1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612439 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Cartman: De hade du gärna fått hålla för dig själv.

...så känns det ju skönt att något går Timrås väg...

wwwbeta.eurosport.se/ishockey/elitserien/2007-2008/sport_sto1618704.shtml

Helg Ernest: Passar bra att det är en dansk grupp när inslaget är on Regin:)

Snoop: Ja då gäller det ju att man har långa kontrakt då, annars finns ju risken att de drar när och om de blommar ut. Då har bara Timrå fungerat som drivbänk medan andra rikare lag skördar frukten.

Sen så brukar det vara de gamla uvarna i lagen som kliver fram och ger 110% när det verkligen gäller i måstematcher, medans de kan vara lite trötta och loja i grundserielunken.

Snoop: Men vet du vilket lag som har rekordet för elitseriens yngsta trupp?........MoDo Hockey!

Poffa: Tackar och bockar! :)

Så har Timrå nu es yngsta trupp med klar marginal, 23,96 år.De hade man iofs innan Wandell lades till också men nu har man de med mycket klarare marginal, ska bli riktigt intressant att följa dom i år och framöver med denna satsning.

Tvåtallar: Njaaa, nu blev det väl lite fel.

Låten heter This is my life. Gruppen heter Gasolin, där frontfiguren är Kim Larsen.

Jensen_12: Gasolin kim larsen

..så såg jag precis klippet med Regin på ST-TV igen. Jag gillar låten som spelas i början och slutet på klippet. Är det någon som vet vem som gjort låten, och vad låten heter?

Peltomaa: Sånt anstår väl inte en lagkapten?

Per HApps: Jag läste den i början av sommaren. Mycket bra och underhållande. Man funderade en hel del genom boken på vem som var vem och så vidare.

Klart läsvärd.

Läste en bok om Timmerå i helgen.

hammerdalforlag.se/index-filer/Timmera.htm

Läs den.

250kg kärlek: Ros kan mycket väl vara inne på rätt spår vad beträffar Södertälje. Det är livsfarligt att räkna bort dem osedda. Det är inget offensivt skickligt lag (att döma av fjolåret och har väl egentligen aldrig varit något utpräglat sådant) men de har en järnmur defensivt sett och slipper till få ytor att snurra med pucken på. Det är slickat tajt i deras zon. Men sedan är ju karln ute och simmar i Atlanten när han nämner Timrå i samma andetag som Kvalserien och bort-tynande.

Jag skall personligen cykla till Söderhamn t/r och vi hamnar i Kvalserien! Och till skillnad ifrån PerHapps så står jag för det jag har sagt!

Helg Ernest: Luftade han inte handskarna senast igår?

Kerstin_k: Med en line med Mika P och Timo P på kanterna så kan nog dom flesta centrarna prestera bra i poängprotokollet.
Ta t.ex. Tom Wandell, han var en ratad spelare när han kom, fick spela med finnarna på kanterna och gjorde 2 mål på 3 matcher. Men visst å andra sidan så är det ju skönt att ha en center som man kan luta sig tillbaka på.

Per HApps: Skogs är väl knappat ett oprövat kort?
Landslagsmeriterad. Snarare ett strå vassare än Sanny skulle jag tro.
Fast det kanske är olika spelstilar. Smälla på mot Hockey lir.
Synd att Styf vart kapten, han är väl den näremast som smälla på och lufta hanskarna. Så vem skall göra det nu?

ralus: Ja, det känns aningen olustigt så här inför säsongsstarten. Den här försäsongsturneringen säger inte så mycket. Men ifjol hade vi i alla fall en etablerad förstecenter och det kändes mycket säkrare. I år är det mer ovisst. Kan bli flipp eller flopp.

Tycker att det mer talar om flipp (kontra "experternas" utlåtande). Det av den enkla anledningen av att vi har kvar samma högklassiga forwardsuppsättning som fjolåret. Plus att jag ändock känner att vi är starkare på backsidan.

Men å andra sidan fungerar inte en line utan duglig center. Jag är kluven. Tror att inledningen är ganska viktigt för oss. Synd bara att vi har ganska tufft öppningsschema.

Spännande är ordet.

I ett försök att spela djävulens advokat kommer här några funderingar kring Ros argumentationer.

1. Vi tappar Nubben och får två oprövade kort.

2. Sanny och Hahl försvinner och ersätts med oprövade kort.

3. Vi är i grunden ett landsortslag med en landsorts arena.

4. Klubbens profil och varumärke är en vadå, en profillös örn i 4 färger.

Ta en sån sak som hur man tar hand sköter sommarunderhållet.

I våras när jag gick hem efter en hemmanatch mot Brynäs stod det klottrat på entreväggen mot E4-an."Brynäs Äger - Timrå Suger".

Och förra veckan när jag åkte upp för att kolla in första isträningen var det fortfarande kvar. Det är ju inte riktigt kul att se.

Skall man vända på borttyningsstämpeln så kan man ju börja med att tvätta bort klottret.

Cartman: Han gillar inte Timrå.. Räcker det?

250kg kärlek: Visst är Timrå svårtippade, Wandell är ett oprövat kort och det är även Jonte som center. Men nog blir jag förvånad om Södertälje slutar 4:a och före Timrå den här säsongen

Det som förvånar mig är att han har tippat timrå på 7:e plats och säger att det kan bli kvalserien...har jag missat nåt?

