1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 611459 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
250kg kärlek: Det är även tråkigt att Timrå INTE är med i racet om Jonsson.
Man får även hoppas att Regin stannar 1 år till.

...så har tydligen Ottawa så smått börjat rycka i Regin.

- De har meddelat oss att de inte har för avsikt att släppa rättigheterna på Peter, säger hans agent Gunnar Svensson.

Åter förening ?

träffade jimmy U, i dag i birsta pratade lite lätt om att kunna träffas, vi lite äldre som var med i klacken förr eller hitta på något jippo skulle vara kul. man är ju fortfarande med fast på håll ;) men det skulle vara kul att ställa sig i klacken och sjunga, som tex vi gjorde mot skellefteå borta då vi sjöng från värmning till efter slutsignalen :) men ja skulle vara kul att träffa er igen om ni finns kvar där ute någonstans mvh gaphalsen ;)

Timrå ik vi ger ALDRIG upp :)

Danfj: är väl inget konstigt med det. Spenderar väl somrarna där nere, och han lär säkert bosätta sig där efter karriären. Tror inte han gjort sin sista säsong i färjestad heller

the_dude: tyder på att man är väldigt komplett. Zäta låg tvåa i tekningstatisiken i detroit och etta i istid. Datsyuk hade dock +11 bättre i +/-. Madden har jag ingen koll på

Danfj: Att han flyttar hem efter kariären? Skräll.

nu vet vi jonsson`s framtid:Nu är säsongen över för Jonsson och Sundh.

Nu väntar köp av en hustomt för Jonsson.

– Ja, ska till Karlstad och köpa en tomt utanför centrum. Hade varit kul att få spela VM, men nu blir det planering av tomten istället, säger Jonsson

Mathias: De är jäkligt bra att bli nominerad till NHL's bäste defensive spelare och endå gör 92 poäng, starkt.

Zäta har blivit nominerad till NHL:s bästa defensive forward, länk!

JimmyH: Aha, jo jag vet, men det var bara det att jag misstog mig på hans sätt att skriva. Jag antog att han menade kommande säsong.

..så verkar dom flesta toppnationer utom sverige få riktigt högklassiga förstärkningar till vm...vad sägs om Ovechkin - S.Fedorov - Semin ? spezza och heatley klara för kanada etc. medans sverige har typ Nilsson - Bäckström - Random elitseriespelare...otroligt vad mycket jämmer och elände allting är helt plötsligt för alla NHL proffs.

Snoop: Aa de är bara hoppas HV och LHC tar skiten på allvar nu och kickar ner alla pajjaslag.

Så är första upplagan av Champions League lottad och så här ser det ut för våra svenska lag:

Så ser gruppspelet ut
Grupp A: Magnitogorsk, Kärpät och Eisbären Berlin
Grupp B: HV71, Espoo Blues och kvallag
Grupp C: Bratislava, Mountfield och Salavat Yulayev
Grupp D: Linköping, Zürich och Slavia Prag

mikenomad och Ambroo: Jonathan Hedström stannade inte i Timrå 05/06.

Ambroo: Ja, vad har man missat nu? Försvinner Jonte?

lungan: Det beror ju mycket på vilka som lämnade nu i år och än mer på att målvaktssidan och stora delar av truppen i övrigt inte alls dög säsongen 05/06.

Vadå tre om Hedström stannat?

ralus: En intressant sak, som Timrå måste bli bättre på är att behålla spelare.

Från säsong 05/06 finns endast två namn kvar i Truppen, hade haft tre om Hedström stannat.

Back: Styf
Forward: Regin

Mappe: Kan ju även vara att han så att han har kommit över en tomt som är bra att ha till framtiden. För det är tydligen svårt att få tag på ett bra läge där nere i Karlstad.

Jacksson 71: Så Skall RJ pyssla med en nyköpt tomt i Karlstad. Ett ganska rimligt antagande är då att kommande säsong är den sista för honom i TIK.

lungan: Tappade vi inte Hagos mitt i sommarn också?
Jag minns inte riktigt.

..så satt precis Z 1-1 bakom jose theodore ca 10 minuter in i första perioden

Står en artikel i ST som publiceras 03:00 att sanny och johan är uttagna i VM-Truppen, Sanny är förlorad men fatta vad detta kommer göra för Johan Andersson detta kan inte bli mycket bättre för honom, han kommer bli hur grym som helst nästa år i Timrå så vida inte han blir ett NHL-tapp vilket nu kan vara en risk, fatta om vi skulle tappa

Hahl
Regin
Bagarn

Det är nästa värre än vad det var för ett par år sen då vi tappa Hedström om Nordgren mitt under sommaren.

NIssEn: Zäta-logen ligger ett etage ovanför puben som är på kortsidan mot E4. Nästan bredvid restaurangen kan man säga.

Avbryter Silly snacket med en fråga. Vart ligger Zäta logen?

Uno Gordon: Härligt härligt, ska bli kanon att få glida in på er sida o läsa lite :)

Snoop: Nu finns det en nystartad blogg i regi utav mig och Jensen_12. Victor har idag slitit arslet av sig för att fixa till servern så att åtkomsten till sidan är tillgänglig dygnet runt. Tidigare hade vi inte planerat för en sådan permanent lösning för än i slutet på maj. Detta eftersom Victor kör grejerna hemifrån.

