1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612310 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Kevin O Shea: mycket bra idé om juniorerna. Havlac lär kostat en del mer än bishai gör så jag tror man satsar högre än så.

Kevin O Shea: Brynäs hade tydligen råd med de : men motivationen var ju inte på topp de talar ju kvalserien om :P

Frella: Har suttit och läst igenom ett dygns kommentarer på HS och känner att jag vill ventilera några funderingar:

Vad gäller Robban/Linkan, så känns förtroendekapitalet lågt för närvarande. Vad fan skall vi vänta med att hitta en center för - som någon skrivit tidigare, så är det svårt att reparera en usel säsongsinledning efter 10-15 omgångar. Att inte ha centeruppställningen klar när vi går in i premiären oroar mej mycket.
Å andra sidan: om det är så att vi var med i racet om Hlavac, så visar det ju i allafall vart nivån ligger på sökandet efter en klasspelare.

När det gäller Generalens orerande om svenska spelare, så stuntar i allafall jag om laget består av 11 kineser och 11 sydamerikaner bara dom håller mycket hög elitserieklass, och spelar för laget TIMRÅ!

Juniorfrågan slutligen: jag tror att största chansen att få in mycket juniorer i elitserien är inte att stänga den samme, utan istället stänga transfermarknaden. När elitserien startar, så införs också ett transferstopp. Får man fem skador - ja, då får man helt enkelt ersätta dom med fem egna juniorer. Då kommer elitserielagen att utöka sina trupper med en massa "reservspelare" säger ni. Men har man ekonomi för det? Och vilka etablerade spelare ställer upp på att sitta en säsong och vänta på att någon skall bli långtidsskadad så att man får spela?

Det finns säkert en massa andra funderingar också, men dom kommer kanske att ventileras senare i natt...

Kan Timrå vara med i kampen om Hlavac så bör det finnas en bra klump med pengar för att ta hit någon vettig center. Gör att man känner sig mindre orolig över den biten iaf. Frågan är ju om det ens blir en center om man jagar Hlavac...

Enligt hockeysverige.se så va Timrå med i jakten på Hlavac, de va ju synd att han inte kom hit då.

Så var tydligen Timrå med i kampen om Hlavac....

Et tu Brute: Jag vill att Timrå ska vinna SM-guld.

General_Moisio:

Skulle det inte glädja dig mer om Timrå vann ett SM-guld, än att laget enbart består av svenskar.

DIF vann med ett helsvenskt lag 1991. Sedan dess är det ingen som lyckats med den bedriften.

General_Moisio: Jag håller med, de ska vara mest svenska spelare och som vi har det nu i Timrå tycker jag är perfekt, vi har mycket svenskt kryddat med spetskompetens från utlandet.

Et tu Brute: Nej men vi spelar trots allt i en Svensk Elitserie jag tycker de ska finnas en gräns på hur många utlänningar som finns. Så jag tycker de är roligt att Timrå är ett av lagen som ligger i botten av denna lista. De glädjer mig.

General_Moisio skrev: "helsvenskt lag ska de vara"

Visst är ambitionen fin, men är du medveten om när det senast var ett helsvenskt lag som vann SM?

Blizzard: Ja de är konstigt har aldrig sett FBK som ett gäng utlänningar men tydligen har dom tänkt om.

General_Moisio: det roliga är att FBK har 11 st :P vart tog alla gubbar vägen...

General_Moisio: helsvenskt lag ska de vara*

Känns positivt att Timrå är långt ner på utlänningslistan denna säsong. Håller Timrå på att bli ett svensk lag? Oroväckande eller Bra? Vad tycker ni?

Jag tycker de är bra, satsa på juniorer och svenska spelare. De går man längst på skulle jag vilja tro. Hoppas Timrå kan visa att man inte behöver mycke utlänningar för att lyckas i ES.

T T: Tur att man hade ett bra försvar. :)

Hahl Bundy: Apropå dina trojaner.

Hahl Bundy: "...billig superstjärna" var dessutom ironiskt menat, själva begreppet är ju en paradox. "Billig" och "superstjärna" ryms inte ihop i samma mening. Det lär mao inte inträffa, utan våra befintliga spelare skolas om, stuvas och paketeras för att förhoppningsvis överleva en sässe till i ES.

mikenomad: Ja, det är ju alldeles tydligt det. Jag blir såå less!

Hahl Bundy: Dom kör en trygg, klassiskt svensk helgardering; Vi är nöjda som det är men dyker det upp nån billig superstjärna så hugger vi.

Ambroo: Äh, det går ju att stuva om! Undra om inte Styf kan vara ett alternativ till en centerplats i en tredje-kedja, en checking line.

Micke Wahlberg hade kunnat vara en ersättare till Regin. Men han var väl för dyr. Självklart är han dyrare än Regin. Och givetvis också Wandell.
Jag gillar yngre spelare. Men jag älskar också rutin i herrar som Wahlberg. Kan Micke Lind tillhöra topp 3 i Brynäs år efter år skulle även Wahlberg kunna göra väldigt bra ifrån sig här. Utan tvekan!

Men eftersom det verkar finnas 100 000 centrar att värva så var väl en sådan som Wahlberg aldrig högaktuell...

Ambroo: Antingen är dom riktiga klåpare eller så är dom riktigt iskalla o har en el. flera på G o avvaktar lite grann.

Vete katten vad man ska tro. Jag hoppas på det sistnämnda men det är ju bara vad man önskar sig själv att tro.

Kerstin_k: Ja vad i ligger problemet?

Tom en klåpare som Sundlöv gick ju häromveckan ut och gjorde klart för samtliga i och kring Brynäs att jakten på en center var intensiv och att man skulle göra allt för att få det klart snarast möjligt.

