äpplen.
Äpplena vinner jämt.
För 20 år sedan då kunde man hålla lite på dom. Men nu är ju det hopplöst. Det beror väl till en del på hur de behandlar spelare som betytt något för klubben. Tänker på lill-skiten o "Werner". "Lill-skiten" själv var väl egentligen den som höll dom kvar i ES på den tiden. Sedan det där snacket som supportrarna ständigt för fram om att alla junisar som det är något med har gått genom deras s.k. hockeygym. Men värst av allt är deras besserwisser-attityd.
Några av anledningarna till att jag målat ett stort "Modo" på min soptunna.
Där slänger jag all skit. Tro om man gläds med HV?

El Aka Ali: Jag beklagar verkligen att det är så påfrestande för dig att vi vet mer.

NuMo: Correction, en besserwisser är inte någon som vet mera, det är någon som tror att den vet mera.

Herminator: Ojdå. Det trodde jag aldrig. Tack för upplysningen.

NuMo: De flesta anser nog att inlärningsförmågan är störst på dagen,men av egen erfarenhet vet jag att man kan lära sig ett o annat på natten också.

El Aka Ali:

"Det beror väl till en del på hur de behandlar spelare som betytt något för klubben. Tänker på lill-skiten o "Werner"."

Vi gav dom kontraktsförslag som dom tackade nej till. Verkligen illa skött.

Och lillskiten (som du kallar honom) har alltid varit en spektakulär spelare, men alltid legat på gränsen till att ens vara elitseriemässig.

på kanal+ sport2 kan ni nu se Manderville spela semifinal i finska ligan

NuMo: Varsågod

scim: Ta påre pärontröja!

....så tänkte jag att ni skulle få glädja er lite oxå, inte bara Modoiterna.

...så är ju lila... fint...

.....så får ni en till. Jag har inget bättre för mig nu :)

Hahl Bundy: Så funderar jag på om omröstningen till höger försöker påstå att Giffarna spelar påtända

Paddan: hmmm 2 som har röstat

Så kan det inte vara bra för mänskligheten att Ledin och Kåberg får föröka sig.

Hörde intervju nu med Modo-Harald på radion. Jag såg själv inte matchen men hörde hur han var bedrövad över HV's otroliga flyt o nåt mål som HV-liraren aldrig skulle göra om på 100 försök enligt Harald. Jag kommer ihåg en fredagkväll i E-On arena där jag såg ett mål som aldrig kommer att kunna göras om. Undra om Harald kommer ihåg det...

Hassebo: Det är klart att han kommer ihåg det, varför skulle han inte det?

Vilken Timråspelare var det som missade öppet mål borta mot MODO? Då Krizan sjabblade och Nyllet stal pucken av honom...

tjobba: Oscar Sundh

NuMo: För att han har dåligt minne kanske. Eller för att han...för att han...för att han har skoskav.

Hassebo: Men han har inte dåligt minne, eller skoskav. Varför tror du att han har dåligt minne eller skoskav?

Hassebo: Det intressantaste med Lückner är hans absoluta likhet med George W Bush, det där ljugarleendet...

orion: Harald Hålögd var ledsen igen. Stackare...

Tycker semin mellan Håve-Modo mer och mer påminner om vår kvartsfinalserie. Här känns Modo som det lite starkare laget men åker ändå dit, precis som vi gjorde i kvartsfinalen.

En stor skillnad är dock att både Håve-spelare och ledare kan erkänna att man haft flyt i vissa lägen. Ett i mina ögon mycket sympatiskt drag. Det gjorde aldrig våra motståndare i kvarten.

Så därför, ett jättehejahåve! Sno guldet från nolaskogarna och nazzegötarna!

Timrå rockar alltid fetast!

RunarUp: Men om man tänker så här då ?
Tar MoDo guld, så var det ju bara på det beryktade och lite oflyt som gjorde
att inte vi tog guld. Mao. ju bättre det går för modo, lika långt hade vi kunnat gå. Eftersom vi var det bättre laget, men dom vann på tur över oss.

Förövrigt tycker jag omröstningen "SUGER".
Vem f..n bryr sig om fotboll och vem f..n vill gå och ställa sig i en tom hall och titta på när A-laget tränar.
Skaffa barn, som börjar i skriskoskolan. Sen vill ni aldrig se en hall mer än nödvändigt.

Så jag saknar alternativet. Tända grillen och korka upp en öl

Jaji, mars-helvetet det bara fortsätter. Ännu en svidande MoDo-förlust igår och ännu en i raden av blytunga förluster denna förbannelsens månad. Bandyfinalen (igen!), hockeykvarten (igen!), basketsemin, EM-kvalet i fotboll... Ta mig fan, till slut förloras allting och på ett jävla sätt därtill!

Vad återstår? Ja, eftersom nu HV troligen tar sig till final så får man väl hoppas att Stångebro-nazzarna INTE vinner, hur trist det än är att hoppas på något dylikt. Samt glädjas med min partner, som diggar HV...

Något annat? Andra raka SM-guldet för Bajen möjligen - i handboll!

DJ Hemp: Handboll? är inte det förbjudet i de flesta sporter?

« · 863485 · »