Nu hoppas vi att det skall och sidan har testkörts och det fungerar. Det är alltså två bloggar i en kan man säga. Victor skriver om lite allt möjligt, vilket iofs jag också gör. Men mitt fokus ligger ändå på sporten och finns under vinjetten "Uno Kryss Due".

Än så länge finns det ingen gästbok för ändamålet men det jobbas febrilt även med detta.

Ni kan väl kika in på sidan och bokmärka den bland era favoriter och sedan slänga in ett omdöme om sidan i denna tråd så länge.

Trevlig läsning!

Så är det bedrövligt hur många återbud Tre Kronor får, man skäms för fan att var svensk !!!!!!!!

....är det ingen mer än jag som tycker att det är roligt att Sundh fortfarande är kvar i 3 devalverade kronor?

Backlund fick ju åka hem men Sundh, Bagarn, Robin o Sanny är kvar än så länge.

Hahl Bundy: Roligare att se Dragonerna, de skämmer ju iaf inte ut sig i sin korpserie till skillnad från giffers i lingonserien som kallas allsvenskan. 38:e bästa liga i Europa......

Hahl Bundy: Det räcker ju med att vara lång i det här landet för att få spela i basketligan. Matchstart 19:04 är heller inte att förakta...

Forza Korpen!

..så är det roligt att Sundsvalls Dragoner spelar SM-final i den ädla sporten Korgboll i en liga som är fullt i klass med Bangladesh:s.

Mycket mål brukar det bli eller snarare poäng. Hej o hå luden tå!

JimmyH: Fel att skjuta direkt där i slutet då, men samtidigt så var ju inte passningen så där lysande heller direkt... Tråkigt.

JimmyH: 2-3 nu...

TIKbiff: Du kan följa via länken här också.

JimmyH:
Tack så mycket, uppskattas.
släng gärna in slutresultatet sedan.

TIKbiff: 2-2 och paus.

Lander och Pääjärvi spelar rätt mycket. De har haft varsin målchans i matchen. Pääjärvi hade en så kallad "wrap around" i den andra perioden.

Bäst i Sverige i matchen är dock Victor Hedman, Erik Karlsson och Mattias Tedenby. Även målvakten Markström har varit bra.

JimmyH:
Fortfarande 2-1?
hur går det för Lander och Pääjärvi?
långt kvar?

Sorry,men kan inte få upp detta själv.

ChriZt3r: Instämmer, smack i krysset bara.

ChriZt3r: 2-1 Sverige nu riktigt fint mål

JimmyH: Heheh nej det är ju roligare med tecknat än intervjuer äntligen någon som fattat detta.

ChriZt3r: Just nu är det en tecknad kortfilm på ryska hehe. Det här med paus-snack och intervjuer är inget för ryssar. ;)

JimmyH: Perfekt, Tackar för tipset

www.corbina.tv

Gå ner en bit på sidan och tryck på den gröna ikonen THB. Där visas Sverige - Kanada i semifinalen i U18 VM. Just nu är det paus med rysk lokalreklam. Det står 1-1 efter en period.

Snoop: jo det kanske dom gör. Men det många inte verkar fundera över är att Tre Kronor är det lag inom Sverige som har absolut högst press på sig att inte bara prestera utan också leverera - oavsett om det är en sketen turnering i finaland, VM eller World Cup. Många verkar inte fatta att det är rätt hyfsad konkurrens i dagens internationella hockey. Om vi förlorar mot både Finland, USA, Tjeckien och USA är det skandal, om man jämför med Sveriges landslag i fotboll vore detta som att Sverige skulle möta typ Danmark, Tjeckien, Grekland och Paraguay - men skillnaden är att om Sverige skulle förlora mot dessa länder hade det man definitivt inte sett det som en lika stor skandal som hockeyn. Det är väl nästan bara om Sverige möter färöarna som det hade uppfattats som en skandal om Sverige förlorade, men samtidigt hade det räckt om Sverige gjort 1-0 så hade alla vart nöjda.

Hade Tre Kronor spöat Danmark med 3-2 så hade nog många höjt ögonbrynen och tyckt det var dåligt.

Ha inte överdrivet stora krav på tre kronor, visst man kan förvänta oss att vi ska vinna vissa turneringar och spela bra på dom flesta - men alla måste ju få ha svackor. Och om jag ska tala för mig själv skiter jag fullständigt om Sverige vinner alla jävla skitturneringar, det är VM, OS och World Cup som räknas - och spelar dom kasst i mer än en sån turnering i rad så anser även jag att det är skandal.

Fyfan vad Sverige förlorar i årets EHT, bedrövligt.

Dream Team: timrå dominera!

Timrå IK leverarar i landslagen.

23.142 minSWE8. LINDSTRÖM, SannyDELAY

23.181 - 0 PP1FIN37. PYÖRÄLÄ, Mika 
 (23. HAHL, Riku)
Avdelningen snabba ryck i PP.

Bästa målvakten i världen just nu, Jose Theodore.....

T T:

Undrar vad en superjackpot i Las vegas ligger på ??

800 miljoner men helt klart skulle man inte gråta om man vann 800 tusen massa resor i så fall.

Det är väl du, Magnus?

« · 1034927 · »