Har precis avslutat min första resa med supporterklubben och tyckte att det var väldigt trevligt. Tyvärr så har någon lånat/stulit min plånbok ur min väska som hela tiden funnits i bussen. Detta känns väldigt tråkigt då man borde kunna lita på folk som har samma intresse.
Extra tråkigt att det händer efter en sådan kanonmatch som Timrå gör och det tog verkligen udden av min glädje när jag upptäckte att den var borta.
Ska även åka till Vemdalen imorgon, kommer alltså att åka dit utan legitimation och bankkort med mera vilket kommer suga rätt fett.
Om någon vet någonting, snälla hör av er. Hittelön utlovas!
Anonymous: Japp. Man såg ju hur ruskigt lycklig han var efter avgörande målet i kvart 1. Snacka om att hoppa och studsa av lycka. Tycker att han förtjänar mer uppskattning än han får. Han river, sliter och sätter några baljor här i slutspelet. Han kan ta en och annan störig utvisning, men på det stora hela så jobbar han som en häst. Tenkrat är grym!
Tenkrat verkar vara killen som verligen visar att han blir glad av att göra mål. Lyssna på hans publikstöd på slutet också, kanske något för Timrå att ta efter så att killen känner sig hemma? Se länk.
Skicka gärna in era slutspelsbilder till tikare.se så vi uppdatera Galleriet! Det måste finnas många fina ögonblick att njuta av sparade i era mobiler och kameror?!
NIssEn: Nice;) har du någon annan bra bakgrundsbild att dela med dig av till mig?:P har försökt hittat någon snygg Timrå-bakgrund men haft lite svårt att hitta någon som är tillräkligt stor:)
Det visslas och gås omvägar. Kontoret glänser fortfarande. Faktiskt så har jag bytt kontor till byggnadens största och bäst placerade hörnkontor. Man behandlas kungligt som regerande svensk mästare i Gävle :-D
Petey21: Ja, databaserna på webben blir mer opålitliga ju längre tillbaka man går. För övrigt hette vi Wifsta/Östrand–Fagerviks IF mellan 1963-1966 och inte Timrå IK. Att han inte står i stora boken ("Timrå IK - en klassiker") betyder nog att han åtminstone inte varit en ordinarie spelare?
Född 1942 och fyller väl år i morgon, så ett grattis kan i varje fall vara på sin plats. :)
sevve: Sundsvall-Timrå (Härnösand) är en större region helt klart.. Örnsköldsvik har ju minst 8 mil till nästa stad. Och nej, jag är inte enögd.. har inte bett om någon ursäkt heller...
EfordeM: Grejen var att det vart fel med faktan jag fick, men om man räknar Övik och timrå som orter i sig så har vi större procent halt ^^ men det går itne att få en rättvis mätning hur man än gör. Men var det så svårt att bara ta emot ursäkten eller är ni alltid så enögda?
EfordeM: Wow, så Övik har fler invånare, vilken skräll :o Men spela ändå ingen roll hur mycket alla modolider påpekar hur många ni tar in i er svettiga hall, vi är Timrå suppportrar och vi har hjärtat på rätta stället. Eller nej juste, vi har ett hjärta ;)
EfordeM: Självklart ska vi lyckas fylla hallen i första hemma-matchen i en kvartsfinalserie mot lokalkonkurrenten. Riktigt dåligt att det inte var lapp-på-luckan. TV-n drar nog mer än vad man kan förstå.
sevve: och jag withdrawar mitt senaste, har fått fel fakta av min polare, jag erkänner mitt fel och ber om ursäkt. alla gör misstag.. sorry för det jag skrev ^^
EfordeM: en polare kollade och tydligen så har Övik 55 tusen invånare. och vad har Timrå då? typ 19 tusen ^^ och du kan seriöst inte ta med Sundsvall i beräkning till så stor skala att vi tar igen 36000 personer. det känns isåfall ganska ologiskt, men vad vet jag? jag är ju bara en liten nerknarkad person som går på bidrag. Du kallar dig realist men i ditt fall så har du nog inte tänkt så långt. om man räknar bara orterna i sig och inte det runt omkring så ligger Öviks % på matcherna i förhållande till folkmängd på ungefär 13%. Medan timrå ligger strax under 28%. så tänk lite innan du skriver något nästa gång ^^
EfordeM: Vet inte hur det är med din huvudräkning men enligt min så bor det färre invånare i Timrå då Ö-vik har ett invånarantal på 55 000 medans Timrå har en ca 19 000 invånare.
betraktaren: kanske inte blir helt utsålt imorrn.. men det är bra mycket bättre än att endast locka 5650 till er hall. Ska man vara realist så bor det mycket färre invånare här uppe. Så procentuellt följer fler hockey här eftersom vi snittar över 7 000 per match.
Zäta75: Lös årskort och medlemskap, bästa sättet att stötta klubben och påverka vår ekonomi. Få gärna med dig fler på tåget. Påverka gör man som bäst som medlem.