1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 610895 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Cyklob: Jo de är ju sant de :)

DJ Hemp: Sicken jävla snyltare. En pungspark i skrevetär är vad sådana där "fripassagerare" förtjänar. Han var inte ens sugen på en konversation.

Taskspelare!

Snoop: Ja jag tror nog LHC skulle passa er bättre, men som sagt om ni ska gå hela vägen så ska ju alla hinder på vägen besegras :).

Uno Gordon: Ingen aning om han tänker åka, gissar på att de kommer bli rätt svårt att fylla en buss

Mathias: Åker du och Kjelle i egen bil är intresset så pass stort att vi fyller en stor buss?

Uno Gordon:

Den där jävla tunisiern borde hänga på och bjuda tillbaka den öl jag köpte till honom på Aveny i torsdags. Jag hade världens respekt för honom, men inte nu längre! Fy fan, sitta där och se så jääävla cool ut i sin hood-jacka och ta emot min satans bärs. Sedan stack idioten som en avlöning. Men vänta Du bara, Ali Baba!

Uno Gordon: Jag siktar på att åka ner

DJ Hemp: Antar att det bara blir en minibuss till Jerusalem på onsdag. Kattiz, Knylan, Skarin, Dalan, Sjöstedt, JimmyH - vilka fler?

Snoop:

Fan, det lär med all sannolikhet bli HV! Men misströsta inte, som vi spelade i kvarten kan vi spöa vilket jävla lag som helst. Jönköping är som skrivet en mycket vacker stad och jag längtar efter att få se de där jävla Rosenlunds-bankarna igen. Jag vill också att vi ska få Per Ledin (lappjäveln) ur balans! Johan Andersson kanske kan göra´t igen...?

Cyklob: Men jag skulle egentligen vilja att vi möter LHC, med tanke på den fart och våra kontringar tro jag att vi skulle bli jobbiga för Fernholm,Pihl,Majesky,Junland och Melichar.Men det lär bli HV som vi får möta :/

DJ Hemp:

"outgrundliga", för fan! Jag hatar att skriva fel! Jag är perfektionist, för helvetes satan! Nåväl, nu är "Timrå IK - en klassiker" inom tre meter från mig och jag kommer aldrig att skiljas från den igen. Jag älskar Timrå IK:s historia och tycker att den är coolast av alla lags historier!

Snoop: Fel av mig :), var lite för snabb där :).

Cyklob: Ja de är en period kvar, men jag skrev att just nu så är det HV :P

friskan:

Jag hade ALLA mina böcker i källaren tills nu i natt. Så blev det när jag flyttade till Eskilstuna hösten 2004. Denna lägenhet var bara en nödlösning, men här bor jag än idag. Herrens vägar äro ougrundliga...

DJ Hemp:

Rättelser...

"med två omgångar KVAR"

"den småländska HOCKEYsagan"

Tillägg: Jag har absolut noll sympatier för HV71, men när man bor i en stad och är sportfåne dras man lätt med i den lokala elitidrotten. På den tiden hette Timrå IK för övrigt Sundsvall/Timrå Hockey eller något...

Snoop: Det är ju en period kvar att spela :). Men det är väll inte mycket som talar för något annat.

DJ Hemp:
I källaren? Hade du DEN boken i källaren men Hempen du gör mig bekymrad.
I vårt hem finns den boken alltid inom räckhåll.
Du kommer väl bortöver nästa match och pysslar om Tant Friskan?

Tyvärr har jag inte särskilt många roliga hockeyminnen från Jönköping. Den första säsongen (1989-1990) missade HV71 slutspelet trots att allt verkade klappat och klart med två omgångar. Men så fick fucking AIK någon slags lidnersk knäpp och den småländska sagan var all...

1990-1991 blev det respass mot VIK Hockey i kvarten. Två jävla raka matcher. Hårt som fan. Mitt absolut roligaste minne från Rosenlundshallen - som den hette på den tiden - var när HV vände 1-4 till 8-5 mot Malmö IF hösten 1990. Ståplatsläktaren höll på att rämna, folk var som galna, "Klapp & Klang" som klacken hette fick glädjefnatt...

Se där, nu fick ni lite kuriosa från Smålands Jerusalem... :)

Kongo: Är det ett krav eller ?, känner många som hejjar på Timrå i hockeyn som håller på tex Djurgården i fotboll. Är väll inge konstigt med det ?.

Har precis suttit som försjunken i boken "TIMRÅ IK - en klassiker" som jag släpade upp från källaren igår. Fan vilken intressant historia vi har! Det är bara den där jävla pricken över i:et som fattas och den ska vi ta mig fan sätta dit i år. Är ni med? Med stor sannolikhet kommer jag att anmäla mig till nästa veckas E4-resa till en stad som slutar på -köping. I nuläget leder FBK på Canal+, så det lutar väl åt det småländska alternativet. Men varför inte? Jönköping är en mycket vacker stad, där jag också bodde åren 1989-1991. Jag ångrar än idag att jag flyttade därifrån, men jag fick för mig att jag skulle plugga vidare i Uppsala...

