Jacksson 71: Han är en snabb offensiv forward, förra säsongen i Bismarck hade han dock lite skadeproblem . Kan bli en flipp om han spelar på topp och håller sig fri från skador.
Jacksson 71: Ser även på Timrås hemsida att Erik Lund är klar för vårt junior lag, det är säkert klart sedan en tid tillbaka men det ska bli kul att han kommer tillbaka jag har tyvär aldrig sett han spela men är det någon som sett han spela??
Skarin: Ja han skulle vara intressant att se men som du säger så är det ju fullt men även om det skulle finnas en plats kvar så skulle han nog inte få någon speltid om han spelade i Timrå det skulle bli tredje eller fjärde kedjan för honom när Tenkrat kommer i October.
Uddan: Nej, det kan han ej. Även om mycket går att omskola. Och i TIK kommer han aldrig att spela. Men jag skulle gärna vilja ha honom som ytterforward, men där är det fullt.
Uddan: Jomenvisst. Det låter ju jävligt rimligt. I ena sekunden är allting för dyrt och i nästa skall vi inte ens värva någonting alls och i ett tredje då skall vi värva en transatlant utan artistkontrakt. Har du hört det där ifrån TJ då kan jag tro på det. Men annars avfärdar jag det som storhetsvansinne och verkningslöst skitsnack.
Ingen kan väl på fullt allvar tro på en sådan utveckling. Jag menar aviserar vi att värva en center för förstafemman som skall producera så lär vi ju få slanta och skatterna är ju otroligt förmånliga i Sverige. Vi är ju ett föregångsland på den biten. Och bensinen blir bara billigare och billigare den med.
Vi kan väl iaf hålla drömmarna på en någorlunda rimlig nivå och inte skena iväg upp i det blå. Lite substans får det väl ändå lov att vara över snacket.
Uno Gordon: Men man ska vell inte behöva glömma de, jag menar jag har också ganska svårt att Randy kommer vara med... Men chansen finns ju för om det där Uddan säger stämmer så finns ju möjligheten, det kanske inte ens är Randy som Timrå vill ha han kanske bara är ett namn långt ner på listan med tanke på hans lön.
Men annars går det ju att Randy eller någon eventuell annan spelare värvas på artiskontrakt och att Hedström eller Pyörälä går in som första eller kanske andra center tills han kommer...
Jacksson 71: Glöm att Randy Robitaille är med på någon ispremiär. Om han överhuvudtaget värvas så är han fortfarande en "artist" och kommer inte landa förrän i Oktober.
Kerstin_k: Ja är det någon som har hört något mer om Randy för det börjar ju närma sig ispremiären nu och det vore ju roligt (om det ska värvas någon center) att han är med då...
Uddan: Gb'n peakade nån gång förra veckan (Randy) , därefter har den varit död. Men det ser jag som ett sundhetstecken. Det här vädret ute borde innebära ett riktigt lågt engagemang här inne.
Nej, lite fart blir det först när nästa värvning börjar bli verklighet. Alternativt när serien drar igång. Först då kommer det väl att hända saker här inne.
..så har jag redan nu börjat ladda inför kommande säsong genom att kolla alla klipp från Timrås matcher på SVT-play. Jag har även kollat på kerstin_ks "Best of Timrå"-filmer om och om igen. Senast hittade jag ett klipp från mitt besök i Sundsvall/Timrå, där jag lyckades få med lite av när vågen gick i EON Arena.
jonmannen: Ge dom lite tid Moe och Erixon kan ju bli hur bra som helst om man bara har lite tålamod, jag tror vi Timrå fans har blivt bortskämda med Anton Strålman, för han tog det en säsong sen var han skit bra men alla är inte så många behöver lite tid och det behöver Erixon och Moe men för fan Moe är vell bara 19 och Erixon 18 om vi ger dom lite tid så ja varför inte nästa säsong så går dom kanske in i nåt av dom första backparen...
Det är ju härligt att man från supporterhåll skriker om att föreningen borde släppa fram fler egna produkter. Men när fansens lag ska fram får våra egna produkter ingen plats i något av backparen. What's up with that?!
Så sågs Erik på Bistron mittemot Källarkorgen tillsammans med sällskap. Efter ett tag så dök även Bagarn upp och slogs sig ner med dom och tog en kaffe. GIF Sundsvalls Linus Hallenius valde att besöka O'Learys med vänner vid samma tidpunkt.
lincoln: Kul att han trivdes här i Timrå, håller med dig de var synd att han inte hade kvickare fötter för då hade han fortfarande spelat i elitserien, för som du säger så hade han ett fruktansvärt hårt skott.
Apropå absolut ingenting... Träffade CJ nere på fotbolls EM i Innsbruck! Snacka om skön kille. Hur tervlig och ödmjuk som helst och med bara gott att säga om TIK. Lirar i Tyskland nu. Synd att han inte var bättre på rören. Grymt skott i PP hade han i alla fall.
Jensen_12: Du har helt rätt. Elitserien.2008.02.19.Timra.vs.Modo.SWEDiSH.PDTV.XviD-SPORT Heter den som finns för dom busiga fildelarna. Det var även samma match som när Zagge kastade sig på isen och blev törstig :)