1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601337 inlägg · 6212 ämnen

Apropå inget

Sv: Apropå inget
..men hur risig är Jonte?

Hahl Bundy: Körde ju is igår men dom vill väl ej chansa me han..

thha: Har du druckit brännvin? Karln finns visst med i lsguppställningen för BHC. Snacka inte skit.

Efterlyser intervjun efter matchen med challe när han, smått frustrerad, kallar Kudroc för stort jävla skithus.

Någon som vet var den finns?

....så undrar jag om dom kör med flamsäkra flaggor?

Hahl Bundy: Nej, men så var det ju ingen där som hade dunjacka på sig heller och då är det väl bara att bränna på? Notera även brandmannen i gummistövlar och "käck" canvas dräkt, man undrar hur brandsäkert det är?

Är det bara jag som stör mig på att alla (i media) ignorerar det faktumet att Lander debuterade och gjorde en assist. Jag har t.o.m. läst artiklar där Lander beskrivs som back, ska det vara så svårt att hålla koll på en av landets mest lovande spelare.

dr-nix: Nej du är inte ensam, Tycker det är lite konstigt. För övrigt var han väll några dagar yngre än Magnus.. Så nu är väll han näst yngste i Elitserien någonsin?

dr-nix: Lander hamnar ju lite i skymundan nu då Magnus gjorde debut i förra matchen. Är inte lika stort 2 matcher i rad.

Angående introt igår så tycker jag det bra bra för öronen ända fram tills spelarna kom in. Då var det bara ögonen som njöt. Låten spelarna kom in till var inte den bästa kombinationen precis med Ecstasy of Gold.

dr-nix: Även MSP benäms som back av SVT text igår : "Timrås 16-årige back Magnus Svensson-Pääjärvi tacklades in i en sargdörr och fördes blödande till sjukhus". Det är till att ha koll.......
F ö stod det också att Timrå besegrade tälje i sin nya hall......??
Men det hat tagits bort iaf på webb-SVT text varianten nu.

Greven: Det är bara att inse; media får aldrig till det riktigt.

dr-nix: Anders "Masken" Carlsson noterade detta i Ab idag:

"Timrå har redan luftat Magnus Pääjärvi-Svensson och ikväll var det dags för Anton Lander att få debutera i Elitserien. Håll ögonen på dom två i vinter, gott folk, för dom kan bli attraktioner."

Så skulle det inte förvåna mig om man mörkar Jontes handled. Tycker även det är lustigt att man inte kommenterar vad Hynning drabbats av...

Ambroo: Hynning haltade av i första ju. Sen så tror ja nog att Jonte är med imorrn..Eller jag hoppas.

Uddan: Jo det vet jag ju, men man har inte gått ut med vad det är och man verkar inte vara så sugen på det heller. Hört nåt i Jonte-frågan då?

Ambroo: Blödning i ryggen sägs det väl i media efter tackling i ryggen, sen om det stämmer vet man väl aldrig förstås...

Ambroo: Inte mer än nån annan.. Ska väl vara handleden som inte är bra än då. Men de skulle va trevligt om han va me när dom kör över Modo imorrn. :)

Frella: Näe precis. Iofs så är det väl onödigt och chansa vad det nu än handlar om men en dryg veckas vila borde räcka för en sån skada.

wap.hockeysnack.com
Jag får också en olustig känsla angående Jonte. De försökte ju mörka backlunds skada! Vad håller de på med, är dom rädda att media pka dra igång det stora "timråsskadehelvetes" drevet!?

Moreno: Och kanske dom är rädda att moståndarna ska slasha Jonte lite extra över händerna om det blir känt att han har en sådan skada.

Så bör ST få en eloge för sitt nya webprogram Hockeypuls. Riktigt roligt om detta är något man kan leverera efter varje match. Underhållande och bra.

Jontes skada känns oroväckande. Risken finns att man mörkar något. Men samtidigt kan jag tycka att deras "inte-säga-ett-skvatt-policy" är bra. Bara man är konsekvent. Kör på den linjen framöver också.

Kerstin_k: Jag är skeptisk till hela grejen. Det ligger väl i allas intresse att veta hur det ligger till?

