1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612527 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Janken: Allt på bild.

Tvåtallar:
Jo viss är det han!
"Är du tuff nu? Din dj..la f...ta!!!"

Ha ha!

Är inte detta Jontes kompis som är på väg hem ?

....så verkar det inte vara nån som uppmärksammade vår lagkaptens goda föredöme o inställning.

När det är 7 sek. kvar av matchen, Vi leder med 4-0 i en "ganska" obetydlig träningsmatch så slänger han sig o täcker skott!

Tycker att det förtjänas att uppmärksammas. Så nu har jag gjort det.

Vi har en "ganska" bra lagkapten med hjärta o inställning!

Kerstin_k: Jo visst är de trevligt att de börjar se bra ut för Backe. Kanske dags nu att han visar hela sitt register denna säsong..
Plus i kanten för Mika Taravainen som tränar våra målisar..

...Så kommer backlund att vara grymt bra i år. Hur jag vet det? Nej, jag baserar det inte på hans insats igår. Den tar jag bara som ett kvitto på att min tes stämmer. Jo, jag sa redan ifjol att han absolut INTE skulle använda vita benskydd och i år står han där med ett par snygga röda benskydd. Framgången är given, eller hur?

Poffa: Nämen se fan! Vilket mirakel! Fan nu är man ju HS+ för evigt kan jag lova. Vilkgen grann uppdatering utav statusen min. Värt varenda peng!

Leroy: och krönikan är redan uppe :)

Ja det här kunde ju vart en riktigt skitmatch som helst nu på försäsongen om Timrå spelat som Modo gjorde, som tur var ville laget annat.
Jag gick hem med en bra känsla efter att ha sett matchen.
Nu väntar jag bara på Jimmy Hamrins krönika, det är alltid intressant att läsa hur han ser på hockeylivet.

Uno Gordon:
använd teknikboken, för detta är väl inte timrårelaterat?

Uno Gordon: Läs vad Poffa skriver.

Uno Gordon: Det kan du visst. Med plus har du "logg+"-funktionen. Klicka på den länken i en bubbla så ser du en logg med alla inlägg som du och den användaren skickat mellan varandra medan du varit plussare.

Jensen_12:Då ger alltså samtliga personer fan i att "bubbla" mig f.r.o.m. nu fram tills 00.00 16 september, jag kan ändå inte läsa skiten.

Uno Gordon: Jag kan inte läsa det... :(

Jensen_12:Har bubblat dig nu. Skriv en rad om du kan läsa det.

Uno Gordon: Läs Teknisk Info så ser du en diskussion i ämnet.

Uno Gordon:

Samma här.

Uno Gordon: Testa skicka en bubbla till mig, så får jag se om jag har samma problem.

lungan:Vad är det egentligen för fel på HS+ om man använder Mozilla? Jag har nyligen skaffat HS+ men jag kan inte läsa mina bubblor. När jag klickar på dem  så kommer rutan upp men texten är borta. Istället står det bara att jag inte har några nya meddelanden.

Skumt.

Är det någon som lyckats få igång ST-tv inslaget om Toni Mäkiaho, jag får inte detta inslag att gå igång, de övriga går igång, men inte just detta!

Man klickar och inget händer!

jokklas: eventuellt platsbyte på Pyörälä och Pärssinen beroende på vad osm ger bäst kemi i kedjorna :)

Jacksson 71:

Mäkiaho - Wandell - Pyörälä

Tenkrat - J.Andersson - Pärssinen

Axelsson - Hedström - Hynning

Ovan är "mina" 3 kedjor där jag tycker mig se framspelare, hårdjobbare och målskyttar i samtliga formationer. 4:e linan lär variera lite då jag inom de 3 första ser 2-3 spelare som kommer saknas titt som tätt, 2 pga skador sedan finns ju inte Tenkrat från start.

Normal 4:e (gnuggar kedja!) när alla är tillgängliga skulle kunna vara:
B.Svensson - E.Andersson/Samuellson - Sundh

Jean1:aah de är klart..Men tror nog att de löser sig väl så fort dom komma igång..

Uddan: Det får vi verkligen hoppas... Men det var trögt förra säsongen så risken är stor att det blir ännu trögare denna säsong. Dessutom tycker jag spelprogrammet inte är till resornas fördel. Inte en enda lördagsmatch i Ö-vik, ingen i Sthlm etc. Det ser tungt ut att hitta resor som lockar tillräckligt många!

actionleif: Sant du..Men tror nog att de finns intresse för resorna ändå..

Uddan: Det är strålande! Snart kommer man inte behöva lämna hemmet längre.

Lite trist då detta gör att intresset för resor bara minskar och minskar.

Se Timrås borta matcher på nätet!!

... Så känns det lite overkligt att sitta och placera in Tenkrat i 3:e eller 4:e femman i omröstningen. Det torde väl säga lite om bredden vi har mellan forwards?

Helg Ernest: Måste bara få kommentera det där med Bosse Ahl. Jag är ett stort fan av honom och avskyr Sundsvallsklacken. Men på den här punkten måste jag faktiskt ge dem ett erkännande även om det kanske var i det smutsigaste laget. Det lyckades med kuppen att få Bosse ur balans och vems fel var det egentligen? Har karln stoppat fingrarna i fel syltburk så får han väl förbanne mig ta konsekvenserna utav sitt handlande också. Jag kan inte tycka synd om Bosse i det läget fastän jag är Timråsupporter. Man är alltid ytterst ansvarig för sin egen person. Och hur som helst så tror jag att det hade kommit fram förr eller senare ändå vad beträffar hans otrohetsaffär. Nog snackat om detta.

