1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 610739 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
..så drar kvalserien igång idag, jag hoppas brynäs klamrar sig fast och att leksand slår ner mora i allsvenskan..

Har precis avslutat min första resa med supporterklubben och tyckte att det var väldigt trevligt. Tyvärr så har någon lånat/stulit min plånbok ur min väska som hela tiden funnits i bussen. Detta känns väldigt tråkigt då man borde kunna lita på folk som har samma intresse.

Extra tråkigt att det händer efter en sådan kanonmatch som Timrå gör och det tog verkligen udden av min glädje när jag upptäckte att den var borta.

Ska även åka till Vemdalen imorgon, kommer alltså att åka dit utan legitimation och bankkort med mera vilket kommer suga rätt fett.

Om någon vet någonting, snälla hör av er. Hittelön utlovas!

skrumplever: Håller med om att Tenkrat är grym! Fast idag var typ alla bäst, kändes så efter att ha slagit ut Nolaskogsarna med 5-0 iaf =)

Anonymous: Japp. Man såg ju hur ruskigt lycklig han var efter avgörande målet i kvart 1. Snacka om att hoppa och studsa av lycka. Tycker att han förtjänar mer uppskattning än han får. Han river, sliter och sätter några baljor här i slutspelet. Han kan ta en och annan störig utvisning, men på det stora hela så jobbar han som en häst. Tenkrat är grym!

Tenkrat verkar vara killen som verligen visar att han blir glad av att göra mål. Lyssna på hans publikstöd på slutet också, kanske något för Timrå att ta efter så att killen känner sig hemma? Se länk.

Kör skellefteås målvakt Andreas Hadelöv med visir?

Finns det som har snören man kan fästa en TIFO-flagga i och knyta upp i Swedbank Arena?

Skicka gärna in era slutspelsbilder till tikare.se så vi uppdatera Galleriet! Det måste finnas många fina ögonblick att njuta av sparade i era mobiler och kameror?!

Bigthelin: Näe inte för tillfället. Om du vet vad du vill ha så ska jag kanske kunna fixa en.

NIssEn: Tack skaru ha, snygg bakgrund !

NIssEn: Nice;) har du någon annan bra bakgrundsbild att dela med dig av till mig?:P har försökt hittat någon snygg Timrå-bakgrund men haft lite svårt att hitta någon som är tillräkligt stor:)

Hade tråkigt, så gjorde en Tenkrat bakgrund. Har den i fler storleker om någon vill ha.

Icing-Ove:

Det visslas och gås omvägar. Kontoret glänser fortfarande. Faktiskt så har jag bytt kontor till byggnadens största och bäst placerade hörnkontor. Man behandlas kungligt som regerande svensk mästare i Gävle :-D

(vi lottade om rummen) :-D

bisterfinnen: Det finns bara ett alternativ, 0-4, skriv upp det.

bisterfinnen:
Vad säger de i kaffestaden Gävle, vilka är sämst, Modo eller Brynäs? Är det fortfarande guldskimmer över dina souvenirer på ditt kontor?

Alla!

Sista alternativet behöver lite draghjälp i omröstningen i modoboken. Kom å köp!

:-D

Idag behöver läktargruppen verkligen hjälp!
Ring Olle för att kolla av med tider osv.
0702860638

Det är mycket jobb som ska göras, men hjälps vi åt ska det gå skapligt snabbt ändå!

tikpower: Timrå-Modo visas på kanal 9 på Lördag!

Snoop: Okej, fick uppfattningen om att man var tvungen att köpa hem den matchen. Men så var icke fallet alltså!. Tack! :)

tikpower: på kanalnios hemsida står det timrå-modo

tikpower: Timrås match visas på nian

saasta: Vet någon vilken match som visas på kanal9 på lördag?

Anonymous: Bara för att alla i Dö-vik lever på Foppa..

Petey21: Lill-Strimma spelade för övrigt inte heller här 1962-1969. Det var hans sju säsonger i Grums, Brynäs och Mora!

Petey21: Ja, databaserna på webben blir mer opålitliga ju längre tillbaka man går. För övrigt hette vi Wifsta/Östrand–Fagerviks IF mellan 1963-1966 och inte Timrå IK. Att han inte står i stora boken ("Timrå IK - en klassiker") betyder nog att han åtminstone inte varit en ordinarie spelare?

Född 1942 och fyller väl år i morgon, så ett grattis kan i varje fall vara på sin plats. :)

betraktaren: Ja tråkigt. Men konkurrensen är ganska hård med TV, Webben (både pirat och lagligt), Olearys, diverse pubbar och andra samlingspunkter.

