spud: vad har 16 spelare från regionen att göra med världs prataet? om ni har 16 fråg regionen och typ två andra från sverige Timrå 20 från Sverige vem har flest utlänningar då?
(siffrorna stämmer inte, men saken i sig stämmer spelar ingen roll om dom är från reginonen ellelr från hela Sverige ni har ändå spelar från världen)
Blizzard: Jag hoppas att spelarna inser att det är Vi MOT Världen den här säsongen! Att allt som skrivits trycks ner i halsen på varenda "expert" o att alla inser vad som krävs. Visa var skåpet ska stå!
Här kommer det att gnällas Nej, jag tror det kan bli problem snabbt i Timrå. Jag tror det interna gnället och skitsnacket om Berglund, som fanns inom klubben redan i fjol, kommer att komma i gång snabbt. Tyvärr. Berglund förtjänar bättre. Och han förtjänar också ett bättre lag. Åtminstone ett lika bra lag som i fjol.// Nyström Expressen
Ambroo: Tydligen o det är ju det "experterna" har fattat. Vi har ju tyvärr inte fattat det riktigt än att allt det vi trott på är en lögn. Vi är på dekis o på väg ut ur elitserien. Yipeee!
Hahl Bundy: "Den andra orsaken var att få chansen att vinna något." Säger Nubben angående om varför valet blev Götet... Så de femton åren i TIK var ett totalt meningslöst byggande av ett luftslott då?
Ambroo: De räcker om vi slipper skador på våra toppspelare!! Som vi fått dom senaste säsongerna... Och gör vi de så kommer detta gå bra.. Men visst en riktigt center skulle ju vara ett riktigt plus framåt januari och då hinner han spela in sig riktigt innan slutspel!
Barbarossa: Ja och han är väl hyfsat rätt ute? Jag har skrivit det tidigare och jag skriver det igen; Blir vi topp sex och tar två kvartar så har vi gjort det bra. TIK anno 08/09 är inte i närheten av upplagan från ifjol, iaf inte i dagsläget. Ska vi bli att räkna med så gäller det att allt klaffar, precis allt, och att det ramlar in en center så småningom. Att tro nåt annat är att ha kraftig övertro.
Simmalugnt: Alla de där s.k. experterna på olika tidningar eller hockeysajter har egna favoritlag även om de utger sig för att vara neutrala. Det gör att de upplever t.ex. Timrå som en svår konkurrent och kan man då via sitt media styra intresset i rätt riktning så har man gjort något bra. Vilket du och jag inte tycker.
Simmalugnt: Kom att tänka på en annan s.k. expert. Wikegård. Du vet ju hur han tippade Brynäs i fjol på sensommaren. Så de där s.k. experterna skall vi inte ta så seriöst. Det finns bättre sätt att utgå ifrån när man gör sin tippning.
Det går ju inte tippa en elitserietabell utan att göra någon pissed. Jag tror också att även om Challe vet lite bättre vart han har sin trupp än vad Nyström vet. Så jag är lugn. 8:e plats är ju ändå slutspelsplats. Tror inte många lag vill ha Timrå i kvarten hur mycket de än snackar ner oss nu
Hahl Bundy: Kenta sade ju att denna trupppen (om HV71) hade betydligt större chans till guld än vad han hade med Timrå och han fick ju rätt, även om vi var ganska nära.
Hahl Bundy: Jo, var väl rätt givet att det fanns mer bakom det där än vi vanliga dödliga kände till. Sedan hoppas jag vår kära (?) ledning i Timrå IK behandlar trotjänare bättre framöver, det tjänar vi på i längden.
Ni får hålla till godo med en Nubben intervju. Intressant det han säger om Hahl. Han hade gått till VF oavsett om Nubben gått dit eller inte, Han ville dit tydligen innan han skrev på för Timrå.
T T: I see.... känns väl ändå mer som en tidsfråga.. hehe. Nån mer som funderat på vaför Makiaho spelade med #33 i SCA-cupen men kommer ha #75 i serien??
om ni har 16 fråg regionen och typ två andra från sverige Timrå 20 från Sverige vem har flest utlänningar då?
(siffrorna stämmer inte, men saken i sig stämmer spelar ingen roll om dom är från reginonen ellelr från hela Sverige ni har ändå spelar från världen)