Han var väl för bövelen inte född före Eje Lindström?

www.tikare.se/historia/Profiler/Bilder/ejelindstrom.jpg

Per HApps: Enda likheten är ränderna.

så tycker Beijer att TIK snott hans ide. Inte då, tycker jag.

dagbladet.se/kulturnoje/nyheter/1.114537

Jensen_12: Dom som har varigt med länge har jag förståelse för, dom var ju med när sundsvall vaä bättre än timrå.

Cartman: Tror du inte Sundsvalls fans säger något i stil med: "En gång Sundsvall fan - Alltid Sundsvall fan!" ?

Jensen_12: Knappast. En gång Tikare alltid Tikare! Eller hur?

Jensen_12: NEVER!

Cartman: Ja det är ett mysterium för mig också. Min far (sorgligt nog) äkta Sundsvalls-supporter och medgångssupporter till Timrå, men jag har inte riktigt hittat vafan de sitter i än ..

Cartman: Skulle du byta till Sundsvall om dom gick upp och Timrå gick ner?

janssonovich: Sundsvalls fans är i min åsikt dom dummaste i sverige.
Varför håller dom på ett botten lag i allsvenskan när det finns ett topplag i elitserien 2 mil norrut.

Cartman: Haha, vad mysigt 8-)

janssonovich: Minns när jag var på SCA-cupen för ett tag sen, då var den en bobcats-fan som moonade mot timråklacken.

på tal om psyko;)

Helg Ernest: Men är vi förvånade att Sundsvalls-klacken är psyko då? När det går dåligt för Sundsvall under en hemmamatch skriker dom att dom hatar Timrå. Liksom, what's the point?

JimmyH: Hat ramsor hör inte hemma i en idrotts arena.
¨Dessutom brukar dom alltr som offtast handla om en enskild spelare.
Då är de snarare ett personangrepp. dvs 1000 mot 1.

Däremot "nidvisor" som Maggan säger, de med glimten i ögat. Är väl helt OK.

Ta bara när sundsvallsklacken, skanderade på Bosse Ahl om hans älskarina, när hans fru satt på läktaren.

Tror du Bosse uppskattade det? Hans fru gjorde inte det iallafall och flyttade hem till Huskvarna med barnen. Den säsongen vart förstörd för honom av personliga skäl.

Jag vet inte hur många tusen gånger jag satt framför TVn och skrek att slå ihjäl det svinet om Ledin och Jämtin i fjol. Men det hörde dom inte.
Och hade dom det så hade det vari 1 vs 1
Man får ju faktiskt betänka att även spelarna har kännslor och blir sårade. Vissa annvänder det som tändvätska andra kanske bara blir ledsna.

Det är ju trots allt bara ett spel, en idrott.

Jacksson 71: Det måste iaf kännas lite surt för johan andersson som har fått varigt med och spela vm och var där en av lagets mest värdefulla spelare, att bara få spela i 3:e linan.
Jag skulle ha bytt plats på wandell och hedström, och sätta wandell på 3:e och johan på 2:a.
Fast jag ser istället att vi får in en center som har spelat center sen juniortiden.

Kerstin_k: Ja varför inte? Frågan är ju om man ska splittra finnarna isf för att inte spela de enda två rightarna i samma.

Frella: En 3:e med Hynning, Andersson & Sundh? Kan gå undan då :)

Frella: Ja men vems plats skulle han kunna ta då Tenkrats,Hynnings.Pärssinen eller Pyöräläs?
Jag tror Toni får nöja sig med Tredje sen är han ju bra att kasta i i nån av dom första kedjorna vid eventuella skador.
Sen får han ju chansen innan Tenki kommer...

Jacksson 71: Ska vi få ut det mesta av Mäkiaho vill jag nog se honom i någon av de två första femmorna där han kan bana väg för de kreativa spelarna och samtidigt kunna producera bättre själv.

Jacksson 71: Jag tror att vi får se mer av våra 91-or i år.

Känns som om det är ett delikat problem att ha så många spelare att välja mellan. Vi vet ju sedan förra säsongen att Lander och Pääjärvi inte är fyskam att slänga in lite titt som tätt. Vilket jag också tror att Challe kommer att göra. Forwardssidan har bredd, klass och framtidsutsikter.

Ska bli riktigt roligt att se vilka formationer som kommer att stå där vid nedsläpp den 18:e.

Tycker ändå kedjerna kan komma att se riktigt intressanta ut till nästa säsong!
Mitt eget tips:

Kedja 1
VF Pyörälä
C Wandell
HF Pärssinen
B Lehtonen
B Lotvonen

Kedja 2
VF Tenkrat
C Hedström
HF Hynning
B Skogs
B Styf

Kedja3
VF Mäkiaho
C J.Andersson
HF Sundh
B Jonsson
B Persson

Kedja 4
VF Axelsson
C E.Andersson
HF Svensson
B
B

Reserver:
Jesper Samuelsson C/F
Anton Lander C/F
Magnus Pääjärvi-Svensson F
Eric Moe B
Sebastian Erixon B

Kommentar:Vi är ju ganska känsliga från skader men på forwards sidan tycker jag ändå det ser riktigt stabilt ut med Anton och Magnus på bänken som kan gå in och spela lite gran om det skulle behövas och Jesper Samuelsson som verkar vara lite ut av en trollkarl med pucken kan nog hitta på lite saker...
Plus att om nån av ytterforwardsena i dom 3 första kedjorna skulle bli skadade så kan både Axelsson och Svensson gå upp båda är riktigt bra hockey spelare!
Sen tycker jag verkligen att vår fjärde ser intressant ut...

« · 1059838 · »