1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 611312 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Kanon roligt med lite drag under sulorna även i kvalserien.

Var ett "STORT" gäng som passade på att se matchen nere på O´Learys.
Det var ett fruktansvärt bra drag under hela matchen, dock en del meningsskiljaktigheter som höjde atmosfären några decibel.

Synd bara att mellisen var frysen?

Beträfande matchen så vara alla på O´Learys inne på domaren, och då gäller "Oculi plus vident quam oculus" men det hade kanske inte hjälp det heller.

Uno Gordon: www.st.nu där kan man läsa nyheterna från kl 03:00 men man ser rubrikerna före.

Snoop: Hur fan kan du redan ha fått tidningen som?

Snoop: Både Bastianssen o Beudoin i Mora är ung. likadana ..fysiskt starka men sega skridskoåkare ..långt segare än Riku o det känns inte bar då man sett att långsamma forwards drar ner tempot för mycket på hela kedjan...Dessutom har ingen av dom blivit snabbare med åren...sett hur dom ena matchen i mora varit mycket bra för att nästa bara se totaltrötta ut i åkningen...

Så kan man läsa i st idag om Bastiansen och att Timrå har ögonen på han, personligen tycker jag inte Timrå ska ersätta en kejsare med Bastiansen, man borde ha högre mål än så :/

TRL: Stämmer bra det. Säsongen 95/96. Christer Jensen hade avgjort nere i Ängelholm i "Sudden", 4-5.

Hemma ledde vi med 2-0 med 4min kvar men vi började fegspela och RBK kunde på något egendomligt vis skrinna sig ikapp till 2-2 vid full tid.

4.33 in i förlängningen skrinnar Rögles nr.27 Mikael Johansson fri ifrån vänsterkanten och skjuter en lurig handledare på Peter Toresson och pucken smiter emellan benskydden efter att "Tore" försökt slajda. Men det gick åt helvete.

JD: Så jävkla skönt att bli av med "Hela Sveriges Leksan"
En fluga gör ingen sommar. Syftar på Ed

JimmyH: Bröderna Elvenes va ju med i Rögle då... Den matchen sitter i mitt minne också och är svår att glömma hehe... Jag var riktigt arg på läktaren då kommer jag ihåg. Va väl i playoff eller nåt med chans att nå superallsvenskan.

JimmyH: Ja men han menar väl ännu längre bak i tiden när vi ledde hemma med 2-0 om ja inte minns helt fel o Rögle vände o vann i sudden... de va på Jocke Nilssons tid :)

Heleniz: Förmodligen lär det ju varit rätt många som kollade samtidigt som gjorde att det gick segt.

andyo: Men hallå, det låter ju stört. Jag har snabb uppkoppling, kan ju knappast vara uppkopplingshastigheten som var problemet. men skit samma, funkar nu iaf :D

JimmyH: Det var väl jag som började snacka Röglerevansch. Vi måste hålla isär äpplen och päron här... ;)

RocknRolf2: Vad snackar du om? Revansch på Rögle?

Rögle var storfavoriter i SuperAllsvenskan 99/00 och vi slog dem med 4-1 (h) och 7-2 (b). Sedan så gick vi upp i elitserien och Rögle tappade sina stjärnor då och de spelar fortfarande i allsvenskan. Är det några som ska ha revansch där så borde det vara Rögle.

Heleniz: ja man kan ju tycka det, men en bil som går 250km/h jämfört med en som knappt kommer upp i 100km/h går ju ändå snabbare. Samma sak med Internet.

Heleniz: ja, man tycker ju det.

Jensen_12: Nu, äntligen finns målkavalkaden så att jag kan se den. Fan vad sjukt att det tog så lång tid för mig. Internet som internet tycker man ju ?

Uno Gordon: jag skulle inte vilja byta vopat eller grosek mot nån i Timrå...alla kedjor inräknade.

arf: svensk hockeys vardag, tyvärr.

Uno Gordon: Domaren dömer ju i princip bort Rögle ur ES ikväll. I ställningen 3-4, där Rögle i princip är klara för ES, släpper han först en MIF-hakning och dömer sedan utvisning för en mer tveksam röglehakning. I följande PP kvitterar MIF.

Nu behöver bara BIF och MIF bevaka serieledningen mot redan avsågade gäng.

Jag skulle ha fått blodstörtning och gjort en falling down om jag hade varit röglesupporter.

Uno Gordon: Helt övertygad om att Rögle vinner hemma. Sen tror jag inte att LIF lägger sig platt mot MIF utan LIF vinner.

Borde betyda att Brynäs och Rögle går till ES.

Eller??

Uno Gordon: Jag är inte tyst förrän Vopat och Grosek har elitseriekontrakt... =)

Snoop: Då är ju läget ännu bättre. Då vinner de matchen. Fullständigt övertygad. Vinn för satan och tysta Rockroffe.

