1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612888 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Uno Gordon: "Skrattretande att du tror att Nubben är min källa kring Sanny. "

Det har jag väl ändå inte påstått att jag tror.

Det blir intressant det här med Sanny. Mannen som inte kunde dämpa en cementsäck men som ändå betydde en hel del.
När lämnar han Schweiz, vart går han och varför går han dit?

Sjötungan Sjöstedt verkar iaf säker. Men det kanske slutar med att han går tillbaka till oss istället ;)

ahhh den klassiska sandlådsfighten har börjat igen, nu går jag och lägger mig.. gäsp.. natti

Uno Gordon: "Vi Nubbade varandras lilltår" eller?

Uno Gordon:

Bättre varit på isen iallafall än på avbytarbänken som du varit sedan du började skriva här!

Cartman: Gud Rosen är sååå myyysig vettu. En gång låg jag sked med honom. Det var en erotisk höjdare. Vi nuddade varandras lilltår och smekte varandras magar innan satte igång och planterade ut rykten åt höger och vänster. Ros är en fin människa.

Uno Gordon: Nej då jag litar inte på nått läger varken Nubben eller TIK men en misstanke har jag efter vad jag läst. Rykten brukar inte helt sällan vara sanna, det bruakr krypa fram förr eller senare.

Men om vi tänker så här, vem av dem skulle tjäna mest på att ljuga?
TIK, har väl knappast något att vinna på det. Däremot skulle de förlora massor av förtroende om det kom fram att de ljög, en förening som man minte kan lita på. Sponsorer kanske inte vill stödja en klubb som ljuger ut i media.

Nubben ja han har nog en del att vinna på det, han kanske har kvar eller vill ha kvar vänner här, han kanske vill åka hit utan att folk skriker "svartfot" eller dylikt efter honom... om inte annat för att åka hit och heja fram sitt nya lag till seger.
Nubben har inget att förlora, det kan knappast bli värre än vad det redan är.

Sune: Och du har ju haft många rätt sedan efter Gärderuds guld i Montreal -76? Träd fram ur bergsgrottan Sune och erkänn! Du har vart offside i målgården sedan dess!

Uno Gordon: Om det är han så har jag iaf lite förståelse ;)

Cartman: Fan nu kom du på mig igen! ;)

Uno Gordon: Är det Ros? ;)

Cartman: Jag har ingen skyldighet att redovisa vilka det är bara för att du är nyfiken. Men en sak skall du ha jävligt klart för dig i vartfall! Innan jag bloggar om någonting eller skriver ut ett rykte på HS så har jag det garanterat torrt under fötterna. Jag skriver inte ut nonsens grejer bara för att de är kul om du nu tror det som inte är med sanningen överensstämmande.

Uno Gordon:

Nubben är en pajas! Att tro att Nubben har/hade rent mjöl i påsen är lika troligt som att ST-hockey ska bildas igen.

Uno Gordon:

"Du vet inte ens vilka mina källor så öppna inte käften inte sådant du inte
har någon insikt i"

För det första, har skriver du som?;)

För det ändra hur insatta är dina sk. källor?

Anonymous: Kul att du litar blint på Timrås version utav affären kring Riku Hahl. Mår du bättre utav utmåla Nubben till syndabock så varsågod.

Cartman: Du! Jag är 10år äldre än dig och har lite mer kött på benen än vad du någonsin kommer att få. Du vet inte ens vilka mina källor så öppna inte käften inte sådant du inte har någon insikt i.

Uno Gordon: Ja tjänstfel det tror man ju inte att Nubben ska göra, sånt sysslar väl inte han med.

Uno Gordon: Att du väljet att tro på dina källor före Sanny själv är ju skrattretande.

JimmyH: Skrattretande att du tror att Nubben är min källa kring Sanny. Han har inte sagt ett pip. Och skulle han ha gjort det vore de tjänstefel. Sedan kan jag säga att fikaerbjudandet mest var en skämtsam grej. Alltså du är välkommen. Men det var ämnat som en pik efter ditt uttalanden. Nubben ville bara avdramatisera det hela lite grand. Nivån när han sa att du var välkommen var på ungefär samma sätt som mellan Zlatan och Ralf ungefär.

Du får givetvis ha din uppfattning i frågan. Och jag har min. Synd att bara att du romantiserar Timrå så förbannat i alla sammanhang.

Uno Gordon: Stämmer Timrå skulle ha spelat emot Djurgården idag på hovet, men på grund av TV-pucken, så var man tvungen att flytta denna match!

Tråkigt men sant!

Det ena jobbiga med att Timrå möter Frölunda på måndag är att magkänslan, säger att det blir en stor seger för Frölunda.

Tyvärr brukar motståndares trender vända just då man möter Timrå!

Hoppas innerligt att jag har fel, hellre torskat premiären emot HV71 än emot Frölunda på måndag.

Hoppas Frölunda åker på däng på måndag, och att Timrå inte är det Timrå de brukar vara utan låter motståndarnas trender hålla i sig.

Harryhaffa: Matchen tillhör omgång 2 och skulle ha spelats idag enligt det ursprungliga programmet men flyttades.

Uno Gordon:

Jag ser hellre Robert Schnabel än Sanny Lindström i TIK-tröjan igen.

Någon som vet vilken som laggt in spelprogramet, djurgården timrå står som match nr 2, ska inte den vara i omg 7 eller 8 om man tittar på datumet??

