1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 610929 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Dream Team: Vad gör man om man sitter i styrelsen då? Är/har du varit med i TIK031?

El Maco: Ok. Men jag har svårt att se hur vi ska kunna bli 150 st härifrån vid någon match, förutom då kanske i en sjunde avgörande.

Förhoppningsvis så löser det sig med andra ord. Du får fixa det här. Det får bli ditt ansvar :)

Jensen_12: TIK031 ligger för tillfället lite i träda. Detta p.g.a brist på styrelsefolk som också kan hjälpa till kring resor och liknande. Därför har arbetet från TIK031:s sida den här säsongen varit begränsat till att fixa biljetter till matcherna i Scandinavium, inga bortaresor eller dyl.

Uno Gordon: Rackarns... Blir riktigt knivigt för mig att ta mig dit isåfall. Kan man inte beställa biljetter på bortastå på annat sätt än via supporterklubben?

Skarin: Jag ska ta bort detta inlägg snart. Men, jaaaaaaaaaaaaa!! 1-0 till Juve!
Camoranesi.

Uno Gordon: aah!
men ja hänger lätt på ! drömmer förtillfället att kunna komma iväg på matcherna..

Jensen_12: TIK031 finns kvar men ligger mer eller mindre på is.

Timrå-Tjejen: Blir det en stor buss så lär det ju inte vara några problem. Men då måste verkligen de som anmäler sig åka.

Skarin: Sen hur många vi är? Fler än nånsin men sämre organiserade än på tio år. Men det finns en hemsida och en massa mailadresser.

El Maco: Hade varit kul om TIK031 kunde fixa något liknande, om dom finns kvar...

Skarin: Problemet i ett slutspel är att Timrå får sina 150 biljetter och det i princip är omöjligt att få tag på andra. Så vi måste vara med på Supporterklubbens biljettekvot. Därför anmäler i alla fall jag mig på tikare.se Om det blir många i Uppsala/Stockholm fixar vi med lätthet en egen buss (eller minibussar om vi blir halvmånga och det är praktiskt jämfört med att hoppa på bussarna från norr) men det måste synkas med big mama i Timrå

El Maco: Vadå? plockar dom upp folk i sthlm? då hänger ja lätt på !

El Maco: Oavsett motstånd (LHC eller Håve) hade jag denna fråga på lut.

Hur gör ni stockholmare? Hur många är ni? Hur många är det som är kvar? Jag kräver minst 20 pers varje bortamatch. Vore trevligt om ni dök upp i norrland också någon match.

El Maco: Vadå?
plockar dom upp i sthlm hänger ja lätt på !!!

Apropå resan till HV så antar jag att bussen plockar upp folk på väg söderut typ i Uppsala och Stockholm? En Stockholmare anmäld på tikare.se i alla fall.

Uno Gordon: Fan, man kanske skulle ta sig en sväng dit och kolla. Tar ju inte mer än 1 timme med tåg för mig.

Jensen_12: Nej tyvärr. Men det lär väl klarna det närmaste dagarna.

Jensen_12: Ja Hv har som sagt en bedrövlig bortasektion.

Jensen_12: Kinnarp är väl känd för att ha reserverat de bästa platserna till bortafansen...typ? ;-)

Uno Gordon: Vet du vilken sektion bortaklacken kommer finnas på?

Uno Gordon: Jag har hört att iofficiellt föredrog majoriteten av spelarna i TIK HV71. Själv tycker jag nog att LHC varit en något tacksammare uppgift. Men vafan, vi ska ju bli mästare och då är det bara att ta HV först! :-)

Uno Gordon: ja, nu ar det HV som har pressen. vi har allt att vinna
Forza Timra

SMÅLAND: Du hänger väl me då?

Cyklob: Då får man spräcka oskulden i Småland, "Jerusalem" och Kinnarp då på onsdagkväll =)

Härligt härligt!

Cyklob: Japp så är det, ja klart att Modo har ett bra lag de är de inget snack om.