Uno Gordon: Vi håller tummarna...=)

Dream Team: Tänk om Brynäs kryssar mot V-ås(tror inte på det) och Rögle och Malmö vinner sina matcher, det vore faktiskt kul.....=)

Uno Gordon: Rögle har hemmaplan mot Mora.

Dream Team: Vi slänger en peng på Rögle-skräll i Dalarna. Micke Gath & Kenny Jönsson blir hjältar när RBK åter tar steget upp.

Dream Team: Jo det är klart. Men med en match kvar ser jag det som rätt pissigt när man inte har det i egna händer. Men visst, det kan gå hursomhelst, inte ens Brynäs är klara. Jag har dock en gnagande känsla av att det blir Brynäs och Mora faktiskt innan det är klart

Jag tycker det hade varit kul med ett nytt lag i ES. Med det signalerar man att det inte är omöjligt för lag med mindre plånböcker att gå upp till ES. Jag håller stenhårt på RBK.

RocknRolf2: Pissigt läge för Rögle? Iofs möter Malmö ett redan avsågat Leksand, men man gör det på bortais. På samma plats och under typ samma förutsättningar som kvalserien förra säsongen. Det räcker med poängtapp så länge Rögle slår bortasvaga Mora på hemmaplan.

Uno Gordon: Det har jag aldrig kallat mig själv. Men i det här fallet kan jag helt lugnt säga, vänta och se

RocknRolf2: Vad bra då vet jag. Experten har talat.

Snoop: Håller med dig.. Malmö borde fått utvisning innan de gjorde 4-4... aja slutresultatet spelar ändå ingen roll för min egen personliga del, brynäs vann ändå och det tycker jag är förjävligt.

Svagt av Leksand att inte vinna nu när det gäller, och starkt av ett riktigt anrikt skitlag som brynäs att vinna nu när det gäller. Nu har jag väl inte sett matchen, Leksand kanske hade 100 målchanser och Brynäs 2.

Nu blir det väl förmodligen Brynäs + förmodligen Malmö som går till elitserien. Känns ju inte direkt som att Västerås eller Leksand kommer att bry sig om att kriga värst hårt om poängen mog Brynäs och Malmö nu.

Efter att ha sett Rögle spela nu så är jag riktigt imponerad, hur fan kan dom störa dom andra lagen så hårt? Luktar ett nytt Mora IK över dom.

Dream Team: Vore ganska kul om Leksand kunde spela bort det andra elitsatsande laget från allsvenskan på torsdag. Brynäs borde väl vara klara då man ska klara av att slåa VIK borta. Känns som Rögle ligger i vinnarhålet då man möter bortasvaga Mora på hemmais.

RTS: "LeksandS" ska det vara

Uno Gordon: Jaha. Jag nöjer mig med att konstatera att varken Grosek eller Vopat kommer vara i närheten av elitserien under deras återstående karriärer.

Dream Team: Vill inte ha hit Mora igen! Vad som helst utom det jäkla skräpgänget

RocknRolf2: Exakt! Grosek och Vopat tätt följd av Bergenström har varit totalt värdelös hela kvalserien.
Hade Timrå värvat någon av dom hade man blit Tokig på riktigt.
Leksand klart sämsta spelare i KS.

Red Rocker: Inför sista omgången har vi följande topp-4:

1. Brynäs IF 22-23 +10 16p
2. Malmö IF 31-25 +6 16p

3. Rögle BK 36-32 +4 16p
4. Mora IK 24-23 +1 16p

Spännande var ordet!!

Uno Gordon: Vopat ja, men inte Grosek för killen är ju seg som satan på grillerna.

Red Rocker: Jo de är möjligt för att Sören Persson höll på Malmö ikväll, så enkelt är de faktiskt, har aldrig i hela mitt liv sett en sådan bedrövlig domare som helt klart räddar Malmö.

Sådärja, nu har Rögle ett ganska pissigt läge att fixa elitkontrakt. Det tackar jag för!

Och Timrå behöver inte nån revansch på Rögle, det räcker gott med att de laget fortsätter ruttna i allsvenskan för evig tid framöver

Borde/tror det blir Malmö och Brynäs som går upp??

RocknRolf2: Jag skulle ta Grosek och Vopat alla dar i veckan om jag vore sportchef.

Fan också. Men vilken grym match! Nu är det sjukt spännande i kvalserien. 4 lag som alla har samma poäng, helt stört!

Red Rocker: 4 lag på 16 poäng hur är det möjligt...=)

Ruggigt spännande bra match jag är glad att inte TIK spelar KS....=)

Per HApps: Precis, de är fan sjukt de som sker i Malmö idag och domarbasen måste ju hålla med.

Uno Gordon: Ja, eller kanske i samma nivå som Grosek och Vopat då.

Heleniz:
Persson är en skam för hela domarkåren, den hjälper ju inte med tvådomarsystem Persson blir ju liksom inte bättre för det.

RocknRolf2: För att de är underdogs och för att det skulle vara så jävla skönt att slippa Malmö.

Men jaaaa! Malmöutvisning, äntligen =) 3 mot 3...

« · 1027251 · »