Kongo:
"Varför är du inte konsekvent och håller på ett Ö-vikslag i fotboll också?"

Är det ett måste?

Just nu blir det HV71 iaf.

Cyklob:
Varför är du inte konsekvent och håller på ett Ö-vikslag i fotboll också?

Uno Gordon: Ordinary.

Nu drar det ihop sig för påsksmällen (åtminstone på förhand).

Tippade 4-3 för Frölunda i matcher inför slutspelet. Men det känns som att ett alldeles för hungrigt och ilsket FBK tar hem det här till slut. 4-2.

Skarin: Då vann du pengar va? Eller var det på det ordinarie Stryktipset?

Kongo:

Suveränt! Synd bara att de spelar i PL så sällan numera. De var fan i mig bara uppe och vände säsongen 2003/2004. Missflyt med skador och annan skit...

DJ Hemp:
Up the Wolves! Mitt lag också. Steve Bull!

JD: Aj då. Typiskt förstår jag. Wolves räddade min ära istället, nu fick jag 8 rätt på tipset. Haha, fantastiskt.

Wolverhampton är mitt lag! Inte minst därför att Kevin Rowland är född i den staden. Skönt att de fick med sig en poängjävel då... Är det någon som minns Andy Gray förresten?

Skarin: Genom att ta på mig tagelskjortan. Wolves kvitterade på övertid.

JD: Grattis. Hur firar du detta?

JD: Grymt imponerande! Håll ut!

Så leder just nu QPR borta mot Wolverhampton. Ställningen är 2-3 med ca 10 kvar.

... När jag tittade på det pyntade påskriset som står på köksbordet i förmiddags såg jag plötsligt att det var Jörjen Jönsson som kommit in i köket. Gul och lila i en risig kombination. Skulle inte förvåna mig om de däringa Karlstadpöjkare valt denna synnerligt fula färgkombination bara med tanke på att dom alltid spelar slutspel i påsktider.
Vi får hoppas att Backlund symboliserar påskägget i resten av slutspelet:-)

Grattis Torpet till första SM-guldet.

spAps: Visst, vi är sannerligen inte bortskämda med semifinalplatser genom åren. Fast det är en härlig, positiv stress. :-) Snart och snart, en 4-5 veckor till får man nog räkna med. Semifinalerna är väl över om 1 1/2-2 veckor och därefter tar ju finalspelet vid.

mikenomad: Jag förstår att det kan vara stressande att ställas inför en så främmande situation. Men det är ingen fara. Snart är det över.

Icing-Ove: Har hört att tablån är ändrad, man har börjat ana ugglor i mossen på SVT gällande Modo som klubb och vad som egentligen pågått däruppe. Extrainsatt Babel istället....

mikenomad: åt=nåt. Irriterande med ett tangentbord där "n" börjar balla ur....

spAps: Ja, du får ha överseende med min taskiga tajming...det är lite stressigt så här i slutspelstider. Men det är ju inget du behöver bry dig om vilket sannerligen märks på antalet inlägg från din sida härinne på sistone.

Ang. mitt inlägg så behövde jag faktiskt inte klura särskilt länge alls, det var så självklart på åt vis.

Ambroo: Haha, ska jag hälsa religionläraren att en viss elev behöver lite extra hjälp? ;)

spAps: Haha Bättre svar än så där kan man väl knappast ge?

Icing-Ove: Jodå, vi vet ju att en del "journalister" utvecklat ett minst sagt osunt dyrkande av Foppa och hans fot...

Hahl Bundy: Man kan ju alltid pula i sig påskgodis, utav oklara anledningar.

...så är det ruggigt tråkigt nu ett par dar tills på måndag då det smäller.
Modoiterna har ju inget att se framemot.

Jo visst ja J20 matchen senare. Den är het, glödhet.

Icing-Ove: Det är som vanligt SVT visar bara skräp :P

Icing-Ove: Själv hoppas jag att Zetterberg i vanlig ordning är med och berättar om sin tid som Modo-supporter. Det är alltid lika kul att höra.

Redax 2:
SVT fattar väl att Foppas fot får fler rubriker än fem förvärvade fenomenala Timråfinnar...

Snoop: Hur mycket fick vi egentligen av MoDo
För lägg matchen i kvart fyra ?
Borde väl vara en ganska skön slant

Icing-Ove: Det är lite som att i efterhand läsa analytikernas rapporter om t.ex Enron. Tänk så fel "experterna" kunde ha...

Undrar varför SVT väntat så länge med att visa den. Det känns otvivelaktigt en smula ironiskt att den visas just denna vecka...

Icing-Ove: Hahaha, vi ägde er och våra stjärnor åkte åttor runt er, ni blev förnedrad i 3 matcher ;)

« · 1013249 · »