1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613564 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
...i morgon vänder det! Det har jag bestämt! Så det så! Nu vet ni det!

Nubben kontra Hahl, Hocken bryr sig?

250kg kärlek: Timrås forum räcker till och blir över ändå tycker jag.

250kg kärlek: Jajjemen!

Mårts påstår att MPS inte är given i JVM. Pyttsan det måste bara vara för att egga de andra spelarna. Han kommer fortsätta på det inslagna spåret det är jag övertygad om

Skulle det inte vara någonting om klacken skulle kunna sjunga refrängen i "Timrå Hej" låten. fast i lite högre tonart då än vad som är på den gamla inspelningen Så det inte låter som att klacken går på valium eller nått;)

Har för mig det fanns en tråd för hejarramsor förut men kunde inte hitta den.

Bigthelin: Tycker det var en grym idè.

En favorit i repris......

En som håller på Timrå IK är inte som andra. Framför allt är han vacker. Han har inte Djurgårdarens lömska blick, inte heller Moodoolidens hasande gång eller Frölundaitens hysteriska talesätt. Inte heller skåningens låga fotvalv eller Linköpingsbons kutryggiga dolskhet...

Nej, Timråiten är i sanning en prydnad för mänskligheten. Likt ett majestätiskt monument höjer han sig över Sverige. Hans blick är ärligt trofast, hans kinder glöder av hälsa och hans hållning är rakryggat reslig. Ändå - allra vackrast är han inuti. Där klappar ett ädelt hjärta och där har en obefläckad karaktär tagit sitt säte. Lägg därtill en nästan överjordisk snabbhet i tanken - en klokhet och en känslighet som saknar motstycke någonstans.

Ställ honom inför de svåraste problem, stapla upp framför honom all jordens bekymmer, kom till honom med konflikter och elände. Han kommer att lyssna tålmodigt på dina jämmerliga klagovisor, men du kommer också strax finna tröst i hans kloka lösning på världsalltets dilemman

Han är en jäkel på att dricka bira också!

250kg kärlek: Ja, jädrans!!! Särskilt roligt var det att se filmerna om Lill-Strimma...

Vill bara fråga en sak om Timo Pärssinen!

När han klev av matchen mot Brynäs med blod över hela handleden så var det ju bara en rejäl blödning, men hur i helvete har karln lyckats dra på sig ett nytt diskbråck???

Är det någon som vet vilken uterink det är som visas i filmen om Lill-Strimma? Det är 3 minuter in i filmen på del A.

Cartman: Han var ju till farbror doktorn med sin handledsskada, då kanske han passade på att undersöka ryggen också.

Anonymous: Ja vi får bara hoppas att han kan vara tebax inom kort.

Marcus:
Ganska säker på att det är nedanför Framnässkolan. Samma rink som fostrat Kjell Dahlin och Mats Näslund.

Marcus: du jag vill gärna tipsa om Svt:s arkiv där man hittar detta inslag (Alla Tiders Lill-Strimma). I bättre kvalitet (imho).

Följ länktipset.

Så kan det bli en kul(d v s många matcher som gäller mycket) vinter för oss Tikare. Det blir till att kavla upp armarna och ta sig till Globen å Scaniarinken för oss 08'or. Att kriga runt ett streck ger hocleyn dess fulla dimension.

Nu ser ju skadebilden inte allt för kul ut MEN med ett par rejäla neggtips från DJ Hemp + ett sjuhelvetets upptillkamptal från SMÅLAND så tror jag att allt ordnar sig.

gud:

Timråiten oroas inte över händelser han inte kan påverka, han vet att säsongen är lång och att det än finns över 100 poäng att spela om. Han lever inte som Modoiten på erövringar från förr utan har blicken stadigt fäst på ett ännu okänt mål i horisonten, en blick som glöder och en vilja som brinner. Man vet när man står öga mot öga med en Timråit, en orubblig gestalt med ett hjärta av renaste dynamit som slår fasta slag, röd-och-vit-röd-och-vit.

Giv oss hopp och vi finner mod!

jonmannen: Imponerande, imponerande bra sagt. Det där med Modoiten kan även jag skriva under på.

jonmannen: Satan i gatan vad vackert skrivet! Fullständigt klockrent och alldeles lysande! Dina ord är snubblande nära en inramning (bara så att du vet liksom...)

Jag får banne mej sova på saken och fundera huruvida dina bevingade ord skall ramas in eller ej?!

Just nu är det 60-40 (om några timmar kan det vara 100-0, bara så att du vet liksom...)!!!!

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

Uno Gordon: Tackar tackar, ja det kanske bor en poet inom mig :)

sargad: Vi skall väl alla ta oss vårt annsvar att det ska gå som vi vill, visst vill vi se ett sjuhelsikes nego av hempen,,,Personligentar jag mitt annsvar och letar igen nyckeln till min lilla stuga i korrpilobbolo, och se vad jag hittar..

inte utan att man förundras över likheten med vissa saker, se receptet på en vanlig sockerkaka tre tjedjor två backpar och en målvakt,,dvs tre ägg pluss tre dl socker och tre dl vetemjöl, grymmaste lineuppen med tre grymma kedjor, första backpar tar vi 2tsk bakpulver för att få lite lyft i försvaret, anndra backpar tar vi två tsk vaniljsocker, bara för at få fram ett smakfullt försvar, som målvakt hittar jag en dl vatten,,för att avsluta med 75g smör på avbytar bänken,,,

Någon som vet hur skadeläget verkligen ser ut? Och när spelare börjar komma tillbaka? Är det länge kvar innnan Hedström och Lehtonen.?

nixXz: I en artikel på dagbladet säger lagets läkare att det ser ljust ut på skadefronten. Pärssinen behöver inte opereras och de flesta av de övriga spelarna skulle tydligen komma tillbaka den här veckan. Alltid något att vara positiv över, eller hur?

nixXz: Såg att Svensson skulle vara tillbaka inför kvällens match. Ingen annan än honom tillbaka dock.