Ambroo: Det tycker jag också. Det vore riktigt dåligt om vi inte hittar nån överhuvudtaget.

Ambroo: Ja, jag tyckte Brynte imponerade ifjol. Allsidig kille.

Klart som fan att det är mycket svammel. Hur svårt ska det vara att säga klart och tydligt; "Just nu finns det ingen spelare på marknaden som vi är intresserad av. Vi tänker vänta tills NHL-camperna är klara och se om vi kan hitta nån då."

Baker: Det är ju det jag sagt...folk härinne får panik när ett centernamn som Bishau nämns. Bläää...okänd...inga meriter...etc. Med tanke på de signaler våra dönickar (hittills) till sportchefer sänder blir jag ÖVERLYCKLIG om det öht värvas en till center!

Kerstin_k: Och M Johansson. Mycket pengar är det.

Hahl Bundy: Snuskigt äckligt! Fast kan Brynäs plocka ett prospect som Dixon så ska väl vi iaf kunna få in nån som är snäppet bättre.

Hahl Bundy: Jo. Betänk att dom köper honom för pengarna dom fick för Weinhandl och Mårtensson. Själv tycker jag att det är sunt att vi INTE är med och bjuder på en sån där spelare. Huva vad mycket pengar.

Nu är det iof inte klart att han får så där mycket pengar, kan tänkas vara ren spekulation från tidningens sida utifrån hans NHL-värde. Typ.

Kerstin_k: Äh, Linkan borde ta och spotta ut snuset och sluta upp med korpsnacket... "Ehh...Brynte kan ju gå in och köra center...Öhh...Fast han egentligen är högerforward...Men...Ifjol spelade han ju back i två matcher mot Chedda Stars och han stod ju även i mål tre gånger och gjorde det bra bl a mot Faster Then Knuckle Pucks...Doh!

Ambroo: Jag förstår att vi har svårt att konkurrera. Vi tillhör gärdsgårdsserien i det här sammanhanget.

Frella: Jo jag menar det...

Kerstin_k: Byt ut han!

Vi får väl se hur laget ser ut när det är dags för nersläpp.

Men tappar vi Hahl och Regin utan att värva mer ersättare än Wandell är det naturligtvis ett stort praktfiasko. Det går inte att komma ifrån. Förresten ogillar jag starkt att man så tidigt har kört med garderingar som "stuva om i laget". Kör med allt först innan ni yttrar nödlösningar.

Kerstin_k: Vilken kanal var intervjun på? Det ni säger låter ju inte speciellt positivt ett dugg.

lechef: Återstår väl att se. Han var väl lagomt mystisk i intervjun. "Dyker det upp något är vi intresserade". Fritt att tolka som man vill.

Betyder detta att vi kan glömma en centervärvning kommande veckan?

Baker: Som sagt, inte för inte som man gick ut med att Jonte skulle lira center :/

Komplettering från intervjun med pajasen!

- Folk tycker att det finns en centerplats ledig... hmmm, men vi kan ju stuva om!

Ambroo: Ja vi har ju historiskt bevis på hur många lag som återhämtat sig efter en dålig start på seriens första tio omgångar...

Frella: Dä e luuugnt... Man kan värva nästan hela sässen!

Kerstin_k: Jag kanske är negativ, men våra sportchefer imponerar inte... vad beror det på? är dom bakbundna av Thomas J eller är det bara ren och skär inkompetens? Blir det någon center så blir det en center som inget annat lag vill ha...

Kerstin_k: Man spelar mao ett ganska högt spel om man inväntar NHL-camperna. Man har då till seriestart Johan Andersson, Jesper Samuelsson och Anton Lander som säkra centerkort. Wandell missar väl några matcher i början just pga denna camp och Erik Andersson är det väl tveksamt om han är helt fit till premiären.

Baker: Ganska frustrerande besked. Har man nått att gå på eller är det dött? Sitter man på stolen och bara väntar eller jobbar man för att få fram någon. Borde väl kännas lite crazy i laget att inte veta om det kommer in någon center eller inte.

Fast å andra sidan har man ju gått ut med att Jonte ska lira center. Har man helt slopat den idén eller är det bara vi supportrar som har gjort det?

Undrar vad Nyström tycker att Linkan skulle ha sagt angående Wahlgren?

"Wahlgren har topprioritet och vi är beredda att betala väldigt, väldigt mycket"?

Skulle man skicka såna signaler till agenterna så blir man nog inte gammal på ett sportchefsjobb.

Några kommentarer från vår sportchef Linkan (radion idag)

- Vi har ingen panik...
- Vi är med om det dyker upp någon till rätt pris???
- Man kan värva nästan hela säsongen...
- Robban och jag har koll på marknaden...
- Vi kan stuva om i laget, så någon panik har vi inte...

Slutsats: En center kan vi glömma och våra sportchefer är rena skämtet...

mikenomad: Första året på jobbet. Förmodligen inte samma kontaktnät som Nubben. Otacksam uppgift att hitta ersättare till både Regin och Hahl på kort tid. Då sticker man nog inte ut hakan och kaxar på.

Ambroo: Som jag skrivit tidigare; det Linkan och Robban lyckats bäst med hittills är att hålla extremt låg profil och skruva ner förväntningarna rejält.

Hahl Bundy: Han har ju helt rätt Nyström. Dessutom så säger raden "Själv var jag beredd att idiotförklara Timrås nye sportchef (vad han nu heter)..." allt. För det är ju just på det viset alla söder om Nolby och norr om Gökböle ser på det hela.

« · 1053718 · »