Ambroo: Både och. Ifjol när det var som värst låg ju fokus enbart på skadorna. Man visste ju vilka som var borta och exakt hur länge de skulle vara borta. Media och motståndare hade tillgång till samma information. Vilket i sin tur skapade en onödig stor fokus på just vilka som var borta, inte vilka som var med och skulle kämpa.

Främst vill jag mena att man bör göra det konsekvent. Antingen är man lite lagomt mystisk kring skador eller så lägger man alla korten på bordet.

Röda Tallen: Jag tror också att policyn att inte berätta skadedetaler har en del att göra med att motståndarna inte bör känna till skadebilden..kanske dom smäller på den spelaren extra på dessa ställen när adrenalinet är högt minskar ju omdömmet så....

htikare: Ska man vara rädd för det så är det kanske inte hockey man ska hålla på. Det är inte schack det handlar om direkt...

Kerstin_k: Jovisst, men det här gör ju ändå inte att allt fokus på den saken försvinner, snarare tvärtom. Jag tycker man bör vara rak och ge den information som omgivningen vill ha. Man ska kunna kräva det som supporter.

"Läget i Timrå IK
Jonathan Hedström är fortfarande borta från spel, dessutom avstår Fredrik Hynning spel efter att ha fått en smäll i torsdagens match." enligt hockeyligan.se.. men dom skriver även om "backen" anton lander. så vi får väl se..

ralus: Det vore jävligt tråkigt om inte Hedström kan spela. Då känns det verkligen som att det är frågan om nått som är värre än en lindrig skada.
Men nu är det väl läge för Lander att få lite mer istid.
Kanske också dags för Oskar Johansson att göra säsongsdebut i elitserien.

Förslag på kedjor:
Pyörälä - Halhl - Pärssinen
Sundh - Regin - Lander
Axelsson - J Andersson - Carlsson
Svensson - E Andersson - Johansson

Känns inte så jäkla bra detta. Vi gör det bra om vi slår Modo med denna forwards uppställning. Speciellt med tanke på hur det offensiva spelet sett ut hitentills.

... så blir det en otrolig dag imorrgon, för ni har väl canal+ och säsonskortet?
14:55 Modo-Timrå på säsongskortet
18:15 HV 71-Djurgården på canal+
21:00 LA Kings-Anaheim på canal+

I love hockey!

Röda Tallen: Jasså, HV71-DIF spelar senare imorgon kväll?

ralus: Helvete också. Vad har hänt med Hedström egentligen? och varför detta tissel-tassel kring hans skada? vill veta den ungefärliga prognosen

RocknRolf2: Hoppas på en oväntad comeback mot MoDo imorgon jag. Skulle sitta toppen.

Jag gissar i alla fall på att han fortfarande har bekymmer med handen.

nectis: Japp, kommer vara så här nästan varje Lördag.

Röda Tallen: Det är så hemligt så man kan lika gärna spela på Oddset

"Kommer Jonte Hedström vara tillbaka till nästa match?"

Tillbaka: 10,46

Inte tillbaka: 0,5

Röda Tallen: Bra förstakedja men Tror inte Challe splittrar Johan A O björn Svensson de två funkar bra ihop...men Regin Sundh känns bra ihop de funkade ju kanon ihop i fjol tilsammans med P.Nylander..men det är svårt att balansera kedjorna så att någon inte blir märkbart svagare nu med flera borta.

"Dumsjö". "Banjo". Shit vad kvartsfinalstryket bränner fortfarande. Underbart. Allt annat än vinst med 3+ måls marginal för TIK imorgon är en skräll, även det underbart, pressfritt och festligt.

Inge "trasig DNA-stege" efter vinsten imorgon va, hyndor?

shinzawai: Trasig DNA-stege.. Den förstår inte jag? :)

Brollan: Ehm, eftersom jag inte vet om du är ironisk eller faktist har missat den gången Timråklacken firade vinsten med att antyda att Ö-viksborna har en extra kromosom eller nåt så vet jag inte hur jag ska svara.

Forza Banjo Hockey!

shinzawai: ""Dumsjö". "Banjo". Shit vad kvartsfinalstryket bränner fortfarande."