Uno Gordon: Japp, då blire som du sa, Timrå får åka till Jerusalem :P

Snoop:

Ja det ser intressant ut i år, men det gäller att prestera på planen med spelar ingen roll hur bra lag man har på papperet om man inte presterar på plan :). Det fick man ju i alla fall uppleva nu av mitt kära Modo mot er. Tycker vi hade ett helt ok lag i år på papperet men vi fick aldrig ihop det, och då går det som det går.

Uno Gordon:

Ja nog är det nerv helvete vad Frölunda pressar, det är konstigt att dom börjar spela så här när det återstår 3 min av matchen och inte börjar spela så här direkt.

Nu är det slut och ni kommer få möt HV-71 i semifinal.

Snoop: Det är kört. FBK till semin. som väntat.

Cyklob: Ja giffarna har ju ett intressant lag i år, Ja hockey är alltid hockey :)

Uno Gordon: Kul med lite nerv som sagt, men FBK tar detta.

Snoop:

Ja jag förstår fullt ut att du är glad det skulle jag ha varit jag med, för en annans del är det tur att Giffarna börjar spela snart så man får något annat att lägga fokus på och lägga denna säsong bakom sig.

Men givetvis kommer man endå följa med i slutspelet, men det är ju inte längre av samma intresse för en annan :(. Men som sagt Hockey är Hockey och jag älskar sporten så :).

Uno Gordon: 1.31 kvar. Tekning i FBKs zon.

Uno Gordon: 1.50. Frölunda kraftsamlar. Gustavsson stabil.

Cyklob: Liiiiite nerv i Karlstad. 3-1. 2.45 kvar.

Cyklob: Aa absolut, de gäller att vi bara flinar åt dom och låter hockeyn tala, men de kommer blir ruskigt roligt detta, va ett tag sen man fick va med om en semifinal nu :)

Snoop: Ja absolut, men det gäller inte bara snacket utan alla fula tjuvnyp med som dom delar ut med.

Kongo: Jag har koppling till både Modo och Giffarna därför dom lagen ligger mig närmast om hjärtat med konstigare så är det inte.

Cyklob: Aa de gäller ju att vara kylig när skitsnackarna drar igång.

Cyklob:
Nejdå. Det var bara en fråga.
Det är inget konstigt att hålla på ett lag man inte har någon koppling till, men jag tycker det ofta präglas av lättsinne, medgångsanda och fjortistänk.

Snoop: kan era spelare behålla lugnet och inte brusa upp av alla kommentarer och allt fult dom kommer göra så har ni all chans i värden att slå ut dom.

arf: De gör detta bara till ännu roligare utmaning :)

Snoop: Märkligt (och sannolikt gynnsamt) för Kenta att möta ett lag han känner så väl i en matchserie.

Cyklob: Ja dom har ju de, Ward,Jämtin och Ledin men även Petrasek och Luoma kan ha svårt att hänga med om tempot blir rasande, så detta blir en utmaning :)

Snoop: Somervuori drog nu ner rullgardinen för Frölunda, Timrå - HV71 i EON på måndag !

Snoop: Jag skulle nog säga fördelen att möta hv är att dom har 3 grisar i sitt lag som sitter mer i utvisningsbåset änn vad dom spelar. Så ni kommer ju få spela powerplay hela tiden.

Ja nu är det nog klart det blir HV för eran del 3-0 nu till Färjestad.

Cyklob: De positiva med att möta HV är ju att om vi fortsätter med vår fart och kontringar så kommer nog HV dra på sig utvisningar, något som dom gjort mycket under säsongen så vi kommer få mycket chanser i PP :)

Uno Gordon: Hade mer än gärna åkt jag också men får inte ledigt från jobbet. Lite trist.

Snoop: Så det ska inte behöva spela någon roll om man tänkt gå hela vägen :). Det är bara gå in och köra.

Uno Gordon:

Han var ju med på min Ö-viksresa och var så jävla lismande och inställsam. Vi rökte på och hade det allmänt trevligt. Men att bara dra iväg så där... Arabjävel!

« · 1013352 · »