Uno Gordon:
Men snälla anonymen, nectis och Gordon.
Kan ni inte flytta eran Hahl/Nubben debatten till era gästböcker. Då det verkar som om ni är dom enda kvar som orkar bry er.
nectis: Men är du dum på riktigt eller vad är det frågan om? Vill du inte förstå eller vill du bara göra dig lustig på min bekostnad? Vad är det som är oklart?
Jag har väl för fan inte bett om några jävla sms ifrån Hahl. Jag diskuterar generellt. Och på vilket sätt visade Riku oss uppskattning då? Då några tama försök till handklapp och knackningar i isen med klubban. Det fanns ingen glöd eller äkthet i hans hyllningar. Det var sådant han blivit tillsagd att göra.
nectis: Hahl får väl sin jävla hockey vart fan han vill för mig. Men räkna inte med några sympatier ifrån min sida när man "spelar över" och försöker förstärka känslorna och betydelsen utav någonting. Att påskina att man blivit beberörd för att det skall se snyggt ut och försöka lugna supportrarna när man kan sagt halv sju innan. Vad är det för vits med det?
Det är en jävla skillnad på Hahl och Nubben! Nubben ställde mig veterligen alltid upp för fansen och gjorde sig inte oanträffbar på något sätt. Han t.o.m. messade till mig ifrån utlandet när han hade semester om jag messade något till honom. Han ringde tillbaka ifrån hotellet i Finland när han befann sig där då vi höll på hamna i Kvalserien och det blåste snålt kring Timrå IK.
Sedan får man tycka vad man vill om kring denna affär. Jag har sagt mitt och gjort ett ställningstagande och jag räknar inte med allas förståelse kring detta. Och inget jag fäster någon större vikt vid heller.
Amen.
mattias - 74:
Fast då kan det väl inte vara mer fel att såga en spelare efter 10 omgångar än vad det är att såga någon innan ens en match är spelad :-)
mattias - 74: Absolut! I vartfall från min sida. Det var hans korrumperade utspel där han snyftade och beklagade sig i pressen över att "behöva lämna" Timrå IK. Fansen har varit fantastiska och det vill jag tacka dem för! Han kunde knappt tacka oss tidigare men helt plötsligt när övergången är bekräftad och klar, när det det finns någon återvändo då skall han liksom försöka släta över det hela och röka fredspipa med fansen! Forget it!
One time JUDAS, Always JUDAS!
mattias - 74:
Du mattias! Det här gick vi väl igenom redan innan serien startade. Då var du väl helt överens med någon skribent på Ex eller AB, att Reinard Divis skulle vara ES absolut största flopp i år :-)
mattias - 74: Tyst med dig masjävel ;-) Hahl är och förblir SÄMSTA JÄVLA VÄRVNINGEN! Tamare kan ingen vara. Det är liksom effekterna utav att lämna Timrå IK. Man kan få briljera på försäsongen men sedan är det tvärstopp.
Motsatt effekt har MIKare och björklöv inom våran förening.
Hittade ingen lämplig tråd, så det får bli denna.
Andra året i elitserien, det året Peo Larsson hoppade av träffade jag en spelare i laget ungefär 10 omgångar in i serien. Vi låg lika risigt till då och jag undrade hur han såg på saken. Svaret jag fick var ungefär, att det hade bara gått tio matcher och att det var långt kvar av serien.
Hoppas verkligen inte att man sitter inom truppen med inställningen att det är långt kvar, då är det säkert som amen i kyrkan att det blir an kvalfylld vår med en högst osäker utgång.
Man skulle ju kunna fråga sig om spelarna är villiga att gå ner i lön för att bereda ekonomiskt utrymme för en förstärkning.
Då får man verkligen se vilka som har hjärta för klubben. Se bara på ett lag som Brynäs som alla placerade i kvalserien innan säsongen drog i gång. Nu har dom mer än dubbelt så många pinnar som oss efter 10 sketa omgångar. Där har ni ett gäng som visar hjärta alla dar i veckan, and twice on sunday.
Nubben kontra Hahl, Hocken bryr sig?