Åh fan, så det gör alltså det? Äntligen är det bevisat. Tack! 
Säkert roligt för vissa, månne lite extra för er MoDoiter, möjligen mindre roligt för oss TIKarne själva. Skönt ändå att det nu är en sanning vi kan leva efter. Är det någonsin möjligt att bli av med detta bitterhetens ok tro? Hur gör man? Ni som nu hunnit med att falla på det berömda målsnöret ett halvdussin gånger. Ja, detta innan ni nu äntligen fick vinna nu i våras. Finns det någon slags expertmanual baserad på detta?

Men när vi ändå är inne på ämnet MoDo och det du tar upp vad gäller de tilltalsnamn man fått i den här gästboken genom åren så kan vi väl ta och göra aftonen ännu mer roande än den redan är genom att granska dessa lite närmare. När vi gjort detta, så kan vi kanske ta och jämföra dessa med hur det har sett ut lite mer nu mot slutet.

De självklara kräver ingen närmare genomgång och dessa anspelar givetvis på MoDo som fenomen: "banjo", moDolid", "inavel, "den sista färden", "the heart of hockey", bara för att nämna några. Just det, ""trasig DNA-stege"", bidrog du med själv, liksom säkerligen ett flertal innan dig, bara för att inte glömma något aktuellt "tema".

[url=www.hockeyligan.se/index.php?article=15]Timrås chans till revansch[/url], heter det i länken här till höger. Jag vill minnas att pressen, alternativt nån nätsajt, slog till med ungefär samma rubriker vid mötet under SCA-cupen. Men det är väl skojigt att de känner så, och att de faktiskt bemödar sig med en artikel om det, t.o.m. Jag undrar vilka fler som egentligen gör det? Ja, alltså känner att det nu minsann är dags att skipa någon slags rättvisa (om det ens är möjligt, någonsin..) över det "omen" som ligger som ett lock på snart nog samtliga stackare till Timråsjälar som har oturen att gå omkring med bitterhet långt uppöver axelklaffarna.

Men det är förstås klarlagt sedan länge att det är så. Men möjligen inte utanför den del av Y-län som nu av någon outgrundlig anledning inte håller på MoDo. Det är väl just där som den här känslan är extra dominant. Eller nej, den är nog helt självklar, förresten.

Till bidragen i den här GBn, då:

På tal om "bitterhet", eller vad som går att tolka som just det, bara man vill, vågar och kan, bidrog "Icing-Ove" med följande (från 2004):

"Ni timråfans skall varje dag tillbedja ett modo-altare för alla de gåvor i form av spelare ni fått genom åren, Styf, Nordgren, Karlsson, Tjobba....Listan kan göras lång.

Vad har modo fått av Timrå? En målvaktstränare tillbaka :-)"

Sen har vi en överraskning på listan. Hellge slog till med följande "påhopp" 2006:

(hellge) "3. timrå kommun är överrepresenterat av Sverigedemokrater och extrema nationalister, vilket ger en given koppling till banjospelande sydstatsrasism. Det har alltså bara varit tal om en kraftig projektion."

Banjo från ert håll...! ujujuj... ;-)

Bara för att på något vis jämna ut denna bitterhetens kval är det såklart på sin plats med ett bidrag från bitterhetens högborg: Citat "Bragd.Birger": (från hösten 2006)

"Som jag skrev i banjonästet: allt annat än tre pinnar är en besvikelse. Övikarna har allt att vinna.

1. De får komma ut och 'röra på sig' lite
2. Ingen förväntar sig något
3. Alla jättehockeytokiga är där
4. Dom har en arena som kostade trehundrafyrtio miljarder
5. Punkt 4 måste betyda att alla gymnasiepolare som drog hade fel
6. Vid förlust är det socialt accepterat för syskon att 'trösta sig'
7. Det fortsatta mildvädret gör att tre timmars vila inte innebär att banjon stämmer om sig
8. Videohökarn har fått in 30 nya ex av 'Den sista färden', Hillbilly-cut (omklippt version, där 'skrik som en gris'-scenen är filmens moraliska höjdpunkt)
9. Oavsett resultat är Modo universums bästa lag, sett till vilka spelare man har i NHL och hur de borde spela om de någonsin spelade ihop, fast inte under så konstiga omständigheter som lock-outen
10. Skitsamma om dom losar, det är ändå domaren man ville se."