Vad har Södertälje som inte Timrå har? Klasen, visst, men kommer Tenkrat igång tidigt så kommer det bli svårt för Klasen att bräcka Tenkrat i poängligan.

Ros, *tummen ner*.

ralus: Jag är benägen att hålla med honom om en enda sak. Att Timrå känns svårtippad.
Däremot känns det föga troligt att Timrå skall hamna i kvalserien, inte minst när man ser övriga lags spelarmaterial.

Det som stör mig mest i hans resonemang är "bort-tynande". Timrå har verkligen visat att det går, med hårt arbete, att etablera sig i elitserien och vara ett stabilt slutspelslag. Det finns inget i dagens trupp som indikerar att det skulle bli kvalserien. Timrå fortsätter att satsa.

250kg kärlek: Seriositet? Kan den mannen vara seriös? Det säger nog en del om hans "kunskaper" också, inte bara seriositet.

250kg kärlek: Haha, kvalserien? Han drar ju bara saker ur röven den där. Han sitter bara och kollar på vad vi tappat förra säsongen, har inte sett ett ord nånstans om att vi t.ex fått en av europas bästa backar i Lehtonen. Skogs känns som någon som kommer passa väldigt bra in i Timrå också.

Cartman: "Kan faktiskt bli kvalserien för den bort-tynande klubben"

Det låter inget vidare. Han måste verkligen ogilla Timrå IK. Han tippar SSK som 4:a. Bara det säger en hel del om hans seriositet.

Jensen_12: Ros ska ju ha en betongsugga i pannbenet.

250kg kärlek: Tur att karln inte är på allvar över huvud taget...

...så har Mr Ros återigen bloggat. Den här gången säger han följande om Timrå:

"7) Timrå
Tom Wandell verkar funka som förste- eller andrecenter i laget. laget är så otroligt svårtippat. Kan faktiskt bli kvalserien för den bort-tynande klubben."

Tur man inte tar karln på allvar.

Ja visst är det tidigt att diskuter men Timrå har innan Leksands matchen haft 16 power play och inte gjort ett enda mål, detta är inte bra. Men desto bättre är box-play där vi inte släppt till ett mål på 6 försök.

Dogsbite: Nej.

Cartman: Din kärra lr?

Coolt!

Tips!
-Om du har en bra bas på datorn så kommer du att uppleva ljudet i videon kraftigare.
-full bas!!!

..så säger dom att svenska tjejer inte ger allt för att vinna medaljer i OS.

Hon är värd en medalj ändå denna tjej!!

Snacka om att göra en höna av en fjäder... eller?

"CHALLES UTSPEL MOT FRÖLUNDA
– Det återstår att se, men om inte Frölunda spelar i final måste det vara ett stort misslyckande för dem."

Känns lite väl långsökt att man hakat upp sig så mycket på denna mening att man tvunget måste skriva en hel artikel om det.

Obs! Vet inte om detta är rätt tråd för att disskutera detta.
Men jag tog den som verkade ligga närmast.

actionleif: Tacka vet jag Fråga Staffan Lundh

Denna gästbok får mig osökt att tänka på detta:

Såg en text på en gammal hockeyklubba nyss.. Hade en text med Klubb nisse VM på.. Någon som vet något om en sådan?

mikenomad: Jag tyckte att Åke var bättre än Backe iå ispremiären, han hade ju ett par kvalificerade räddningar.

mikenomad: Kul att alla "hockeykunniga" ute i landet inte förstår hur bra Pärssinen och Hynning är, ska bli så kul när vi knäpper alla på näsan :)

"7. Timrå.
Elitseriens i särklass sämsta målvakt Magnus Åkerlund är fortfarande kvar i föreningen. Behöver jag säga mer? Timrå klarar slutspelet tack vare Jonte Hedström, Tenkrat och Pyörälä."
(Ur en HV-supporters blogg på Expressens hockeysida)

Gamle HV-målisen verkar inte stå högt i kurs hos sina förra supportrar...

BlackBay: Nu känns det ju som att "moneymaker" inte riktigt stämmer in. Men något annat borde ju gå att genomföra.

Dock så verkar det som att Tifogruppen har gjort sitt. Stämmer det så är det så klart väldigt, väldigt tråkigt.

Dessutom verkar det som att viktiga pjäser kommer lämna klacken och Tifogruppen vilket inte alls är bra.
Jag har tjatat på att nya förmågor ska dyka upp på ståplats och bli involverad i läktarkulturen i snart 100 år nu. Nu är det verkligen på tiden att det händer något. Annars kommer stämningen och inramningen på hemmamatcherna bli sisådär är jag rädd.

BlackBay: Jag är inte riktigt säker på att vi har en tifogrupp till denna säsong, får hoppas att nya förmågor tar vid under säsongen..

nectis: Kika en bit nedanför "fansens lag"

Vart kan man se årets spelschema?

Barbarossa: 676 kronor skulle nästan jag klara av med det blygsamma belopp jag drar in varje månad. Tror nästan att det kostade mer att skriva den där artikeln.

Men visst, postboxar är ett gissel. Hur lätt som helst att fiska upp posten där.

mikenomad: Hoppas Tifogruppen planerar ett gott mottagande för Kent "arslet" Norberg o Riku "monemaker" Hahl.... lär bli shysst stämning den kvällen i varje fall..... ska bli kul

Stackars Moe. förbaskade missbrukare
se länk

« · 1057986 · »