Cartman:
det undrar ju Timo också. Har bett om en utredning om varför han får upprepade ryggproblem.
I fjol kom han tillbaka som ett vinnarvapen lagom till slutspelet.

Kerstin_k: TJ säger i artikeln att det beror på Timrås skador och att det inte är ngn kris. Challe återkommer hela tiden till matchen mot HV71 förra säsongen, där man åkte ner med 15 spelare varav 5 junisar tror jag det var.

Den gången sa man att alla spelare fick ta ett större ansvar, varför gäller det inte nu?

Lethonen betyder jättemycket och en frisk Pärssinen likaså, men dessa två kan väl, eller ska väl rättare sagt inte bära hela TIK på sina axlar. Jonte var inte bra under fjolåret och än så länge inte så vidare värst bra i år heller.

Det måste bero på ngt annat också än bara skadorna TIK har i dagsläget.

så finns en liten notis i dagens ST att arenafrågan läggs på is, tills vidare. Den världsomspännande finanskrisen sägs vara orsaken.

Kerstin_k: Hoppas att du har rätt eller rättare sagt din länk. Enligt min länk så är inte Svensson tillbaka.

..så ser jag precis att Nyström på sin blogg, reagerade precis som jag ang. Challe uttalande om han vore en idiot om han inte erkände att det var en kris.
TJ däremot säger idag att det inte är en kris.
Vem är idioten?En? Bägge?Ingen?

F.ö så ska Nyström o SAIK idag bli varse publikens tryck o Timrås resurection! Come on! Let´s rrrruuuummble!

Per HApps: Hmm... var nånstans mer exakt låg den här rinken då? Var det innan man byggde lägenheterna den tomma ytan fanns där tro?

Chatt med Boork...

Laken:
Skön start på den chatten....
---
Hannes Hej. Hur går det i kväll!?
Leif Boork Det lutar åt att Frölunda vinner över Brynäs men det blir jämnt.SSK vinner med uddamålet. Timrå vinner efter krismötet
----

Det hoppas vi på !

Wandell är både poängliga och skytteliga-ledare!

..så börjar det ljusna ang. skadorna.

Apropå nånting så har jag hittat en jävligt skön sida. Lite om målvaktsmasker som är målade av en kille som tydligen gör de flesta i elitserien. där kan man även läsa om motiven osv om man trycker på dsi på menyn i sidan när man visar en mask. skönast tycker jag var johan asplund som hade fredrik warg på sin hjälm som en mexikanare!!! tydligen tycker warg om tacos och då ville väl asplund skoja till det lite:) kolla in sidan:)

Bigthelin: hittade en liten intressant grej på sidan om målvaktsmaskerna. Kapanen hade tydligen en rödvid flagga på baksidan av sin mask när han spelade i kalpa säsongen 05/06 som en hyllning till sin föredetta klubb.

Det tyckte jag var lite fint av honom;)

Bigthelin: Jag tycker kapanens "Pre-Modern Art " 03/04 Jävligt snyggt med tallarna!

Vet inte om det tagis upp men måste bara kolla, är det inte Lander på bilden?

www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/elitserien/article3532111.ab

Dogsbite: Jo det är det. Men som du vet är researchen inte så bra i kvällstidningar :)

det ljusnar

Spelar lehtonen på torsdag?

Blizzard: Ja den är snygg som fan:)

Nu har inte jag läst allting här så vet inte om något tagigt upp det här.

"Nu börjar det att komma arbetsföra spelare till marknaden.
En är slovaken och VM-guld-hjälten från 2002 Richard Lintner, känd från Modo, Djurgården, Skellefteå och Färjestad.
Timrå behöver ju backar.
Frågade Charles Berglund, tränare i Timrå, om han vill ha sin forne lekkamrat i Djurgården.
- Nej, vi har redan rörigt i egen zon.
Det var nästan elakt sagt!
- Ja, men så är det. Vi behöver någon som håller positionerna. Lintner funkar ibland, men han ställer till det.
Antar att vi nu kan stryka Timrå som tänkbar arbetsgivare till Lintner."

Saxat från Aftonbladets Tomas Ros blogg.

Välkommen tillbaka Tenkie, ma man (Y)

Var det inte idag Sanny Lindström skulle spela för Frölunda. Kvällstidningarna har kanske missat den detaljen.

Eller vad säger den skribent som spred det ryktet?

Tikinmyheart: I vilket fall som helst ser det ut som Nubben drabbats av ett avbräck. Andreas Karlsson knäskadad i dag på träningen.

så har jag ramlat ner i antalet inlägg! Ca 25 st. Konstigt!

ÄlskarTIK: Är det bara jag eller ser karln smalare ut i ansiktet? Tycker mig minnas att han hade mer ansikte ifjol?

Haha. Sjuk iaktagelse, jag vet. Men det var det första jag reflekterade över.

Kerstin_k: Jo han verkar gått ner i vikt.

« · 1074000 · »