Och, på tal om "Foppa" vs. "Zäta", återigen "Bragd-Briger" (även detta från 2006):

"Att vara stolt över sina favoritspelare är väl en sak. Jag, och de flesta andra timråiter med mig, känner stor stolthet över Zäta. Men att sitta och ruska tupp framför Canal+ NHL-sändningar och tro att det gör Timrå till en bättre klubb, det är något helt annat. Måhända ligger det som utgör grunden till dissningar där.

Samt, givetvis, det komiska som utspelades under lock-out-säsongen."

Nu under kvartsfinalspelet (det som fortfarande befläckar oss så till den milda grad att vi visst inte ens vågar besköka betongbunkern i Ö-viks hamn längre) låg nivån ofta väldigt långt under Glocalnet. Se här:

"vita rockar" (om er trummis), "hata MoDo" (vilket man enligt vissa tydligen inte får göra?). Banjo, m.m, m.m känns irrelevant att ta med här, eftersom nivån som sagt inte var hög här.

Dock så var det en fröjd att sitta och gå igenom hela kvartsfinalserien i den här boken (ja, nästan hela iaf). Vilka fantatiskt tuffa matcher det var! Det är givetvis med viss eftertänksamhet jag gör detta. Känslor av förnöjsamhet att vi stod emot så jävla bra är en del. Ilska över vissa spelares illdåd och negativa insatser i mitt eget lag är en annan. Men där bjöd ju ni igen så det räckte. Men det var härliga matcher, som sagt.

Man undrar vad som kunde bräcka den matchserien, sett ur vårt perspektiv, givetvis? En final skulle föstås smälla högt. Men nog om detta nu. Nu blir det för långt detta. Punkt.

"Hyndor".... tss... den gjorde ont, på riktigt... ;-)

shinzawai: Sa jag förresten att jag skulle åka upp i morrn? Nej, det gjorde jag nog inte. Mitt första besök i Swedbank. Det ska bli skoj. Resan är målet. Allt utöver det är en bonus.

Dream Team: Kan du sammanfatta på tre rader? Du vet mycket väl att dina inlägg inte behåller mitt intresse längre än så.

Oh fan, finbesök i valvet? Så trevligt. Hade jag vetat hur du ser ut hade jag bjudit på lite skållhett, odrickbart kaffe. Ingen öl, jag vet hur ni Timråfans uppförer under the influence.

Må bästa hemmalag segra!

Ambro: Det visade sig vara lite som jag var inne på angående skaderaporteringen. Saxat från ST.nu

"– Så fort det står något om Timrå i tidningarna så handlar det om skador och vi är lite less på det inom laget. Det här är ett sätt att få slut på den skiten."

För stort fokus på skadorna, för lite på spelarna.

shinzawai: Okej, jag gör ett försök. Kanske inte på tre rader, men några färre än tidigare.

Andemeningen i det jag skrev var nog att de "säkra" påståenden från ert håll som säger att vi fortfarande lider nåt oerhört av bitterhet och alla möjliga sorters jobbiga kval efter förlusten i kvartsfinal sju bör nog tas med en kraftig nypa krovkorningt salt. Men var och en väljer förstås att se det man vill se.

nån som vet vilken kanal dagens match sänds på ?

stoff: PÄPÄVÄ, testa bläddra igenom dina kanaler så står det säkert där

Kerstin_k: då förstår jag varför man är så tyst kring skadorna. Bra initiativ

Dream Team: Nypa vaddå? TRE rader sa jag! ;)

Vad menar DU att Timråfansens eldade hat mot Mästarna kommer ifrån då? Några verbalt fyndiga Modoiters bristande ödmjukhet i denna gästbok? Där är både Timråfansen och Modoiterna likadana. Ishockeylaget Modo har väl aldrig gett någon anledning till brustna blodkärl i tinningen och fansen varken kastar saker, stjäl saker eller sjunger sånger om medfötta defekter. De är enl er utsago en samling barn, och vad säger det om er när ni ger er på barn? ;)

Dream Team:

När Jimmy H skriver saker som att Timråfansen jublar när Mora tar ledningen med 3-0 mot Modo och att såret är öppet och djupt så framstår dina fåniga försök att ta udden av bitterheten rätt löjliga.

www.st.nu/blogg/tikare/index.php?id=1484

Innan jag skulle bry mig om Mora tog ledningen mot Timrå. Ojojoj.

« · 913172 · »