Lär bli hårt att få ekonomi i nybyggdea arenor framöver.

sevve: Är det inte Timrå vs Mo och Domsjö?

sevve: Skulle TIK leva på bara Timrå så skulle de ganska snabbt dö svältdöden.

sevve: Sundsvall-Timrå (Härnösand) är en större region helt klart.. Örnsköldsvik har ju minst 8 mil till nästa stad. Och nej, jag är inte enögd.. har inte bett om någon ursäkt heller...

Maggan:

Åh, sorry. Grattis!

bisterfinnen: Där har du fel. Timrå IK Supporterklubb har vunnit VIF-trofén 2006. Så nog har vi vunnit nått iaf. =)

sevve:

Att ni har så hög promillehalt att du börjar snacka procenthalt säger väl det mesta :-D

Smokey:

Sveriges största loosers måste väl ändå vara Timrå. Ni har ju ALDRIG vunnit något...

EfordeM: Grejen var att det vart fel med faktan jag fick, men om man räknar Övik och timrå som orter i sig så har vi större procent halt ^^ men det går itne att få en rättvis mätning hur man än gör. Men var det så svårt att bara ta emot ursäkten eller är ni alltid så enögda?

sevve: Jag vet inte om ni missat att ni har Sundsvall ca 9 km ifrån er? ringer det någon klocka?

haggen: Hörde också att hon singlade slant mellan Ö-vik och Jönköping.
Men pingstvännerna från Övik vann iallafall laget om Carola.

sevve: Jag ser att du vill ha er önskearena i Timrå i stället för Sundsvall. Mycket klokt. Varför flytta lokalen ifrån fansen.

EfordeM: Wow, så Övik har fler invånare, vilken skräll :o Men spela ändå ingen roll hur mycket alla modolider påpekar hur många ni tar in i er svettiga hall, vi är Timrå suppportrar och vi har hjärtat på rätta stället. Eller nej juste, vi har ett hjärta ;)

EfordeM: Självklart ska vi lyckas fylla hallen i första hemma-matchen i en kvartsfinalserie mot lokalkonkurrenten. Riktigt dåligt att det inte var lapp-på-luckan. TV-n drar nog mer än vad man kan förstå.

Vad har Svartvadet och Carola gemensamt? Jo båda gnäller lika mycket när det inte går deras väg.

haggen: Carola måste vara den mest perfekta att sjunga nationalsång i Ö-vik.
Sveriges största "loosers" har en sång ihop;)

the_dude: pga det withdrawar jag hela skiten ^^ det vart fel att jämnföra så, jag skulle ha haft själva orterna i sig ^^

sevve: men sen så är öviks kommun nästan lika stor som hela medelpad, så de är väl en lite taskig jämförelse faktist..

sevve: och jag withdrawar mitt senaste, har fått fel fakta av min polare, jag erkänner mitt fel och ber om ursäkt. alla gör misstag.. sorry för det jag skrev ^^

EfordeM: en polare kollade och tydligen så har Övik 55 tusen invånare.
och vad har Timrå då? typ 19 tusen ^^
och du kan seriöst inte ta med Sundsvall i beräkning till så stor skala att vi tar igen 36000 personer. det känns isåfall ganska ologiskt, men vad vet jag?
jag är ju bara en liten nerknarkad person som går på bidrag.
Du kallar dig realist men i ditt fall så har du nog inte tänkt så långt.
om man räknar bara orterna i sig och inte det runt omkring så
ligger Öviks % på matcherna i förhållande till folkmängd på ungefär 13%.
Medan timrå ligger strax under 28%.
så tänk lite innan du skriver något nästa gång ^^

EfordeM: Vet inte hur det är med din huvudräkning men enligt min så bor det färre invånare i Timrå då Ö-vik har ett invånarantal på 55 000 medans Timrå har en ca 19 000 invånare.

EfordeM:

Möjligtvis att ni har mer publik på era matcher men att kalla det för hockey det vete fan....

EfordeM: hmm, jag är inte alls säker på den här frågan. Har Timrå fler invånare än Övik? nån som kan komma med fakta om det hära?

betraktaren: kanske inte blir helt utsålt imorrn.. men det är bra mycket bättre än att endast locka 5650 till er hall. Ska man vara realist så bor det mycket färre invånare här uppe. Så procentuellt följer fler hockey här eftersom vi snittar över 7 000 per match.

the boat goes on...

« · 1010246 · »