Anonymous: Tyvärr så ser jag i kristallkulan, Timrå torskar på en massa skador kring jul, och alldelens för många får långtids rehab, och spel i kvalserien men AIK och Leksand går upp nässta år

Uno Gordon: Nä man får väl hoppas att känslan man har just nu är fel.

Känslan att kanske TIK kommer att göra fler mål än förra säsongen behåller jag gärna säsongen ut. Helst också känslan att VF är sämre i verkligheten än på papperet. VF for kvalserien 2009 tack, hatar den föreningen!

Harryhaffa: Det skall spelas om det också. Och hockeyn är inte alltid logisk. Och eftersom Timrå är ologiska så vinner vi.

Uno Gordon: Ja ärligt så nässta match blir dyng torsk, Frölunda är ju så pass mycket bättre så 5-0 i baken mot ett så pass bra lag som dom är skulle inte kännas orättvist på något sätt,,men så har dom ju så pass fina matchställ med, och en målvakt som inte gör en massa fel, men med lite tur och om vi spelar med de mörka ställen så kan vi nog peta in en eller två

Harryhaffa: Visste inte att det fanns mer text faktiskt. Samtidigt så var det en fråga, därav frågetecknet. Men om vi ska vara petig och det vill vi vara för det tycker vi om, så var det en hel mening jag citerade, inte bara ett ord.

Skarin: "Tänk er Maud Olofsson i ett par leggings. Precis så där så man inte kan förstå varför inte hela skiten spricker." Sanslöst skön beskrivning av nya Lindab Arena i matchbloggen i AB.

Anonymous och Laken: Ni kan väl inte dra några växlar utav en premiärmatch mot regerande svenska mästarna huruvida defensiven brister eller ej?

Laken: Jag håller med, iof har man bara sett en match. Men som sagt det verkar vara backar vi behöver. Trodde det var på centerbiten som skulle brista, men just nu så känns det inte så.

T T: Svar ja. Jag har inget förtroendet för den där mannen personligen. Och varför skulle mina källor ljuga.

Förnekade inte Sanny en flytt till Schweiz också? Tills laget bekräftade övergången på hemsidan.

Anonymous: Oj nu lusläser man texter med, och rycker ett ord,,har du läst intervjun med koskinen och sanny där de talar om spelarnas olika egenheter, då sade sanny om Backlund att han är svärmorsdrömmen men retstickan i laget, och något som hockeyspelare är bra på så är det som i alla anndra pojkgrupper och hålla hög nivå, även då de går till olika grupper

Per HApps: Ramones, thats cool ;)

"Sämre klack än Malmö". Ja vad säger man. Jag får gåshud. Ståplatspublik kallas det.

Per HApps: Deras klack är grymt bra och framförallt stor. Den höll enorm klass förra säsongen. Nu är den ännu bättre.

Uno Gordon: Det jobbiga om det nu skulle visa sig stämma, är att en sådan back är ju precis vad Timrå skulle behöva! Persson och Erixon är jag rädd kommer att väga lite lätt i höst/vinter.
Som det känns ju för tillfället så känns det viktigare att värva en tung, fysisk och defensiv back än en producerande center.

Agera Linkan!

Och Ramones i högtalarna, Skarin !

Anonymous:

Vilket attans liv på läktarna i Rögle, helt sannslöst

T T: "Kan Backlund spela bra i målet tror jag det kan gå riktigt bra", låter som om Sanny inte tyckt att Backlund spelat bra hitills?

Uno Gordon: Javisst är det så, mitt hjärta är också rött....och lite vitt. ;)

Uno Gordon: Läs länken. Menar du att Sanny blåljuger?

Lemmy: Och nej Nubben har ingenting med detta att göra. Sedam förmodar jag att du bara tar hänsyn till det sportsliga. Det finns betydligt djupare grund till mitt ställningstagande som jag inte tänker rabbla upp i gästboken.

Kan man bara konstatera att det finns andra värdegrunder än bara de idrottsliga.

Lemmy: Uppgörelsen blev klar i januari. Och i mina ögon får Nubben värva vem han vill. Man kan faktiskt tacka nej! Sanny får också spela vart han vill. Men jag är allergisk emot lögner och skitsnack!

Uno Gordon: Din nygamle vän är väl inte en av de källorna hoppas jag? Annars får du mig att bli lite fundersam med tanke på du tagit Nubben till ditt stora hjärta igen.

...så är det svårt att läsa en Expressen-artikel och få korrekt info. I ingressen till artikeln om matchen Frölunda-LHC står att matchen slutade 0-3, längre ner står det 1-3 och avslutningsvis står det 1-2....Det sistnämnda torde vara det rätta.

Laken: För att jag vet att det förhåller sig på det viset. Jag har tre källor oberoende av varandra.

Uno Gordon: Vaddå, menar du att Sanny ska vara klar för Frölunda redan denna säsong? Varför skulle han överge äventyret i Schweiz menar du?
Vad får dig att tro att Rapperswil skulle gå med på detta?

Uno Gordon: Åhh så gott att sillstryparnas köpelag får pisk,nu är det inga glada miner på jobbet på måndag.

Så himla skönt att se att Frölunda åkte på en ny torsk!!! Dagens bästa... Nu ska vi se till att ge de fjärde raka förlusten på måndag! Vore mumma de

« · 1064881 · »